1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532425 inlägg · 4126 ämnen

Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
jessy: tänkte på Rahimi och några fler .

{8225}: Jag är så glad, så jag drar iväg några raketer mot Umeås kommunhus...300 meter bort. Smäller i MoDos färger..

{8225}: För övrigt är det lite roligt... folk har klagat på OP och tycker "det är ju nu han borde bara som bäst". Ligger delad tvåa i interna poängligan...

{8839}:
Psst, om du inte visste så är det få lövare som trott på uppgång i år 😄

{9682}: Enligt Reuters har en man , iklädd rödgrönvit dräkt attackerat stadshuset i Umeå med en missil. . Mannen sågs senast krypa in i ventilationssystemet på Winpos smörjhall. Ett vittne såg en tom paprikachipspåse i snön där fotspåren slutade vid en ventilationstrumma. allmänheten och speciellt Olli Liss varnas

{8839}: Så är det ju men finns ekonomin som det gör så går ju dom att ersätta .

Bad_Brett: Nordins intåg där har verkligen fått fart på 4:e kedjan, 2 mål ikväll från dom.
Jag blir bara mer om mer imponerad av Nordin, karln är superb och spelar så moget och med bra avvägningar hela tiden, dessutom är han väldigt skicklig med pucken och tar stort ansvar i defensiven.

{9108}:

100% att Ingman kommer få en avstängning .
Den tar klockrent i huvudet.

2-3 matcher skulle jag gissa.

Jäkligt surt att bli av med Possler!
:

{9682}: Ta Umeå Energi också på samma gång så få frun jobba ännu mer hemifrån !!🤪🤪

Messias : Skulle vilja se, det du har sett att den tar fullt i huvudet

{9108}:

Bara att se om situationen? 04:11 kvar av tredje. Satt dessutom bakom lövens Bås. Possler hade rejält ont i skallen och stapplade ut i omklädningsrummet

Smurfen: Du vill att jag sänder iväg min enda Bömb till en tomt vid Dyngdiket?

Messias : Ja vi får se. Jag har skrivit mitt tidigare.

Att bli av med Possler kan verka som något negativt, tills man blivit det. ;)

{9108}: Det kommer bli 3 matcher eller nån till för Ingman .Hur mycket vill du satsa emot 😊

jessy: Tänker inte satsa emot något, för denna " lotterinämnd " är ett stort jäkla skämt vilket fall :)

Messias : ah juste, han fick jätte ont på den sidan tacklingen inte tar på?

så om en spelare får ont betyder alltid att tacklaren har gjort fel i tacklingen och att inget runt omkring kan ha påverkat det på något sätt med?

Dom bilderna jag har sett ifrån " TV - RUTAN " så kunde inte jag iaf se att den tar klockrent i huvudet vilket fall

Messias : Undrar om du inte är i drömmarnas värld lite nu!!!

{9682}: Kommun huset och UE ligger ju nästan grannar så din enda bömb räcker bra 🤣🤣

{9108}: Du vet väl om att det som syns i TV-rutan är spegelvänt.?

{9108}:

Alltså visst att man är färgad osv men den tar ju klockrent i huvudet. Är du blind eller väldigt onykter hur nu?

Är orolig för dig

Messias : javisst jag håller med dig , den tar klockrent i huvudet, nu lämnar vi detta :)

Messias : Blir ingman anmäld så blir han ju avstängd, solklart. Men vad säger att han blir anmäld? Domarna på isen tog inte ens en tvåa, det ska nog mycket till för att domarcoachen (eller vad dom där tomtarna heter) ska gå in och lägga sig i. Betydligt värre incidenter än den där har gått onoterade förbi. Jag upplever det som extremt sällan läktardomaren går in och anmäler i efterhand. Dessutom är det slutspel, det är meningen att det ska vara en hög nivå och tänder ska flyga.

