1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532483 inlägg · 4126 ämnen

Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
hajraj: Lugn nu, ursäkta om jag råkade pilla på en öm tå ;/

{9108}: Klart man håller på löven som ett hv71fan ikväll, allt annat vore korkat?
Att den här matchserien går till en 7e avgörande gynnar hv71.

{9682}: Den här är till dig en upp start nu snart ..
youtu.be/gSX5sVONJiA

KB:
Mmh, men bra är väl att de som skriver sånt faktiskt inte spelar. För det har de inte skills för..

hajraj: Och detta skriver du här enbart för att provocera, fan vad detta forum är fullt av unga töntiga människor som dyker upp när det passar.

Ett tips, väx upp

Hoppas Löven tvingar fram en 7e avgörande ikväll!

4th Line
23. Sylwander, Daniel
34. Nordin, Oscar
12. Pettersson, Oscar
37. Styf, Hugo

3rd Line
36. Ohlsson, Sebastian
33. Tjernström, Max
22. Mannberg, Daniel
26. Wahlberg, Emil
27. Folin, Niklas

2nd Line
15. Sveningsson, Filip
19. Karlsson, Erik
29. Aagaard, Mikkel
2. Hasa, Filip
6. Ingman, Josef

1st Line
17. Woods, Riley
10. Macmaster, Tanner
20. Jelisejevs, Nikolajs
40. Bernhardt, David
7. Näsén, Pontus

Goalies
1. Williamsson, Tex
31. Tikkanen, Henrik
30. Nygren, Marcus

Extra Players
28. Jacobsson, Theo (LW)

{5647}: Har man 4 avstängningar och inte lär sig av sina misstag saknar man respekt för sina motspelare. Verkar inte vara den smartaste/konsekvenstänkande personen.

Werner: Jag har kollat upp Rahimi. Han verkar ha haft åtminstone fyra avstängningar via disciplinnämnden, varav Hartmann är en av dessa. Alla fyra för riktigt vårdslösa tacklingar. Jag har ingen aning om någon har fler än honom, eller om han helt enkelt är den vårdslösaste spelaren i svensk nutidshistoria. Han verkar sakna respekt för andra spelare.

KB: Det är väl deras enda chans ?
Hoppas på ett tokladdat lag 19.00 💥💥 Nu jävlar ska vi vidare

Donald:
Han kom MKT billigt undan för sitt BRUTALA överfall

Werner: De skriver för fullt på GrönGult om att man minsann borde köra över Tex nu. Skön nivå.

Silly: Frågan är bara vilken annan spelare han tar, Ifjol tidigt i 3e perioden har tik 5-0 och han gör en extremt ful knätackling på Hartmann.. var han borta i 4-5 månader från hockeyn?

Har bara en sak att säga just nu.

VINN IKVÄLL MODO

Frontschwein: Taktiskt av HV att välja Karlskoga. Dom visste det skulle bli krig mellan Löven & Modo med skador & avstängningar som följd. Nörstebo borta för Löven ikväll.. 5 backar ink Juusola & Popovic.

Silly:
Du gör ditt bästa för att jinxa det här du ;)

Greg P: sam spelar nog inte mer i modo. Tack för den här tiden. Väl planerat från löven.

Donald:
Det är kanon!
Sam behövs inte i kväll.
Det är bättre och spara honom till HV.
Det vet ju alla att Rahimi kommer sikta mot han skalle så fort han får en chans. Bättre att spara honom.

Donald: Vigneault inte med ikväll

Hakning-Henrik: Lindgren avstängd 3 matcher

Olli Nomadinen : Som du säger får vi aldrig svaret på det, men jag kan tänka mig att Timrå förra året gick in och dominerade matcherna då ni var bäst i HA, medan i år så har ni tvingats spela ett litet annat spel, där det kanske ser ut som att ni är sämre, men det handlar snarare om att alla andra lag är mycket bättre.
Jag följde inte med förra årets HA på grund av bitterhet kring inställda säsongen, men jag antar att ni förde spelet i majoriteten av matcherna?

Sen kvalserien när det begav sig var ju ångestfyllt för SHL lagen där man hade allt att förlora medan moståndarna hade allt att vinna. Leksand vs Modo är väl ett exempel där bästa laget inte vann.

{5647}: Jaja, vi kommer aldrig få svaret på det. Lycka till ikväll nu, jag kommer följa matchen med stort intresse. Ni får gärna stänga serien ikväll

Olli Nomadinen : Jag vet att lag två till fyra hade absolut haft en chans såklart. All statistik talar för det.
Sedan tycker jag Timrå hade en SHL-kedja och tre allsvenska kedjor. Hade man fått stopp på förstakedjan är mycket vunnit.

Rytter:
Om löven legat sist i HA hela säsongen så hade det mycket väl kunnat stämma.

{5647}: Hahaha du älskar verkligen statistik! 😀
Smickrande också att du lägger sådan tyngd i det jag skriver, jag känner mig nästan lite viktig. Särskilt när du omnämner mitt nick men medvetet skriver det fel 🤗
Men ja, jag är övertygad om att inget lag från plats 2 och nedåt i HA skulle rått på oss. HV däremot skulle haft en bra chans

Olli Nomadinen : Är man inte lite korkad om man säger emot en väldigt tydlig statistik? 75% av de matchserier mellan HA och SHL har vunnits av det allsvenska laget.

