1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531231 inlägg · 4122 ämnen

RE-building the future 2011/2012

Sv: RE-building the future 2011/2012

Det finns väldigt många om och men, det finns fördelar med än det ena, än det andra förslaget. Fördelen med detta är att det finns stora chanser till att "vaska runt" i kejorna under seriens gång, om man märker att det inte klickar till 100%. Jag tror dessutom att Uffe inte lägger fingrarna emellan om det skulle behövas förändringar.

Hur kedjorna kommer se ut när vi startar säsongen, beror naturligtvis på vilka ytterligare namn som kommer in. För visst kommer det en forward och en back till?

Wayne Gresky: Bra förslag. Letade potentiella tredjelänkar till Rob och det andra förvärvet, men din lösning med Andersson kan vara den bästa.

En center i nordamerika har normalt inte defensiva uppgifter, utan det brukar vänsterforwarden sköta. Kanske vi också ska anamma det och låta Andersson vara vänsterforward med defensiva uppgifter. (Lite som att vi använder Foppa som vänsterforward för att slippa defensiven, men ändå så var han i realiteten spelfördelande.)

Nikki Nine: Jag tycker att Dick borde spela med Sundström och Skröder. Andersson är bra defensivt och har ett vasst skott, jag skulle absolut tänka mig honom bredvid Schremp med vårt nästa forwardsförvärv som tredjelänk.

Nikki Nine: Vi får väl se. Dick ska ha mycket puck och om Rob är en så gudabenådad tekniker så kanske han ska spela med någon annan så att han kan få ha mycket puck? Jag är fortfarande inne på att ha Dick med Skröder och Sundström så att Skröder kan återgå till att bli en målskytt och inte en mindre bra puckhållare. Sundström är ju dessutom sjukt bra på att slå förstapassen så Dick kan få kontringslägen.

Det letas väl ett till forwardsförvärv, så det finns möjligheter att man hittar en till riktigt målskytt som kan passa med Rob. Låta Danielsson vara tredjelänk där, hålla lite koll på defensiven och använda sitt skott då han slipper ha så mycket puck som inte är hans styrka.

Örnen:

Superhäftig värvning! En personlig favorit, trodde inte i min vildaste fantasi att vi skulle kunna landa honom. Kommer bli en attraktion!

Där har vi dessutom en självklar straffskytt. ;)

Way to go, Näslund!

Wayne Gresky: Kör man honom tillsammans med Dick? Vem blir isåfall tredjelänk? Varken Dick eller Rob är ju spelare som har defensiven som en styrka, så det bör ju vara någon som kanske kan vara lite mer närvarande hemåt samtidigt som han kan hänga med DA och RS framåt och göra mål på deras passningar.

Dessutom borde det vara någon som inte vill ha särskilt mycket puck, för det vill ju DA och RS.

Redigerad kommentar

Ser bra ut!!

De va ju inte direkt så att Uffe Andersson höll igen i sin beskrivning om honom!

En offensivt duktig center. Gudabenådad tekniker. Bra spelsinne. Kreativ spelare med ett mycket bra passningsspel. Växer enormt i powerplay. Godkänd skridskoåkning. Svagheterna är det defensiva spelet och styrkan.

Just Gudabenådad känns bra! :)

MODOJohan: Ett väldigt spännande nyförvärv. Rätt ålder, vass poänggörare (har tom producerat ganska bra i NHL) och en spelare som kommer att bli en attraktion. Kul!

Salle: Så är Rob Schremp klar nu för Modo

Frisco: Tolle som kan göra sig osynlig...
OKT

Redigerad kommentar

Frisco: Och tydligen heter 1-0 målskytten Hersley. Måste sett otroligt snett där i så fall. Men troligast har de väl lite mer på benen än en själv.

yaqop: Dick såg inte alls lika vass ut idag som under lördagen då han var dominant och klart bäst på isen.

Hur har Dick A. sett ut då?
Han gick ju inte för fullt alldeles nyligen

MorganaLefaey: Lårkakan heter Tolle.

Foppas skämtsamma kommentar ang formen, efter intermatchen:

"Utrustningen börjar sitta lite tight, på sina ställen."

2-1 till röd. Madsens formation var nog Westin, sen Jesper Olofsson och sen vit Samuelsson storebroder. Foppa har fortfarande kylan och ger sken av att veta vad motståndaren tänker göra. Sen mycket träning på styrning, snabba avslut och spelvändningar. Ganska hårda tag och ingen myspys.

Danielsson fick en elak överkörning under internmatchen och kan nog vänta sig en lårkaka

Nikki Nine: helt ok backpar i vita =)

Icing-Ove: Modoröv.... Första jag tänker på när jag hör Foppa och Björklöven i samma mening... haha klassiskt. :)

Foppa gillar hockey fortfarande, inget snack om det...

Redigerad kommentar

Janos: "Pax att va på Foppas lag!"