Messias : Den tar i överkant i bröstet o hamnar under hakan och av de trycks han i i plexit och får hans kropp mot sitt huvud men mest mot halsen o då får han självklart ont på vänstra sidan av huvudet för det är det som träffar glaset!!

jessy: Jag tror inte det blir någon avstängning, det begrundar jag på att tacklingen inte är våldsam eller ful, däremot kan man ifrågasätta om den tar illa, men man kan heller inte begära att alla tacklingar som delas ut skall vara exceptionellt utförda av tacklare enligt en mall, motståndarens agerande och positionering strax innan tacklingen är också parametrar man måste lägga in i mallen.
Som sagt, jag ser inget fel med den tacklingen, posslers egna position som puckförare är inte heller optimal och detta är en tacklingen som vilken annan som helst under en match men att Possler även slår ansiktet i sargen direkt efter.
Disciplinnämnden är inte kontaktade i ärendet än iaf!

Gavelo: Som nån sa man ska väl inte behöva gå i spagat för att inte att de blir fel på tacklingen!!!

Gavelo: Det är det som gör att vi håller på olika lag(Inte du och jag). Är det en armbåge, eller ej. Liksom ...är Rahimi kass eller en viktig pjäs. Sanningen är nog oftast mellan cyklopers ögon. Tyvärr tror jag detta renderar ett antal mathcer, ser ut som en armbåge och då blir det dyrt, för Ingman är en av få backar som förstått att det är slutspel. Men vi får se

Gavelo: du har fel. Den tar solklart i huvudet. Sånt blir oftast avstängning. Ingman slänger upp armen också, han gör inget för att förmildra konsekvensen av tacklingen, tvärtom.
Uppladdat:

500x0-921526bf-be43-4d7e-934c-ef3758ad7359.jpeg

{8225}: Griseri Grisera. In med Styf...Lill-grisen.

{9682}: Apropå Styf. Lill-Styf NR 37 var den mest felfrie backen idag. Den ende som spelade enkelt

{297}: Det där är ingen tackling i huvudet, man tacklar inte med armen sådär. Bara för att en kroppsdel inte är slimmad efter kroppen så betyder det inte att man tacklar med den kroppsdelen
När man spelar hockey så åker man inte omkring med armarna efter sidan och det där man ser på bilden är en helt naturlig position under spelets gång, det är mer vanligt än ovanligt att man tar emot sig med armarna först innan det smäller, så på de premisserna så säger jag att det inte kommer bli någon avstängning.

{297}: Du har helt rätt.

Bilden visar också att båda spelarna har ett väldigt lågt utgångsläge. Speciellt den tacklade. Hur skall den som tacklar komma lägre i situationen med hänsyn till farten?

Men jag tror ändå. Det blir avstängning, svårmotiverat som vanligt-

NuMo:

Hur fort ser man det där på hockeyallsvenskan om ev avstängning?

Gavelo: när armar kommer upp mot huvudet hur brukar det gå då för han som delar ut tacklingen när situation rummet tittar på det ???

Gavelo: Man ”tar inte emot sig” mot en motståndares huvud…med armen…höjd i 90 graders vinkel. Det är klart han hade blivit avstängd, det finns mycket han kan göra för att dela ut en schysst tackling där som han inte gör. Man kan inte klaga på att motståndaren ”sätter sig i en dålig position” osv. det blir avstängning ändå då disciplinnämnden lägger betydligt mer vikt vid handlingarna av den som delar ut tacklingen än på den som tar emot den. Sen kanske ingman inte alls slänger upp armen med avsikt att dela ut en ful tackling men det är ju fullständigt oväsentligt. Armen/armbågen är rakt i nyllet på possler, det KAN inte bli mer tydligt. Ser du det på ett annat sätt så vill du endera bara provocera eller så är du JFK’s 2:a konto här på HS.

Gavelo: Personligen är det trist att en av få backar som förstår att det är slutspel, måste vila ett antal matcher.En ren armbåge, tyvärr

jessy: Blev HV killen som tacklade i huvuded igår avstängd? Har det ens sagt någonting om det?
Tror ej det blir avstängning för Ingman.

{8225}: Blir ingenting av det där. Possler filmar, helt uppenbart. Tönt! Jag kan hockey!

