1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532572 inlägg · 4126 ämnen

RE-building the future 2012/2013

Sv: RE-building the future 2012/2013
Nybbe: Du är kungen här på HS. Själv har jag bara dubbla examina och 210 poäng. Hur skall jag läsa vidare? Har ju idag bara 20 procent av Hagos lön....

Poffa: Timrå avundsjukan när den är som härligast

Nybbe: Med tanke på hur välbildad du påstår dig vara, så är du sjukt dålig på att använda det svenska språket.

Icing-Ove: För en outbildad som dig är ett A bra tre pinnar

Bragd-Birger:Snacka om att dra ner Foppas ambition att låta ungdomar i Ö-vik gå på en hockeymatch i skiten.....Bara för att ni Timråiter tror att det är en form av ekonomisk doping! Pottnolla..

Bragd-Birger: 10 mille - ^^ och stödköpa biljetter :) du ha bra koll du

Icing-Ove: Skänk det till Modo istället. -10 millar sportsligt och en vice-GM som tvingas stödköpa biljetter. Du känns lika avundsvärd som snubben som drygar sig med den senaste, sms-låns-finansierade, mobiltelefonen.

El Maco: Perras två extra tik-löner verkar ju uppenbarligen satt sina spår när man ser er trupp. Jag kan skänka lite tejp till verksamheten.

spud: Var det inte jäkligt surt när du röstades ut först i Robinson den här gången?

spud: Han gick hemma ett par månader med Timrålön. Men nuhar han AIK-lön. Vilket är heeeelt hysteriskt.

El Maco: Ja och Perra gjorde detsamma..

Monno: Jajamen, Challe tackar och hälsar.

El Maco: Ja allt är ju relativt. Med tanke på att Modos spelare faktiskt får sin lön så blir den ju procentuellt sett betydligt högre än för vissa andra...

J F K: Torp har i alla fall bra betalt.

Bad_Brett: Jag hade faktiskt tänkt skriva det, men glömde bort det.

Som det såg ut senast mot Timrå så var det nästan klassskillnad mellan Byström och Torp, men man ska inte ta alldeles för hårt på det under försäsongen. Backar som Stehlik och Regehr (förutom i PP där han är kung) har inte heller kommit igång, men de tror jag blir bra när väl serien startar. kanske är Torp också en slowstarter, även om det förvånar mig mer då han har mer att bevisa.

J F K:

Jag är inte alls säker på att Ludwig hamnar på "se-och-lär-plats". Om han fortsätter utvecklas är det inte alls omöjligt att han kan kliva förbi Torp.

MorganaLefaey: Jag är rätt säker på att Byström redan nu anses bättre än Jens. Ingen av dem tjänar nog särskilt mycket pengar (Jens är billig och Ludwig ung), så beslutet är nog taget på rena hockeygrunder. Jag menar, varför skulle Modo var mer emot att låna ut Byström om han anses vara en sämre spelare än Jens?

Personligen var jag emot att ens skriva kontrakt med Jens, men jag antar att hans enorma lojalitet och det faktum att han var så billig gjorde att man ville ha kvar honom.

Poffa: Där ser man. Vad gör man inte för att få upp % på antal utlänningar.  :)

Men tycker dt är ganska klokt. Han kommer få sparsamt med tid i klubben om ingen av de nya floppar och då är det billigare att ha en ung Byström på se och lär plats. Och får han mer speltid så kanske han utvecklar sig lite mer.

Alexander Steen tränade med Modo idag , det som skilde honom mot dom andra två proffsen som också va med (Viktor H & Philip S) var att Steen hade samma utrustning på sig som dom övriga Modo spelarna har.

Behöver absolut inte betyda något !

Jensa lånas ut till Espoo Blues. Spelar tre matcher med dem, sedan ska utvärdering ske.

Poffa: Det är ohyggligt svårt att bli negativt överraskad när Modo Hockey presenterar saker på webben eller souvernier.

Bad_Brett: Tyvärr är jag inte förvånad.

J F K:

Ärligt talat... Det här finns ju bara inte:

"Ludvig Byström tar plats i A-truppen

MODO Hockey kan idag meddela att Ludwig Byström tar en plats i A-truppen."

