Crippe/Hedlund-grejen handlade om att alla TIKare ansåg att det var helt oavsiktligt, medan vi som argumenterade emot ansåg att det syntes att han tog sats. Har jag för mig.
Poffa: Jag skulle faktiskt inte bli förvånad om någon klubb skulle ta en chans och offra några draftval för att signa Sedins och sedan sätta dom i en kedja med en riktig skarpskytt. Alla vet ju vilken kapacitet dom har och det var ju bara för några år sedan som The Hockey News ansåg att de var nedsätta på jorden för att spela just hockey.
Tror dock att Vancouver skulle välja att matcha alla bud som kommer in så länge det inte är något orealistiskt bud på X antal miljoner.
Dream Team: Bertuzzi blev avstängd resten av grundserien(Var väl 10-15 matcher kvar då detta hände). Sedan blev han också avstängd hela slutspelet, ett straff som gjorde så att Vancouver åkte ut direkt i slutspelet. Bertuzzi blev också petad från World Cup laget så jag anser att hans straff är mer än väl. Dessutom ska det göras någon utredning till hösten som får avgöra om straffet blir längre eller inte.
Poffa: Jag hävdar att samtidigt som de faller trycker också Bertuzzi med händerna vid Moore's bakhuvud.
Då går olika experters åsikter isär då. Jag vet de som håller svingen bakifrån lika ful som McSorley's klubbanfall (det håller jag inte riktigt med om eftersom det var klubban och inte handen) men det fulaste var ju, som sagt, det som händer i samband med fallet.
Det fulaste är enligt min INTE det som händer i fallet. Men det är då skadan uppstår. Bertuzzis händer är placerade så att en är vid höger axel och den andra ovanför vänster skuldra. Ingen är placerad mot bakhuvudet eller mot nacken.
Poffa: De länkar från ett forum där jag tog hem en film förut fungerar inte längre. Men jag har för mig att Bertuzzi trycker till rejält mot isen i samband med fallet. Det är i alla fall inget man ser i "var och varannan match."