1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 532820 inlägg · 4126 ämnen

RE-building the future 2012/2013

Sv: RE-building the future 2012/2013

Bittesehr:

Spännande med alla rykten, sillyseason är livet!

yngwie: Ja, det är det som är intressant nu. Modo gör en ju inte så glad med sitt spel.  

Och under Silly Season så känns laget alltid så starkt och bra. 

Sen blir det alltid tillbaka till verkligheten när säsongen börjar. :)

Bittesehr: Vad hade du för krav på säsongen? Minst semifinal annars är det ett misslyckande? Tycker att det var en bra säsong efter förutsättningarna ändå.

J F K:

Visst är man väl nöjd att det blev slutspel, men när man väl får chansen att göra det kan man väl försöka göra något bra av det med. Gör man inte de hade man lika gärna kunna ta semester.

Redigerad kommentar

J F K:

Jag är mer än nöjd över att de hamnade på slutspelsplats. Det enda jag tycker känns tråkigt är att det verkar som att spelarna också är rätt nöjda med det. Även om laget åker ut i fyra raka matcher så vill jag hinna njuta av den där slutspelsstämningen, som tyvärr inte har infunnits sig. Tyvärr finns det nog för få vinnarskallar i dagens MoDo.

Å andra sidan känns det som att silly season kan bli roligare i år. Det skulle inte förvåna mig om Näslund redan har gjort klart med ett par spelare.

yngwie: Där tycker jag du har fel, det är stor skillnad mellan att "ta semester" och åka ut i fyra raka i kvarten. Gissningsvis handlar det om mellan 1-2 Mkr och att kunna kalla sig slutspelslag.

Stor skillnad när det kommer till hur vi kan bygga inför nästa säsong.

J F K: Inför säsongen så skulle jag ha varit supernöjd ifall vi undvek kvalserien. Nu blev det så och vi tog oss t.o.m. Till slutspel. Jag är alltså mer än nöjd med detta.

Jag syftade mest på vår insats i den senaste matchen. Det spelet värmde en verkligen inte.
Orkar inte göra en större utläggning än så när jag sitter och skriver ifrån telefonen.

Poffa:

Det jag tycker är skönt med just detta slutspel är att mycket av stressen som jag personligen kände under serien har släppt. Under serien kändes varje match som den var på liv och död för att undvika kvalserien. Hade varit förjävla jobbigt att hamna där i år igen.

Nu när vi lyckades med detta och tog oss till slutspel har den känslan släppt och äntligen kan jag luta mig tillbaka i soffan med en öl och njuta av att se på hockey. 

Det är så jävla skönt att få se slutspelshockey igen trots att resultatet i de första två matcherna inte har varit bra. Om vi åker ut i fyra raka kommer jag ändå vara nöjd att vi brutit den negativa trenden med missade slutspel och kvalserie och se fram emot nästa säsong.

Rytter: Du sammanfattade rätt mycket av min känsla också. Visst fan vill jag uppleva semifinal när vi nu gick till slutspel och nog fasen vill jag att modo ska vara en maktfaktor när det kommer till Le Mat-pokalen, men när krutröken lagt sig och vi åkt ut i fyra raka så är jag rätt nöjd i alla fall.

Titta förresten på Skellefteå och Luleå. De har trots all sportslig framgång inte nått fram till sin publik. Trots vår långa misär så har vi behållit intresse. Jag tycker att många faktorer pekar åt rätt håll numera.

J F K: Jag tror att en hemmaseger på fredag skulle kunna hjälpa årskortsförsäljningen lite på traven. Annars så måste jag säga att jag också känner mig ganska nöjd med säsongen som sådan. Det känns som om det finns för stora svagheter i laget, både individuellt och som lag, för att vi ska ha någon realistisk chans att gå riktigt långt.

Wayne Gresky: Jag känner väl specifikt mot Skellefteå att det är lagdelen som är det stora problemet. Det finns individuell kompetens, men det är väldigt tydligt att Skellefteå taktiskt får ut mer ur sitt material. Tyvärr.

joergenjonsson:

Du borde skämmas, på riktigt.

Varför Modo skulle tjäna på att Timrå åker ur elitserien

Hockeyn i Västernorrland nu och i framtiden

Somliga antar att det vore bra för Modo Hockey om Timrå klarade kvalserien. Detta påståenden försöker de grunda på att derbyn lockar mycket folk, vilket är helt sant.

Sant är dock också att denna förhållandevis lilla inkomst inte på långa vägar uppväger den konkurrens som Timrå innebär när det handlar om värvning av nya spelare och framförallt när det handlar om att värva spelare till hockeygym. Zetterberg och Lander är två högkvalitativa spelare som själva i olika intervjuer sagt att de skulle valt Modo (förr eller senare) om inte Timrå spelat i elitserien.

Detta inlägg har blivit redigerat av en Forumledare

Då nu inte Broc L är aktuell. Förutom Schremp, vilken transatlant vill ni ha in nästa säsong? Och kom nu inte dragandes med Haydar :-)

Säger själv T.J Hensick: 64p på 52 matcher nu....

Icing-Ove:

Håller helt klart med, va inne på T.J redan ifjol. Han får ju aldrig chansen i NHL så han tycker jag Näslund borde ringa.

yngwie: 112 matcher på fyra säsonger är väl ändå ganska skapligt för att "aldrig få chansen i NHL". Fast han kanske är AHLs svar på Ryno, en spelare som funkar i den serien men när det ska flyttas upp ett snäpp så vill det sig inte.