JF K:Byström har fått A-lagskontrakt. Igår var han nog bäste back, även om han någon gång krånglade till det mer än han behövt. Kan han bara lära sig att spela enklare så får han nog många chanser i vinter och då menar jag inte de där inbjuden med armbågen för att spela fem minuter. Helt klart har vi en riktigt bra bredd på backsidan. Den bästa på många år.

Jag känner mig mer orolig för forwards. Gresky och jag har tagit upp vem som kompletterar Madsen och Kempe i en tredjekedja. Känner man Samuelsson så har han många gånger en helt annan uppfattning, men kontentan är att vi har utan Påhlsson ingen given center för en tredjekedja.

Ahlsenfelt var väldigt bra igår. Timrå var rätt uddlösa och jag tycker att Modo hade förhållandevis bra kontroll på dem, men de gånger det hade kunnat bli riktigt farligt så läste Ahlsenfelt situationerna bra och var väldigt följsam. Jag tror att han blir minst lika bra som Tellan var förra året mellan stolparna i vinter!

bj21: Faktum är att om Påhlsson har lika gott läkkött som Stefan Öhman så spelar han kring lucia. Nu är det ingenting som jag tycker att man ska hoppas för mycket på, men trots allt så behöver alltså inte detta betyda att han är borta snudd på hela säsongen.

J F K:Vill minnas att när Svarten kom hem från proffsäventyret var det han som skulle bära MoDo. När han senare under säsongen gick sönder var det stora snacket hur vi skulle kunna undvika kvalserien. Resultatet blev att övriga lyfte sig ordentligt. Hur säsongen slutade har jag ingen aning. Sjua - åtta?

Bad_Brett:

Var övningsupplägget så som det beskrivs i tidningen  så har han allt ansvar.

Sawchuk:

Det var väl ungefär det jag spekulerade om igår:

"Hur stort ansvar har Bäckström när det gäller den här typen av skador? Handlar det bara om otur eller kan det tänkas att Påhlsson, som är en stor och tung kille, har fått ett träningsprogram som egentligen var för belastande?"

Bad_Brett:

Synnerligen korkat att köra tunga plyometriska övningar anpassade för friidrottare med en 96 kilo tung hockey kille på +30 år. 

Berka:

Det tror jag också, men Påhlsson skada gjorde likväl beslutet väldigt lätt för Markus.

Bad_Brett: nu tror jag att han kunnat få ett kontrakt iaf med tanke på att han varit bra på försäsongen

Berka:

Ja, den kom väl inte som någon större överraskning med tanke på Påhlssons skada. Det beslutet togs nog ganska snabbt efter.

J F K: Så säger vi grattis till spina som får kontrakt

Berka: En tröst i alla bedrövelse är att Modo numera får slå ur underläge. Inte för att vi var favorittippade innan, men Wennerholm hade oss topp 4 ett tag där under sommaren. Precis som Timrå en gång blev bättre när storstjärnan Zäta drog till NHL så kan faktiskt detta få många modospelare att knyta näven och ta ett större ansvar. Nu säger jag inte att Påhlsson är lika bra eller viktig som Zäta var för Timrå då, men han är en ledande spelare som försvinner likafullt.

(Boork mummlade förresten någonting liknande omFoppa lockoutåret -94/95).

Erat: Jo det är alltid tråkigt när hemvändande stjärnor går sönder och ej kan visa upp sig för fansen hemma, se Wallin i Luleå , en man verkligen såg fram emot att få dundra på på svensk is men det blev inte så mycket utav de tyvärr och ni samme, men men så kan det va.

Timrå hade ju sin stjärna i P3 som tråkigt nog oxå kraschade efter bara nån match, fast det var kanske Ingen Förlust ;)

Eviasat hockey nu Linköping-Modo en gammal repris, men har man semester å vädret är dynga så varför inte väcka lite hockeynerv :)

Jag vill bara säga att jag tycker väldigt synd om Påhlsson och Modo... Påhlsson har varit en spelare i NHL som jag ha följt under flera säsonger. Skador är aldrig roligt oavsett vilket lag.

