1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531390 inlägg · 4125 ämnen

RE-building the future 2011/2012

Sv: RE-building the future 2011/2012
mrpm: Nu verkar de inte vara samma spelartyp och som Poffa nämnde tidigare så kan man fundera på om Mackan bara tänker ta in en back och vi får ha Hersley och Pöck som offensiva vapen på backplats. Eller om det dyker upp ett riktigt utpräglad offensiv back.

Sen kanske jag läser för mycket ur Waynes inlägg. För kan inte tro att han vill dra slutsatsen att Krog och Meyer kommer sluta på samma poängantal i ES då de hade samma ungefärliga snitt i NHL. :)

Wayne Gresky: Sen kan man ju tillägga att Freddy har haft ordinarie plats i NHL de senaste 3 åren till skillnad från Krog.

yngwie: Vi kan ju jämföra hans NHL-stats med HV:s Jason Krog.

Freddy Meyer: 281 matcher, 20 mål, 53 assist
Jason Krog: 202 matcher 22 mål, 37 assist

Meyer är dessutom 6 år yngre och back. Om han är helt återställd så bör det vara en riktigt vass värvning.

MorganaLefaey:
C Niko Kapanen och LW Janne Pesonen, duger de?

MorganaLefaey: Kanske blir Meyer istället för Wilson, han verkar ju vara bättre än Wilson med tanke på att Wilson mest harvar i AHL..?

Poffa: Tycker det verkar vara ett helt ok förvärv, men samtidigt så gör det en lite orolig. För skulle Wilson nu komma in som back också så vette fan va vi får för förstecenter kommande säsong.
Men lite roligt är det ändå att man kort efter Öa's scoop om AHL spelare på väg till MODO värvar en helt annat spelare. Blir nog bra tillslut och bara inse att de är duktiga på att inte få ryktesspridning. Kanske för duktiga för min smak. :)

Så vad är kvar nu, en back och två forwards eller?

mrpm:
Milan Lucic får sig en snyting här:

www.youtube.com/watch?v=wrLs0XH1srY

Icing-Ove: Trodde först att de var som forward han värvats. Men jag lugnade ner mig när jag såg att de var som back. Tror detta kan bli bra, har man varit ordinarie så mycket i nhl är man bra.

Icing-Ove: Här har ni massa highlights med han också!

Tror han kan bli grym! Inte ofta folk som är ordinarie i NHL drar till ES.. Är väl oftast hemvändare?

Redigerad kommentar

spud: Jag undrar om inte detta är ett tydligt tecken på att Timmy bestämt sig för att sluta. Man ersätter honom med Freddy Meyer som en defensivt skicklig back och så står det mellan Pikken och Wilson om den sista backplatsen.

mrpm:
Precis, en meriterad värvning, sen kan han tacklas:

www.youtube.com/watch?v=NqSc5SaWnZM

spud: Skämtar du? Om man är ordinarie i NHL 3 säsonger i rad håller man definitivt i Elitserien. Han är ju helt frisk nu och tränar för fullt inför nästa säsong. 30 år är långt ifrån för gammalt.

Poffa: Vafan, gillar inte denna värvning.
Stämmer inte alls med den profil som Peter och Marcus tagit fram. För gammal. Och dessutom en konstig hjärnskakningshistoria.
Nja denna värvning känns tråkig, hade hellre sett Pikken här.

Poffa:
Jo, Foppa har nog inget emot den killen...

Freddy Meyer, där har ni en värvning.

Poffa: Jag vill då inte spela kvalserien 2012 iaf. Vi har gjort bort våran gång, nån annan får ta över.

Poffa: Shit, pommes frites. Trodde han skulle hamna i HV till slut, men Malmö menar kanske allvar med sin satsning. Nu igen...

Alexander Barta som ryktades till Modo kommer spela i Malmö nästa säsong. Allt enligt MrMadhawk.

Nikki Nine: Någon som vet om Pikka helt är borta från ett kontrakt med Modo?

Nikki Nine: Ryktet kring Clay Wilson och Ben Walter goes Allehandaish.

Ingen Pikkarainen i HV71?

Däremot ser det ut som att det inte blir någon värvning av Modo-backen Hannu Pikkarainen. Förhandlingarna ligger i nuläget på is.
- Ja, det har gått lite i stå i de förhandlingarna. Vi har släppt det spåret, säger Stillman.
Är han helt avskriven?
- I princip. Vi vill titta åt annat håll. En sammanvägande bild är att det tar för lång tid. Kanske vi kan ta beslut senare om det är aktuellt. Men just nu är det inte det.

