1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532532 inlägg · 4126 ämnen

Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
{8225}: Segern kan ingen ta ifrån er men hyfs skulle jag uppskatta

nils:
Ja självklart vore det optimalt om alla var trevliga och vänliga mot varann, tyvärr fungerar det av någon anledning inte på fourm. Spelare/domare får skit och skribenter tjafsar om skitsaker. Jag är här för att utbyta tankar om spelare, spelsystem och Modo i synnerhet, och försöker så långt det går tänka på att människor kan påverkas av det jag skriver därför strävar jag efter att vara vänlig så långt det går även Om jag kan tappa humöret ibland.

Någonstans måste också ordet få vara relativt fritt i kombination med att MoDosupportrar skall få trivas på detta forum, och det kastas friskt med skit mot både användare/spelare och domare.

Om det nu är så illa här så ser jag inte att du invänt mot kommentarer i er bok vilket får mig att anta att du tycker allt som skrivs där är ok.

Tarasov: Men snälla kolla hur många år jag har varit reggad och lövens sida är ju inte ens aktiv på hockeysnack.

nils:
Men tonen där den senaste månaden har varit vänlig? Inga inlägg du vill ta avstånd från?

nils: Ett inlägg som du har skrivit. Vad tycker du om det.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2021-01-29
#2136812 · nils 20x20-logo-if-bjorkloven.gif · 2021-01-30 02:39

Själv minns jag när Timrå, Gif och Dragons tog satsen i alla hål från Anders Wiklander (Norrporten).

Från Hörnefors: Ja och den var ju klockren, vad hände med Anders Wiklnder?
Alla klubbar gick ju i KK eller rekonstruktion när satsen uteblev......

Från Hörnefors:
Ja det var ju respektfullt och trevligt.

Tarasov: Det är skillnad på bildspråk och rena anklagelser men det verkar ju du inte fatta

Bad_Brett: Killarna som jobbade i kiosken intill klacken idag tyckte jag var väldigt proffsiga och trevliga. Sånt där gillar jag och vill se mer av. Hatten av!

nils:
Jo det gör jag men man kan genom sitt bildspråk visa att man har lite god vilja på ett forum vilket är det jag kommenterat. Men du kanske skulle sagt så i ett offentligt sammanhang.

Tarasov: Ok så JFK har visat god vilja?
Blanda inte in mina kommentarer för 6 år sedan med vad JFK presterat sista veckorna.

nils:
JFK får svara för sina egna handlingar, men du kommer in har synpunkter på tonen här vilket kan vara helt ok, men då bli min motfråga vad du tycker om tonen på Lövens forum och sen är frågan om du tycker att du själv är en skribent som visar god ton och vill skapa ett bra debattklimat. Du verkar inte vara vilka kommentera det.

nils:
”RasmusVS:
Det är väl allmänt känt att en av Timrås legender hängde ut kuken i vädret i tid och otid men det var ju på den tiden en kvinna skulle bara hålla käften och laga mat........”

Vad var syftet med denna kommentar exvis? Förolämpa Timråiter?

nils: kom igen imorrn när du är nykter, nu blir det bara tröttsamt

Ben Perrault: Bra jobbat Modo! Som neutral faller spelare lätt, har jag rätt? (Gäller båda lag).

Idag vaknar man med ett leende, vilken jävla match igår.

jonsson:
Jag har sett höjdpunkterna i repris säkert 20 gånger och jag är inte färdig än. Notera hur båsvaktaren Tikkannen skriker ut sin glädje vid 2-3 ❤️

Rockson: Underbart!
Påpekar det igen Lövens spelare stod upp och inget filmande samt att Rahimi tvingades spela efter regelboken och då såg han blek ut.

Med beröm godkänt till domarkåren som inte föll för trycket, bra jobbat!!

Robin Ztorken L: Framledes gäller det att Ingman slutar med att bjuda på mål, han måste lära sig att inte slå denna typen av indianare med 10 minuter kvar, det får inte ske på denna nivå regelbundet!

Jag har som sagt inte sett matchen så jag skall inte uttala mig i övrigt utan nöjer mig med att konstatera att segern var väldigt viktig.

Tarasov: Igår fick man sen en match en sån där match som man både gillar och inte gillar .
Det är sådana som hockey supportrar egentligen gillar ..spänningen in i det sista .
👍upp !

{8839}: Mina två systrar finns där imorgon med era tröjor på dig .
Vi har olika läger !

Här betalar man dyra pengar varje månad för att kunna se Modo och ändå klarar jag inte av att titta. Min bror fick agera kommentator över telefonen igår kväll då jag själv var för nervös att titta. Jag blev inte direkt överaskad av Björklövens kvittering men att brorsan skulle skrika ihjäl sig tretton sekunder senare hade jag inte kunnat ana!

