1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474709 inlägg · 4078 ämnen

Sca-cupen 2018

« · 1903936 Till forumet


Sv: Sca-cupen 2018
Gavelo: Löven spelar tråkhockey från första nedsläpp. Är det utvecklande, nej. är det smart, sannolikt inte i förlängningen.

hade matchen varit i slutskedet av serien kunde jag tyckt att det var smart. nu tycker jag att det är kopiöst korkat då man knappast utvecklar sina spelare eller spelet.
Kommentera

Sv: Sca-cupen 2018
SKiLMY:
Inte så farligt med Bjröklund tkr jag, han skall göra mellan 20-25 mål och i övrigt inte göra bort sig. Däremot tror jag T Ericsson inte kommer få spela så mkt och flytta på sig frivilligt.
Kommentera

Sv: Sca-cupen 2018
Gavelo: Aja, SHL-platsen har ni ju iaf som i en liten ask, det var glasklart både här och hos gästerna från er i NHK efter förlusten mot oss. Grattis till den 😊
Kommentera

Sv: Sca-cupen 2018
J F K: domaren har noll koll på matchen längre, men missar man så sjukt uppenbara saker så har man inget förtroende längre tyvärr.
Kommentera

Sv: Sca-cupen 2018
mikenomad: Äh löven är smartare än Modo idag, Modo blir sist i sca-cupen, grattis till oss!
Kommentera

Sv: Sca-cupen 2018
mikenomad: Nej. en helt jämn match där inget lag förtjänar en ledning.

dock var bentacklingen sjukt ful. domaren har numera tappat matchen helt.
Kommentera

Sv: Sca-cupen 2018
Lamt modo idag tyvärr men som vanligt tappa domaren matchen
Kommentera

Sv: Sca-cupen 2018
J F K: Ok. Som vanligt alltså. Modo bäst på allt utom att göra mer mål än motståndarna och domaren är dum.
Kommentera

Sv: Sca-cupen 2018
mikenomad: 0-2. vi gör ingen bra match.

Hellström gör en sjuk bentackling och vi borde ha fem minuter pp.

så jäkla illa att domarna inte det det solklara. en fruktansvärt ful bentackling när Berglund drar honom på läktaren.
Kommentera

Sv: Sca-cupen 2018
mikenomad: 0-2 till Löven med ungefär 10 kvar!
Modo äger mycket puck men skapar just ingenting, löven spelar tight och spelar på modos misstag.
Kommentera

Sv: Sca-cupen 2018
J F K: Vad står det i er match?
Kommentera

Sv: Sca-cupen 2018
SKiLMY: Nä han blir nog bänkad om han inte börjar ge järnet snart. Han har inte bästa skridskoåkningen men han försöker ju inte ens va först på puckarna. Åker bara och glider.
Kommentera

Sv: Sca-cupen 2018
SKiLMY: Det skrev jag tidigare. han hinner inte med.

vi försöker i alla fall. Löven saknar fullständigt utveckling i sitt spel.
Kommentera

Sv: Sca-cupen 2018
J F K: Löven lär fastna som de brukar. De saknar egentligen utveckling. De spelar skitenkelt och defensivt.

Modo kan få utveckling då man försöker utbilda spelare medan Löven saknar all form av konstruktivitet.
Kommentera

Sv: Sca-cupen 2018
En spelare som inte kommer vara kvar hela sitt kontrakt är Henrik Björklund, tror jag. Tyvärr tycker jag att hans skridskoåkning är under all kritik och passar sig inte i Hellkvist system även fast han har viljan.
Kommentera

Sv: Sca-cupen 2018
J F K: Dock har vi ett spel som inte löven har. de bara kastar fram puckar och.det finns inte mycket till råd tråd, utan det är det hafsigaste laget i serien.

löven har inte haft ett enda anfall med tanke bakom
Kommentera

Sv: Sca-cupen 2018
J F K: Man spelar mycket smartare än Modo, man spelar på modos misstag och stänger till i egen zon, Modo skapar ju inte en målchans i 5 mot 5 och känns spretiga.
Spelmässigt är löven bättre eftersom dom är smartare i sitt spel men jag tycker inte det är stor skillnad på lagen, Modo är bara som Modo brukar vara och löven är lite smartare
Kommentera

Sv: Sca-cupen 2018
Gavelo: Vi kan väl vara överens om att inte vara överens. Jag tycker verkligen inte att löven varit bättre på något sätt..
Kommentera

Sv: Sca-cupen 2018
0-2 med 5 kvar av 2:a
Umeålaget är smartare och bättre
Kommentera

Sv: Sca-cupen 2018
Gavelo: Löven har lite flyt. De skapar i princip ingenting utan gör två billiga mål.
Kommentera

Sv: Sca-cupen 2018
0-0 1:a
Umeålaget känns lite bättre utan att komma till några riktigt bra lägen, Modo får inrikta sig lite mer på kontringsspel även om det är ganska jämt, litet plus till Löven!

