1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532572 inlägg · 4126 ämnen

Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Dundee: Det är defensiven som har firat triumfer såhär långt.

Lövens defensiv klart mycket starkare än våran, över hela banan. Dom sätter hög press, och kommer vi förbi den så stänger dom oss som oftast i mittzonen. I egen zon är man så tajta att dom håller oss på utsidan hela tiden, att vi sedan aldrig skjuter underlättar ju inte direkt.

Dessutom har dom på ett utmärkt sätt stängt ner vårt PP, och målskyttar som Woods och Aagaard har blivit totalt neutralliserade.

Dom har dessutom lyckats fullständigt med att få våra lättprovocerade killar helt ur balans.

Karlin och Holmström har fått en rejäl nöt att knäcka, vi får hoppas att dom löser det.

Keriksson: Nu är HV givna favoriter. Men går inte vi upp hoppas jag verkligen dom går upp så vi slipper hantera deras börs ett år till...

Bad_Brett: Trippingen på Tex kändes ju sådär….sjukt billig.

Tyler Durden:

Sant,
MoDos spets levererade ingenting faktiskt,
Vårt senaste nyförvärv såg dock pigg och rapp ut, han kämpade och slet lite för laget i kväll, annars tycker jag han mest innan har glidit omkring och känt sig för

Bad_Brett: 27% av matchen i utvisningsbåset är ju inte helt optimalt.

Rytter: Det positiva är att detta förhoppningsvis var så uppenbart att det enbart finns två rimliga utfall:

1. Domarna blir utbytta
2. Domarna får rejält med kritik för att ja gett Löven segern och kompenserar - medvetet eller omedvetet - till nästa match.

Det är trots allt fler som vill se HV71 - MoDo i final.

Ser inte riktigt hur Modo kommer kunna vinna på fredag? Känns inte som att laget är kapabel att ändra spelstil tills på fredag och löven verkar vara bättre än modo på att göra mål helt enkelt..

Tyler Durden: Rätt uppenbart att Jelly inte är nån målskytt.
Men Woods har varit osynlig i två matcher nu... stämmer inte helt för honom. Pucken är inte limmad på bladet som den brukar.

Gavelo: grym kapten.. Bjorn h son Larsson var ju hård iaf. Maken till felval. En usel breddspelare ska leda Sveriges finaste hockeylag.

Tyler Durden: Liss sa i intervjun att alla vill vinna därute, han måste menat lövens spelare, våra såg ut som loosers som inget ville.
Att inte kunna skapa en enda chans under 60 minuter i fem mot fem är inget annat än urkass

Dexter : samma med Jenisejs hade läge att skjuta efter första dragningen mot mål då avvaktar han o tappar allt till slut

Soulless: Tycker att Löven spelar bra, grattis! Gäller att kunna vinna när man har domaren emot sig också, något som ni lyckats med, men inte Modo. Det är sånt som avgör när det gäller. Modo får ta sig samman och måste nog ta nästa om de ska bli nåt shl-spel!

Robin Ztorken L:

De som skriver att vi tar onödiga utvisningar kan ju för det första inte ha sett matchen och för det andra inte sett eller förstått sporten hockey.

Klart detta är en matchbsom är omöjlig att vinna. Någon tveksam med eller mot är ju normalt men detta var ju parodi.

Tarasov: Helt sjukt hur de kan få 7 powerplays mot våra 3. Det är svårt att ta in.

Keriksson: Håller med, vi snor nästa match, åsså kan gnällspikarna härinne hitta nåt nytt att klaga på. Medgångssupporters är ack så vidriga.

Dexter : Riktigt svag offensiv idag. Vart är våra målskyttar. Woods, Aagaard,Jelisejevs? Ett jäkla svaghetstecken å stå i intervjuer å klaga på domarna. Bit ihop å kör för fan.

Blir det så kommer jag hålla på HV för första gången denna säsong. Löven ska inte gå upp till nåt SHL före oss.

Frontschwein: Man behöver bara ha Frögren och Rahimi. Frögren ännu långsammare än Rahimi, men samma spelartyp. En helt egen regelbok.

Jag menar fortfarande att jag hoppas att Rahimi bryter benet. Inte att han får något framtida men, men för att med hans alla överfall förtjänar han inte att få förstöra för andra.

Ska vi fortsätta att vara så här huvudlösa så är det bara att gratulera Löven. 45 timmar att komma till insikt.

