1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533954 inlägg · 4126 ämnen

RE-building the future 2011/2012

Sv: RE-building the future 2011/2012
MakeMyDay21: Jag tycker att det är en utmärkt värvning. Ryno har haft en riktigt bra säsong i Oskarshamn, han är fortfarande utvecklingsbar, har en del elitserierutin och är säkerligen mer beredd än en han var vid förra försöket i eliten.

Wayne Gresky: Ja jag hoppas verkligen det.

Wayne Gresky: Känns som en del inte ens skulle bli nöjd om vi värva Gaborik tex.

yngwie: Han är både dyr och skadedrabbad, skulle inte vara någon vidare värvning.

Wayne Gresky: Haha jaja, du förstog poängen. :)

yngwie: Jo Ryno går ju att jämföras med Gaborik.

Jag säger bara att dom chanser han FÅTT i es har han inte tagit.
Det är inget jag hittar på utan ren FAKTA och tills han bevisar motsatsen.
Så tycker jag inte att det är nån supervärvning direkt.

MakeMyDay21: Supervärvning är det inte på pappret. Det är en billig investering med låg risk och chans till god utdelning. Därmed ser jag det som en bra värvning. Jämför med en värvning av en spelare som Bremberg som i stort sett bara kan kosta mer än han smakar.

Wayne Gresky: Jag hoppas på en snabb Högardh-effekt. Har spelat i ES men inte lyckats, tills han får chansen i MoDo. Då losnar det.

Vi säger så.

Jag hoppas jag har fel det har jag inget emot.

MakeMyDay21: De var bara ett exempel och du förstog nog var jag ville komma.

Visst, men de är fortfarande en intressant värvning. Talang har han, hoppas han kan komma till sin rätt i Modo.

Han var väl typ 20 bast sist han spelade i ES? Lär ju ha utvecklas rätt så mycket iallafall. Min polare som håller på Oskarshamn säger att han ibland tänder till och är helt dominant, men sett till hela säsongen har han varit riktigt bra.

yngwie: Ja skulle han plocka fram det i Modo skulle det vara guld.

Ang Rask det måste väll nästan vara Modo som signat han va?

Alla andra går ju ut med sina värvningar utom Modo jag fattar inte poängen vad ger det ? Finns det nått positivt med att hålla inne med värvningar ?

MakeMyDay21: Känns faktiskt som Modo har signat honom, en riktigt bra känsla! En perfekt tredje center till nästa år! :)

MakeMyDay21: Vi får hoppas på det.

Det känns som det är Modo. Men vem vet, till veckan lär de nog hända saker.

De är nog ingen som vet förutom Foppa o Macke å några till. ;)

Rask, Ryno och T.J Hensick. Trestegsraketen!

yngwie: Lägg till Klasen på den? ;)

mrpm: Skulle vi få dom 4 särskilt klaasen och hensick så blir jag blöt i byxan :D hahaha

MakeMyDay21: Jag med haha! :) Fast Rask har ju dock potential att bli bättre än både Klasen och Hensick ;)

mrpm: Ne, inte Klasen utan Zucca. :)

Redigerad kommentar

yngwie: Jo såklart man vill ha zucca! Fast han lär ju stanna over there till skillnad från Klasen, som jag ser som en rimlig värvning. :)

Varför går inte Luleå ut med nyheten att Damien Fleury är signad? Agenten vill inte säga något. Betyder detta att han är klar för MoDo istället eller att både han och Viktor Rask ska till Luleå..eller hamnar båda hos MoDo? :-)

Läste på LJ-Forum att Fredrik Andersson från SSK har skrivit på för Modo.

36 : SSK-källor gör gällande det. Hallmans blogg antyder ju dessutom att något är i görningen.

www.sodertaljesk.se/forum/forumview.aspx
marieshockeyblogg.blogspot.com/2011/04/silly-season-linus-klasen-och-fredric.html

36 : Det är en värvning jag gillar. Skarpt.

Hoppas det stämmer.

Poffa: Mer, mer... kan man få fler spelarpåskägg! Börjar bli spännande nu.

36 : Han imponerade mot Modo vissa matcher. Där finns det potential. Vi måste ju vinna några kamper om gruset på marknaden.

Snacka om att en del har konspirations teorier haha saxat detta från silly 11/12 flashback.......

