1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531206 inlägg · 4122 ämnen

RE-building the future 2011/2012

Sv: RE-building the future 2011/2012
Nikki Nine: Kul om Hannula gör succé och drar till KHL efter 12 matcher...

(Nej jag tror inte att någon seriös sportchef skulle öppna upp för en sådan blunder.)

Icing-Ove: Dock så hoppas jag att det i kontraktet finns en block mot övriga ES klubbar denna säsong. Skulle inte gilla att Hannula gör succé i MODO för att signa LHC för resten av säsongen.

Nikki Nine:

Det låter mycket bättre. I sådana fall är jag försiktigt positiv. Men varför kan de inte meddela detta på hemsidan? Bedrövligt.

Nikki Nine:
Det skålar vi på. Härliga tider och Djurgårdarna är lite sura. Ännu bättre!

Pelle Hägglund har pratat med Näslund, 12 matcher är det som gäller för Hannula till att börja med.

Som jag ser det så är det för att se hur Hannula håller och ifall det kommer något bättre längs vägen. Perfekt.

Fasligt va mycke negativitet de var i afton!!
Va fan får ni inte ligga eller va e de frågan om?! ;)

Attitydproblem hit å dit, de beror väl på vad man är i för grupp och vad man har för roll i gruppen!!

Axelsson som sägs ha haft attitydproblem förut visade inte de i fjol iaf.
hannula sägs ha haft det tidigare men de betyder ju inte per automatik att han har de i modo!!

Tuffuffe kan nog plocka ner dessa attityder på en bra nivå och vända det till gruppens fördel så kan denna vinter bli satans trevlig!!

PontusJ: Vi har väldigt många på 1års kontrakt.Vi kommer nog få ett nästan helt nytt lag nästa år också.Även om det går bra denna säsong.

Gusse: Strulpellar, en av de grundläggande byggstenarna i Näslunds projekt. Kan bli väldigt negativt om det slår fel men också det som ger mest valuta för pengarna.

De andra två benen får sägas vara juniorer samt spelare som kommer tack vare kontakter på andra sidan atlanten. Detta kommer inte nödvändigtvis att bli bra, men det kommer garanterat bli högst intressant

Gusse: Tycker vi signar Ryno, sen byter vi till oss Filip Forsberg mot Ryno med Leksand.:)

Nikki Nine: Nu finns det nog ingen plats för Ryno längre!

spud: Och Hannulas kontrakt spekuleras i att det gäller till och med mitten av oktober, då man kan ta in artistspelare...

spud: Då var vi två.

Nikki Nine: Jag hade hoppats på att en Macke, Uffe och Peter skulle ha fångat in nån yngre europe som inte tog en NHL tröja och hellre lirade i Europa än AHL. Och sådana kommer det finnas.

spud: foppa ville till nhl när han var 36 så varför skulle en OS-meriterad 32 åring inte kunna ha densamma?

spud:
MoDo måste ha en stark trupp när man går in denna säsong. Nagy var väl rätt bra även om han vill ha stålar...och ännu mer stålar.

spud: Handlar nog också om vad som finns tillgängligt på marknaden. Kanske inte finns nån spelare som kan göra ~30 poäng (om han är frisk) som är i en utvecklingsbar ålder och som kan tänka sig att spela i Modo. Vem vet?

Men jag tycker som ni andra att vi målar fan på väggen och får panik. Varför inte, liksom?

Däremot tycker jag det är jävligt illa att det inte står på officiella hur länge kontraktet är skrivet. Amatörer!

Redigerad kommentar

Bad_Brett: Jag håller med dig.
Sen hade MODO en uttalad policy om att vilja ha spelare med ambitioner. Vad Hannula har för ambitioner kvar i sin karriär vet jag inte, men det är rätt vanligt att 32 åringar har som ambition att vilja pressa ut de sista slantarna.

Icing-Ove:

Whew.

Bad_Brett:
Expressen säger avtal till mitten av oktober, sen kommer Brunnström...eller Zucca :-)

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Bad_Brett: Men va fan haha lugn i bussen kompis!!

Bad_Brett: Lät som en ny serie med percys pågar..

Icing-Ove:

Vilken otroligt dålig känsla jag får av detta. Det känns som att laget är fullt av attitydspelare och börjar det väl gå dåligt lär det inte finnas någon hejd på det hela. Jag förutspår rubriker om spelare som slåss på träning, hamnar i fyllecell och som inte dyker upp till matcher. Ulf Samuelsson blir utbränd och flyttar tillbaka till nordamerika efter halva säsongen.

Berka: Nae, ska väl inte måla fan på väggen än. :)

yngwie: det står ju varken try out eller en hel säsong, sen har du inte en aning vad summan ligger på!!
Onödigt att såga när du inte vet annat än att han ska spela i modo ellerhur!?

Icing-Ove: Suck, den här värvningen gillas inte. Definitivt inte när de inte verkar röra sig om en try out.

Gustafsson:
Vi får väl ha 3st förstakedjor. Bra värvning!

qwertas: Är jag helt ute och cyklar då jag tycker att hans spelstil är för lik Danielsson och Skröders för att kunna utgöra ett riktigt bra komplement i någon av de två toppkedjorna?

Redigerad kommentar

qwertas: bra de
=)=)

qwertas:

Ser inte att det står något om try-out kontrakt. Så det är kanske ett kontrakt för hela säsongen?

Bad_Brett: hannula klar nu.

