1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

484455 inlägg · 4079 ämnen

RE-building the future 2014/2015

« · 1615574 Till forumet


RE-building the future 2014/2015

Jahaja, då ere Silly Season för oss då, suck.

Vad tror ni om denne Zaar?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=39009

Tror ni Columbus plockar över honom redan i höst? Eller kan han bli utlånad till oss?

Han vet ju var pucken ska sitta iaf.

Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
såg precis på eliteprospects att bud holloway ryktas till modo... men de lär väl inte vara någon sanning i de?
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
johan_MODO: Tyvärr inte, även om man med foliehatt kan konstatera att han presterade klart bättre under en annan coach än nu när det bara bittra gruvföreträdarw.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015

J F K:

Först när jag läste detta rykte garvade jag rätt ut, men nu börjar jag undra. Nej, jag tror inte att han har skrivit på för MoDo, men frågan är om det inte har hänt något. En kommentar från Expressen:

Aik4ever Mar 18, 2014 @ 23:07 at 11:07
Vad förväntar du dig att vår GM ska säga?? Frågade en spelare i laget som sa ”vi får inget säga om Bud” Detta tillsammans med att han tränat utan röd tröja räcker för mig. Hade spelaren sagt ”Han är skadad” hade man kanske funderat. För mig är det självklara att han skrivit på för en annan klubb och likt tidigare fall markerar Aik. Andra rykten säger att det handlat om sex,fylla,Wallson och någons respektive. Detta lär vara BS men samtidigt har spelare tidigare rullat runt oavsett klubb. Hoppas Bud kommer till spel då han är min idol i Aik.

Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015

Bad_Brett:

Det ryktas en hel del om vår käre Bud. b.l.a att han gjort två olika ragg på smällen, där båda bestämt sig för att behålla barnen. 

Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
Sawchuk:Värre om det är med "spelarfruar"? Bla Timrå har väl haft nån historia med "buksvågrar" i laget, knappast bra för lagsammanhållningen. Ibland bäst att fly till KHL för endera parten då.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
Bad_Brett: Varför markera? De kan knappast så småaktigt hindra honom från att få en medalj som man gjorde med A Forsberg. Det hela känns märkligt måste jag säga, men det kanske finns fullt naturliga anledningar.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
zigge: Arga rykten gör gällande att det också inträffat i MoDo. De fall jag tänker på ligger en del år tillbaka och påverkar inte dagens trupp. Dessutom är det väl allmänt känt vad som hände i HV71 för ngr år sedan?
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
undra om den här killen kan vara utav intresse
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
johan_MODO: Spännande nu på flera håll. Jag hoppas Modo håller undan mot Luleå där man efter en sämre första period hade spel mot ett mål i andra och gick upp i två-noll ledning. Frölunda-Brynäs samt LHC-SAIK ska båda avgöras i sudden... För LHC, Frölunda och SAIK kan det innebära att föreningen inte får något lag i semifinal på juniorsidan. Hygglig besvikelse för framförallt Frölunda och SAIK i sådana fall:)
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015

Intressant intervju i samband med presskonferensen av Svartvadet

www.allehanda.se/ishockey/shl/tv-jag-ska-forsoka-gora-ratt#Ishockey

I denna intervju säger han blandannat att MN redan gjort klart med ett par spelare men att det kommer dröja innan dem presenteras. Då slog mig tanken direkt, är det några av lagen i kvalserien vi värvat av eller rent av några lag som fortfarande är kvar i SM-slutspelet?

Är det förresten någon som har tillgång till premium på allehanda.se? A Forsberg går tydligen igenom vilka spelare han vill behålla och hur han ser på truppen.

Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
hompa90: Skröder klar för nästa säsong, vet inte vad jag tycker..
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015

ULTIMAVICI: Personligen tror jag Skröder behövde ett år för att komma in i det nya spelsättet. Han var efter sex år med Sundström van vid att vänta på offensiva blålinjen. Sedan tror jag också att flera andra parametrar talar för honom.

1. Han är en kulturbärare.

2. Han är rimligen väldigt revanchsugen.

3. Han fick inte så mycket istid av Barry och Skröder behöver mycket istid.

4. Han hade ingen center som kunde fördela puckarna på honom. Han är inte den som själv drar ett par gubbar, utan är beroende av framspelningar som han aldrig fick...

Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015

J F K:

Tycker också det känns ok. Visst han hade en dålig säsong med "bara" 19p, men å andra sidan så landade den som var bäst av våra forwards på 20p. 

Eftersom vi verkar få en stor omsättning av spelare nästa säsong med och en del juniorer som kommer upp samt andra som gör sin andra säsong så känns det bra med Skröder som tillför rutin och erfarenhet.

Som du säger kommer han med en bra center göra betydligt fler mål nästa år och kunna vara ett hot som han var tidigare.

Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015

Rytter: Jag kanske bör tillägga att jag är lite kluven såklart. Hade vi haft en stomme av några rutinerade killar som varit i föreningen några år hade jag kanske resonerat annorlunda, men nu värderar jag att han varit Modo trogen så länge och faktiskt var med när vi vann guld.

