Nine:
Byström ligger som sagt på +7 nu så det vore väldigt märkligt att peta honom. I och för sig är jag nöjd med Torp också, tycker han har varit bra på slutet.
Lehtivouri är fortfarande den jag har svårast för, framförallt när han spelar med Cumiskey. Kanske han skulle passa bättre in om han fick spela med Torp i ett tredjebackpar?
Äh, det där lär lösa sig. Blir alltid skador i slutspelet.
yngwie:
Torp som får stå åt sidan då, eller petar vi på Byström för att bli tyngre/defensivare (bra ord)?
Nine:
Håller med fullt ut. Skulle inte vara dumt med en bra defensiv back. En målskytt skulle inte vara så dumt heller.
renen:
Nagy är faktiskt den forward som jag är överlägset mest nöjd med såhär långt, hoppas verkligen att de diskuterar en förlängning. Visst önskar jag också att han hittar målet igen, men det fina med honom är att han jobbar stenhårt även i motgång. Det syns att han trivs i MoDo.
Bäst +/- i laget (+7) tillsammans med Ludde Byström. Knappast en slump om du frågar mig. Både de två spelar otroligt förståndigt och gör väldigt få misstag. Om Kyle kunde titta lite på dessa två skulle han få ut ÄNNU mer.
Nine: Håller med när det gäller de överflödiga, men som jag sagt förut vi behöver en bra defensiv pjäs i förvaret om vi ska överleva en kvartsfinal, en halvgris m.a.o.
Sen håller jag bägge tummarna att Nagy börjar att leva upp till sitt sniperrykte.
Jaha, det blir inga twins i vår. Hur ska Modo göra nu, då?
Jag tycker man ska fokusera på att försöka bli av med överflödiga spelare. Alsenfelt, Svensson och Hari springs to mind. Spelare som inte gör något för oss. Kan vi fria upp lite pengar därifrån så kan vi se om det kommer något kul men annars tror jag vi har ett bra lag ändå.
Tankar?
Dirigo: Gårdarna är inte direkt impade av Hari, har inte funkat nåt vidare. Igår brände han väl bla 2 straffar. Ska han få förnyad chans i vårt lag? Får hoppas det var "spelsystemet" som inte stämde för honom i DIF, annars får han det svårt ta plats.
Och Alsenfeldt, får han nån ny chans månntro? Iofs angenämnt "problem" om Linus fortsatt tar 2:e spaden. Utlåning av Alsen?
Nicky D flyttar.
Till Prag.
Synd. Det hade vart en go julklapp från Mackes sida!
Gurra88:
Faktum är att man inte är någon stjärna innan man har bevisat det. Det jag sett av Järnkrok ger mig inte bilden av en stjärna, och än mindre bilden av en framtida stjärna i NHL.
Han är en bra ES-spelare men knappast någon av de största stjärnorna i serien. Han har inte visat något i landslaget, jämför med t.ex Bäckström (som du hävdar att han kommer bli bättre än) innan han åkte över till NHL så var han med i VM och gjorde det riktigt bra. Så Järnkrok ligger en bra bit efter honom just nu.
Bäckström var dessutom den stora stjärnan i laget som bar ett Brynäs som hade det riktigt tufft på sina axlar, detta är något som inte direkt Järnkrok har gjort.
Om du jämför vart de olika spelarna var utvecklingsmässigt vid samma ålder så inser du att Järnkrok har en hel del att jobba med för att komma ikapp och förbi Bäckströms nivå.
Bad_Brett:Hahaha. Nä och det säger en hel del om dig. Påhlsson och Sundström är föredettingar - så även du.
Ja plus att ni snackat om hur jävla bra han är här inne. Haha han är inte annat än en hobbit.
Gurra88:
Du kan ju titta förbi LHC-forumet och höra hur många som är intresserade av att byta ut Söderberg och Järnkrok.
Personligen är jag rätt nöjd med MoDos centrar också. Skulle varken byta ut Steen, Påhlsson eller Sundström mot Järnkrok.
Varför snackar du Hari hela tiden för? Det känns som att alla Brynäsare har blivit besatta av att snacka om honom efter att han gav sig på Ekholm efter slutsignalen.
Peja:Jag tror han blir minst lika bra som Bäckis ja. Sen har jag inte sagt att han vinner skytteligan som vissa här inne ha som måttstock för att vara en stjärna i NHL.
Gurra88:
Att vara överlägsen i dagens Brynäs säger väl inte speciellt mycket? Hade han varit överlägsen i dagens HV 71, dagens Skellefteå eller dagens Luleå hade vi kunnat snacka. För Brynäs skull hoppas jag att han slutar gå på halvfart, för det kan nog behövas...
Peja: Givetvis.. Folk är ju inte blinda. Alla såg vad som hände i Brynäs föregående år. Men vi ha många fina talanger som står på tur. Bara att hoppas att folk fortsätter på dyra onödiga värvningar som strategi så länge som möjligt.
Järnkrok går på halvfart än sålänge i år, trots det är han helt överlägsen i dagens Brynäs. Han växer för varje match och kommer givetvis vara i samma slag som förra året lagom till slutspel. Folk är oerhört fel ute om Järnkrok och jag njuter av att läsa det. Då det är min fulla övertygelse att han kommer bli bättre än Bäckström.
Lindholm är av samma virke.Vi får nöja oss med att se honom snurra upp Kanadicker i JVM sålänge. För det ska ni väl följa här inne. Modoiter?
Gurra88: Jag jämförde inte Järnkrok och Axelsson som spelare.
HAde Axelsson haft rätt inställning hade han varit en riktig stjärna. Han har oerhört mycket mer talang än Järnkrok (och nästan alla andra i elitserien), men det hjälper ju föga när hans psyke är hans överlägset värsta motståndare.
