1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 526886 inlägg · 4121 ämnen

RE-building the future 2012/2013

Sv: RE-building the future 2012/2013

yngwie:

Såg nu att han hunnit med KHL med en sväng! ;)

Bad_Brett och yngwie:

Det är inte acceptabelt att en junior har sådan besvikelse över att han inte får 100% förtroende den första säsogen, då är något fel på personligheten, om man inte är peter forsberg, med sin övertygelse. Det är inte så här.

Han har visat upp sig och han har gjort det bra. Han har fått dela tiden med andra som har ungefär samma potential. Modo satsar på juniorer igen och det är som det är. Hari verkar kunna ta en plats nästa säsong och det komemr inte att äventyras för att han tvigas stå över A-lagsspel i det här läget.  Det skulle vara fan om vi tvingades spela tio juniorer kontinuerligt.

NuMo:

Men samtidigt kan jag förstå besvikelsen, men det borde han hålla inom sig om det nu är den han syftar på. Det bästa är bara att använda det som tändvätska och upp med huvet å köra ännu hårdare så kommer chansen igen. Han kommer rätt säkert att ha en plats i Modo nästa säsong om han nu har tålamodet. Det hoppas jag verkligen att han har.

Redigerad kommentar

NuMo:

Jag tycker att det är irrelevant huruvida han är junior eller inte. På sista tiden har har spelat betydligt bättre än till exempel Axelsson. Om han då blir besviken över en petning ser jag det som ett sundhetstecken.

Bad_Brett: Absolut. Besviken skall han vara i sin övertygelse att han borde tillhöra de som skall vara med.

Det är en skillnad på det mot att ventilera sin frustration offentligt när man knappt är torr bakom öronen och antagligen inte har handduk att torka sig med.

Dick är värvad för sin potential. Sparka eller satsa, det finns inga mellanting.

Redigerad kommentar

NuMo:

Jo, men hans kommentar "Less nu!" kan ju lika gärna innebär att han just upptäckte att han har slut på popcorn hemma. Det är ju inte direkt som att han har bett coachen att dra dit pepparn växer (åtminstone inte på twitter).

Bad_Brett: Ja, precis. Det kan betyda vad som helst. Han kanske inte klarade av att prestera inatt. Han är ju junior.

Det var ju inte jag som drog några slutsatser. ;O)

Redigerad kommentar

NuMo:

Jag tror han blev less på Macke för han inte värvade en Ungrare istället för en Tjeck. Men det är ju jag det.

Redigerad kommentar

yngwie:

Hmm, tekniken verkar det inte var något fel på. Är han en hybrid av en fighter och tekniker? En energispelare med dålig attityd?

Jag är ett enda stort frågetecken. Påminner som sagt om när MoDo värvade "the deadly sniper" Blatny.

Redigerad kommentar

Bad_Brett:

Mmm, och det slutade ganska bra till slut.

Monno: Scheremp flopp? Nä jag älskar killen, snacka om underhållande teckniker men vad jag hört så blir han knappast kvar i Modo nästa säsong.

arnio:

Var har du hört det om man får fråga? Det är nog din egen slutsats. Men chansen att han blir kvar är ju inte stor.

arnio: Vart har du hört de?, inte här eller på andra forum hoppas jag då 99% av de som skrivs är vad folk tror och behöver inte föreliggas av minsta fakta, grund eller sanning

Modo värvar back.

Poffa: Ja blev det såhär? ja då är marknaden död.

Poffa: Ok...

Liten leftback från div 1. Det känns som den inverterade formen av vad man önskade sig. Men han har ju elitserierutin iaf.

Wayne Gresky: Aftonbladet lär kalla honom elitseriestjärna.

Poffa: Eller tidigare supertalang.

Wayne Gresky: Kanske till och med båda.

"Den förre elitseriestjärnan och supertalangen..."

Wayne Gresky: Eeee... Inte kanske vad jag förväntat mig, MEN... Tja varför inte eller nått liksom typ

Berka: Det blev ju en överraskning. Här skulle jag logga in för att skriva att ÖA skrev idag att Dan Spang kan vara ett alternativ, som Macke varken kunde förneka eller dementera, och att man huvudsakligen söker utomlands. Nåväl, nu fick jag det sagt ändå. Hoppas Cedergren är en lika trevlig överraskning som både Bozic och Lundström var.

Petey21: Dan Spang har sagt ja muntligen, men inget är på papper ännu.

Wayne Gresky:

Frågan jag ställer mig är om han verkligen är bättre än Byström eller ens Bohman.

Bad_Brett: Nja tveksamt utan att ha sett han, och det skickar väl inte några bra signaler till junisarna.

Ludde Byström är en jag verkligen vill behålla nästa säsong, han har redan nu visat att han tar en tröja i truppen.

Poffa: Undrar vad Växjö säger nu om Spang går till MoDo...

Viskarn: Tror jag kommer få ett mindre utbrott ifall Cedergren får spela istället för Byström.

Viskarn:

Redigerad kommentar

renen: Byström är modo fostrad och fortfarande gallerpojke, han var nog rätt nöjd att enda få chansen till å börja med. Nämn en vettig anledning att han skulle lämna? mer än feta pengar då.