Sedan tyckte jag egentligen att han egentligen inte såg långsammare ut än de senaste åren, men att han kom fel i många situationer och som påpekat inte direkt fick några smörpass att direktskjuta på. I några matcher med Possler såg han rent av riktigt nyttig ut när han tog striden framför mål och i hörnen, vilket skapade ytor för "Gurra".

Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
J F K: Nu har jag tänkt klart.. Klart Skröder ska vara kvar! Den vinnarskallen han besitter är ovärderlig i periodpauserna och skapar momentum på isen när han sätter en klockren tackling i offensiven! Sen hoppas jag han studsar tillbaka och ökar poängproduktionen när offensiven blir bättre!
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015

ULTIMAVICI:

Han gjorde 21 poäng och slutade på -8 säsongen innan MoDo värvade honom. Faktum är att jag tyckte att han såg rappare ut på rören den här säsongen än tidigare. Problemet var snarare att han inte hittade rätt i spelsystemet samt saknade kreativa kedjekamrater.

Frölunda ångrar säkert att de gjorde sig av med Kallio. Färjestad har plockat tillbaka Prestberg flera gånger. I Skröders fall tycker jag inte att det är något snack:

I bästa fall får vi en kille i toppen av poängligan. I värsta fall får vi en kulturbärare, en vinnarskalle och en skön kille att ha i omklädningsrummet. Under sina säsonger i MoDo har han +83 och har inte legat på minus en enda gång. Statistik säger inte allt, men jag har svårt för att kritisera någon med de siffrorna. Uppenbarligen gör han någonting rätt, även fast han anses vara slut år efter år av vissa här.

Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
Ullmark stannar!!!!!
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015

ULTIMAVICI: Med risk för att det är första april, men något vidare skämt hade det inte varit...

Hur som helst. Precis som vi modo-iter skrev i samband med tjafset föranlett av Huge så stannar Ullmark. Ett år till under bältet kommer sannolikt att göra honom riktigt gott, även om just målvakter är den kategori spelare som jag tycker tjänar mest på att åka över till andra sidan i utbildningssyfte.

Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
J F K: Absolut! Men vi får ju anta att Ullmark kommer vara förste målvakt kommande säsong, dessutom kommer han ha bra med speltid i landslagets cuper och den speltid han kan räkna med här kommer han inte få på andra sidan atlanten. Ett år till sen håller jag med om att det är dags att sticka över!
Sen är ju mitt resonemang så klart färgat över att jag är Modoit, men tror faktiskt det är klokt att stanna ett år till, även om killen verkar ha ett helt otroligt psyke så skadar det aldrig med rutin innan man åker över och "måste" prestera eller åka i frysboxen och jobba sig upp!
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
Omark och Harju till Jokerit! Omark kan jag förstå då killen har jävligt mycket hockey i kroppen, Harju känns lite som Dick Axelsson, en spelare som är bra men kostar mer än det smakar!
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
ULTIMAVICI: Jag vill nog egentligen inte ha någon av dem. Båda verkar ha en självbild som kostar en hel del. Bägge två är absolut skickliga hockeyspelare, men ingen av dem verkar ha ödmjukheten att förvalta den så väl som man borde.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
J F K: Jo lite det jag menade, har dock dålig koll på Omark sedan han stack över, sen att han tjurade ihop totalt när han sattes i AHL igen gör ju att varningsklockorna borde ringa!
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015

ULTIMAVICI: Preics. Att vägra spela AHL som han gjort ett par svängar bådar inte gott.

Senast i Luleå var han ute och gnällde på lokaltidningarna för att han framställts som den som fick Luleås spel att haverera i slutet av säsongen. Håll käften och spela hockey säger jag. Sluta gnäll på sådant du inte kan påverka, utan gör ditt bästa under de förutsättningar du har.

Exempelvis Linus har väl aldrig hängt ut en medspelare för att denne gjort en tavla så Linus släppt in en puck? Han fokuserar på det han kan påverka och gör det så bra han kan, utan att gnälla på saker runt omkring. Sådant gillar jag skarpt!

Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
J F K: Haha jo men av egen erfarenhet vet jag hur svårt det är att säga rätt saker när testosteronet är skyhögt och man håller på att koka över, hade jag haft talangen att lira i SHL hade jag varit en kopia av Wernblom! Sen råkar Ullmark vara den mest sympatiska och ödmjuka hockeyspelaren jag någonsin sett! Bara det ihop med talangen kommer göra att han har en mycket fin karriär framför sig! Dock borde Omark vara tillräckligt medietränad och erfaren och inte kasta skit på personer som i detta fall skriver det som alla andra också ser!
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
ULTIMAVICI: Jo, men det är en sak om man kokar över under match eller i samband med denna, även om Wernbloms överfall på Jämtin knappast är acceptabelt. Det är en annan om man i intervjuer långt senare uttrycker saker.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
J F K: Absolut! Där är vi överens!
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
ULTIMAVICI: kul att Ullmark stannar, han är en riktig profil.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
ULTIMAVICI: jon palmebjörk (björklöven) ryktas till modo enligt Modoiter.se
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
Blake: Känns som enbart ett rykte, tror och hoppas att Modo är måttligt intresserade!
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015

då var bröderna kempe förlorade till nästa säsong.

