zigge: Om Linköping har samma principer som vissa andra när det gäller svarta börs-handel till överpris så skulle de här biljetterna vara väldigt lätta att identifiera och makulera. Nästan så att man är sugen på att skicka in ett tips...
Sådant där förekommer överallt om de tär nåt stort idrottsligt evenemang eller konserter. Blir det en 7:e match i Ö vik skall du se att det kommer hända igen!
Hmm. Intressant att man får köpa ut så många biljetter. Borde de inte ha ett maxantal om de nu ska vara justea och släppa biljetter till sina trogna först och främst?
Det går nog bra. Vi tar väl bilen ner, om inte annat. För det verkar som att Björn har tänkt att ge sin andra biljett till dig (eller möjligtvis sälja).
Smakar det så kostar det ju som bekant, jag har gett 1500 för en biljett till Maiden -00 så älskar man nånting så betlar man i princip vad som helst för det. Iaf jag =)
Kan skvallra för dig att det finns idag två föreningar i elitserien som gör mycket och allt för att vi supportrar ska betala fullt pris för alla biljetter..
Vare sig det gäller hemma eller borta..Mora och Frölunda är lagen som försöker pissa på oss supportrar som försöker följa vårat lag..
Som supporter som följer mitt lag så mycket jag kan på plats så tackar jag de övriga lagen som stoppar dom två lagens försök att pissa på supportrar
knaskamilla: Jo han råkade nog bara köpa några för mycket till sina kompisar som hoppade av i sista stund för att de kom på att det var något bra på tv...
bobbe: Ditt resonemang är helt ok, men det är ju bara det att det öppnar för för en spiral av allt mer tjurighet mellan klubbarna. "Det var ni som började!".
F.ö. så är jag inte helt övertygad om det där med att det bara var engagerade som köade idag. ;-)
gud: Tack för hjälpen (ärligt menat), men jag sitter och undersöker 2 förgreningar just nu + att någon skåning som är i Övik kanske ringer mig snart och brölar om att jag ska med på MoDo Support-bussen. Jag avvaktar. :-)
Det för mig intressanta i sammanhanget är varför en förening ska utnyttja Ticnet om de inte behöver? De säljer ju alla biljetter ändå, dessutom till de som visar engagemang för den egna föreningen på olika sätt.
Visst förstår jag den irritation som kan uppstå, men det är ju bara slump vem som eventuellt skulle få de kanske 100 biljetterna som skulle släppas på Ticnet. Bra eller dåligt är upp till var och en att avgöra, men jag föredrar engagemang framför slump.
gud: 150 styckna, varav Linköping utnyttjat ett 50-tal till den första och ett 5-10 stycken igår.
Övriga stå- och sittplatsbiljetter kan de köpa samtidigt som vilken MoDoit som helst, då alla lösbiljetter släpps samtidigt på Ticnet. Det går rent teoretiskt att kuppa några hundra LHC-are till för en avgörande finalmatch - om de samarbetar och beställer via Ticnet.
Även om jag nu ska ha missförtått det vissa inlägg så har jag inte fått några svar på hur Modo sköter sina biljetter till finallagets supportrar?? (se tidigare inlägg)
Någonstans så missade du något..Läge för en förvirrad själ som du att scrolla tillbaks och läsa om vad egentligen jag skrev???
Jag bara förklarade för en sån som du att i den Svenska Elitserien finns det en överrenskommelse att det gästande laget har rätt till minst 150 biljetter när deras lags supportrar besöker en bortaarena/hall/lada..
Vart någonstans fick din lilla hjärna till det att LHC skulle släppa till fler biljetter till dig och ditt skitlag???
Vi måste nästan få ett besked om vi får tag i de biljetter vi behöver för att genomföra minibussgrejjen väldigt snart om vi ska ha någon chans på att ta backuplösningen med "Kansli tours".
knaskamilla: Om jag inte minns fel hade väl HV sålt slut alla sina matcher i finalspelet redan innan grundserien ens var färdigspelad. Där verkar Ticnet heller inte haft mycket att säga till om.
gud: Vad svarar du på egentligen, är det någon som tyckt att LHC borde släppa fler klackbiljetter till bortaklacken än vad de kommit överens med de andra elitserielagen?
Det är inte vad som diskuteras i den här tråden just nu i alla fall.
Vaa faan..Solbränna för dig är alltså en lång semester??
Läge för dig och din späda kropp att flytta söderut så har du det nästan året runt..