Gamla och nya fyllerykten på olika forum säger att:

1. Ben Walter kan bli vår 1:e center...
2. Clay Wilson kan bli vår PP-back...
3. MoDo är intresserad av J.Pesonen, Thuresson och Sjöström....

renen: Jag ska inte svära på att det är så, men det låter ju ganska troligt :)

Nikki Nine: Ok då vet jag. Sorry..

renen:

I årsrapporten står det "Under året har föreningen avyttrat halva tomträtten till fastigheten Örnsköldsvik 2:170 med tillhörande MODO Hall för 5,0 mkr." och under övriga rörelseintäkter står det "Reavinst vid avyttring tomträtt med tillhörande byggnad 5 000 000", så jag antar att det är köpet utav Modohallen det handlar om?

Nikki Nine: Är Modohallen såld redan? Det var väl så att kommunen ska köpa den, å inga pengar har landat hos Modo än.

Nikki Nine: ojdå jag vet inte vad jag sak säga om det. Jävla tur att vi inte åkte ur

Nikki Nine: Ojoj..

Trollsås berättar om konsekvenserna ifall vi hade åkt ur i våras...

allehanda.se/sport/ishockey/1.3602254--det-kostar-att-komma-sist-i-elitserien-

Björn lyfte en ganska intressant sak med ekonomin. Vi sålde Modohallen för fem miljoner. Utan det hade väl vårat resultat varit -10,2 miljoner kronor? Nu är det ju inte det, men det är ganska skrämmande ändå.

PontusJ: Det måste du ju göra. Du sparade bara det bästa till sist.

yngwie: Hmm, kanske dags att glo på åtminstone en NHL-match den här säsongen.

Ekonomin finns det väl skäl att återkomma till. Är rätt säker på att citatet "Att en idrottsförenings ekonomi är beroende av de sportsliga resultaten är fullständigt klart." motsäger all empiri.

Nae grabbar, nu ser vi framåt och lämnar ekonomin bakom oss. I natt smäller det!

Hur kan man gå minus när man har seriens sämsta lag samtidigt som man har klart högre publiksnitt än topplag som skellefteå och luleå. Suck!

Petey21: Inte räcker det med att skriva andra siffror på ett papper för att gå plus inte.

InVinoVeritas: En annan förklaring kan nog vara alldeles för optimistiska förväntningar vad gäller försäljning av biljetter. Publiksiffrorna har varit väldigt bra med tanke på alla förutsättningar, men man lade nog ribban alldeles för högt inför säsongen och trodde/förväntade sig att folket skulle vallfärda till matcherna som tidigare, trots en nedåtgående spiral för laget under flera års tid.

Så ett tips inför nästa säsong, lägg ribban lågt, säg exempelvis på 5000 åskådare i snitt, och vips så ligger man på plus... ;)

qwertas:

Han kommer nog att läsa och kommentera någonstans på något vis. Någon blogg, eller så.

Poffa: Saknar Björn dessa stunder som enkelt kunde förklara posterna i redovisningen. Skulle vara ytterst intressant att veta vart man stoppat de 5 miljonerna man fick från MODO-hallen exempelvis.

Har man använt dessa pengar för att rädda upp en ännu större förlust?

Wayne Gresky: Lönekostnaderna ökade med nästan 10 Mkr. mot förra säsongen, där kan man nog hitta den stora boven i detta fall.

Redigerad kommentar

Poffa: Vi kan konstatera att souvernirförsäljningen gått från 5,2 Mkr 2008/2009 till 4,0 Mkr 2010/2011. Medlemsantalet har å andra sidan ökat från 2282 till 3220 under samma period. jag tycker även att ökningarna på utgiftssidan ser ganska häftiga ut. Jag misstänker att någon ekonomiintresserade kommer att nagelfara siffrorna på någon blogg någonstans.

Minus 5,2 miljoner kronor, det är resultatet för Modo Hockey förra säsongen. Omsättningen var 125,4 miljoner kronor.

Bad_Brett: håller helt med dig. Salle hade egentligen allt utom ett välplacerat skott. Rappt handledsskott, kraftfullt slagskott, bra skridskoåkning, småful och bra defensivt.

Synd bara att man spred puckarna kors och tvärs, samt att hans humör också låg honom i fatet.

Bad_Brett: Absurd vet jag inte. Du använder för starka ord. Finns många likheter. Det svängiga humöret och farten på rören är några.

Salle sköt helt klart för sällan.

h o c k e y :

Salle gjorde som mest 15 mål (på 48 matcher) under en säsong. Den kände snipern Niklas Sundström har exempelvis tryckt dit 18 mål på 49 matcher och stortstjärnan Mattias Wennerberg satte 17 strutar på 50 matcher.

De 2-3 sista säsongerna i MoDo hade han några handledare i krysset, det är riktigt, men tidigare i karriären var han känd som en av seriens största målsumpare. Poängen är att målskytte aldrig har varit Salomonssons starka sida och därför är jämförelsen med Nagy, en spelare som har öst in mål i hela sina karriär, helt absurd.

Bad_Brett: I sina bästa stunder hade han ju ett grymt skott. Vet inte vad du yrar om?

Frisco: Va fan..

36 : Vad visar länken?

« · 1384965 · »