InVinoVeritas:

Att Djurgården inte ville behålla Danielsson var någonting som fansen var väldigt upprörda över och jag har för mig att ledningen till och med har sagt att man ångrar sig. Det var emellertid inga problem för Danielsson att hitta en ny klubb, som värvades bara någon vecka senare av MoDo.

Hannula, som är en grovjobbare, var bäste målskytt i Djurgården under slutspelet. Trots detta har ingen klubb värvat honom ännu. Om det sedan beror på skador eller attityd (troligtvis en kombination) spelar mindre roll.

Try-out eller ej, jag slipper honom gärna i MoDo. Jag har alltid tyckt att han har varit överskattad som spelare och om han dessutom sprider dålig stämning i omklädningsrummet, så ser jag ingen anledning till varför vi skulle plocka in honom. I sådana fall ger jag hellre en större roll till Samuelsson, Westin eller Byström.

Bad_Brett: DIF ville inte ha Danielsson heller, skulle vi ha avstått?

qwertas:

- Jag har inte hört någonting från Djurgården. Men Mika kan fortfarande hamna i Elitserien eller i någon utländsk klubb. Vi får se vad som händer och vi känner ingen stress över att vi ännu inte har gjort klart med någon klubb, säger Öström och tillägger:

- Mika kommer att fortsätta med hockeyn och det lär inte vara några problem för honom att få ett nytt kontrakt med någon klubb, men just nu tar han det lugnt.

www.hockeyligan.se/index.php?article=6699

Bad_Brett: ville dom inte? Källa?

Gustafsson: Håller med, vore bra att se både Samulesson respektive Susse/Skröder i ny omgivning. Den uppställningen har inte imponerat på mig så lång och vad går Samuelsson för i annat sällskap?

Bara jag som börjat störa mig lite på att man inte har testat Axelsson tillsammans med Susse och Skröder på match ännu? Eller varför inte Hari?

Redigerad kommentar

J F K:

Det är väl det som är problemet. Han var riktigt bra i Djurgården och ändå vill de inte behålla honom.

InVinoVeritas: Han hade ju inte svårt att få plats i Djurgården sist och gjorde rätt bra ifrån sig där. Jag är inte helt övertygad, även om du självklart kan ha rätt i det.

J F K: Fast Hannula har ju haft skadeproblem samtidigt som han har ett rykte av att vara lite besvärlig. Det kan helt enkelt vara så att han är iskall på marknaden och måste därför ta ett tryoutkontrakt.

Berka: Fast hade man velat ha honom (och han velat stanna hela säsongen) så skulle man nog inte skrivit ett try out. Hannula måste ju ha någon agenda som går med på det, jag menar att skriva ett try out i den åldern med så pass fina meriter är ju lite anmärkningsvärt. Har han tänkt sig att använda Modo som språngbräda för att få ett mer välbetalt jobb i KHL eller vad ligger bakom?

Det hela är lite märkligt, men som sagt så tycker jag Modo är en stor vinnare om det skulle vara sant.

J F K: Jag förstår hur yngwie menar, att hannula förmodligen blir kvar om han får ett tryout.

Blir han kvar är det för att han fyller kriterierna för vad 1921 vill ha, och vi ska inte glömma vilka kvalitéer hannula faktiskt har eller iaf har haft !

Jag tror dessutom att om man inte ärvriktigt nöjd med hannula så letar man någon annan för jag tror inte man tänker chansa med förra säsongen i åtanke, och sen är ju lönen för hannulas kontrakt väldigt avgörande, 1921 kanske skambjuder låg lön och får ett ja vilket kan göra utrymme för ytterliggare spelare?!

Fast detta är ju bara ett väldigt löst ryckte än så vi kanske borde lugna oss ?;)

yngwie: Initialt är ju frågan om detta twitter-rykte är sant eller inte. Det har ju inte bekräftats från något håll ännu.

Sedan gäller det givetvis hur lång denna try out är. Helt klart är att Hannula rent spelmässigt är en förstärkning.

J F K: Precis, hur länge är frågan.

yngwie: Men då har vi ju kyla. Vi förbinder oss inte till någonting, utan kan välja någon annan om det dyker upp något som NHL inte vill ha. Jag förstår inte ditt resonemang, för att om vi nu har honom på try out (beroende på hur länge självklart) så har vi ju inte stängt några dörrar mot de spelare du tydligen hellre vill ha.

J F K: Självklart vet jag det. Har bara en känsla att kommer han på try out så blir det kontrakt. Det jag menar är bara att jag tror vi kan få bättre om vi har lite kyla. Men det är ju en chansning som jag personligen tycker är värd att ta.

yngwie: Har du förstått konceptet try out?

Det här - om det nu kunde bekräftas - är ju den optimala lösningen. Är vi och Hannula nöjda, så skriver vi på för hela säsongen. Hittar vi en som passar bättre, Hannula hittar något annat eller på annat sätt inte passar in, ja då får han lämna.

Detta köper ju i sådana fall oss en massa tid. Vi har en hungrig kille vid elitseriestarten och om han inte faller väl ut, så har vi tid att hitta en ny. En ny som i sådana fall dessutom kan vara artist. HELT PERFEKT.

Berka: Hoppas inte på Hannula. Jag tycker vi chansar på att någon europe blir ratad i NHL.

Petey21: I bra form så Håller han väldigt hög es-klass, men frågan är ju om han når upp till den höga standard!
Vi behöver en bra forward till så en try out känns oerhört lämpligt!

Fast vi får se om de stämmer överhuvudtaget :)

Poffa: Och i Fjällräven Center är det ljust och vackert.

« · 1395892 · »