Ryno kommer att TryOuta några veckor i MoDo sen blir han Leksandsspelare. En smutsig deal från Salos del där elitserieklausulen och MoDo är verktygen.

MakeMyDay21: Fan vad häftigt om det vore sant.
Vi får väl se. Haha. I f**kin love it.

Dragan 2k:

Det vore idiotiskt, eftersom det skulle leda till skandalrubriker:

"Foppa" utnyttjade sin anställning för att hjälpa Salo

Knappast det MoDo behöver i dagsläget.

Näslund är ingen korkskalle. Det finns inte en chans i värden att han skulle gå med på något sådant trams. Hade "Ecke" suttit vid spakarna så hade det varit en annan femma.

Redigerad kommentar

NuMo: Gruset pa marknaden. Jag vet inte om man skall saga sa. Unga spelare som lar vara billiga och kan utvecklas. Sen man man val fraga sig vad MODO sett i Ryno om man ar enda es-klubben som visat intresse. Men man kanske ar lite smartare helt enkelt. Ja det eller enda lag sombehover den spelartypen.

Sen kan man stalla sig fragan om man inte redan har spelare nog i forsberg, hedman, madsen, svarten, bystrom och westin for 3-4e formationen. For ar dessa herrar tankta for produktiva enheter sa borjar det kannas som en sadan dar satsning man tycker ar tuff och harlig nar andra lag for dem, men som man blir orolig varre har ens eget gor det.

Men man dar val vanta och se vad som dyker upp. Vet inte ens om det blir av eller hur manga spelare som skall in. No danger on the rooftop som nagon poet sa.

MorganaLefaey: Jag tycker varken att Svartvadet eller Hedman är elitseriemässig i dagsläget.

Skröder-Lucka-Lucka
Madsen-Lucka-Danielsson
Lucka-Lucka-Lucka
Westin-Forsberg-Byström

Bänknötare: Hedman

Svartvadet borde dra sig tillbaka.

Perfekt öppning för att värva en ny tredjekedja (Ryno-Rask-Andersson t ex).
Övertala sedan Susse att lira ett år till, övertala Nagy om att stanna kvar och värva Hensick så kan vi börja med backarna sedan.

Wayne Gresky: Intressant! Problemet som jag ser det är om Rask är redo för ES redan. Han verkar ha lite divafasoner där han tycks tro han är bättre än vad han är.

yngwie: Lokalpressen hakar på i Ryno-spekulationerna.

http://allehanda.se/sport/modo/1.2981297-ryno-aktuell-for-spel-i-modo 

Lumber Jack: Det vorde bättre om de hakade på något helt nytt.

Wayne Gresky: Egentligen hade jag gärna sett att både Skröder och Madsen flyttades ner ett snäpp, men det kanske blir lite väl mycket att värva då.

Gustafsson: Vi kommer från ett ekonomiskt katastrofår och jag tror inte att vi kan förvänta oss en massa nya spetsförvärv.

Wayne Gresky:
Det ordnar sig. Nu säljer vi MoDo-hallen och går ut på en smaskig köpturné....

Gustafsson:

Om du får till fyra kedjor som kan producera istället för två så är problemet löst.

Om nagon hoppats pa Fleury sa ar han enligt vik's hemsida nu klar for lhf. Snyggt att de gar ut mer det innan lulea.

MorganaLefaey: Jag tycker att det är roligt att de gör det:-)

MorganaLefaey: Luleå kanske måste avvakta p g a hans familjesituation. Omständigheterna kanske gör att han inte kan flytta som det var tänkt.

hockeysverige Hockeysverige.se
Victor Rasks nya klubbadress verkar nämligen vara Färjestad.

Från twitter.

Nikki Nine: LåTer inte alls omöjligt, fbk är duktiga på att värva talanger

T.J. Hensick klar tro?

36 : De hoppas jag verkligen stämmer.

36: såklart.

yngwie: Det man kan konstatera hittils är att de spelare som ryktas till Modo inte är 35 åriga avdankade "nhl-stjärnor" med 16 NHL matcher i meritlistan. Istället är det väldigt unga talamger alternativt 25-26 åriga mer eller mindre etablerade spelare.
Vem vet, kanske har vi ett hungrigt gäng nästa säsong. Det skulle vara trevligt, omväxling förnöjer.

McFire: Samt att alla verkar ha speed.

hs0n: Lex Freddans mail.

« · 1377158 · »