1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532572 inlägg · 4126 ämnen

Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Löven fansen som är så vad ska man säga felfria, dom är så ordentliga osv..

men www.bjorkloven.com/artikel/ff50al1yv-2e4ad/problem-med-inkastade-foremal - som sagt det finns alltid några stjärnor i alla lags supportrar

{9315}: balanserat inlägg, dubbelgilla!

MickeTheProphet:
Håller inte riktigt med, AJ är nog den lite amerikanska typen bara du kan sätta stopp för dina drömmar. Man lyckas inte för man vill inte lyckas och den typen av grova förenklingar. No excuses, man kan tänka bort eventuell cancer mm.

Sen kanske heller in AJ besatt förmåga att bygga/träna lag, sätta spelsystem den förmågan har uppenbarligen Karlin. AJ höll mkt på med att man skulle åka ut först efter timeout för och visa att man ville vara där, sådant uppfattar jag inte alls Karlin håller på med.

Sen kan du syfta på andra likheter och det kan säkert finnas.

{8179}: Jag håller med dig! Vi ska tråka ut löven i resterande matcher med en äcklig defensiv och enkelt spel.

{8179}: Du har helt rätt, det blir för omständigt, bättre rörelse på blå och mer skott på mål, men då behövs även skymning på kassen.

{8179}:
Ja skulle Jelisejevs skjuta ens om han hade öppet mål

{5647}: Även om domarna var väldigt dåliga igår så hade ni vunnit den här matchen om ni inte hade spelat så jävla svårt. Ibland känns det som att ni ska åka med pucken över mållinjen. Backspelet ska vi inte ens tala om, där verkar det vara förbjudet att slå sarg ut för vissa(läs Hasa). Kan ni rätta till det tills imorgon och spela lite mer enkelt och slänga in fler puckar på måfå så tror jag på en fin fredagskväll i Ume! Håller tummarna!

Nucky: Jag hoppas innerligt att vi låter benen jobba skiter i vad Löven och Rahimi gör, då kan vi vinna detta, men blir det Hawaii och massa domarfokus så har Löven fördelarna på sin sida.

Nucky: Rahimi och Björklöven gnuggar händerna och småler.

Nucky: Gnäller inte Karlin på domaren? Det var det dummaste jag hört, det var ju hans paradgren i Västervik

Nucky: Han är uppenbarligen en passiv-aggressiv AJ-typ. AJ va dock skönare, gå ut och kasta 10 lax om man torskar mot Löven vore bättre, mer ryggrad i det 😎

MickeTheProphet: Jämför du AJ och Karlin? Det var den märkligaste liknelse jag hört någonsin. Snacka om varandras motpoler.
Karlin går ut och sågar domarna i media för att de ska få strålkastarljuset på sig efter en galet usel match från deras sida.
Dom kommer garanterat prata om det inför kommande matcher.
Tror däremot inte vi får höra nåt mer om det från Karlins sida. Han brukar i princip aldrig säga något om domarnivån, men just därför blir det en grej när han gör det.
Om det gör nån skillnad återstår att se.

Mano: Han känns lite som en light version av AJ. Lyssnade på en podd han gästade, han ville bestämt påstå att sånt inte påverkar utgången av en matchserie. Det är att leva med ursäkter sade han, kanske har han rätt, men ändå dumt att ge motståndarna tändvätska, som i sin tur leder till högre risk att förlora. Så nog påverkar det på nåt sätt ändå skulle jag tro.

jag förstår att det är en högljudd minoritet och att det är klart att man ska få vara sur efter en förlust men ibland undrar jag verkligen om vissa mår bättre av att det går dåligt för modo än nåt annat för att kunna sitta och säga vad var det jag sa

ska vi lyfta blicken så har modo gjort en fantastisk säsong oavsett resultat nu i semifinalserien, vi tog poäng i 25 av 26 hemmamatcher, vann 24 av dom, på rak arm vet jag inte om något lag varit bättre på det men någon får gärna kolla, förlorade inte två matcher i rad under hela grundserien, spelar en tajt semifinal just nu (senaste semifinalen modo spelade var 2006-07, orättvis jämförelse då allvenskan inte haft semifinaler tidigare men ändå för att poängtera att även en semifinal är en otrolig framgång sett ur nutidshistoria). tio nollpoängare, senast det hände var 98-99 om jag inte är missinformerad

förra säsongen tycker jag det var befogat att klaga på det mesta för det var verkligen totalkatastrof, det enda som var bra var väl att det inte blev negativt kval och vem vet hur det hade sett ut om det inte lyckats med att värva hem karlin

klart att man kan ha åsikter om specfika spelare eller situationer i matcherna och jag försöker inte censurera någons åsikt men det är också lite tröttsamt att komma in och se kommenterer som "modospelarna vill inte vinna" eller "modo är alltid dåliga i slutspel", som att det är något vi är bortskämda med att ens spela slutspel :)

sen kan man alltid ha en diskussion om att modo är en förening som ska vara ett topplag med förutsättningarna som finns men sett till hur det har varit sen guldet är det en fantastisk säsong oavsett utgång

med det sagt är det dags att ta tillbaka hemmaplansfördelen imorgon

Mano:
Håller med, fokus har varit oproportionerligt stort.