Paddan:

Jag tänkte mer på dom senaste säsongerna.

joergenjonsson: Tittar man ur ditt perspektiv ser jag hellre Timrå än t ex Leksand eller Örebro. Timrå har en mycket sämre ekonomi än de övriga två lagen och kommer inte vara mycket till konkurrent vad det gäller värvning av nya spelare.

Dessutom är t ex Leksand en mycket starkare juniorklubb än Timrå, vad det gäller hockeygym, och skulle därför vara en större juniormagnet än Timrå, om Leksand spelade i ES.

Poffa: Dessutom ryktas det ju om att vi jagar vissa av Leksands spelare.

Wayne Gresky: Sant. Dock är vi väl enligt rykten intresserade av Oscar Hedman i Timrå, också.

Icing-Ove: Ha kvar Schremp och värva tillbaka Byron Ritchie, åtminstone jag skulle inte klaga på den duon... :)

Petey21: Med tanke på att mycket talar för att Richie Regehr redan är klar får du nog släppa minst en av dem.

joergenjonsson: När Zäta började hockeygym så spelade väl inte Timrå i elitserien? Faller inte stora delar av resonemanget med det?

Herrejösses, hade nästan glömt bort Tobias Viklund tills Renberg pratade om honom. När ska vi få hem han tro? Han har ju tagit flera steg sedan han lämnade.

yngwie:

Viklund? Vi får ju hem Enström, Hedman och Edler under lockouten nästa säsong....

yngwie:

Jag tycker fortfarande att han är dålig i egen zon, samtidigt som han inte gör speciellt mycket poäng. Han är bra på skridskorna men utnyttjar det alldeles för dåligt enligt min mening. Dessutom tror jag inte att MoDo-hjärtat är överdrivet stort.

Icing-Ove:

Drömma kan man ju! :)

Bad_Brett:

Får han spela med tex Tolle, så tror jag det hade blivit riktigt bra. Nu har vi Skinner, Westin och Cedergren...

yngwie:

Nagy vill ju alltid hem till Ö-vik. Äckligt bra spelare. Jag drömmer. Pikkarainen vill jag hylla än en gång:

www.youtube.com/watch?v=T9TZ_2VPFFU 

yngwie: MoDo måste plocka in en tränare (huvudtränare eller assisterande) som har förstånd nog att styra upp försvarsspelet ordentligt innan man kan plocka in spelare som Viklund som behöver rejäl vägledning för att hitta rätt i positionerna.

Icing-Ove:

Nagy, vilken sniper han var/är!

1+4 imponerar ju inte direkt i KHL på 12 matcher. Kom tillbaka!

Wayne Gresky:

Det gör vi förhoppningsvis till nästa säsong när Prillan får gå.

yngwie:

Hade vissa ärthjärnor i klacken nån jävla känsla, så skulle man sjunga Pikkarainens namn varje gång han är inne, tala om MoDo-legend. Man blir ju gråtfärdig då man tänker på vad han hittade på under matcherna...

Icing-Ove:

Det var innan han bytte ut sportdrycken mot lappin!

Icing-Ove:

För att inte tala om vad han hittade på mellan matcherna!

yngwie:

MoDo är för bra och spelar hårt.  SM-guld tar Pikka ej. Han får snart varva ner med fem Chimay. Guldet är vårt! 

Icing-Ove: hörrö Ranelid :)

Kan masken försöka locka till sig sin gamla adept? Kanske lite väl vågat att köra Alsenfelt och Forsberg. Men å andra sidan handlar nog mv spelet väldigt mycket om vilket försvarsspel man har. Det kan ju knappast vara en slump att varenda målvakt som spelar i lag där Jonas Rönnqvist coachar gör succé 

"- Det är inget klart riktigt ännu. Jag vet inte i nuläget vad det blir. Det försiggår förhandlingar, säger Karlsson, som är nära vän med Oscar Alsenfelt."

Är det bara jag som får damfotbolls vibbar av det där?  Lite Marta-Johanna Frisk feeling. 

spud: Mr Madhawk är inne på samma linje. Alltså att masken lockar..

spud:

Ja nog får han komma hit, men isf om Anton lämnar. Han och Tellan, om Tellan lämnar behöver vi en till med.

yngwie: Jag håller icke med om det. Den enda tränaren i MODO som har mitt fulla förtroende så är det Masken. Anser han att Forsberg/Alsenfelt räcker i ES ja då litar jag på det. 

Har sett rätt mycket på Allsvenskan och nu KS och jag måste säga att om Modo lyckas värva Erik Hanses, som det ryktas om, så är det ett riktigt jäkla kap.

Killen är 21 år och spelar stort målvaktsspel. Potentialen verkar vara oändlig och han skulle redan nu kunna ta en roll som förstemålis i ett ES-lag.

Poffa:

Hanses gör sin absolut bästa säsong i Leksand. Många var rädda för attr han skulle bli våran akilleshäl i kvlaserien då han har agerat ojämnt i serien men han har visat oss motsatsen. Går Leksand upp är han kvar annars spelar han i Es.

Poffa:

Äntligen börjar Silly Season!

bisterfinnen: Det här är vad vi har på kontrakt just nu:

Målvakter:

Anton Forsberg

Backar:

Jonas Ahnelöv

Joonas Lehtivuori

Centrar:

Niklas Sundström

Mattias Ritola

Fredric Andersson

Måns Krüger

Yttrar:

Morten Madsen

Janos Hari

Björn Svensson

John Westin

Redigerad kommentar

Wayne Gresky: Skönt att Ritola har kontrakt.

Wayne Gresky: en stomme man inte behöver skämmas för. Backsidan måste bli mycket starkare än i år. Där har Mackan en utmaning.

bisterfinnen:Andersson och Westin blir väl knappast kvar?

« · 1476846 · »