Men, det gäller bara när inte MikeNomad bestämt vinnare...
Ett tips. Spela aldrig på tipset när Timrå är inblandade. DIN minst sagt naiva inställning skulle ruinera dig.

Olli Nomadinen :

Att du orkar. Svara bara "Löven var sämre i år med sin fjärdeplats än året de vann div 1"

Att bara kolla tabell och placeringar verkar vara de lövensupportrarna klarar av, att det är helt skilda serier och spel är inget de begriper eftersom de inte varit i SHL på över 20år.

{5647}: Modo eller Löven hade självklart inte haft nåt att hämta mot oss men HV däremot hade jag inte velat möta i ett kval

Olli Nomadinen : Rent statistiskt så vinner topp två-lagen över de två bottenlagen i SHL tre av fyra gånger

Soulless: Då kan jag avslöja att Timrå spelat riktigt bra under säsongen också. Eftersom du inte känner till SHL så kan jag berätta att skillnaden mot HA är avsevärt större än du kan ana dock

Olli Nomadinen : Nej inte alls, definitivt inte i år. Hade det endast stått mellan modo o löven så hade vi haft en chans, om än fördelen hade varit modos. Vilket jag tror vi får se ikväll.
Men det har inget att göra med att Timrå spelat riktigt dåligt den gångna säsongen, SHL eller ej.

Soulless: Du tror väl att ni har en chans på SHL också 😂

Olli Nomadinen : spån…timrå…snyggt 🤣😂

Nä, ni var bättre ifjol än i år. Verkar de flesta av er ha ansett under säsongen också men minnet är väl kort 🤦‍♂️

Soulless: Du är ju helt jävla hockeydum. Om du tror att vi var bättre i HA än i SHL bekräftar du verkligen vilka spån ni är däruppe 😂

Olli Nomadinen : Fast ni sänkte ju er nivå från ifjol, förutom sista matcherna har ju ni lirat på en knappt godkänd HA nivå, vilket förklarar bottensläpet.

{9315}: Norrlandskusten levererar 👍 hoppas dom reder ut dom 4 sista matcherna. Vore kul för dom att byta ut Forshaga och Strömsbo mot DIF 🥳🤪

Hakning-Henrik: Någon som vet hur status ser ut på Sam?
Spelar han i morgon???🥵

Hakning-Henrik: dom har en obscen utnyttjad budget för allsvenskan men dom är också lååångt efter fbk när det kommer till att spendera pengar på sitt lagbygge :)

{9315}: HV har väl byggt för ett SM guld redan i år?

Hakning-Henrik: jag tittade på kvalet mellan Timrå och Djurgården och det var ganska låg kvalitet på den matchserien, särskilt från djurgården som var horribelt dåliga

sen är det klart att man inte kan jämföra färjestad-rögle med modo-björklöven, det skiljer såklart oerhört mycket mellan topp i shl och topp i ha och inget lag går från ha till att vara ett topplag i shl direkt, ska bli intressant att se var hv lägger sig

Olli Nomadinen : SHL utklassar HA på många vis men det finns ju fantastiska möten som Modo-Löven, Löven -HV, och såklart Modo HV också men generellt så är skillnaden stor.

Hakning-Henrik: Det är sant, det har jag också tänkt på. Kvalitén på TV-sändningarna är ju också gigantiskt mkt bättre i SHL så visst kan man med fog fråga sig vad det gör för intrycket

Olli Nomadinen : Förutom Dahlén var er trupp extremt beige med namn som Blomqvist och Liljewall m.fl.
Ändå hänger ni kvar när ni dessutom har Sveriges sämsta tränare och sportchef(enligt er själv) samt en något fladdrig målvakt.
SÅÅÅ jävla bra kan inte SHL vara med andra ord.

Hakning-Henrik: När SHL kvalade mot allsvenskan så vann de allsvenska lagen runt 75% av matchserierna. Visst spelar ångest roll, men det är inte hela sanningen.

Olli Nomadinen : Nivån på DIF - TIK var väl oavsett närmre det man ser i HA. Sen hur mycket ångest och nerver spelade in i det vet jag inte.

Sen upplever jag att kameravinklar gör väldigt mycket för hur matcher upplevs. Är kameran närmre känns farten på spelet snabbare, tvärtom när det är mer utzoomat. Det lurar mig ibland ^^

{5647}: Jag ger dig rätt på båda de påståendena

Olli Nomadinen : Jo, allsvenska spelare som Olofsson, Jonathan Johnsson, Karlkvist, Tambellini och Rosdahl platsar knappt i SHL...

Olli Nomadinen : Tycker att årets HV har en mycket mer komplett trupp än ni hade ifjol. Då vann ni serien mycket mer överlägset än HV och det för att allsvenskan var väldigt mycket sämre ifjol. Därmed är det väldigt svårt stt jämföra lagen.

Sedan är vår styrka att vi är mycket mer välcoachat än ert lag ifjol...

Olli Nomadinen : Plockar man bort Dahlén ur ekvationen så vet jag inte om jag håller med. Han följde trots allt inte med er upp till SHL.

« · 2333671 · »