Hoppas inte ordet "Rahimi" används lika ofta vårt omklädningsrum som på detta - och andra - supporterforum. Snacka om att ha oss totalt på gaffeln. Otrolig losermentalitet att fokusera så mycket på en medioker spelare, oroar mig att Karlin visar sådana tendenser efter gårdagens match.

Nucky: Tror alla är överens om att vi gått lite i fällan i match 1 och 2, men så var absolut inte fallet igår. Som någon annan skrev så tror jag inte heller att Rahimi filmade när han hade en åkduell med Sveningsson, däremot föll han väldigt lätt vid utvisningstillfället och förstärkte i situationen innan när han slungade bak huvudet.

Sen när han faller som en jävla fura i åkduellen verkar domaren förutsätta att det skett något regelvidrigt eftersom det är en "stor" och "stark" spelare som faller när han i själva verket inte hänger med.

Situationen med Nörstebö tycker jag dock är värst när man blåser av ett MoDo-anfall och han spelar i bytet efter, avseende filmningar/förstärkningar.

Sen kan man i alla fall leva med att en korrekt utvisning blev matchavgörande istället för _två_ felaktiga utvisningar som föranleder en 5v3a t.e.x.

Golden boy : Visst domarna var inte bra. Men det var inte domarna som lät bli att skjuta i bra lägen. Det var inte domarna som valde hörnen istället för vägen mot mål. Sällan vi spelvände med fler än två spelare. Blir vi mer desperata och verkligen tar pucken på mål är jag övertygad om att vi vänder det här. Björklöven är bra, men jag tycker det känns som vi är ett bättre lag bara vi gör det vi ska. Nästa match kan det faktiskt vara vi som får domarna med oss. Då är det våran tur att utnyttja det.
Så lägger vi bara energin på rätt saker så vinner vi.

Golden boy : Själv älskar jag att Karlin visar sig vara lika tjurig som Susse och Foppa m.fl.
Det är nåt med vattnet i Övik..

Knafus: Ja, fast precis tvärtom. Gaphalsen Gath tystade domarna efter match 2. Karlin ”gnäller” när det är berättigat och han gör det med betydligt mer pondus.
Alla som sett delar av matchen igår vet att han har rätt.
Att Rahimi får spela efter en egen regelbok är uppenbart, precis som andra stora, tunga backar fått göra förr..
Men jag tycker vi har större problem än bara domaren dock, så problemet är egentligen vårt eget.
Vi måste spela mer slutspelshockey. Rakare och enklare i offensiv zon framför allt. Snurrandet i sarghörnen ger absolut noll

Saleva: Både löven och hv fick "the kiss of death" av wennerholm. Ser bra ut för oss nu..

Saleva: Som vanligt kappvändaren Wennerholm är inget att lyssna på, hade vi vunnit så hade det varit klart nu för vår del i hans artikel. De har vunnit en hemmamatch vilket är planenligt, det var i måndags de inte skulle ha vunnit, tar vi match 4 är ordningen återställd och bäst av tre matcher återstår.

Sen skriver han att inget av lagen kommer rå på HV, det säger alla och det kanske stämmer men det ska spelas om det först.

{5647}: Visst är det väldigt många filmningar, men att som Karlin gör, gå ut och och recensera Rahimi som en kass spelare är inte så smart anser jag. Visar på en enorm frustration vilket i sin tur ger Löven ett kvitto på att man verkligen lyckats. Bara Karlin och MoDo som förlorar på sådana uttalanden.
För övrigt så måste man väl ändå börja lägga mer puckar på mål, igår var det ett väldigt snurrade i anfallszon som inte ledde till någonting.

jessy: inte bara spelarna, tydligen tränare också 🤦‍♂️

Ska bli intressant att se om modo växer upp och skärper sig till imorgon, i överlag spelar de bättre och har större chans att gå till final, men om till och med deras tränare ska bete sig som en barnunge lär de bara gå ner sig ännu mer. Om de verkligen är så psykiskt knäckt som de verkar just nu lär det bara bli två matcher till.

