Wayne Gresky:
Undra vad oddsen är på att Dick lirar i AIK nästa år och gör succé?
Wayne Gresky:
Perfekt, Macke läser mina tankar! :) Men Westin får gärna lämna, det skulle göra han gott med.
bisterfinnen: Precis vad jag tänkte. Macke håller på att förvandla MoDo till en av Sveriges proffsigaste klubbar. Det känns mycket viktigare än att råka snubbla vidare i ett enskilt slutspel.
Om man läser meddelandet tvärtom så kan man se att MoDo vill behålla Kalus, Kfop och Westin. Om än inte till vilket pris som helst.
För övrigt är jag nöjd med att klubbledningen också insett att Hedman inte håller elitserieklass. Tack för dina tacklingar Anton och lycka till i framtiden.
Modoaktuella Dennis Bozic skadad i gårdagens match mot Borås, skadebenägen?
Sawchuk:
Låt oss satsa på Tim Heed istället. Är fortfarande övertygad om att hans defensiv kan slipas till, med tanke på att han har så pass bra spelförståelse.
Sawchuk:
Nae, klart det förstår man ju. Men kul att höra sånt här i vilket fall, dock var det tråkigt. Han hade varit en bra värvning.
yngwie:
Nä men vi har många gemensamma bekanta, både spelare och ledare och jag vill inte missbruka deras förtroende eller göra mig ovän med Kristoffer.
Både Modo, Skellefteå och Brynäs var intresserade men som det ser ut nu följer han pengarna.
Redigerad kommentar
yngwie:
Vill inte kommentera det då han fortfarande spelar slutspel, som du säkert förstår.
Bad_Brett:
Bohman kan mycket väl få a-lagskontrakt och bra med speltid i Södertälje. Det kan inte Modo erbjuda.
Wayne Gresky:
Det känns väl som stabila värvningar. Det stora problemet är väl att det känns som att de ska in på platser som redan är fyllda.
- Ska Bozic peta Byström eller Bohman?
- Peter Öberg känns lite som en ny Madsen/Svensson
- Ska Alsenfelt bli ny förstemålvakt eller försvinner Anton Forsberg?
Bortsett från dessa frågor känns det som trevliga värvningar. Jag gillade alltid Öberg under tiden i MoDo, Alsenfelt har nog väldigt hög potential och jag förmodar att 1921 har bra koll på Bozic.
Redigerad kommentar
Monno:
Ludde kanske inte ens blir kvar i Modo.
Annars tycker jag det är bra att Näslund vill ha en bred backuppsättning. Bozic är dessutom ung, utvecklingsbar och billig. Tycker inte det är några fel med värvningen.
Gidde:
Det finns ett antal klubbar som vill ha honom, bland annat Djurgården.
Nikki Nine:
Jag har aldrig sett hans storhet.
Är han på väg till DIF menar du eftersom Kvalseriens utfall skulle spela någon roll?
Wayne Gresky:
Om det går åt skogen i Kvalserien kan Daniel Fernholm vara intressant.
Undrar om vi har sån tur att vi kan ställa upp såhär nästa säsong?
Skröder-Sundström-Zuccarello
Tedenby-Ritola-Thuresson
Madsen-Påhlsson-Hari
Svensson-Öberg-Westin
Lehtivuori-Regehr
Tollefsen-Byström
Ahnelöv-Kilström/Berglund/Hedman
Tellqvist
Alsenfelt
Ni kanske tycker att några av spelarna låter hur långsökta som helst. Det tycker inte jag :)
PS. Länktips.
Redigerad kommentar
Monno: Öberg lär knappast dyka upp.
Om vi då räknar Alsenfelt och Regher som klara och Påhlsson som så gott som som kan vi börja gissa på resten.
Jag skulle gissa på att namn som Hanses, Bibic och Forsberg kan vara aktuella om Leksand inte går upp. Ted Brithén i Rögle, William Karlsson i Västerås, Joakim Hagelin i Oskarshamn och Hilmersson i Mora är mer aktuella. (De två sista endast baserat på stats.)
Andra tänkbara namn: Wargh, Harju, O Hedman
Långskott: MZA, Omark, Patrick O'Sulllivan, Niclas Bergfors
Monno: Mrmadhawk är stensäker på Ahlsenfelt (måste verkligen kolla upp hur han stavar) och Regehr. Sen är antagligen ett Allsvenskt "fynd" klart. Så de kan bli roliga dagar nu ändå:)
Allsvenska fyndet, kan de vara Peter Öberg?
Vad säger man om en centersida som är följande:
Ritola
Susse
Påhlsson
Öberg
Ska jag vara ärlig så ser det sinnesjukt bra ut i mina ögon.
Bad_Brett: Ja jag är ingen hockeyexpert, du har nog bättre riktigt koll än en annan.:P Tycker han inte legat på en "förstebacks" nivå under säsongen. Men jag minns ju från förra säsongen att han var skitbra innan skadan.
Ja det är nog så också att de faktum att han verkar vara en grym ledare är viktigare än man tror. Att byta kapten "varje" år är nog ingen höjdare i en klubb.
Vi kanske kan få hit Klasen som kapten, han verkar vara en bra ledare;):P
Monno:
Hahaha! MoDo är en vinnarförening, surmatch idag, men riktigt bra kämpatag hela säsongen.
Redigerad kommentar
Monno:
Jag tyckte att han och Ahnelöv var riktigt, riktigt bra i slutspelet. Båda tycks på något konstigt vis ha förbättrat sin skridskoåkning under säsongen. Jag skulle bli oerhörd besviken ifall MoDo tappar Tollefsen.
Och Aftonblaskan är först ut med bilden av en "förlorarklubb".
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/
Själv tycker jag att vi vann lite i år. Det blev ju bonusmatcher tom.
Wayne Gresky: Riktigt bra med information tycker jag.
Tack Anton. Jag uppskattade att du alltid gav ditt bästa, accepterade begränsat med speltid utan att gnälla och verkar vara en riktigt bra kille. Synd att det inte räckte.