1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532426 inlägg · 4126 ämnen

S & S

Sv: S & S
Portello: Hahaha, varför inte. Eller så tar man namnet från det lilla bryggeriet i Pilgrimstad: Hell Center.

Paddan: Svär inte i kyrkan!!! P-Cola!!! USCH & FY!!!

Paddan: Du hoppas väl på Trocadero Arena va?

Paddan: Vi ska väl satsa på det lokala? Zeunerts Arena blir det då. Eller vänta, detta betyder väl att arenan går i KK flera gånger om året?

Portello: Äsch, måste ju se till att hålla mig väl med folket på denna sidan också ;)

Hmm...sa någon Pepsi Arena?

poffa: Var de ett bra par Gyll och Volvo? Nånting säger mig att dte inte var så.

poffa: Med tanke på den publicitet arenan och MODO kommer att få de närmaste åren så kommer företaget som vågar satsa i arenan att skratta hela vägen till banken.

Jag kan tänka mig att det stora tyska bilföretaget MB är ganska nöjda med sin satsning på en viss Sörenstam.

Paddan: Vad är detta? Skriver inte du i fel gb nu? :)

Paddan:

Tror du de ser Sverige och Örnsköldsvik som en riktigt bra chans till reklam? Ja, varför inte.

poffa: Med tanke på arenans läge vid vattnet och en eventuell bilsponsor: HUMMER Arena...

MartinSedin:

Volvo och Gyll har väl iofs inte varit ett par på länge.

Paddan: Vem vet, detta kanske är huvudanledningen till att Gyll är på väg in i styrelsen. Volvo Arena?

poffa: Med Sören Gyll som ny styrelseledamot borde det ju finnas alla möjligheter i världen att kunna få ett riktigt stort och intressant företag som "namngivare" till den nya arenan.
IKEA Arena vore ju kul, men deras filosofi verkar ju vara att inte sponsra enskilda idrottsföreningar.

MartinSedin:

Jo, det kan var så. Han får väl göra två år där borta då...:)

poffa: Ska inte arenan stå färdig först hösten 2005? Namnfrågan är fortfarande inte löst...

poffa:

Renberg skrev väl inte ett 5-årskontrakt utan ett 1+4-årskontrakt?

MartinSedin:

Jasså, Sune Ödla vet också något? Undra om han hört samma som jag...

Jo, Renberg skrev visst på ett femårskontrakt och det vet vi ju hur det gick. Men alla är väl kanske inte lika pengakära som han verkar vara.

Själv hoppas jag på att Foppa stannar ytterligare ett år i NHL, bara för att visa vem som är bäst i världen. Dessutom så hinner vi kanske få klar arenan i hamnen så vi får en bejublad comeback i ny arena inför tusentals människor, massor med journalister och massor med TV-kamror.

poffa: Skrev inte Renberg en gång i tiden ett femårskontrakt med en viss elitserieklubb?

poffa: Sune Ödla på modohockey.se brukar också ha koll på lägen och han verkar också veta att något är på gång. Om MODO har väntat så här länge att presentera S&S så kan de väl lika gärna vänta tills årsmötet? Någon som vet varför det har dröjt ut på tiden(om rykten visar sig vara sant?)?

Svarten 4+6 år nog inte alls helt omöjligt. Jag tror på Svarten som en framtida ledare inom MODO.

Nu får vi väl hoppas att en viss Forsberg får storslam i Toronto och känner att han vunnit allt i NHL och flyttar hem.

poffa: Då får jag grattulera..

SMÅLAND:

Förmodligen bra mycket mer sant än Dahlén, Olausson och Kapanen till Timrå IK...

Frisco:

Skulle det vara femårskontrakt kommer jag att jubla mig hes.

Kanske lika sant som Dahlén,Olausson och kapanen till Timrå IK..
Har Domustrappan skvallrat nu igen??mmm

poffa: Spännande väntan just nu. Jag tror i alla fall på 5-årskontrakt för S & S.

Frisco:

Åtminstonde 3-4 år skulle jag tro. Jag har även hört något om att Svarten eventuellt skulle skrivit ett 4+6 års kontrakt (4 som spelare, 6 som ledare). Men det tror jag definitivt inte på.

Paddan:

Haakana tror jag också på. Men att Samme skulle ge upp NHL-drömmen nu när han verkligen får leva den fullt ut är väl mer än tveksamt. Han har ju nu bevisat att han verkligen tillhör de spelare som skall ha en fast plats i laget. Förmodligen har han ju satt sig själv i en guldkantad sits med tanke på det kommande kontraktsskrivandet.

poffa: Långtidskontrakt. Ska vi säga 5 år? Tjoohoo.

Poffa: Fan, nu måste man ju bo framför datorn, trots att det sista halmstrået av säsongen brister i natt. Slita och släpa.

Paddan:
Det är alltså tystnaden från klubben som är svaret på frågan vi många har ställt oss...

poffa: Har haft ungefär samma känsla själv. Sen så vore det ju inte helt fel ifall denna duo skulle kompletteras med Haakana och som lök på laxen så struntar Samme i det nya guldkantade NHL-kontraktet för att återvända till MoDo mot ett löfte om gratis pizza på MammaMia.

Paddan:

Än så länge ser jag ingen anledning till oro. Senaste två veckorna så har jag trott att man skulle vänta till årsmötet för att där presentera ett par, tre spelare. Men kanske är det ändå så att man nu tänker gå ut med att man fårr Salle och Svarten att skriva på.

poffa: Vore ju intressant att höra om spekulationerna som pågått väldigt länge visar sig stämma. Man blir ju lite smått galen av all denna tystnad från klubben.

Paddan:

Nä, igen EMU. Har fågeln fel lär den väl imitera en struts och stoppa huvudet i sanden i ett par veckor.

poffa: Hmm, en fågel säger du, det råkar inte vara en sån där EMU som är så populär i dessa dagar?
Gäller i sådana fall omröstningen huruvida ryktet är sant?

S & S
En liten fågel viskade i mitt öra att MODO nu till veckan kommer presentera Salle och Svarten. Båda med långtidskontrakt. Om fågeln är sanningsenlig eller om det är en som far med osanning lär vi väl få se. Personen i fråga hävdade att det skulle ske i morgon eller på onsdag.

Jag hoppas att han/hon har rätt.

« · 291486