Bara jag som tror att cedergren är avlastning? Pöck m.m. Kan inte spela 30min per match hela tiden. Ssu som det är långt ifrån säkert att våra juniorer orkar spela 15-18min match efter match efter match. Åtminstone på en hög nivå.

Vi snackar ändå om en kille som är 18år.

renen: Det skulle ju vara direkt ansvarslöst att gå in i slutet av säsongen med 6 backar varav 2 är juniorer. Det handlar om att inte låta en skada riskera MoDos elitseriestatus. Det är helt rätt att fylla på backtruppen och Cedergren lär inte kosta några stora pengar utan mest vara glad åt chansen. Låt oss se hur laget matchas innan vi börjar dra slutsatser.

Wayne Gresky: Nog tycker jag att Byström vsar att han duger till elitseriespel, visst ska truppen breddas, men enligt mig inte på bekostnad av en som kanske inte är lika bra som Ludde.

Wayne Gresky:

Händer lite konstiga saker nu.

Värvningen av Cedergren har jag ingen förståelse alls för. Visst är marknaden svag för tillfället men inte så svag. Fan, snart kanske Macke börjar värva mina lagkamrater :O

I Lundström hade man ju vetat vad man fick i varje fall, en enkelt spelande back som tar sin roll på allvar.

Man får ju verkligen hoppas att han som scoutat gjort sin hemläxa, fönstret närmar sig och vi har inte råd tidsmässigt med "trial and error" metoden.

Redigerad kommentar

renen: Det är ingen värvning som jag jublar över. Jag säger bara att jag har full förståelse för att man vill fylla på backtruppen även om spelaren bara är bättre än Hägg. Givetvis hade jag mycket hellre sett bättre spelare. Vi har ju lånat Moe, Bozic och Lundström på sistone och när fönstret stänger så är den möjligheten borta.

Sawchuk: Macke har frågat om det fanns möjlighet att värva Karl Johan, något som inte löven gick med på. Fullt förståeligt då de vill upp i AS. 

Inledningsvis tänkte jag också vafan är detta. Men som avlastning är det bättre att ha en tröja med en hyffsad än ingen alls. 

Enligt mina uppgifter, som är långt ifrån säkra, så är det vi ser nu en följd av problemen med de två hjärnskakningarna.

Meyer är så pass dålig att Modo kommer bryta kontraktet med honom och ersätta med Dan Spang.

Westin kan inte lyssna på radio och köra bil samtidigt, vilket troligtvis innebär att han har rejält långt till spel och att han ersätts av Cedergren.

Därmed så skulle Modos backuppsättning vara:

Tollefsen-Ahnelöv
Pöck-Lehtivuori
Spang-Byström
Bohman-Cedergren

Poffa:

Varför visas mobiltelefonversionen av HS i min webbläsare? Oerhört irriterande.

Nåväl, tyvärr gick det precis som jag befarade inför säsongen. En smäll mot huvudet på Meyer och det skulle vara game over direkt. Hjärnskakningar leder till permanenta skador och segnade han ned mitt ute på isen efter den förra, var risken överhängande att nästa skulle innebära slutet på hans karriär.

Spang har ju emellertid dubbelt pass, så om försäkringen täcker Meyers lön finns det ju ingen anledning att bryta med honom. Men jag vet inte riktigt hur det där fungerar.

Bad_Brett:Scrolla längst ner i botten på sidan och klicka på "normal vy" så skall du få tillbaka den vanliga versionen.

qwertas: Enligt stålnacke på AB så ska dick spela ikväll, och då med ritto och svensson? Ja man är isåfall rädd för förändringar!

Men men

Bad_Brett:

Ja, du är rena rama Saida. Bugar för dig, ers excellens.

qwertas:

Tack! Måste ha klickat av misstag. Nu är jag människa igen.

NikkiNine:

Nej, nej. Jag spår inte, jag använder mitt sunda förnuft. Har en spelare väl fått problem med hjärnskakningar, blir det oftast problem. Men det är alltid roligt med uppskattning!

Bad_Brett:

Ja, det är ditt adelsmärke.

I övriga nyheter så återstår det bara att Modo ska köpa ut Dan Spang från Texas. Kanonvärvning.

NikkiNine: Tycker också att det, rent spontant, skulle kännas som en trevlig värvning. Har dock med sina -8 näst sämst +/- av samtliga Backar i Texast Stars, känns väl kanske inte helt betryggande.

Redigerad kommentar

Antar att det inte är aktuellt längre med Spang till MoDo. Tvära kast, eller var det bara ett löst rykte?

Viskarn: håller vi ihop detta?

tveksamt, men gör vi 1-3 så har vi iaf en skaplig chans.

Viskarn:hur går det ihop? han är ju "hel" kanadensare, blir det att bryta kontaktraktet med meyer nu då?

oscaaaar: Är han sjukskriven resten av säsongen så behöver man inte bryta. Annars får man väl spela den som är bäst.

oscaaaar:

Finns ingen gräns för hur många icke-EU man får ha med kontrakt. Täcker försäkringens hans lön så blir jag inte förvånad ifall han stannar resten av säsongen. Han lär dock inte spela något mer för Modo.

spud: Nu får vi se om Brynäs klarar av att hålla 100% utdelning i PP. Är det något lag som klarar av att hjälpa dem så är det Modo.

Jaha. Vad fel man har då. :(

NikkiNine: brunäs har maxflyt i PP

« · 1461089 · »