1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 532862 inlägg · 4126 ämnen

RE-building the future 2012/2013

Sv: RE-building the future 2012/2013
spud: Det låter inte omöjligt. En fördel med att gå upp är att man ökar sina inkomster drastiskt samtidigt som man har spelare kvar som signats under den allsvenska tiden. Sedan kommer även vattenbärarna att ha ES-löner och då tappar man den konkurrensfördelen.

spud:

Dom vill ha Danielsson, men nu har han sagt att det bara är Modo som gäller i Elitserien så det är väl inte det som åsyftas.

Nån som hört rykten om att Lakers laddar rejält inför nästa säsong? Det sägs att de har några rejäla namn på väg in, men jag har inte hört några namn alls.

Poffa: Det är väl ingen jättesensation om så är fallet. Jag ser nämligen inte direkt hur han skulle passa in i nästa års lagbygge.

Vilka av Krüger, Svensson och Andersson blir kvar tror ni?

Låter som att Schremp tackar för sig, på sin Twitter.

"Want to say Thank You to all the MoDo fans and all of the great people in Ovik, it was an awesome season and just as awesome experience"

Bittesehr:

Jag vill att firma 1921 skall slå oss med häpnad från en marknad utanför  den normala boxen med hjälp av sitt kontaktnät.  Låt de andra klubbarna slita de andra legoknecktarna i stycken.

Nikki Nine: Vet inte om jag skulle vilja att Welch upptar en av de två nordamerikanska platserna. Skulle vi inte kunna få något bättre än honom?

Piros är nog rätt dyr, för ojämn för min smak. Vill ha mer karaktärspelare till nästa säsong.

Falk hade jag väldigt gärna sett dock. Duktig tvåvägscenter, bra tekare och har erfarenhet av att vinna/gå lång i slutspel. Surt att han vill utomlands.

HV rensar truppen. Något för oss? Piros? Welch?

mattias - 74:

Det är så långt i från en Macke-värvning de kan bli. Aldrig att han spela i Modo nästa år.

mattias - 74: Jag är lika övertygad om att han inte håller. Han är inte bra nog för toppkedjan och en Conny som inte får spela sitt spel är ingen dröm att ha i båset. Solklar flopp enligt mig.

mattias - 74:

Du har så fel så klockorna stannar.

yngwie:

Gör man över 40 assist i allsvenskans bästa lag så är man nog intressant för de flesta ES klubbar. Jag är övertygad om att Conny klarar 1 år i Es.

Redigerad kommentar

J F K:

Håller med. Han hänger inte med i es heller. Det enda jag tror han skulle kunna göra något i är pp.

Lumber Jack: Över min döda kropp att jag vill se Conny i Modo. Det vore nog på topp tio av dåliga värvningar genom tiderna. Kung på den nivå han är, men i elitserien vore han nog ett energitapp helt i klass med Axelsson. Fast såklart en klart sämre spelare.

Inte hört nått om att Kalus ska lämna? 

Fjärdekedja med Kalus - K-Fop - Öberg? 

Lumber Jack: KB65?

Lumber Jack: till Husum?

Bad_Brett: En härlig gammal kanondänga!!

Ser förövrigt att Kingen inte kommer att förlänga med Örebro. Ska han hem?

Bad_Brett:

Regehr och Bozic spelar fortfarande, så det blir väl Öberg isåfall. Om inte Skröders förlängning har skrivits på.

Nikki Nine: Där tror jag att ni har gjort ett klipp.

Nikki Nine:

Så, hur länge dröjer det innan nästa nyförvärv presenteras? En halvtimme?

Nikki Nine: Så säger man om man vill bli älskad och få många facebook <3 och gillamarkeringar bland Sveriges viktigaste lags viktigaste fans - "krämen av krämen"!

Nikki Nine: Jag ställer mig lite lätt frågande till visaa betyg.

Ett väldigt trevligt citat från Danielsson idag.

"Så dörren till Modo är inte stängd?

– Nej, nej. Jag vet att Markus (Näslund) vill behålla mig och ska jag spela i elitserien ska jag spela med Modo. Det är väl inte det smartaste att säga så under en förhandling, men så är det, säger Nicklas Danielsson."

henkelainen: Tolle var ju kung under slutspelet. Precis på gränsen hela tiden och kröp under skinnet på bland annat filmstjärnan Goren. Hedman däremot gjorde varken från eller till. Visst satte han in några tunga tacklingar, men aldrig så att någon blev irriterad eller lade krut på att hämnas.

Petey21: Äh, ändå tyckt det varit lite väl mycket med både Tollefsen och Hedman. Två busar som inte direkt har mycket "spel" i sig.. Ser hellre att man breddar det fysiska spelet på flera spelare istället för att ha enstaka som enbart inriktar sig på att tackla upp folk i sargen.

Hedman fastnade ju ändå bara nere vid offensiv kortsarg vilket gav motståndarlaget en 5 mot 4 spelvändning.

Redigerad kommentar

Wayne Gresky: Blomdahl har ju faktiskt blivit en hygglig spelare och är inte bara bra på att tacklas längre. Annars var ju både Toukko och Hedman lite för långsamma för att hinna med att spela fysiskt. För att få riktig press i forcheckingen hade de behövt vara lite rappare.
Hedman till Luleå låter dock jättekonstigt. Ett lag som prioriterar att ligga rätt i banan och vara duktig defensivt värvar den som är sämst på det i hela serien?

