1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531072 inlägg · 4122 ämnen

Ride on

Ride on
Frisco:

CYKEL :Tre svenskar kommer att köra Tour de France: Gustav Larsson, Stefan Adamsson och Marcus Ljungkvist. Det kommer att bli livat på Eurosport i Juli.

Sv: Ride on
Lumber Jack: Roberto Vacchi (och Anders Adamsson) kommer att skrika pojkarna över bergstopparna.

Frisco: Vad tror ni grabbs? Blir det något nyförvärv från NHL så här i sista sekunden?

Jag tror inte det.

Wewillwintoday:

Mest troligt en paketlösning med Foppa, Macke och Susse skulle jag tro.

Frisco:

Pappas pojke, risk för jäv i fallet Adamsson. Kanske Roberto drar en Nils över fadern...

Lumber Jack: Gamla Nisse haha. 4 enkronor för ett 2-pack i automaten vid Kioskhörnan. Ja nu snackar vi ballongblåsning och inget annat.

Wewillwintoday:
Nu är sommaren räddad finns inget bättre än Touren på Eurosport

Renen: Jag brukar aldrig se cykling, tyvärr...

Frisco: Cykel på Eurosport och en Roberto Vaccchi i upplösningstillstånd redan från starten av etapperna, ganska komiskt stundtals och faktiskt en eller annan intressant anekdot eller historisk referens.

Hmm, Roberto Vacchi kommenterandes ishockey borde väl låta som Lasse Grankvist på speed antar jag.

MODO kommer bara att ha 5 backar tillgängliga imorgon mot
Djurgården... Enström och Hedin är sjuka.

Jag undrar som flundran om det skulle vara omöjligt att ta in
Daniel Sondell och varför inte Kristofer Persson i sådant här läge när vi har hela 6 personer borta...

Wewillwintoday: Ska verkligen MODO spela på fem backar imorgon? Eller blir Hedlund back igen? Jag tycker att Hedlund bör få fortsätta på sin centerplats och jag håller med dig om att ge Sondell chansen.

ÖSK spelar först på söndag så detta öppnar även upp möjligheter för Agu att få debutera.

Mitt tips är dock att MODO väljer den säkra vägen och låter Hedlund spela back igen.

MartinSedin: Enligt puckprat med Pirro så tänker man inte ta ner Hedlund på backen utan att han fortsätter som center imorgon, även Jan Öberg. Gyllene tillfälle att testa Johan Agu kanske?

Se länktips: www.hockeyligan.se/puckprat/index.phtml?nid=1624

MartinSedin: Smartast torde ju dock vara att man rullar runt på 3 centrar (Öhman, Hedlund och Warg) och tar ner Janne Öberg på backen med Lehtinen.

Wewillwintoday:

Jag tänkte byta taktik i poängjakten inför den här matchen, och ha med spelare som faktiskt spelar. När jag skulle byta ut Hedin trodde jag först att man kunde välja bland forwards på backplats också, men insåg sedan att den långa spelarlistan beror på att MoDo faktiskt har tio backar under kontrakt. Av dessa tio spelar alltså fem back imorgon... (Ska väl sägas att Lewerström står kvar fortfarande.)

knaskamilla: Hmm undrar hur det går för Leverström i Grums by the way, de verkar ju inte ha en fungerande hemsida. Någon som läst ngt?

Wewillwintoday: På tal om MODOs backar, någon som vet hur det går för Kari H borta i nordamerika?

MartinSedin: Kollade det igår. Han har fått spela 12 NHL matcher. Sen blev jag sömnig och gick och lade mig till sängs, så jag vet inte hur bra det gått i dessa matcher eller hur bra han gjort ifrån sig i AHL...

Wewillwintoday: På tal om AHL så fick ingen mindre än Anders Eriksson göra säsongsdebut för Toronto i NHL när ingen mindre än Hasse Andersson var på besök.

Wewillwintoday:
12 matcher, 0 mål 0 assists, -2, 4 utvisningsminuter.

Paddan: INJURY STATUS: The Oilers placed Kari on the injured reserve list on Dec. 29, 2002 after he suffered fractured ribs during a game against the Vancouver Canucks at Skyreach Centre on Dec. 26

« · 206034