Bad_Brett: Tar tillbaka det jag sa om Sylle att han skjuter i fel lägen.
För han skjuter ju åtminstone.

Löven fw är rappa i försvarsspelet, framförallt i BP. Vi kan inte passa tills dom går bort sig.
Jonas måste klura ut hur vi får igång PP.

Bad_Brett: Hasa kan flytta ner till Göteborg redan ikväll!

josha840: Jag älskar att du hatar oss! Mer värt än någon vinst! 😂

Dundee: Fem mot fem skapade vi noll chanser.
Katastrofdåligt och vår förstafemma och andra är bedrövligt.
Macmaster o hans gäng lika iskalla.
Löven är långt mycket bättre ihop med domarkåren i ryggen

Monno:
Det blir så ibland vi kommer iaf dit och skapar några lägen som mkt väl skulle kunna gå in

Monno:

Löven var/blev tyngre i kväll med hjälp av männen med randiga tröjor…

HV kommer ju ta Björklöven i fyra raka matcher i vilket fall...

Tare lugnt , en match hit eller dit skadar aldrig. sen kan man väl tycka att domarkåren i svensk hockey generellt är bra jäkla skräp iaf.

det är något som behöver ses över i alla ligor om man ska kunna ta Svensk hockey seriöst :d

Räcker med en seger nästa match så har vi tagit tillbaka hemmafördelen, detta är långt ifrån slut Löven. Skönt att sviten är bruten på ett sätt nu slipper vi snack om det. På fredag då jävlar.
❤️💚

Monno: Hasa 2 p på 9 matcher och -3. Vilket klipp VF har gjort.

Monno:

Ja, det är ett jäkla åkande runt runt men inget händer

Monno: Jag ser inte hur vi ska förlora det här över sju matcher om vi får kompetenta domare. Det här var det sämsta jag sett i vinter från deras sida.

Dundee: Ja, avslutningen var inte bra. Idel chanspass på ytor istället för till spelare. När det tas avslut så flyttar man sig hellre än försöker styra.

Skärpning, Björklöven förtjänar ingen framgång.

Mina damer och herrar; Det är kört! Bättre att fokusera på att våren är här istället ;)

Tarasov: Ja det vi tappar mycket på är att vi är utvisade så mycket.

Sen är det såklart att just Hasa ska missa skottet.

Men vi måste kvitera då spelar i rundeln 5ggr. Hur gör vi mål därifrån?

Haha. Vi kommer ju knappt in på mål. Snurrar bara i hörnen. Och när Hasa väl får en chans så verkar han få härdsmälta. Löven gör det bra tyvärr

snowden: Hasa borde skickas till ett arbetsläger i Sibirien, Måste bänkas till nästa match. Spela Styf istället

Foppatofflan: Herregud vad dåligt av oss. Vi är totalt uddlösa. Jobbig match på fredag nu, oj vad jobbig.

Björklöven spelar helt ärligt inte ens bra även om de var bättre än oss idag.

Men det är fan att spelarna ska ta så dåliga beslut... Dessutom misar de pucken i viktiga lägen. Vad i helvete liksom. När vi spelade i elitserien hände det i princip aldrig, är det den hör nivån i HA helt enkelt?

Dundee: Modo missat pucken… har ni hört den förr!

Dundee:
Momentum tycker jag inte har med den saken att göra. Ja jag tycker vi spelar tillräckligt bra för att skapa men får inte till det.

snowden: Varför tar man målvakten med 3.30 kvar? Och vad är det för jävla slött spel av Hasa. Men jaja han har ju redan skrivit på för Frölunda så varför lägga energi på denna match nu 😁😁😁 Sedan så förlorar man nästan helt denna match pga. domarinsatsen. Några utvisningar som är helt extremt dåligt dömda.

snowden: Fyfan vad jag hatar Björklöven. Filmar å har sig. Å Wessner sväljer allt.

snowden: Haha vi är bedrövliga i offensiv zon. Det är bara pinsamt att se.

Men kom igen Hasa

Tarasov: Varför ta målisen nu!?!?!?

Tarasov: Så du tycker vi har momentum och en bra offensiv? Vi skapar Nada hamnar i sarghörnen. Löven har hur enkelt som helst att reda ut allt blir ju inte ens nån utmaning för dom.

Monno:
Apropå Jelisejevs...... skjut!!!!!

Tarasov: Fagerwall tyckte att det var en jämn match.

Dundee:
Håller inte alls med även om jag tycker det är viss slagsida för löven i denna match.

« · 2330701 · »