Rockson: Hej på Er.
Som opartisk så måste jag ändå tycka att ni fick tillbaks för gammal skit igår när ni lyckades vinna.

På nått sätt så tänker man på -16. Och vilken jävla otur ni hade då.
Direkt när jag läste om vändningen och segern igår så kom det tillbaka.
Hoppas nu att Ni kan vinna denna serie och slå HV i finalen.
Välkomnar Er tillbaks iaf, oavsett när det sker.

💪💪

Rockson:
Kan rekommendera Swehcokey få var det hur lugnt som
Helst, han inte uppdatera 2-2 så kom 2-3.

{8839}: Kul att merparten av syskonskaran blev väluppfostrade då :)

{8225}: ibland faller äpplet långt ifrån trädet .

Gavelo:
Jag funderar om det kan bero på att han spelat så mkt de två senaste säsongerna innan han kom till oss, det finns bra grejor hos honom särskilt på allsvensk nivå. Men det är som att han är lite osynkad ibland.

Tarasov: undrar också om Jelly kan växla upp. Ibland blixtar han till, men upplevs långsam, sakna bett i skridskoåkningen och lite vek i närkampsspelet. Ingen riktig killer instinkt vid avsluten.

Foppatofflan:
Just killerinstinkten, att kunna trycka dit den, finns inte alls. Jag har mer eller mindre gett upp vad gäller honom, bra spelsinne visst, men vi kräver mer nu.

Saleva: man ser att han har ett grymt spelsinne, men slår ändå ofta bort passningar. Kanske sitter i självförtroendet delvis. Tror att det höga tempot till stor del gör att han inte kommer till skott som han brukar och det gäller sannolikt även passningarna. Han är kanske inte van att bli satt under press som han blivit här.

Robin Ztorken L: ja det var märkligt hur mycket bättre domarna var den här matchen... Trots att det var samma personer?

Som sagt Ingman är ju en av våra bästa backar men att det kommer såna där misstag får ju inte hända... I 2 matcher nu dessutom.
Hoppas det inte sätter sig i huvudet

gokar:
Kanske mindre tveksamma situationer i kombination med att vi vann då är vi i regel lite lugnare

Tarasov: Nu har jag sett om de sista minutrarna 7 gånger från gårdagens match.

En vidrig berg-o-dalbana av känslor med lyckligt slut. en lyx man inte får åtnjuta så ofta.

Ska se en gång till innan behövlig vila inför morgondagens 'krig'

{8225}: Ska bli så jävla roligt med matchen imorgon. Jag känner ingen nervositet, bara glädje. Minns hur det kändes när finalen blev inställd 2020. Förväntningarna som förvandlades till tomhet på bara några timmar. Alla jag vet ska på matchen imorgon, har kompisar från Uppsala som har rest upp för att se den. Det här är den största matchen som MoDo har spelat i positiv bemärkelse sedan SM-finalerna 2007. Imorgon får man äntligen uppleva känslan igen av att alla bilar på E4:an vid Dockstabaren är på väg för att se MoDo. Det kommer att bli en sagolik stämning!

Saleva: Hej er! Sopa löven

Nu ser ni till att gå upp i en 3-2 ledning ikväll så kan ni avgöra på tisdag 💪🏼

Saleva: Hoppas vi rör om lite i femmorna som senast men bevara fjärde intakt.

Robin Ztorken L: Hur/var/när kommer Jelisejevs igång och lirar hockey?
Han blixtrar till 1-2 ggr per match annars ganska slätstruken, man ser att han har skills men han får gärna visa det oftare.

Saleva: Ska bli så kul att för första gången på sex år se MoDo live i hemmaarenan, så laddad.

Känns bra men lite nervös är man alltid inför en match av denna dignitet men känns betydligt bättre med 2-2 än 1-3 och om Löven vinner ikväll så är jag säker att det blir match 7.

Vill se noll slarv idag, måste gå att få ut pucken på ett säkert sätt.
Läge för Woods att bli hjälte idag! Var ett tag sedan.

Golden boy :
Kul hoppas det forutom en trevlig upplevelse blir en seger.

Tarasov:
Nån som vet antal sålda biljetter?

RedNek: enligt eran twitter så är det lapp på luckan

{9108}: Finns fortfarande 4-5 ströplatser kvar runtomkring restaurangen och bortaklacken. Går säkert att hitta ståplatsbiljetter ett tag till också, men det kommer definitivt vara lapp på luckan ikväll.

Tarasov: dom hörde er motståndares taktik ..
youtu.be/UBrzfneCJnA

KB: stå är slutsåld, 4 sitt finns kvar 🥳

{9108}:
Ok, (har inga soc-media) tack för info. Coolt!
Bra med full hall, jag jobbar ändå...

RedNek:

Starkt att fixa fullsatt när det är påsk och bra väder. Bra jobbat övik!

« · 2332098 · »