{5647}:
Kan inte läsa plusartikeln men det verkar som att Wennerholm förutspår att Liss intåg kan ha avgjort hela matchserien.

Knafus: Fast det som vi reagerar på här är att det är 4 st helbilliga utvisningar som inte skulle vara utvisningar.
Jag tror inte Rahimi filmade i den sekvensen, jag tror bara han ramlade för att han var pressad i kampsituationen. THat's it, utvisningen är fel oavsett.

Angående Folins utvisning, kampsituaition framför mål så tar domaren utvisningen för att publiken skriker, därför kommer armen efter 4 sekunder...

Tex utvisning, repriserna från dålig vinkel, men han åker med snigelfart baklänges och snubblar inne i målgården. Ta som kontrast där Sam ramlade typ 5 gånger framför mål efter crosscheck i ryggen i första matchen. Är det rimligt?

Sista tveksamma utvisningen minns jag inte ens. Visst var det den där Lövenspelaren åkte på EJKs skridsko men Wahlberg fick en tripping emot sig? Vet inte vem som var först av EJK och lövenspelaren så den kanske skulle kunna ha varit korrekt, tror dock lövenspelaren kom i högre fart bakifrån och passerade EJK som stod med skridskon i samma läge så då ska det inte heller vara utvisning.

Domarna kan göra felbedömning enstaka gånger per match, jag förstår och enstaka felaktigt dömda utvisning är väl att räkna med.

Men 4 st situationer där det INTE skulle varit utvisning, som endast drabbar samma lag, ja då är det klart att man blir irriterad. Vi får ju inte igång spelet alls. Sen Nörstebö överdrev uppenbarligen när han kunde spela mindre än 2 minuter senare efter att han inte kunde komma av isen ens. Det borde disciplinnämnden titta på...

Knafus: Du kan ju omöjligen gnälla på match ett på samma sätt. Jag tycker domarna varit dåliga, men igår var det extremt. Flera klasser sämre än någon tidigare match spelat i slutspelet eller under säsongen.

Och, att Rahimi får fortsätta spela på en helt annan nivå än någon annan spelare, likt Frögren för sex år sedan är direkt bisarrt. Hans filmning igår är ju fan i mig sanslös.

Tarasov: Det jag retar mig på är att vi slarvar bort matcher, måste lära oss spela enklare i trängda situationer och inte kasta bort puckar i känsliga lägen.
Bättre avvägningar.

Robin Ztorken L:
Man förlorar och vinner som ett lag det sker mängder av bra respektive dåliga prestationer under en match. Har så oerhört svårt för att du skall vara så kategorisk, spelar är alltid helt värdelösa.... tänk att det är semifinal i ett slutspel det skall vara svårt att vinna. Vi har visserligen förlorat två matcher med uddamålets så galet dåliga är vi inte.

{5647}: ganska exakt samma saker som Lövenfans gnällde på under match 1.dvs knepiga domarbedömningar. Det är som sig bör under ett slutspel att ni hittar era vinklingar och vi hittar våra angående domarnas insatser. Konstigt om det vore annorlunda, särskilt imman förlorar. Det är uppenbart att Karlin försöker sig på att göra en Gath. Gath har dock en helt annan pondus och nivå på retoriken för att sätta press på domarna. Måste vara svårt för domarna att komma till Winpos arena och döma med det tryck som är där. Det kommer vara ännu mer högljutt på fredag så det blir intressant att se hur det går för de randiga. Har man en bra publik så betyder hemmafördelen en hel del skulle jag tro. Upp till bevis för löven att förvalta detta på fredag.

jessy:
Fälla och fälla om någon tillåts crosschecka så måste man ge igen till slut, om domarna släpper ja då blir det ett vapen. Svårt att hantera för tar domaren ut honom varje gång så slutar han efter två stycken.

Booze: haha 😜😜Det vet jag inte men han gör allt för att vinna så han kan nog få lite bendaller ibland .Rahimi är en sån man älskar att ha i sitt lag men hatar i ett motståndarlag.Förstår att Modo fansen avskyr han men han lyckas ju gång på gång att få Modo spelarna gå i hans fälla och så dom fokusera mer på han än själva spelet .

"Han får lite känningar innan och då flyger han som en gris."

Så, Girard har visat att grisar kan flyga!
Nu väntar jag bara på att helvetet fryser in.
Ser nya tider i spåkulan - vi vinner semin.
Jag kan inte hockey, det är Ove's jobb..
Jag ser grisar som flyger!