+ Till att det ändå är ganska bra med folk på läktarn
- Att det inte står namn på tröjorna, man har 0 koll på många spelare
Kommentera

Sv: Sca-cupen 2018
bisterfinnen: ska vi gissa att OSL gör mål ikväll?
Kommentera

Sv: Sca-cupen 2018
Costanza: Hahaha 😂

Vi kommer slakta i år

👹🥋🗿🌋🔪🗡⚙️💉🌡💊📌🌀🃏💭🇭🇹
Kommentera

Sv: Sca-cupen 2018
bisterfinnen:
Alla pratar om demontränare, vi ska ha den första riktiga voodootränaren... Omklädningsrummen blir stora svarta rökrum där eurodisco byts ut mot taktfasta dova dunkningar. Troligtvis står då Hellqvist i rummet bredvid med en uppkäftig junior som slagit ett felpass. Brashear återvänder till Ö-vik som fystränare efter en hemlig vistelse på Haiti. Skägget och håret är nu långt och tovigt och han är totalgalen!!! Bortasupportrarna kommer att märka att buren de sitter i fylls av märkliga ting. Innan de vet ordet av mumlar även de: "MooDoo-Voodoo...MooDoo Voodoo!"...
Kommentera

Sv: Sca-cupen 2018
Heyerdal: ser nu att swehockey har matchen så runt 18-tiden finns den där
Kommentera

Sv: Sca-cupen 2018
bisterfinnen: Eftersom ÖA prioriterar Timrås laguppställning undrar jag om någon vänlig person har någon hum om hur Modo ställer upp ikv ?
Kommentera

Sv: Sca-cupen 2018
J F K: Man vill ju att det ska bli bra och det gör en godtrogen.

Vi tror, hoppas, vill, ber, bönar, drömmer om, woodoofierar för, offrar för att allt ska bli bra igen.

Du är förlåten.

Icing-Ove - kom med en handlingsplan!!
Kommentera

Sv: Sca-cupen 2018
Axle San: Gällande graden av noggrannhet, nyfikenhet och nörderi får jag ge dig rätt på AJ.
Det är väl bara att erkänna att nästan alla tränare som når SHL är väldigt skickliga talare.

Jag har nog dragits med mycket för att jag tycker att Oskarshamns framgångar och hur bra Modo ändå spelade mot Timrå efter så kort tids träning.
Kommentera

Sv: Sca-cupen 2018
J F K: Säcken var ju också grym och även Andreas Johansson
Kommentera

Sv: Sca-cupen 2018
Monno: En tackar och bockar
Kommentera


Sv: Sca-cupen 2018
J F K: Går matchen att se på annan plats än st.nu/allehanda ?
Kommentera

Sv: Sca-cupen 2018
Tarasov: Han ger liksom intrycket att allt han gör finns det en tanke bakom. som att han inte lämnar någonting alls åt slumpen. givetvis kommer inte alla beslut vara riktiga, men man kan nog vara rätt säker på att de föregåtts av en omfattande analys.

Sedan gillar jag att han verkar ha många idéer och intentioner kring anfallsspelet. väldigt många tränare verkar ha svårt för den biten. man kan träna uppspel och spelvändningar och power play, men sedan blir det väldig mycket upp till spelarna att själva lösa situationerna som uppkommer. (vilket jag tycker att Säcken led av. Därför lunde molins kedja göra så många poäng då han hade sådana lösningar, men tredje- och fjärdekedjan som saknar den kreativa kraften och rutinen har varit ofarliga.)
Kommentera

Sv: Sca-cupen 2018
J F K:
I tillägg till dessa uttalanden läste jag i magasinet om SCA - cupen att de inte tränar mer än kring 40 min per pass för att sedan avbryta för näringsintag. Istället kör man fler pass per dag. Tydligen skall det ha vetenskaplig grund. Lite OT men tror Björns skånska mentalitet kommer gifta sig mkt bra med öviksbygden.
Kommentera

Sv: Sca-cupen 2018
Ogie Ogilthorpe: Man blir liksom glad när man hör Hellkvist. Det är så många saker han säger som stämmer med mina åsikter.