{9682}: Haha, Skulle vara det då, men du är efterlyst. Men Hutchings blir avstängd efter nästa hemmaseger, han börjar tappa det

{8225}: Klockren jävla tackling på axeln och tönten Possler tar sig åt munnen för att det smäller lite.

{297} Även du borde begripa att man inte kan titta på en stillbild för att utröna en hel sekvens!?

Sen ska du inte försöka trycka ner mig när jag är av en annan åsikt, jag har tillräckligt med kött på benen för att ha en stark åsikt i detta så sluta att påstå att jag provocerar.

Tacklingen tar lite illa, det har jag sagt hela tiden men armen är inte tacklingen hur mycket du än påstår det, Sådär ser 90% av alla tacklingar ut, skillnaden är att Possler blir låg och armen tar i ansiktet innan den riktiga kontakten sker medans det allra flesta tacklingar så tar armen i bröstkorgen eller likande beroende från vilket håll tacklingen kommer, i väldigt få fall tacklas det med raka armar efter sidan på kroppen.

Som sagt, han kan bli avstängd och det begrundar jag på att disciplinnämnden har extremt olika utfall på sina bedömningar, men JAG kan inte se varför detta skulle anmälas och uppenbarligen tyckte även 4 domare på isen samma sak, att det sen sitter läktarcoacher där majoriteten aldrig ens spelat en slutspelsmatch och VET vad som är naturligt och onaturligt blir givetvis bara skrattretande löjligt.
vi får se om detta anmäls men än så länge har inget rapporterats till disciplinnämnden.

{9682}:
Till nästa match får man gärna gå på avslut några ggr i 2 vs 1 man har. Blir han avstängd är backsidan iaf nåt vi har lite bredd på.

{9682}: Men men...... Nu alla modoiter tar vi nya tag för även jag som Timråit tycker om att heja o hålla även på motståndare o de ska ni veta jag håller på er om vi inte möts!! För jag gillar hockey!!!!!⛸️⛸️

Gavelo: du skriver spaltmeter med text för att bortförklara det som syns extremt tydligt på bild. Armbåge i nyllet, punkt slut. Nej 90% av tacklingarna ser inte ut sådär, då skulle det inte spelas hockey överhuvudtaget. Possler blir inte ”låg”. Låg är man om man kryper ihop. Possler står i princip helt upprätt. Håller med om att disciplinnämnden är ojämn men huvudvåld är ju med rätta i fokus så han hade nog blivit avstängd om det anmälts.

{297}: twitter.com/DomarGifs/status/1512900093200015364

Armbåge i nyllet.. ja då har han en väldigt krokig armbåge

{9108}: Jag är ju jävulskt färgad.. men det känns lite som att Possler slänger sig in i sargen.

{9108}:
Den där filmsekvensen säger väl allt. Ingman går in i tacklingen lågt. Possler är dock ännu lägre och har huvudet i höjd med sargkanten. Nu tror jag inte att Piggelinnämnden kommer göra en klok bedömning av detta men man borde utdela bestraffningar till faktiska fulheter och detta är inte en av dem.

Rockson: Säger väldigt mycket men ja här är en bild med
så.. klockrent i huvudet som en del säger men ja..
Uppladdat:

500x0-1234.png

{9108}:
Egentligen talar den bilden än mer till Ingmans fördel då han har armbågen i just armbågshöjd. Notera även hur låg Possler är. Om det blir en bestraffning av det där blir jag verkligen besviken. Då kan man lika gärna börja utdela straff för hög klubba om motståndaren ligger på isen och klubban tar i läppen.

{9108}:

Om ingman skulle haft armen mot kroppen som vissa säger att man måste ha då hade han skickat axeln och axelkåpan rakt i huvudet på possler. Då hade det varit en tackling mot huvudet.

Nu är det mer att han sätter upp underarmen mot överdelen av bröstet/halsen.

En viktig sak är att man kollar mot vart kontakten sker och kraften riktas. Point of contact är ju som vi ser övre delen av bröstet och ej huvudet, så då är det ej huvudtackling även om tacklingen ger kontakt med huvudet i senare skede.

« · 2328139 · »