1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532571 inlägg · 4126 ämnen

Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
{5647}: Inte konstigt. Varför skulle han säga det som alla som spelat vet? Han chansade för att han vill vinna. Solklar utvisning trots det.

jonsson: Han hävdar själv att han ramlar och tar emot sig på pucken helt omedvetet.

Funderar på utvisningen på MCM, kan det va så att han inte kände till den regeln med handen på pucken.

Hakning-Henrik: Hoppade precis in och såg mina första minuter i den matchserien, sicket PP ja. Inga snirkelvändningar, Rekonen hann skjuta 3 farliga skott på en halv minut,

Laban: Möjligt, men där var det solklart. Det var ett tjänstefel av domarna.

Antar att hjärnskakningar är filmning i HV-boken, så jag är rätt skeptisk till sådana uttalanden.

{8839}: Jävlar vilket PP av BIK. Hatten av, snabbt på utmanar så att HV inte hinner ut och pressa.

Hakning-Henrik:

Björklund har filmat konstant i semin. Ramlar så fort någon petar på han.

Gavelo: Vi har pratat om domarnas tabbar här .
2-1 målet till HV !! Fällde Bik spelaren med benet .
Då kan det gå .

Gavelo: Gick snabbt där. Svårt att se hur mycket Björklund blev nerdragen eller ej.

Modano: Det är en jämn match och jag tror Bik snor denna ikväll.

Modano: Haha! Ja så skönt grisigt det börjar bli. Det här är vad jag vill se från BIK mot HV.

jonsson: I fem mot fem typ två, kanske tre poäng
Iskalla 🥶🥶🥶

Gavelo: Hoppas Karlskoga kan ta en match mot dryga HV härlig kvittering inför sista perioden nu KÄMPA 🏒

Robin Ztorken L:

Nån som kan gräva fram poängskörden på 1:a kedjan i semifinalen?

{5647}: Jag menar pizza under pågående match :P

Robin Ztorken L: Vi skapar ju mängder med kvalitativa målchanser men får fan inte in pucken, jag tror det sitter så mycket i huvudet detta.
Ta tex Hasa igår, han får ett Guldläge med 2 minuter kvar, och han missar pucken när han skall utföra ett dragskott, det drar jag direkt paralleller till att man funderar för mycket och helt tappar fokuset.

dempa: Tror vi kan fixa det om våra forwards kan börja producera i fem mot fem, har varit skralt med den varan så här långt.
Rent ut sagt bedrövligt iskallt. 🥶🥶🥶

Blir det inte bättre börjar golfsäsongen på måndag 🏌🏌🏌

Hakning-Henrik: Tycker du Hutchings och Liss ser vältränad ut?
Den förstnämnde har kinder som en gammal tant.

Edit: ser att du skrev om HV, jag läste Löven :D

jonsson: Jo, vi har van det Pool som inte varit en renlevnadsman i en idrott där man tränar mycket hårdare.

Nej, det är inget problem mer någon pizza då och då.

Hudik spelar på aftonbladet plus. Släppte precis in 2-0.

2-1 nu..

Hakning-Henrik:

Pizza är bara vid ev övertid, det behöver inte hv va orolig för.

Frontschwein: Titta i HVs omklädningsrum. Ingen jävla pizza. Banan och frukt... Där har ni nog hemligheten till deras framgång.

{5647}: nu har jag inte orkat läsa allt som skrivits här idag, men angående sviten som bröts igår med att inte ha förlorat 2 raka.. vi har ju fortfarande inte gjort det - efter full tid!

Kom igen modo sviten är inte bruten! 2-4 till oss i öppen kasse imorgon och den lever! 😄

Frontschwein: Det känns tryggt att du tycker det, för ingen har någonsin haft så mycket fel som dig. Snarare är det en garanti för att motsatsen sker.

Pekka Arbelius: man kunde ju även ha stärkt upp inför slutspelet iom att vi faktiskt slutade tvåa.
Tappade modigs, som inte egentligen ersattes.

Letten måste ju vara en av dom sämsta förstärkningarna i mannaminne.
Han får ju TJ Hensick att framstå som Jeremy Roenick i jämförelse.
Snacka om flopp.

