1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533953 inlägg · 4126 ämnen

RE-building the future 2011/2012

Sv: RE-building the future 2011/2012
MakeMyDay21: Jag tycker att det är en utmärkt värvning. Ryno har haft en riktigt bra säsong i Oskarshamn, han är fortfarande utvecklingsbar, har en del elitserierutin och är säkerligen mer beredd än en han var vid förra försöket i eliten.

Jag hoppas det är ett tryout kontrakt som nån kille sa i Mrmadhawks komenators fält.

Tveksam till denna värvning han har inte lyckats nån gång i en es klubb.

Här var de aktivitet, härligt! Ryno på g alltså, intressant.

Mano: Alternativt uttalar.

qwertas: Här uttakar herr Ryno själv, ovanligt rättframt i dessa tider: www.barometern.se/blogg/christian_gustafsson/

Poffa: personligen tror jag att han kan explodera i utvecklingen, han har allt för att kunna bli riktigt bra. Känns helt okej som första värvning om det nu blir av.

Gustafsson: Jag förstår inte frågetecknet, men det kanske bara råkade hamna där.

Ryno som värvning känns sådär. Hans spelstil kräver en plats bland de två toppkedjorna och där tror jag inte riktigt att han räcker till. Men jag kan mycket väl ha fel.

Poffa: Det står juh redan där? Att Ryno "går till Modo".

qwertas: Ryno kanske på väg hit alltså. Det ville vi alla för ett par säsonger sedan, nu känns han mer färdig dom spelare då jag säger att det är en bra bärgning i generationsväxlingen.

qwertas: Johan Ryno, tror jag han kommer skriva om.

Örnen: har dock ingen aning själv vad det handlar om, han skrev nyss på twitter att det skulle komma något.

qwertas: Lär nog vara fler än Salle som kommer att hålla ögonen öppen där nu! :)

Salle: håll ögonen på mrmadhawks blogg, kommer snart ett inlägg angående Modo där.

Salle: Dom där var fan inte att leka med heller! :)

Örnen: apropå hyffsade brillor...

Redigerad kommentar

Dragan 2k: Hahaha... Precis! Fan Falken var ingen rolig jävel! Hyfsade brillor hade han också!

Örnen: Mannen som fick Lasse Falk att se ut som en muntergök.

Örnen: Jamen precis, jag är lite för ung för att ha någon aning gissar jag ;) Men han hade något bra facit som tränare. 333 vinster av 413.

hs0n: Tänker du på Tichonov?

sv.wikipedia.org/wiki/Viktor_Tichonov

Redigerad kommentar

Berka: Är jag väldigt off som inte vet vem de är ?

alnöit: Vi får se vad som händer ;)

Poffa: Folk kanske börjat tänka som jag. Så här tråkig får inte Silly Season vara... Får hitta på något eget snart så det blir lite surr i korridorerna.

Barta är väl ingen omöjlighet dock. Om så är fallet hoppas jag de scoutat han väl. Siffrorna de två senaste säsongerna skrämmer ingen. Men som så många säger: Siffror på eliteprospects är inte allt.

NuMo: Oj Tichonov... de lät nästan lite otroligt, men vi lär väl få veta inom kort

Petey21: haha bard ;)
värva han

Berka: Det behövs någon som kan utmana Kåberg på slutspelsskäggfronten, så det vore ett kap. Fast man måste ju förstås ta sig till slutspelet också...

Berka: Jag har hört talats om att Tichonov kan vara vår nästa tränare.

Poffa: Kanske var alexander bard?!

Som vanligt när det är extra tyst från Modo så startas det alla möjliga och omöjliga rykten. Det senaste som jag fick höra för någon timme sedan var att Modo gjort klart med två centrar. Det påstods vara T.J. Hensick och Alexander Barta.

Sanningshalten är dock troligtvis minimal.

Nikki Nine: José Mourinho

MODOJohan:Tichonov är också på ingång för att ansluta till den duon har jag hört. Plus att Andreas Johansson blir kvar.