KÄMPA PÅ!

Redigerad kommentar

MorganaLefaey: Detta blir ett ypperligt tillfälle för possler att ta plats, även Nyström har god chans, dessa 2 kan bli snuskigt duktiga i es och jag hoppas in enligt att man vågar fortsätta ge dom förtroende.
Vi har spelare, Svensson, madsen,kfop kanske i viss mån Öberg som jag tycker dom kan få speltid från, sen kan man nog våga lira nyström/possler i producera de kjedjor och se hur det utvecklar sig

J F K: Visst är det så. Tror inte Samme jobbar för den lön en utomstående motsvarande skulle kräva. Men nog skulle det kännas lite tryggare om man hade en tillfällig mindre rutinerad backup. Men jag tror inte man kommer värva något utan man provar och ser vad som händer. Men skulle Müller och Spina inte vara så bra som många hoppas så tror jag det dyker upp en ganska snabbt ändå

arnio: Absolut. Jag är den första att erkänna att tippa ett resultat innan serien börjat är väldigt vanskligt. Vi har en målvaktssida som är ett gigantiskt frågetecken, men jag tycker som sagt att backarna med Regehr, Ahnelöv, Lehtivouri och framförallt Cumiskey känns väldigt bra.

Rapporter säger också att Stehlik inte är så långsam som han verkat hittills i de två matcher han medverkat.

Då har vi Torp, Byström, Jens Westin och kanske Hägg som får slåss om den sista platsen. Det ser på papperet som sagt oerhört bra ut.

J F K:

"Framförallt så tycker jag vår backsida är bland de absolut starkaste i serien"

Detta kan bli ett klassisk uttalande från en av hockeysnacks största ikoner.

MorganaLefaey: Jag har ingen aning, men det skulle förvåna mig om Påhlsson har en marknadsmässig lön. Även om han med all säkerhet får bra betalt så är den nog inte jämställd med vad en motsvarande spelare skulle kostat eller vad Samme skulle fått om han spelat kvar i NHL eller valt KHL. Därmed så kan man inte hitta en ersättare för samma peng.

Jag är faktiskt inte orolig, inte än i alla fall. Vi tappade Meyer ifjol och spelade trots det betydligt bättre på vårkanten. Kan Samuelsson fortsätta bygga försvarsspelet så SKA vi ha en trupp för slutspel även utan Påhlsson. Framförallt så tycker jag vår backsida är bland de absolut starkaste i serien och vill faktiskt inte byta den mot något annat lags backar.

PontusJ: Om jag inte minns fel så var i alla fall de flesta försäkringar i ES förut så att klubben fick stå för kostnaderna första månaden och sedan så gick försäkringen in och betalade. Var ju mycket snack om Timrå som tagit billighetslösning en säsong och fick ruskigt många skadade som de var tvingade att betala för.

I det här fallet (om man tar för givet att modo inte snålat) så är väl problemet mer att man får dubbel lön första månaden om man värvar någon och sedan problemet att man när Samme är tillbaka måste betala dubbelt upp. Förutsatt att man inte finner någon på korttidskontrakt då.

Vill verkligen att Spina och Müller verkligen är topp och att ersättaren från egna leden gör ett ok jobb om det ska se bra ut nu under hösten om inget nytt kommer in.

Att Susse ser det som "inget snack" att han kommer fortsätta även nästa säsong om han är hel och frisk, samt om någon klubb vill ha honom, känns ganska bra.

Jag tror Susse mycket väl håller den här säsongen och nästa.

Try-out för Krüger och Westin. Vad jag förstått så handlar det i så fall om att vid en lyckad try-out så blir det inget utlåning utan en övergång.

PontusJ: Det är väl klart, såpass att de ska lånas ut. Då kan jag tycka att det delvis är en form utav reklam. Dvs, då slipper man kontakta agenter och sportchefer:)

Tysken och Cumiskey i MODO-TV, finns på hemsidan.

Nikki Nine: Ändå märkligt att gå ut med det innan något är klart, kan jag tycka.

Nikki Nine: Kruger åker väl söderut till Stockholmstrakten.

« · 1512887 · »