1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532519 inlägg · 4126 ämnen

Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
{9108}:

Men Stråhle är nöjd han har ju coachat ut Karlin och stängt ner oss helt, men han glömde att han även stängt ner sitt eget lags produktion.

Nej får taskiga vibbar av Stråhle faktiskt, att han tycker att han är en bättre coach än Karlin trots att hans lag inte kommit upp i nivå i mer än 1 match av 5 säger en del.

KB: löven har 3 spelare på topp 25 listan i poäng i slutspelet.

Modo har 7 st utav dom 7 så ligger 3 av dom topp 10

Lövens närmaste Axel Ottosson ligger på 15 plats med 7 poäng
nästa är Hutchings och Fitzgerald på 6 poäng vilket är 23 plats

Greg P: Precis sett färdigt matchen. Ni skapar ju noll, nada, ingenting.
Krävs nog er Bagdad-Bob till tränare för försöka övertyga någon om er förträfflighet.

Angående coachkampen: MoDo levererade inte som man ville, och Karlin slänger om i alla kedjor på sätt som dom aldrig spelat i matcher förut. Rätt kaxigt men uppenbarligen fungerar det. Karlin vet vad han gör.
Stråhle verkar mest intresserad av att övertyga journalister om vad han tycker.

KB: Jo, men det är lite som att säga att om man bortser från att Putin är en vidrig människa som ligger bakom massor av dödsfall, så kanske han är snäll med barn.

Rahimi måste bedömas på isen när han spelar hockey och där är han en av Sveriges genom tiderna största svin. En människa som kan ha haft fler avstängningar för extremt farliga tacklingar än någon annan spelare genom tiderna med sina fyra avstängningar.

Greg P:

Få se nu Kenttä är seriens överlägset bästa sportchef och samtidigt har han värvat Girard och Gropp som enligt dig inte presterat på hela säsongen, samt att man lagt ut stora pengar på Perron som är långsam och inte bidrar i 5 mot 5 och enbart en PP spelare (som inte bidrar i PP). Väljer fel tränare till sitt lag som sedan behöver kliva av (Wallsson)

Ja låter som seriens överlägset bästa sportchef faktiskt. Eller har du köpt myten om Kenttä?

Kan snarare säga att det är ett misslyckande att inte bygga en bättre backsida, tycker den är klent byggd och man har inte förstärkt trots att man visste att Plant och Vainio var osäkra kort. Folin/Wahlberg som spelar i tredje backpar hos oss skulle kliva rakt in i ert lag. Sedan är laget framtungt och borde kunna byggas ihop bättre med rätt karaktärer, jag skulle inte byta vår tredje eller fjärde mot er tredje eller fjärde. Älskar att vi har spelare som Ohlsson, Mannberg, Sylwander och OP, något som ni saknar.

Men visst tyck du att han är seriens bästa sportchef, själv tycker jag han är rätt överskattad faktiskt.

KB:
Kan vara så att Greg glömt ett C före sitt efternamn

Greg P: Ja, eller så har man trots att man fick behålla många spelare och hade seriens näst högsta budget återigen presterat i linje med det material man ställd på isen.

KB: Vore sunt om fler tänkte som du, så trist att läsa allt skitsnack om ditten o datten. Och även det som sker på isen ibland kanske man ska fundera en sekund över, innan man spyr galla över det.

Greg P: Vad snackar du om? Vi har ju stor spridning i produktion över samtliga femmor i just den här matchserien? 😂

Rytter: Stråle är ju urtypen för ett helpsyko.
Han är helt out of the blue.
Helsjukt person🥵

Greg P:
Därför Bjöeklöven varit bättre i 1/5 matcher?

KB: Jo, men tyvärr faller det på att han är en vettlös idiot på isen. Som Djurgårdens Thomas Ericsson
Den dag Rahimi slutar är hockeyn en jubelidiot på isen mindre.

Greg P: Varför levererar inte detta stjärnspäckade Björklöven? Vad utmärker Kenttä som sportchef? Vad gör honom till den bästa sportchefen?

S-vikaren:
Kenttä är seriens överlägset bästa sportchef. Lagets påtänkta ämålskyttar har varit för ineffektiva i semin.