-Vi gjorde en del förlorarmisstag där man åker och byter istället för hemjobbet. Man skiter i att jobba hem.

- Vi ledare måste också träna på vår uppgift och därför scoutar vi motståndarna på försäsongen och presenterar det på matchgenomgångnen.

- Vi kommer att göra en massa felbedömningar, men då får vi med material vi kan visa och lära oss utav.

Jag älskar att han valde Modo. (men samtidigt så lät Huras också vettig initialt, men försäsongsmatcherna där gav inte samma positiva vibbar som timråmatchen. ingen av Huras försäsongsmatcher var ens i närheten av den positiva känsla jag hade efter Timråmatchen).
Kommentera

Sv: Sca-cupen 2018
Gavelo: Känns sponant som att Björn kommer att satsa på en "shut down" kedja som stänger ner motståndarnas toppkedja. Det kommer bli Sylwander och Hägga + Vö gissningsvis. Det är rätt bra kvalitet för en sådan kedja i HA.

Det känns hoppfullt, då bygger man för SHL-kval.
Kommentera

Sv: Sca-cupen 2018
En sak jag funderar lite på är hur man kommer använda sylwander, en rivig och fysisk spelare?
Han är om man ser till hans poängproduktion kanske ingen spelare för 1-2:a kedjan men ibland är det ju värdefullt att ha en sådan typ av spelare som kan bana väg för sina medspelare.

Känslan är väl att han sätts i en 3:e kedja med Häggström till att börja med, sen får man väl se hur allt utvecklar sig.
Kommentera

Sv: Sca-cupen 2018
Frontschwein: Dom kommer efter jul och nyår ;)
Kommentera

Sv: Sca-cupen 2018
Frontschwein: Han kanske skulle hämta hockeyklubborna.
Kommentera

Sv: Sca-cupen 2018
Heyerdal: tvillingarna kommer INTE spela. Jobbar i deras närhet och så sent som i fredags åkte iaf den ena med familjen tillbaka till Vancouver för att återgå till den nya vardagen.
Kommentera

Sv: Sca-cupen 2018
Snipan: kanske twinsen börjat vekna o alla tre presenteras....;)
Kommentera

Sv: Sca-cupen 2018
Snipan: Frank verkar dock vara rätt duktig på det han gör. Så inte omöjligt att det görs på rätt sätt.

Dock om Enström skriver på lär det inte hållas käften som det ska utan kommer säkert ut här och där innan.
Kommentera

Sv: Sca-cupen 2018
Gusse: Jag hoppas att inte behöva bekymra mig och jag tror att MoDo av idag är betydligt bättre än vad de har varit, men tyvärr, så har MoDO ingen bra historik när det gäller hur man hanterar att släppa nyheter. Kommer ihåg 2009 när man höll presskonferans om Foppas status under periodpausen i en ödesmatch mot HV71. Inte speciellt genomtänkt.
Det vore fulltsändigt fantastiskt om Enström redan är klar och att klubben dessutom har en strategi för hur de ska släppa nyheten för att få maximal uppmärksamhet. Kort innan upptaktsträffen för hockeyallsvenskan kanske?
Kommentera

Sv: Sca-cupen 2018
Ska bli kul som fan😀
Kommentera

Sv: Sca-cupen 2018
hockey_21: Tror att det är lite för tidigt fortfarande,kanske efter denna vecka får vi besked.
Kommentera

Sv: Sca-cupen 2018
hockey_21: Har Modo nånsin presenterat en spelare innan en match eller på en ispremiär? Jag minns ingen. Tror knappast det händer i år heller.
Kommentera

Sv: Sca-cupen 2018
Gavelo: Vad tror ni, kan tobbe bli presenterad nu på onsdag mot löven?
Kommentera

Sca-cupen 2018
Dags för 45:e upplagan av den anrika turneringen, Björklöven, Modo, Mora och Timrå är årets kombattanter.
Känns som att det kan bli en fin och jämn turnering!
Kommentera

« · 1903936