Gavelo: Macmaster personligen såg till att vi återigen slarvade bort denna match, hans ingripande vid 1-1 och sedan den idiotiskt korkade utvisning han tar som sen ger 2-1, för övrigt den enda korrekt dömda.
Han tillsammans med ett totalt ihåligt anfallsspel, Löven stressar sönder oss i både egen zon och i offensiv.
Låt Macmaster vila några matcher, känns tryggast så, han bidrar inte någonstans.

En som som vanligt får med beröm godkänt är Tex, önskar fler kunde steppa upp på hans nivå, då tar vi detta

Tarasov:

Verkar inte spela någon roll vad MoDo gör.
Rotad bitterhet tvättas aldrig ur.
Vissa är funtade så.
Måste vara tråkigt.

{9682}: Förlorar vi i morgon så blir det ingen final, förmågan att vända matcher som varit vårats adelsmärke i vinter fungerar inte om vi åker runt och spelar Rahimi och Löven i händerna.

Tarasov: Draken lyfter i motvind. Nu är det dock svettigt läge.

{8399}: Första passet kommer ju inte för att det aldrig finns någon att slå det på förutom då motståndarna är och byter så vi kan slå ett pass ut direkt i mittzonen.
Det påminner extremt mycket om matchserien mot Leksand 2016, det absolut enda vapen leksand hade var att checka högt och hårt, Modo blev sjukt straffade av det, det är samma visa denna säsong.

{DrCox}:
Vi är i semifinal och du har inte gjort annat än klagat hela säsongen, lite nyanser kan man kanske ha. Sen har du ribban för förolämpningar amningen lågt ställda men visst en syrlig passning.

Gavelo: Ändå har ni ju ett antal spelskickliga spelare men förstapasset måste komma tidigare

Tarasov: Karlin måste hitta ett spelsätt som gör att vi blir effektivare att ta oss ur egen zon till nästa säsong.
Alla motståndare kör ju samma spelsätt mot oss men enorm överbelastning i offensiven eftersom våra backar är väldigt långsamma och nästan uteslutande spelar fast sig själva när dom får press på sig, sen har jag alltid tyckt att det är märkligt varför vi faller så djupt med våra yttrar?, jag ser ingen fördel med det mer än att det blir trångt i slottet för motståndarna att komma in på kassen, men däremot så ser jag 2 nackdelar där vi aldrig klarar att stänga av passningarna mot deras backar eller ens sätta press och tidsnöd på dom, och det andra är att när vi vinner puck så står alla 5 så nära varandra att oavsett vem man duttar pucken till så är denna under press och riskerar att tappa pucken direkt, här har jag menat på att yttrarna måste vara rörligare utmed sargerna och runt området vid passningsfickorna (för er som inte vet så är det området vid sargen strax ovanför cirklarna ) så att vi kan ha möjlighet att slå en längre passning och på så sätt komma ur den värsta tidsnöden.

Övrigt så hamnar vi verkligen fel igår, vi faller i Lövens fälla där vi helt plötsligt gnäller på domare, tar billiga utvisningar och verkligen gör många roockimisstag, Karlin har en stor uppgift till nästa match och det är att se till så laget inte gör som OP och Ingman som lägger mer fokus på att kaxa sig efter avblåsningar och ist fokuserar på att slå Löven i deras eget spel.

Tarasov: Vi får väl se vem som får rätt i slutändan och då kan du ta din förolämpningar och stoppar upp dom nånstans.

jessy: Jo, men han är ju från Övik, så det är naturligt, men håll med om att rahimi inte är helt oskyldig heller... Hollywood nästa är inte otänkbart...

Laken: Precis skärp er nu, lyft fram ett lag nu å sluta gnäll så jävla mycket, nu gäller det att knyta ihop säcken, vi vill möta er där ni hör hemma, ser fram emot episka derbyn nästa säsong, jag är övertygad om att ni piskar hv bara ni tar er förbi särlöven....

jessy: Vad gnällde han på? Läste bara en massa fakta, så jag missade gnället.

Laken:
Ja den är knepig

Hakning-Henrik: Mycket gnäll från Karlin.

Foppatofflan: Jag tror BadBrett var inne på detta. Jag tror det är bra.

Karlin är inte Gath som gapar och slriker under matchen. Han är lugn, så när han nu öppnar käften efter att knappt ha gnällt så är chansen att det tas på allvar mycket större.

Känslan att bli förfördelad har spelarna redan, nu kommer detta tvinga domarna att rannsaka sig. Jag tror de vet om att 4 utvisningar var helt åt helvete. När Nörstebo knappt inte tog sig till båset under 30sekunder för att 1 minut senare vara inne på PP mål för björklöven är det parodi. Han hade kunnat ta sig ut för egen maskin men valde att överdriva. Ont hade han säkert, men inte så ont.

« · 2331030 · »