Löven är minst lika bra som Modo med större uppsida om man får igång vissa spelare. Modo har 1 förstalina som är starkare och ligger bakom allt utan den är man ingenting. Utan Sam på tisdag & torsdag åker man ut.

KarateKing700: Nörstebö verkar ha utgått någon gång efter halva matchen var spelad. Låter det som iaf.

Rockson: Ja, man ska göra gott i att separera det som sker på isen och hur det är utanför. Har bland annat mina åsikter om ishockeyspelaren Rahimi men det är min uppfattning att han är en väldigt sympatisk och varm människa ute i det verkliga livet, så att säga.

Walle2: Varför tror du inte på ditt lag?

KarateKing700:

Att han spelade lite, under 10 min. Det tyder ju på någon skada eller liknande då han annars är den av deras toppbackar som äter mycket istid. Kan kanske känna av smällen han fick senast och han matchas försiktigt i matcherna.

Greg P: För tunt? Kenttä har EP-scoutat och värvat poängtoppar från alla möjliga ställen. Snarare felbyggt lag eller kassa coacher.

Bad_Brett: Vad har jag missat med Nörstebö?

Rytter: Gropp & Girard har varit osynlig hela säsongen. Perron är enbart en PP-spelare för långsam annars. Bengtsson underpresterar och Fitzgerald är skadad.

Lövens lag är lite för tunt är Ottos lina och PP som burit i slutspelet.

{9108}:
Jag måste bara nämna hur snabbt man glömmer bort att det är människor vi möter. Olle Liss skulle man ju vilja dra på en smäll under matcherna men han är ju verkligen hur sympatisk som helst när man lyssnar på honom.

{9108}:

Var det inte Stråhle som var väldigt tydlig med att han inte kommenterar motståndare, det var ju inget han höll på med.

Han känns pressad och jag tycker inte alls han fått löven att prestera några högre toppar under denna serie, däremot har modos förluseter kommit när modo vikt ner sig och inte när löven har höjt sig. Han ska nog se sig i spegeln och fundera hur han får ut mer av sina dyra stjärnor som Gropp, Bengtsson, Fitzgerald, Perron, Girard tycker dessa varit ganska osynliga under serien.

Rockson: Grattis till segern i kväll. Bara 5 matcher kvar nu då. 1 vinst mot Löven sen fyra raka förluster mot HV...

{9108}: Men..skulle han sagt sanningen? Karlin slår mej alla dar i veckan?

{9108}: – Jag är inte ett dugg överraskad och jag tycker inte att han coachar ut oss överhuvudtaget, jag tycker snarare att det är tvärtom, säger Stråhle till HockeyNews.se. " från HockeyNews

Stråhle coachar ut sig själv.

Rockson: Rätt uppenbart att de "glömde" lappen medvetet för att psyka honom.

{8225}: Lyckan över seger överskuggas ofta av bitterhet mot motståndare härinne , märkligt.

En positiv sak från kvällen, intervjun med Löfvén. Tror han skulle överglänsa de flesta härinne , både med positivt engagemang och kunskap. Var kul att se

Rytter: Det första jag tänkte på när jag såg Tex i modotröjan för första gången var att helvete så rapp han är längs med isen . Förhoppningsvis är min scouting bättre än Lövens.

Rytter: Är nog mer inne på att lyfta MacMaster och låta Nordin centra tredje.

Sam blir ett stort avbräck, helt klart, men samtidigt är Björklöven jäkligt sköra på backsidan. Lindgren spelade 25(!) minuter ikväll, överlägset mest av alla spelare.

Nörstebö spelade 9:15, vilket signalerar att någonting inte står rätt till där.

Med Lindgren och Nörstebö borta nästa match blir det tufft för Löven minst sagt.

{9108}: om högmod går före fall kan det vara bra att ha korta vingar. Stråhlen verkar lobotomerad

Rytter: Det här följer lövens mönster till fullo. Nästa steg är att busschauffören går ut i media och säger att han blivit mordhotad utanför arenan, därefter får alla covid.

