1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532581 inlägg · 4126 ämnen

Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Dundee: Det är defensiven som har firat triumfer såhär långt.

Lövens defensiv klart mycket starkare än våran, över hela banan. Dom sätter hög press, och kommer vi förbi den så stänger dom oss som oftast i mittzonen. I egen zon är man så tajta att dom håller oss på utsidan hela tiden, att vi sedan aldrig skjuter underlättar ju inte direkt.

Dessutom har dom på ett utmärkt sätt stängt ner vårt PP, och målskyttar som Woods och Aagaard har blivit totalt neutralliserade.

Dom har dessutom lyckats fullständigt med att få våra lättprovocerade killar helt ur balans.

Karlin och Holmström har fått en rejäl nöt att knäcka, vi får hoppas att dom löser det.

Bad_Brett: skotten på mål var det också dommarnas fel?

Bara bryta ihop och komma igen.

Rytter: Modo måste börja på att fokusera på Ishockey! Fortsätter dom på det här viset med att gnälla och tycka synd om sig själv så kommer dom aldrig att fixa detta! Nu är det Karlin som får visa vad han går för!

Nu känns förlusten i måndags ännu surare, den borde vi verkligen ha vunnit. Lite vinna eller försvinna på fredag, vi kan absolut vinna den så länge domarna inte visar ut oss konstant.

Bad_Brett: tror inte ens du skulle tro på det du skrev nu
Däremot vinner vi nästa match om vi spelar hockey 60 minuter

Bad_Brett: Domarna gör ju inget fel i sig? De följer de regler de har och även om de tar en utvisning som inte ska vara där så är den redan tagen. Det är ju inte domarnas fel att spelet är riggat. Domarna kommer inte göra någonting anorlunda, mer rimliga är väl att Modos spelare kommer känna sig utpekade och spela mer fult och därefter få strängare utvisningar.

Foppatofflan: Nej och det som var anmärkningsvärt var att det inte var vanliga hemmadomare, utan de plockade för alla möjliga fiktiva situationer som inte hade blivit utvisning en måndagkväll i Troja.

Nog för att man vant sig vid en låg nivå men detta tog priset.

{9566}:
Jag tycker inte det är speciellt mycket gnäll på isen, här inne däremot!

KRB: Vi måste börja spela slutspelshockey, kan inte glida runt och lira när reglerna ändras.

Robin Ztorken L: Tycker inte direkt Löven skapade något 5mot5 heller så.
Det är emellanåt väldigt tillknäppt match där båda lag tänker defensiven först.

Vi får väl se skottkartan sen men enda gången Löven hade ordentligt tryck var i 2a när OP tappade klubban. Sen när dom hade PP då.

Bad_Brett: Jag håller med om att det är en extremt dålig nivå på domaren men vad spelar det för roll vad jag tycker eller vad du tycker? Reglerna kommer inte ändras för att vi ogillar hur de implementeras.

Rytter: Dom tre sista utvisningarna från Williamsson, Aagaard, och MacMaster är totalt jävla onödiga, och extremt undvikbara!

{9315}: jaha, det hjälpte inte resultatet att jag inte tittade men jag mår nog lite bättre än vad jag hade gjort om jag tittat låter det som, inte för att det är nån tröst

jaja, upp på hästen igen och kör, frågan är hur jag ska göra på fredag :)

{7639}:

Se vad som händer när man skjuter på mål (Bernhardt) mycket mer sånt på Fredag

Bad_Brett: Jag hoppas man lämnar in en anmälan mot domarna, mest för att visa att deras prestation inte är acceptabel. Sen kan Modo släppa det helt.

Fokus skall vara på nästa match.
Karlin kommer tvingas ändra om i laget annars tappar jag mycket förtroende för honom.
Hasa förpassas till Göteborg, och Ersätts av Styf som inte får åka över röd linje.
Ingman spelar med Folin och Berna med Wahlberg, Näsén med Styf.

Aagaard går in med Sam och Woods
EJK kör med Mannberg och Sveningsson
Jelis kör med Olsson och Nordin
Tanner och OP vilar, Sylle avlastar

Monno: måste sluta schabbla bakom eget mål…Ingman, Bernhardt, Näsén och MacM sådär defensivt.

Dags för er att sluta fokusera på domarna! Ju mer öppet spel utan en massa tjafs desto bättre för er. Sedan försöka gå mer på instinkt i avsluten, inte fundera så mycket.

{9315}: Just nu är inte ditt agerande viktigast, utan vad MoDo gör. Tycker vi agerar lite mesigt, men in med pucken mot mål oftare i stället för att snirkla bakom mål. Vilka vill vinna i vårat lag? Känns som att alltför många spelar ett pass extra, för att...? Karlin, visa din Storhet nu, de som inte vill vara vinnare ska få mindre speltid

Laken: löven starka framför eget mål och duktiga på att vara i skottlinjen. Svår nöt. Kanske behöver komma till mer kontringar?

