spud:
Dom vill ha Danielsson, men nu har han sagt att det bara är Modo som gäller i Elitserien så det är väl inte det som åsyftas.
Poffa: Det är väl ingen jättesensation om så är fallet. Jag ser nämligen inte direkt hur han skulle passa in i nästa års lagbygge.
Vilka av Krüger, Svensson och Andersson blir kvar tror ni?
Låter som att Schremp tackar för sig, på sin Twitter.
"Want to say Thank You to all the MoDo fans and all of the great people in Ovik, it was an awesome season and just as awesome experience"
Bittesehr:
Jag vill att firma 1921 skall slå oss med häpnad från en marknad utanför den normala boxen med hjälp av sitt kontaktnät. Låt de andra klubbarna slita de andra legoknecktarna i stycken.
Nikki Nine: Vet inte om jag skulle vilja att Welch upptar en av de två nordamerikanska platserna. Skulle vi inte kunna få något bättre än honom?
Piros är nog rätt dyr, för ojämn för min smak. Vill ha mer karaktärspelare till nästa säsong.
Falk hade jag väldigt gärna sett dock. Duktig tvåvägscenter, bra tekare och har erfarenhet av att vinna/gå lång i slutspel. Surt att han vill utomlands.
mattias - 74:
Det är så långt i från en Macke-värvning de kan bli. Aldrig att han spela i Modo nästa år.
yngwie:
Gör man över 40 assist i allsvenskans bästa lag så är man nog intressant för de flesta ES klubbar. Jag är övertygad om att Conny klarar 1 år i Es.
Redigerad kommentar
J F K:
Håller med. Han hänger inte med i es heller. Det enda jag tror han skulle kunna göra något i är pp.
Inte hört nått om att Kalus ska lämna?
Fjärdekedja med Kalus - K-Fop - Öberg?
Bad_Brett: En härlig gammal kanondänga!!
Ser förövrigt att Kingen inte kommer att förlänga med Örebro. Ska han hem?
Bad_Brett:
Regehr och Bozic spelar fortfarande, så det blir väl Öberg isåfall. Om inte Skröders förlängning har skrivits på.
Nikki Nine:
Så, hur länge dröjer det innan nästa nyförvärv presenteras? En halvtimme?
Ett väldigt trevligt citat från Danielsson idag.
"Så dörren till Modo är inte stängd?
– Nej, nej. Jag vet att Markus (Näslund) vill behålla mig och ska jag spela i elitserien ska jag spela med Modo. Det är väl inte det smartaste att säga så under en förhandling, men så är det, säger Nicklas Danielsson."
Petey21: Äh, ändå tyckt det varit lite väl mycket med både Tollefsen och Hedman. Två busar som inte direkt har mycket "spel" i sig.. Ser hellre att man breddar det fysiska spelet på flera spelare istället för att ha enstaka som enbart inriktar sig på att tackla upp folk i sargen.
Hedman fastnade ju ändå bara nere vid offensiv kortsarg vilket gav motståndarlaget en 5 mot 4 spelvändning.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Mano:
Snubben med det portugisiska passet är ju säkerligen Regehr, vars familj har bott både i Brasilien och Indonesien.
Alright. Efter redigt bärsande finns ett par punkter att förmedla. Det är Silly Season, people, så ta det därefter. Det kan vara lika sant som osant, men enligt vad jag har förstått så gäller följande:
- Alsenfelt har inte skrivit på, men står redo med bläcket om Macke vill.
- Samme var stenklar ända fram till traden. Sedan flytten till Vancouver är det inte lika säkert längre.
- Om man kan hitta en kanadick med portugisiskt pass så kan det vara en lead.
- Finns ingen anledning att sörja Dicken. Vi pratar energitjuv i ordets mest klassiska bemärkelse, även om han kanske inte menar det själv. Betydligt närmare att han lämnat under säsongen än att han skulle få chans på nytt kontrakt. Ska mycket till för att det ska bli någon mirakelsäsong från det hållet i ett annat lag.
Ja, det var väl det. Silly, gott folk.
Redigerad kommentar
Bad_Brett: Målisen hela dan, men ingen som kunde tala hans språk...Trodde btw att Myllis var unik i den där grenen...
(och nu kommer det 118 118 klipp på målisar som målar...)
Lumber Jack: Jag vill ha en målvakt som är gigantiskt stor. Han skall kunna stå i fjärilsposition med var sin skridsko mot var sin stolpe hela matchen och egentligen rädda 99,9 % av alla höga skott med hjälmen, sina överdimensionerade trapeziusmuskler eller axlarna.
En modern målvakt helt enklet.