Petey21: Vad förespråkar dessa två herrar då? Crawford och Samuelsson...

Nikki Nine: Jag skulle vilja ha Marc Crawford som huvudtränare om jag fick välja fritt bland de tränarrykten man hört. Fast Tuffe Uffe skulle nog kunna fungera med. Aldrig fel att röra om i tränargrytan och få in lite nytt blod i den elitseriensiska tränarkåren.

Nikki Nine: Jag skulle vilja ha hit nån för oss helt okänd tränare från "over there".
En som Macke/Foppa lyckas locka hit från nån lägre division eller så.

Mindre krav "utifrån" på en okänd än nån som Uffe tror jag.

Nikki Nine: finns det något bättre på marknaden som skulle passa oss och vara villig att komma hit?

Jaha, vill vi ha Tuffe Uffe som huvudtränare?

Örnen: Jag skulle läsa den dagligen! Tänk på saken ;)

Wayne Gresky: Den där snubben verkar i stort sett bara samla upp alla rykten om spelarna som kopplas ihop med modo och fördela ut en procentchans på hur stor sannolikhet det kan vara att den spelaren hamnar i modo! ( av egen bedömning)

Som sagt ingen mrmadhawk direkt! Som uppenbarligen har ett väldigt starkt käll-sortiment ( Kan man skriva så?) Han levererar väldigt bra rykten som många gånger stämmer i verkligheten!

Har själv varit sugen på att starta nån typ av blogg också! Det är ju inte bara om spelare som är på ingång man får info om utan det kan ju vara alla möjliga inside grejor! Men jag får se, en blogg ska man inte köra stenhårt med i 2 veckor för att sen dö totalt! Det gäller att hålla ett jämt och bra inläggsflöde...

Wayne Gresky: Procentsiffrorna kan ju handla om vad han tror och vad en annan väljer att tro är väl upp till en själv. Tycker det är intressant att läsa om hur andra resonerar. Hela grejen med Ulf Samuelsson t.ex.? Skulle ju kunna ligga 0% sanningshalt i det, även fast det är Expressen som spekulerar.

Bad_Brett: Jag tycker oxå dom har värvat bra, lavander är alltid bra tex. Martin blir spännande att följa

alnöit: Procentsiffror hit och dit när man inte har mer koll än vad man läst på nätet känns ungefär lika spännande som att i procenttal diskutera vem som skulle vinna en fajt mellan läderlappen och spindelmannen.

När det gäller Modos silly-rykten så känns Örnens forumposter som den bästa källan och mer nationellt så är mrmadhawk värd att följa. Övriga silly-bloggar försöker mest koka soppa på andras spikar och då känns det intressantare att läsa diskussionerna på ett forum.

lu93rowa: Ok! Får väl hoppas på att Elitseriens fräschaste "GM-duo" kan vara till fördel. Man vill dock på något sätt tro att Modo ligger högre i kurs än HV för Thoresen. Flera norska vänner där osv. Men ptja, han är väl egentligen för bra för Elitserien och Modo. Tyvärr.

"Tuffe Uffe " som tränare i Modo vore perfekt anser jag. Gretzkys gamla sidekick skulle nog kunna likna Per Bäckman får jag för mig.

alnöit:

lim
p->0

alnöit: hensick... runt 20% kanske..
och thoresen vet jag att hv erbjöd han ett kontrakt och han tackade nej på 2 sec typ. så inte så hög där heller

lu93rowa: Vad tror du sannolikheten är då? :)

Berka:

Allvarligt? Jag tycker att Brynäs har värvat bäst hittills.

alnöit: tror knappast på 50% på thoresen och hensick...

zigge: "laget presenteras på matchvärmningen" ;)

lofvenring.blogg.se/

En annan liten silly-blogg.

Berka: Tagga ner, Berka! Får du öppna julklapparna eftersom de köps in i december? Vad har du då för spänning på julafton? Nää, allt på en gång, gärna strax före ispremiären!! :-) :-)

« · 1377158 · »