Enligt modohockey.se kommer man i slutet på årsmötet att prata om den nya arenan. Tyvärr tror jag inte jag kan närvara men jag skulle hemskt gärna se att någon som skall dit kan ta anteckningar från hela årsmötet och sedan åter ge det här på HS.
Sant, men visst spelade pengarna in. Trots allt lämnade han sin lilla dotter här i Sverige. En av anledningarna till att han flyytade hem var ju just dottern.
Om det skulle blivit en gemensam hall/station skulle väl Modo ta bort alla ståplatser och istället införa Affärsbiljetter, normalbiljetter, förköpsbiljetter, helgbiljetter, obokade biljetter och sista minutenbiljetter precis som SJ.
poffa: Jag är impad. Tyvärr måste jag rätta dig på ett par punkter. Trafikaktiebolaget, inte trafikbolaget. Sen körde de faktiskt från Ludvika till Oxelösund. Det var den kuggisen jag förstod att jag skulle lura er på. SJs järnväg mellan Ludvika och Grängesberg gick/går via Klenshyttan medan TGOJs gick via Gonäs och Blötberget till Grängesberg. Den sistnämnda är uppriven och är numera asfalterad cykelbana. Mellan Grängesberg och Ställdalen går det än idag paralella järnvägar.
Attans. Ja, jag antog att de gick mellan Gränges och Oxelösund med tanke på namnet. Det var en ren chansning.
Sedan att det var trafikaktiebolaget visste jag inte. Jag har för mig att det står trafikbolaget på mitt lok, men det kan ju vara ett fel av de som gjort det.
Magnus: Alltid kul med tåg, järnvägar och spårtrafik i allmänhet. Här är en bild tagen 1978. Ett TGOJ-lok på TGOJs järnväg utanför ABB (ASEA) i Ludvika.
poffa: Du kanske är bekant med denna sida också då (se länktips)
Själv så föredrar jag Dieselloken, helst T44 som var överlägsen när man skulle växla på Hakon ute på Birsta. Finns inget skönare muller än när dom drar igång.
Jo, jag har sett de där sidorna. Men när jag höll på med modelljärnvägen så fanns inte ens Internet. I i dess nuvarande form i alla fall. Militären i USA hade det väl. Själv satt jag (pappas arbetsdator) då med en bärbar 286:a SX 20Mhz med 80 Mb hårddisk och 8Mb i RAM. Pris för den inklusive dockningsstation 76 000 exkl. moms.