Laken: Går det ?
Dom var där hela matchen ?
Vi känner igen det när dom många förluster var .

Foppatofflan: Jag tycker främst att passningarna och
Skridskoåkningen av Berna och Näsén är bland det sämst jag sett, det går så vansinnigt långsamt att det är busenkelt för Löven att stå i skottlinjen.

Varför tar man ut målvakten och spelar 6 mot 5 och passar runt runt runt och inte kommer till avslut …

{8225}: mycket tröttsam fråga om vilka som vill vinna, klyscha som saknar förankring i verkligheten

man kan vilja vinna så mycket att det låser sig totalt likväl som man kan bry sig så otroligt lite om hur det går att man kan spela lös och vara alldeles fantastisk

människor är olika annorlunda men jag gissar att faktiskt exakt 100% av spelarna i båda lagen vill vinna när de spelar

{9315}:
Min tur att ta en promenad :)

Man åldras fortare än nånsin i dessa tider

Gavelo: jag tycket det funkade rätt bra när Sebastian Ohlsson hoppade in i förstakedjan under match 2. Han fick upp farten lite med sin ettriga spelstil. Kanske värt att testa i nästa match?

digitalbath: Hasa fick på nytt enda ettan av Allehanda. Han är verkligen horribel.

När man skriker för att Styf ska få mer istid, vet man att det är illa.

{9315}: Man vill se spelare som är bäst när det gäller. Orimligt krav? Lite av det som elit-idrott går ut på

digitalbath: Absolut, men som Mannberg spelat på slutet så kan han vara precis den som kan göra skillnad.
Men Karlin måste snart ändra på något för det är för mycket som inte fungerar.
OP tycker jag vi skall tappa till nästa säsong, jag tycker han är helt vansinnig medioker och Jacobsson måste vara en 50% uppgradering i dagsläget där, men det får väl Karlin upptäcka själv.

{8225}: "Bäst när det gäller" förknippas ju inte med MoDo precis

{8225}: nu var det inte det du skrev, så det är lite elakt att svara om något helt annat än vad du faktiskt skrev om tycker jag. inte kompis-stil.

Bad_Brett: Allehanda borde träna MoDo alltså, Karlin är passé?

Bad_Brett: Haha 😂

Dalle , kom tillbaka , allt är förlåtet!

Gavelo: jag tror detta kanske skulle varit något

Woods - Sam - Ohlsson
Aagard - Karlsson - Svenning
Nikolajs - Tanner - Mannberg
samma med fjärde fast kanske ta in tjärnström.

Bernhardt - Folin
Ingman - Näsen
Wahlberg - Styf/hasa

Gavelo: man undrar hur det hade gått för honom i ett tajt slutspel, hade kanske höjt sig? eller varit fortsatt svag och ställt till det ännu mer

hade han tränat ordentligt i sommar hade vi kanske vetat

Hur många mål i tredje har vi släppt in mot Löven genom åren som har så gott som blivit matchavgörande på något sätt åt fel håll ?

{9315}: Que? Utveckla gärna detta, kompis

{9315}: -
Alla vet att Björklöven är inte vilket lag som helst
Vi har erfarenhet av dessa grymma matcher , de har en förmåga att spela hockey på gränsen till det otillåtna .
Dom liksom ger sig aldrig !

{8225}: du vet mycket väl, jag ska inte ta upp boken med menlöst tjafs. jag önskar dig en trevlig kväll

Öppetmål: håller med. Dessutom då det ät så mycke som 3 min kvar. nä. Karlin
skulle vart kyligare där

{8225}: utvisningen på Folin.. Girard går verkligen full retard och ligger på isen och skriker och jämrar sig. PINSAMT. Vi är alltså på väg mot fotbollen med dessa jävla filmningar. Sånt där ska kunna straffas i efterhand. SJUKT!

Hur är det med isvården i Winpos? Helvete vad pucken vobblade i slutet, inte helt lätt när man ska försöka vara konstruktiv.

{9315}: Önskar dej detsamma, även om jag inte förstår din abrovink alls

macke.n: jag såg inte matchen så ska inte uttala mig om denna situation men det finns statistik på att man behöver ta ut målvakten med ganska mycket tid kvar för att ha bra chans att göra mål, alltså att snittet för att göra mål med uttagen målvakt är ganska långt. därför man ofta ser tränare ta ut målvakten med tre-fyra minuter kvar

var några år sen jag såg informationen senast så det kan ha ändrat sig

{9315}: Har han slarvat med sommarträningen?

macke.n: kändes lite panikartat

Gavelo: dahlroth slarvade ja, fick också stå över nån match på försäsongen för att han var så dåligt tränad

Tror ändå denna match serie inte är över på långa vägar ännu iaf, tror den kommer gå till 4-2 i matcher till något av lagen eller 4-3

{9108}: Minst 4-3 till nåt lag

« · 2330701 · »