Gustafsson: Kom inte här och förstör! :)

Nikki Nine: Antagligen är de "vanliga" juniorerna, alltså de som inte har tränat med A-laget i sommar, upptagna av någon anledning och Foppa vill känna på grejerna innan Icebreakers.

"Rookieläger" för junisarna ser det ut som.

Poffa: Man kan ju vara konspiratorisk lagd... varför är han med i en internmatch där det ska vara (förhoppningsvis) bra tempo och matchsituationer? Varför inte ta upp ytterligare en junior?

Om man är konspiratoriskt lagd som sagt :)

Intressant att de håller fast vid samma kedjor som på ispremiären.

Nikki Nine: Åh nej, nu kommer Aftonbladet och Expressen snacka om comeback i var sin extrabilaga.

Nikki Nine: #22... hmm... näää inte kan det väl vara... näää... en ett snäpp bättre Foppa

RÖD
81 Jonas Ahnelöv - 22 Thomas Pöck.
41 Eddie Larsson - 6 Patrik Hersley.
4 Adam Johansson - 3 Marcus Bohman.
29 Dick Axelsson - 16 Johan Ryno - 44 Nicklas Danielsson.
17 Morten Madsen - 13 Fredric Andersson - 35 John Westin.
18 Jesper Olofsson - 15 Måns Krüger - 27 Alexander Steen.

VIT
2 Jens Westin - 79 Ole-Kristian Tollefsen.
6 Tobias Enström - 41 Victor Hedman.
29 Philip Samuelsson.
10 Per-Åge Skröder - 24 Niklas Sundström - 9 Henrik Samuelsson.
27 Anton Hedman - 26 Kristian Forsberg - 47 Anton Byström.
48 Janos Hari - 22 Peter Forsberg - 20 Erik Nyström.

Nyförvärv i vita tredjekedjan? :)

Paddan: Haha. Tummen upp på den.

MorganaLefaey: Eftersom det är en internmatch så har man väl lånat in folk från Saltviksanstalten *tihi*

Paddan: Jag jobbar, men kommer spela golf i morgon eftermiddag. Kundaktivitet kallas det.

Poffa: Abbarns att det inte var en timma tidigare...

Poffa: Nämen, vafaan, nu måste man ju verkligen dit imorgon. Fast du jobbar väl ändå inte, du springer väl bara mest omkring, med en sån där pinnliknande tingest i handen, på konstigt klippta gräsmattor och slår på små vita bollar.

Poffa: 3 femmor i varje lag. 18 forwards och 12 backar. Låter som det är lite fler än A truppen plus juniorerna som fått träna med dem. Eller räknar jag fel kanske.

Skall bli intressant att se i alla fall. Om man kommer upp i tid vill säga.

Har inte blivit mer nervös av den långa väntan på nyförvärv, men däremot så har nyfikenheten över vad det kan bli tagit ett så stadigt grepp om en så man håller på gå i bitar. Jag vill ha rykten eller förvärv snart. Please.

För er som är lediga i morgon...

Internmatch i FC klockan 12.00.

Salle: Hade inte Växjö någon junior, eftersom de varit demokratiska nog att ta en junior var från de andra elitserieklubbarna.

36 : Kul att man har koll på talangen. Mindre kul att man sätter han på backen. Men AB brukar ju ha rätt varannan gång så...

Poffa: Jo, jag skulle gärna ha en. Som historisk
kuriosa.

NuMo: Det är ju tummen som ger den där extra kryddan. Tumme-tröja is tha shit!

Gustafsson: Jaaaaa, äntligen. Jag beställer den petroleumblå matchtröjan!

Gustafsson:

Fy faaaan vad snyggt!!

Gustafsson: Förutom tummen så är de hur snygga som helst.

Gustafsson: Det där är inte en roligt att skämta om.

Har precis fått reda på att anledningen till att man inte presenterade tröjorna igår på ispremiären är för att man har gjort ett antal ändringar i sista minuten, tröjdesignen är dock densamma. Snabb skiss baserat på den nya informationen:

Malmö på viasat och de klagar mycket på Hersley. Men slog just på tv'n så vet inte vad orsaken var. Malmö leder dock så avgörande dålig har han ju inte varit. Men roligt se nya Modo lirare. Speciellt då man inte fick se jippot idag

Icing-Ove: Ser inte ut att bli någon förstärkning denna vecka heller..
Nästa vecka måste det nästan ramla in någon ..

MorganaLefaey:

Kanske Drury vill ersätta Svarten?

"Chris Drury isn't satisfied with the talks he had with TOR, OTT, & ANA. He's considering Europe or retirement"

Sillykälla: twitter.com/#!/NHL_Rumour_Mill

renen: Ishockeyns motsvarighet till Friends In Need?

Icing-Ove: Löven storsatsar.

« · 1390313 · »