Man ser vikten av en sniper som Liss i detta läge.

Nog fan fanns det förstärkningar men Hinken gav fan i att öppna portmonnän.

Windom Earle: nog med förslag💪

{8839}: Har faktiskt inte läst något alls haha

#lyckligtovetandes

Lub: Nörstebö var nära att behöva amputera benet, men frisknade till och spelade ett byte senare utan att ha det minsta problem med åkningen.

{8179}: Som Harald sa 2007 ”Allt ska ju vara så snyggt häruppe” 😅🤷‍♂️

Gavelo: Av Nubben .
På Svenssons blogg sida .

Laban: Vilket rykte?
Att han uppvaktas av Shl?

Ligger det någon sanningshalt i vignault ryktet?

Greg P: Karlin usel 😅
Jag spelade en hel del hockey mot honom, Hedin, Hållberg mfl… helvete när det gäller Karlin har jag svårt att minnas någon från den tiden i Sverige som var bättre.

hajraj: 2 år senare lirade han VM.

Lub: Han avled på isen och återuppstådde inom loppet av ett par minuter. Ett påskmirakel.

Ni bjuder på en intressant och underhållande matchserie. En märklig situation var ju den där en Lövenspelare (Nöstebö?) ligger skadad och domaren efter en lång stund blåser av spelet. Visst spelade han strax efter? Såg märkligt ut…

Windom Earle:
Tror faktiskt det är bra för svensk hockey att det finns lite större organisationer i båda serierna.

{5647}: Rahimi har väl aldrig varit nått annat än en mediokerspelare som spelar på fysik? Han platsade inte i HVs trupp när han fick chansen för många år sen..

JoseGonzales:
Tänkte rent statusmässigt, i övrigt så är det segrarna som räknas och där har ni 2-1. Karlin får gnälla i media bäst han vill, eller skita i det. Förhoppningsvis skjuter vi mer och spelar enkelt framöver så får vi säkert lite medvind.

Tarasov: Kan inte minnas att han attackerat motståndare på det sättet dock, att han gnäller på domarna har jag ingenting att påpeka.

S-vikaren: Han sade bara exakt vad han tyckte.
Och han vill nog sätta pressen på att få domarna att sluta ge idioten ett frikort. Måste Rahimi spela efter samma regelbok som alla andra blir han en rätt medioker spelare.

Mattias är inte bara tränare för MoDo utan även supporter. Han glömde dock bort vad han var anställd för att vara. Kan även hända den bäste, uppenbarligen.

Windom Earle: Det skulle faktiskt till och med vara görbart nu med alla hemvändare från Ryssland. Tidigare var ju problemet att vi inte hade tillräckligt många bra spelare, och kvaliten på ligan skulle påverkas

{9108}
Oj då två gånger på en säsong, trodde inte så förekom där utan det mest var problem med stökiga fans i Övik....

JoseGonzales:
Ja samma status som lille Messias i Umeå😂😂

Windom Earle: Tror nog Djurgården skulle vilja ha ett ord med i laget där

Egentligen skulle det kunna vara ganska enkelt. Jag ska till Karlskoga ikväll, vid HV-seger där, stäng slutspelet och utöka SHL till 16 lag. Flytta upp HV71, MODO och Björklöven. Alla har traditionen, fansen, arenan och ekonomin för att spela i högsta serien.

Olli Nomadinen : Alla kan inte vara lika diplomatisk som vår förre tränare Fredrik Andersson .
Han ville inte göra sig ovän med domarna.

Olli Nomadinen : Hade Wallson lagt den kommentaren och inte den där sfäriska människan som tränar Modo så hade det varit upprorsstämning här om hur omogen och osmaklig han är etc. Mr Sfär verkar ha lite andra förhållningsregler!

{9108}: snus, hjälmar eller stjärnor.. Löven älskar att kasta. "Faller"mer naturligt på hösten innan allvaret kryper på.

#hataollelissrahimiochpösmunkenkentää
#helalövenharherpes

« · 2331334 · »