Rytter: " ÖRNSKÖLDSVIK. Matchboll för Modo och måstematch för Björklöven på tisdag.
Då tycker Umeålagets tränare Viktor Stråhle sig ha övertaget på tränarkollegan Mattias Karlin.
– Jag är inte ett dugg överraskad och jag tycker inte att han coachar ut oss överhuvudtaget, jag tycker snarare att det är tvärtom, säger Stråhle till HockeyNews.se. " från HockeyNews

hockeynews.se/articles/24087/

ante08:

Haha fan vad amatörmässigt att glömma kvar en scoutrapport om motståndarna efter en match. Vem hade med sig denna och varför hade man inte memorerat eller pratat om det inför match så det satt?

Gissar att det var Possler eller Girard som glömde den, de verkar vara spelarna med lägst intelligens och kan behöva en fusklapp.

Bad_Brett:Jag argumenterar inte emot. Jag bara tillägger att det var extra jävligt att rekylen kom.

KRB: Vi får hoppas att han kanske passar bättre i högre tempo, för då hinner han inte tänka och komma i koma :) Hoppas det gäller MoDo överlag

hanzon:
Jag tror tyvärr Jelisejevs inte blir bättre än så här, inte tillräckligt snabb….
Matcherna mot HV kommer att gå i ännu högre tempo och då blir Jelisejevs ännu mera långsam…
Han platsar såklart men det var inte på grund av det han anslöt till truppen

jonsson:

Självklart är vi förlorare ifall Vigge är borta, även om vi går vidare och han har hjärnskakning lär han bli borta ett tag.

Vigge är viktigare för oss än vad Lindgren är för löven, se bara på hans senaste matcher och matchen idag hur dominant han var. Vann puckar, vann närkamper, skapade lägen, satt upp medspelare och gjorde mål.

Blir tufft utan honom i Umeå, men hoppas laget tar sig samman och går för det.

Upp med Nordin i första, in med Tjärnströ, på Nordins plats och ta hem Lindewall som extraspelare, eller prova Frölundalånet.

Rockson: Uppåtriktade smällar mot hakan som leder till att käkarna slår ihop är den vanligaste orsaken till hjärnskakning. Är Sam skadad är det definitivt ett resultat av den direkta träffen vid överfallet.

nvm , såg att den har länkats :d

Inte för att det lär hända men det är en kittlande tanke; vi är potentiellt fem matcher från SHL ☺️

Confusius: Det viktigaste är nog om Sam kan spela nästa match.

Utan han är vi i jobbigt läge.

Men kul att se Macmaster vakna till och visa lite ledaregenskaper i slutet av matchen när Sam är borta.

sedan måste man hylla spelare som fjärdefemman, Mannberg, Ohlsson med flera. Styf för all del.

spelare som oftast får mest gnäll, men som sliter enormt.

Åsså Wahlberg o Tex då.

Vi kan nog kriga ner Lövet utan Sam kanske, men hoppas han är ok inom några dagar

jonsson: Det var ju inte bara den fula tacklingen i sig, utan Sam hade ju oturen att få någon form av rekyl från sargen också. Det vore jävligt illa om han blir borta från spel. Borde ju rendera i åtminstone ett straff som är i paritet med Svenningssons.

Björklöven försöker komma in under skinnet på Modospelarna i den heta semifinalserien.

Bland annat är det uttalat att man tänker gå på målvakten Tex Williamsson, som dock använder scoutingrapporten, som en tändvätska.

– De var korkade att lämnade kvar den efter match ett, så nu sitter den i mitt bås. Tydligen behövs det, flinar Williamsson.

Confusius:

Samtidigt kanske vi blir utan Vigge.

Rytter: Är betydligt bättre än Sveningssons. Det faktum att det enklaste vore att gå på kropp men att han ändå väljer huvudet gör det hela extra vidrigt.

Allt under sju matcher är ett skämt.

{9108}: Bra där!
Fast med tanke på hur straffande instanser hatat MoDo sedan Wernblom/Alavaara-incidenten, skulle det inte förvåna mig en sekund om Lindgren klarar sig!

Skulle han mot förmodan bli avstängd tror jag löven får det svårt! Dom går redan på otroligt kort med backar.

MickeTheProphet:

Han tycker att de matchar oss i spelet, spelar bra försvarsspel när de bara släpper in två mål och skapar mycket framåt. De hade bara problem med målskyttet och sätta dit den i avgörande lägen. Enligt honom hade de fler kvalificerade chanser än oss idag och senast och borde ha kunnat göra 3-4 mål och vunnit.

« · 2333022 · »