1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530909 inlägg · 4122 ämnen

real Sjukan

Sv: real Sjukan
Poffa: Jo han har händerna vid hans bakhuvud och trycker ner....

Dream Team:

Crippe/Hedlund-grejen handlade om att alla TIKare ansåg att det var helt oavsiktligt, medan vi som argumenterade emot ansåg att det syntes att han tog sats. Har jag för mig.

Poffa: Jag skulle faktiskt inte bli förvånad om någon klubb skulle ta en chans och offra några draftval för att signa Sedins och sedan sätta dom i en kedja med en riktig skarpskytt. Alla vet ju vilken kapacitet dom har och det var ju bara för några år sedan som The Hockey News ansåg att de var nedsätta på jorden för att spela just hockey.

Tror dock att Vancouver skulle välja att matcha alla bud som kommer in så länge det inte är något orealistiskt bud på X antal miljoner.

knaskamilla: Det var inte Hedlund utan Enström.

Martin S:

Ja det va kul att höra nån reagera iaf eftersom ingen svensk gjorde det. Han får förhoppningsvis betala nästa säsong.

Men som jag sagt, med en fet propp eller en fight. Inget liknande tillbaka som Niedemyer delade ut.

Deas:

Jag har nu sett bilderna i fem olika vinklar och att han bankar Moores huvud i isen är INTE sant.

Massor med människor (bl a ESPN:s krönikörer) ansåg att de sett tiotalet händelser som är värre under modern tid.

Deas:

Jag vill varken försvara eller bedöma, men var det inte så att en av Bertuzzis medspelare tryckte ner Bertuzzi + Moore i isen?

knaskamilla:

BEDÖMA?? Fördöma. Fan, kanske det vore bra att sova ändå...

Giraffen:

Jag ber om ursäkt. Liten som liten... ;)

Dream Team: Bertuzzi blev avstängd resten av grundserien(Var väl 10-15 matcher kvar då detta hände). Sedan blev han också avstängd hela slutspelet, ett straff som gjorde så att Vancouver åkte ut direkt i slutspelet. Bertuzzi blev också petad från World Cup laget så jag anser att hans straff är mer än väl. Dessutom ska det göras någon utredning till hösten som får avgöra om straffet blir längre eller inte.

Deas:

Du vet ingenstans man kan se det ur den vinkeln? Ur de jag sett ser det som du säger ut som om den rasar ihop i en hög mest.

Poffa: Såja. Now were talking! Det är alltså inte fastställt/avtjänat än, bra!

knaskamilla: Var det inte Colorado spelaren Nikolishin som hamnade typ ovanpå Bert och Moore?

Martin S:

Rätt. Spelare tre in i högen är Colorados Nikolishin.

Poffa: Jag hävdar att samtidigt som de faller trycker också Bertuzzi med händerna vid Moore's bakhuvud.

Då går olika experters åsikter isär då. Jag vet de som håller svingen bakifrån lika ful som McSorley's klubbanfall (det håller jag inte riktigt med om eftersom det var klubban och inte handen) men det fulaste var ju, som sagt, det som händer i samband med fallet.

Knaskamilla: Jag pratar inte om högen efteråt, utan om det Bertuzzi gör precis i samband med fallet. Ja, det framgår ju i meddelandet nedan... =)

Deas:

Det fulaste är enligt min INTE det som händer i fallet. Men det är då skadan uppstår. Bertuzzis händer är placerade så att en är vid höger axel och den andra ovanför vänster skuldra. Ingen är placerad mot bakhuvudet eller mot nacken.

Deas: Sportmagasinet rankar historiens värsta överfall i det senaste numret.

1) Kermit Washington Basketspelare som slog sönder näsan och spräckte kraniet på en motståndare. Avstängd i 26 matcher

2) Duncan Furgeson Första fotbollsspelare i UK som fått sitta bakom lås och bom för saker som hänt på planen.

3) Roy Keanes överfall på Alf Inge Håland. Inte så smart att erkänna överfallet i sin biografi direkt.

4) Harald Schumacher(Släkt med Michael?) i VM 1982 mot Frankrike

5) Eric Cantona

6) Marty McSorley.

Fyra fotbollskillar och bara en hockeykille i topp6. Är fotboll en hårdare sport??

Poffa: De länkar från ett forum där jag tog hem en film förut fungerar inte längre. Men jag har för mig att Bertuzzi trycker till rejält mot isen i samband med fallet. Det är i alla fall inget man ser i "var och varannan match."

« · 396930