Jag tycker inte Järnkrok har ett anmärkningsvärt bra spelsinne för att ta en framträdande plats i NHL. Han har lite dålig fysik och en skridskoåkning som inte heller är dominant i NHL. Det är liksom inte elitseriespelare du ska jämföra honom med om du vill att han ska bli en stjärna där borta. Nog hade jag tyckt att han skulle vara en av de bästa spelarna i ett svenskt landslag som senior, men tyvärr.
Lindholm får vi se hur det går för. Han är riktigt vass för sin ålder, men kommer han ha verktygen för att ta några kliv till i utvecklingen eller är han bara väldigt tidig för sin ålder. (Kan bero på att han tränat oerhört bra). Ett exempel på en sådan spelare tycker jag är Adam Larsson som jag ansåg var helt outstanding (gick tidigt i draften för övrigt), men han har inte ens tagit en riktig plats där borta.
J F K:
Järnkrok har en del fina egenskaper som han lever på i ES, precis som du säger så är det hans skott och passningsspel. Dock verkar inte detta riktigt räcka till vid spel i landslaget för där har han inte imponerat.
Nackdelen för honom är väl att han inte har någon vidare defensiv, har han haft någon säsong där han varit plus i +/- statistiken?
Sedan är han just nu ganska lätt och klen och detta måste han bättra ifall han ska ha en chans att hålla undan Chara efter sargen.
Nej han har en hel del att förbättra ifall ska han någon chans att bli en stjärna i NHL som gurra spår.
Bad_Brett: Du framhåller att Foppa och de andra tränade hårdare och jag tror att det stämmer en hel del. Samtidigt ifrågasätter folk varför Hari och några till som inte visat de tendenserna får speltid. Jag tror att det är kopiöst viktigt att de bästa juniorerna också är föredömen när det handlar om träning, för oavsett vad man tycker fungerar de som förebilder för de övriga.
Nu kanske Hari skärpt sig och min kritik är orättvis, men det förändrar ingenting i sak. De bästa juniorårgångarna är de där de bästa spelarna också är bra föredömen i fråga om inställning till träning.
Jag tillhör inte heller de som tror att Järnkrok kommer att bli en stjärna där borta. Han har ett avigt skott, vilket kommer att ge honom chansen, men jag är långt ifrån säker på att han tar den och blir etablerad. Lindholm är riktigt bra för sin ålder, men även där tror jag att det saknas det där extra i form av spelsinne.
Gurra88:
Sedinarna har väl aldrig haft någon vidare duktig kedjekamrat? Ja, förutom tvillingbrorsan då, om det räknas. Näslund gjorde så vitt jag vet alltid mer poäng än sina kedjekamrater.
Vem som blir nästa MoDoit att vinna poängligan är förstås svårt att sia om eftersom våra bästa exporter redan har vunnit den. Det skulle väl i sådana fall vara någon av våra $3,500,000-backar i Enström, Edler och Hedman, men i ärlighetens namn är väl Norris Trophy mer realistiskt för dessa herrar.Bad_Brett: Haha.. Så Sedinarna och Näslund har haft helt värdelösa kedjekamrat?? Vilken bedrift!! Bäckström är en stjärna, vare sig du vill eller inte. Eller måste man vinna poängligan för att anses vara en stjärna?
Vem blir nästa Modoit tror du att vinna poängligan, om det nu är så man räknar vilka som är stjärnor? Janos Hari?
Rytter: Det är väl egentligen bara bittra Modoiter som inte tror att Järnkrok blir en stor internationell stjärna. Vilket jag finner väldigt underhållande. Han har en bra bit kvar att vandra. Men Detroit tror enormt mycket på honom. Men du vet förstås bättre?
Gurra88:
Varför skulle det svida i mina ögon? Det är väl jätteroligt om det går bra för svensk ishockey. Tror du på allvar att jag sitter och hoppas att spelare ska misslyckas för att MoDos juniorverksamhet skall verka bättre i jämförelse?
Hittills har tre svenska ishockeyspelare vunnit poängligan i NHL: Forsberg, Sedin och Sedin. När Forsberg vann den, slog han tvåan Markus Näslund med endast två poäng.
Det vore jätteroligt om Silfverberg och Larsson kunde göra om denna bedrift, men jag tvivlar på att det kommer hända. Det jag är mest nyfiken på i dagsläget är huruvida Bäckström kan producera poäng en hel säsong utan en Ovetjkin i högform.
Gurra88:
Jag tror att du ska vara försiktigt att utse Järnkrok till en framtida stjärna i NHL. Tycker han har en hel del kvar att bevisa både nationellt och internationellt innan han förtänar att bli kallad en framtida stjärna i NHL.
Iof beror det väl på vad du menar med ordet NHL-stjärna? I mina ögon är Bäckström, Foppa, Sedinx2, Näslund, Zetterberg stjärnor. Och jag tycker att det är lite väl tidigt att spå att Järnkrok kommer att nå samma nivå som dessa.
Bad_Brett: "Sedan tycker jag att man ska vara lite försiktig med hyllningarna till Brynäsjuniorverksamhet innan de åtminstone kan få ihop en kedja bra spelare borta i NHL. Kom igen när de kan sätta ihop ett powerplay av samma kaliber som Forsberg, Näslund, Sedin, Sedin och Enström."
Så det bedöms efter att man fått ihop en bra femma? Vem bestämmer det? Du??
Larsson och Silfverbergs framfart kommer svida i dina ögon.
Vi skickar snart nya kommande stjärnor till NHL. Järnkrok, Lindholm och det kommer inte sluta där..
Vad har ni?? Byström? Kom tillbaka när ni kan får fram lika många fina juniorer som vi. Eller framförallt när ni lyckas att hantera deras talang.
Redigerad kommentar