Petey21: Att soloköra i det fysiska spelet är helt idiotiskt. Det borde MoDo ha förstått redan efter fiaskot med Tuokko. En spelare får gärna vara tuff och tacklingsskicklig, men han måste hålla elitserieklass i resten av sitt spel också. Om vi behåller Kalus så ser jag Hedman som mer än ersatt. Tittar man ppå de fyra lag som är kvar i slutspelet så är det väl egentligen bara Blomdahl som har lite goonstämpel. Övriga lag har en del tuffa spelare, men de är duktiga spelare också.

Modoante: Han blir en ny publikfavorit i Luleå. De behöver mer storlek och styrka i laget. Men det gör å andra sidan vi också, vem ska axla hans roll? Skulle även Tollefsen försvinna så försvinner ju sisådär 85% av allt fysiskt spel vi haft de senaste två åren, och vem ska ta över den rollen?

Anton Hedman verkar gå till Luleå om man ska tro Aftonbladet

Nagy, kom tillbaka!

Wayne Gresky: Ja att skada sig när man täcker skott ger nog 10p nät det gäller skade orsak hos tårtan. Hinner han bli hel kommer han få chansen igen iaf.

Dream Team: Det handlar om det klassiska misstaget att människor som är dåliga på engelska tror att wrist = vrist.

spud: Bröt han inte foten? Den här artikeln påstår det iaf. Tråkigt hursom. Speedkulan hade nog kunna gjort avtryck i spelet om Stanleys buckla.

Bad_Brett: Det tror inte jag. Jag misstänker att det inte handlar om Ribeiro, Tavares eller Doughty, utan den här snubben, om det då skulle finnas någon substans i ryktet.

Redigerad kommentar

spud: Verkligen! Så djävla bittert. 

Fan vad man tycker synd om MZA, äntligen kommit upp och fått visa vart han ska spela så bryter han handleden.

Mano:

Snubben med det portugisiska passet är ju säkerligen Regehr, vars familj har bott både i Brasilien och Indonesien.

Alright. Efter redigt bärsande finns ett par punkter att förmedla. Det är Silly Season, people, så ta det därefter. Det kan vara lika sant som osant, men enligt vad jag har förstått så gäller följande:
- Alsenfelt har inte skrivit på, men står redo med bläcket om Macke vill.
- Samme var stenklar ända fram till traden. Sedan flytten till Vancouver är det inte lika säkert längre.
- Om man kan hitta en kanadick med portugisiskt pass så kan det vara en lead.
- Finns ingen anledning att sörja Dicken. Vi pratar energitjuv i ordets mest klassiska bemärkelse, även om han kanske inte menar det själv. Betydligt närmare att han lämnat under säsongen än att han skulle få chans på nytt kontrakt. Ska mycket till för att det ska bli någon mirakelsäsong från det hållet i ett annat lag.

Ja, det var väl det. Silly, gott folk.

Redigerad kommentar

NuMo: Även solen har fläckar, och Krizan hade ju naturligtvis även han brister, fast Krizan i sin prime är helt klart lagets bäste målvakt genom alla tider. Och vad gäller Tellan skulle jag nog säga att han är den näst bäste målvakten i föreningen åtminstone sedan Petters glansdagar på 90-talet. Och det har ju minst sagt passerat ett antal namn på den positionen sedan dess, mer eller mindre lyckade, men jag sätter Tellan före samtliga, förutom då Krizan under sin prime.

Bad_Brett: Målisen hela dan, men ingen som kunde tala hans språk...Trodde btw att Myllis var unik i den där grenen...

(och nu kommer det 118 118 klipp på målisar som målar...)

J F K: Jag har ju "hatat" Krizan några gånger, naturligtvis från min horisont. Tycker att Tellan har varit en ny Tellan i vinter. Jag minns hans Djurgårdstid, hur han hade tics, masken upp, dricka lite, åka två meter bort från buren och sen tillbaks...han måste ha gått i nån slags terapi, han verkar ju helt normal, och jävligt bra i mål...

J F K: Krizan var otroligt bra men hade uppenbara brister uppe vid kryssen något som slutligen också blev lite av hans fall. Han kunde inte kompensera det.

orion: Krizans första säsong fram till slutspelet är det absolut mest imponerande jag sett i form av målvaktsspel. Människan var överjordisk. WENNERHOLM och andra journalister får snacka hur mycket de vill om Henrik Lundqvist, men han var bara nära i sin bästa säsong.
Därmed kommer det aldrig bli rättvist att jämföra en annan modomålvakt med Krizan...
Tellan var dock den bästa vi haft sedan Krizan och det med ganska bred marginal. Svedberg har varit ta i Brynäs, men när han var här var han inte i närheten av Tellans spel i år. Framförallt inte i jämnheten.

orion: haha, precis!

Lumber Jack: Krizan var väl nån slags bokstavskombination och dessutom på ett obegripligt språk....

Lumber Jack: Jag vill ha en målvakt som är gigantiskt stor. Han skall kunna stå i fjärilsposition med var sin skridsko mot var sin stolpe hela matchen och egentligen rädda 99,9 % av alla höga skott med hjälmen, sina överdimensionerade trapeziusmuskler eller axlarna.

En modern målvakt helt enklet. 

« · 1484412 · »