synd för hade gärna velat se iaf adrian tillbaka nästa säsong

Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
johan_MODO: Är Adrian uttalad Djurgårdare också? Tror i vilket fall som helst att vi får se Adrian i Mododressen nästa säsong.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
ULTIMAVICI: Tror inte Adrian går till dif, men risken är att han gör en Elias Lindholm och drar till AHL. Jag såg i allehanda att någon listat nästan alla svenska storstjärnor i NHL. Det är väl bara Sudden som åkt över direkt. Foppa och Sedinarna stannade två år extra och Zäta tre enligt den skribenten.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
tror inte adrian stannar antingen följer han med mario till dif eller så åker han över till kanada och spelar i någon an junior ligorna där.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015

ULTIMAVICI:

Kempe-familjen är Djurgårdare in i själen. Tyvärr kan nog risken vara stor ändå att junior drar dit även han.

Lite smutsigt skulle jag ändå tycka att det vore. Kappvändare. Låter Djurgården göra smutsjobbet medan de själva drar till en annan klubb och sedan lämnar så fort Djurgården kommit upp igen.

Och frågan är varför det finns så många Djurgårdare i Ångermanland??

Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
Dexter : Men välja att bli spelare för ett strykgäng? Hoppas inte det.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015

J F K:

Hoppas att A Forsberg kan snacka lite förstånd med våra juniorer, han har ju om inte annat ett CV som visar att han kan få in juniorer i a-laget och utveckla dessa, och det skulle väga tungt för mig om jag var junior på väg upp och en hel karriär framför mig. Hoppas dom förstår att dom får en bra utbildning under forsbergs ledning som kan leda till en bra karriär.

Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
J F K: Fast Mario är det väl ändå hög tid att ersätta!
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
Rytter: En del liras ändå av agenter och framförallt folk från andra sidan som lurar spelare och föräldrar. Tyvärr tror man att man ska utvecklas mer där borta, men statistiskt tycker jag att det är solklart mycket smartare att stanna och bli en bärande spelare.

Tyvärr blir det sällan så numera.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
ULTIMAVICI: Mario får gärna flytta. På sätt och vis tror jag inte Adrian blir en stjärna kommande säsong, men visst behåller jag gärna honom. Vi har andra som kan kliva och i hans ställe. Musito Bagenda, Timashov och då en viss Nylander för att nämna tre forwards.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
J F K: Kempe har dock en fysik som ingen av dom är nära. Tekniskt är väl både Nyllet och Dima t.o.m. bättre. Men dom är bra mkt klenare.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
Monno: Bagenda är inte direkt klen...
Annats håller jag med om Adrian, men samtidigt är det lite vad som gör de andra intressanta. De kan utveckla fysiken och få en större utväxling.
Kanske Adrian inte har samma möjlighet som tidigt utvecklad. (Lite som Karlin på sin tid fick pris som bästa forward i tv-pucken men blev frånsprungen när andra kom ikapp fysiskt). Nu hat Adrian mycket mer talang än så, men du förstår vad jag menar.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
J F K: Nä drf jag inte tog upp han. Bagenda är väl nästan än mer fysisk än Adrian?

Jo men samtidigt gjorde Adrian en hel del fina mål och assist i SHL redan som 17åring så. Nog finns det något där. :-)
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
jag tyckte adrian gjorde de väldigt bra runt målet, han var på och styrde mycket puckar osv.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015

johan_MODO: Jodå. Det är klart att det är en jättetalang om han rankas gå i första rundan. Frågan är bara om han kommer att vara oerhört produktiv redan nästa säsong och om han då även lärt sig hantera defensiven på ett bättre sätt. Det är solklart att jag vill ha honom kvar, men det kan finnas andra med brantare utvecklingskurva.

Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
J F K:Reideborn klar enligt ÖA.
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
renen: Modo har släppt det på sin hemsida också!
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015

ULTIMAVICI:

Kom tillbaka, Jonas!!

Vi behöver dig!

Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
zigge: Tror snarare på Djurgården om det blir sverige tyvär!
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
Ska bli intressant och se vad vi får för nya spelare enligt Svartvadet är det ju enbart spets spelare dom letar. Bara hoppas man hittar 2 ruskigt bra backar som kan ersätta Kyle och Riche. Men som det känns nu så får vi mindre namn kunnit lag i år. Vi får mindre spetts varje säsong som går. Men hoppas Svarten överträffar en :)
Kommentera

Sv: RE-building the future 2014/2015
Cyklob: Tack vare pengarna från kommunen blir det bättre. Vad vi verkligen behöver är riktigt bra centrar, för jag tror att Skröder med flera har mycket mer att ge om de får bättre puckar att jobba med.
Kommentera

« · 1615574