Paddan:
Mycket bra svar av Janos rakt igenom tycker jag. Kul att han är positiv till en utlåning för det kanske är det bästa alternativet för honom denna säsong.
Redigerad kommentar
Går faktiskt att spela såhär också...
Skröder-Sundström-Spina
Müller-Påhlsson-Nagy
Madsen-Ritola-Kempe
Svensson-Forsberg-Öberg
Skulle kanske funka bättre?
Lumber Jack: Varför det? Lockouten 2004/05 vann ju Samuel Påhlsson SM med Frölunda, det sågs väl inte så värst skandalartat då vill jag minnas. Samme hade ju rätt goda skäl till sitt klubbval då. Varför kan detta inte få ske igen?
Wayne Gresky:
Inte så konstigt kanske när dom inte har en endaste hemvändare då.
J F K: På tal om lockout: Linköping med alla sina NHL-stjärnor är förvånande nog inte så positiva till att klubbarna plockar in NHL-spelare.
Wayne Gresky:
Det funkar säkert, men nog känns det bäst med Spina i den kedjan? Det känns lite som en mini-Danielsson. Inte lika bra skott, men en snabb och offensiv högerfattare.
Dessutom känns Müller-Ritola-Nagy klockren på alla sätt och vis. Den kedjan har väl allt? Storlek, målskytte, speluppläggning, snabbhet.
Nikki Nine: Lika barn leka bäst?
Nej, men är det verkligen ett SÅ stort problem då? Vi har ju ändå två kedjor med seriös potential att producera 100 poäng vardera.
Nikki Nine: Det är ju inte helt otroligt att man testar
Skröder - Susse - Müller
Nagy - Påhlsson - Ritola
Spina - Madsen - Kempe
och har en fjärdekedja med blandning av resten.
Edit: Det är av den anledningen vi har försäsong. :-)
Redigerad kommentar
Poffa:
Ett litet problem är ändå Samuel Påhlsson och hans kedja. Morten Madsen och Mario Kempe känns väl troligast att hamna med honom, men det känns inte som en bra kedja alls.
Tror inte heller på Janos Hari istället för Madsen, tycker att Kempe och Hari är alldeles för lika och ingen är tillräckligt bra för att vara en offensiv dynamo i en kedja.
Flyttar man ner någon från top six så blir top six sämre. Dilemma...
Gustafsson:
Jag har en känsla av att Kempe kommer överraska många och ta en plats brevid Susse och Skröder.
Vad jag vill:
Skröder - Sundström - Spina
Nagy - Ritola - Müller
Hari - Påhlsson - Kempe
Nyström - Madsen - Öberg
Regher - Stehlik
Ahnelöv - Cumiskey
Lehtivuori - Byström
Torp
Vad jag tror:
Skröder - Sundström - Spina
Nagy - Ritola - Müller
Madsen - Påhlsson - Kempe
Svensson - Forsberg - Öberg
Regher - Stehlik
Ahnelöv - Cumiskey
Lehtivuori - Torp
Westin - Byström
Modoante: det är ju en definitionsfråga. Eftersom vi inte startat den nya säsongen befinner vi oss fortfarande i 2011/12-säsongen och vi kvalde således i förra.
Dt där kan man ju vända och vrida på som man vill.