1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532519 inlägg · 4126 ämnen

Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Greg P:

Har du jobbat klart på motiveringen till ligans överlägset bästa sportchef än?

Går det tungt? Behöver du lite inspiration så kan jag hjälpa dig. Få med dessa i motiveringen.

Besse, perron, girard, Gropp, wallson, ingram, mantler, belov, ullman.

Tid för inlämning klockan 13:00 idag.

Rytter: Muzik åkte på en sån utvisning igår med under våran match emot Fusklunda igår med, där Muzik tog bort hjälmen.. :d

Rytter: Roligast är väl ändå att man fuskade in Gropp från Västervik och så plockar Västervik istället in Supinski, Powell och Mckenzie.
Grattis Kenttä:)

Rytter: Kenttä höll Asplöven levande 3 år med seriens lägsta spelarbudget.

Tog upp Oskarshamn på 2 år.

Förvandlade ett Löven som var 10 till 1 & Allsvenskt poängrekord första året. Löven hade gått upp om inte säsongen ställs in.

År 2 en säsong med enormt mycket otur (Målvaktskador, ”Läggmatchen” hela säsongen utan publik för seriens bästa hemmasnitt (året före) & klack (enligt mig), Walsson in var sådär, trots de är man ändå i final och åker dit på Corona efter match 1. )

I år är man i semifinal mot ett jämnbra Modo, hade man varit effektivare i fredags hade man vunnit matchserien nu. HV blir oavsett för svåra över 7.

Väger man in att både HV & Modo omsätter minst dubbelt så mycket mer än Löven och har minst 5-15 miljoner mer i spelarbudget är Kenttäs prestation i år riktigt bra.

Wallson blev inte jättelyckad men Stråhle har fått bra fart på laget. Till nästa år ser det grymt bra ut att ha han från start.

Kollar man värvningar han gjort så är det väldigt många som är succéer Canata, Cooper, Härman Aktell, Larsen, Palmquist, Deilert, Rahimi, Andreasson, Liss, Vesel, Weigel, (Crandall första året) Ottoson samtliga succéer.

Han har dessutom trots plundringen efter 19-20 kunnat bygga vidare på ett starkt lag varje år. Hur gick det för Modo ifjol? Trots överlägsen spelarbudget, man fick börja om igen till i år.

Nästa år när HV gått upp & er förstalina, Bernhardt, Näsen säkert nån fler drar vidare. Ja då ska det byggas ett nytt lag igen.

Greg P: Har säkert glömt någon spelare som varit riktigt bra. Ytterst få värvningar har varit floppar.

Greg P:

Haha jag vet inte vart jag ska börja men du gör bort dig själv och visar hur dålig koll du har när du påstår att modo har minst 5-15m mer i spelarbudget.

Jag tror det räcker här, du har gjort bort dig tillräckligt.

Tack för underhållningen iaf.

Fortsätt köpa myten om Kenttä om det får dig att må bra.

Greg P: Vi har ca 1-2 miljoner mer i budget än er. Då har vi dock inte nyttjat hela vår.

Sen gick vi in i säsongen med typ samma budget som er. Ungefär 14 på båda.

Greg P: Du måste förstå vad omsättning är först... Det är intjänade pengar, vilket vi och HV toppar överlägset med våra hallar där restauranger, loger och pubar ger massor. Därmed inte sagt att dessa inte också ger mycket högre kostnader. Därför är omsättning ett oerhört korkat sätt att räkna.

Sanningen är att MoDo och Löven har förmodligen väldigt liknande spelarbudgetar, men skillnaden är att Kenttä alltid ljuger om sin. Löven får väldigt ofta villkorade sponsringar för att köpa spelare.

Jag tycker att Kenttä var lysande i Asplöven och IKO, men att han blivit lat på senare år. Istället för att leta billiga guldkorn går han direkt på dyra etablerade.

Ska vi bedöma Gradin som fick ett lag som blev tolva och just nu spelar bättre än Löven...

Greg P: Kentää går dit det finns en miljardär med konton på Cayman 😛 Kentää har jobbat hårt och förtjänar lite beröm.

{5647}:
Denna säsong skulle jag nog trå att Björklöven lagt ner mer pengar på sin trupp än vi.

{5647}:
Gradin har gjort ett starkt första år, men inte som Kenttäs som vann serien i överlägsen stil med poängrekord.

Lat? Han har lite mer pengar nu att värva för än innan. Säg någon sportchef som har bättre trackrecord än han på värvningar i Allsvenskan?

Modos framgång i år är enligt mer Karlins kunskap som tränare än Gradins värvningar. Minns inte när Karlin blev klar ifjol men visst var han ? inofficiellt klar? innan Gradin blev sportchef?

Greg P: Behöver bara säga ett namn

Emil Georgsson, sen måste jag hissa flagga för Karlskogas Sportchef med.

där har du en sportchef som har prickat rätt med sina nyförvärv

Tarasov:
Nu vill jag ha ett besked idag på Lindgrens "illegal check to the head". 

Typ:

1 Avstängning från Björklövens IF sex (6) nästföljande matcher i HockeyAllsvenskan.

2 Böter om 14 188 kronor. Böterna ska vara inbetalade inom 30 dagar från dagen för detta beslut. Disciplinnämnden erinrar om att utebliven betalning kan efter anmälan leda till ny bestraffning.

{9108}:
Även Fröberg, Abbot skulle även säga att Thomas J i leksand är bra.

{9108}: Georgsson herregud..

{9108}: 😁😁😁😁😁😁
Varför ens diskutera Kent?
Han är inte ens nominerad bland allsvenskans 5 bästa?

Och vi vet ju alla vem som vann ✌😁✌
Uppladdat:

500x0-fodd4ibwyam4isnjpeg.jpg

Typ citerar en på Twitter !!

" Joel Lundqvist bestämmer inte längre i Svensk Hockey det gör Rahimi" !!!

Silly: Elakt. Tycker att man kunnat nominera topp 14 så Kenttä fått vara med. .

Silly: Exakt den bestraffningen skall det vara efter dom riktlinjer som sattes efter svenningssons tackling på andre i hv.

macke.n: Tycker jag inte. Sveningsson träffade ju knappt - Andrae blev ju inte skadad och spelade matchen efter.

Denna är såklart mycket värre.

Bad_Brett: nä. det har du rätt i.

Silly:

Vi måste va lite snäll med Lindgren ändå, han spelade nästan gratis för oss ifjol🤣

Smurfen: Karlin bestämmer sen han skrämde domarna efter match 3.

{5647}: Att Burger King tjockisar med Vinklad truckerkepa och en butt crack längre än avståndet mellan Umeå - Örnsköldsvik inte tycker Kenttä är en bra sportchef. Ja det kan man nästan vänta sig..

Greg P: Förstår att det svider rejält, men att Kenttä inte var i närheten år tydligt för alla som kan hockey. Årets lag är inte alls särskilt imponerande sett till hur många man fått behålla.

Nytt är Årets Sportchef, Årets Eldsjäl och HockeyAllsvenskans Stora Pris. De sex första priserna röstas fram av en stor jury, närmare 50 personer, bestående av personer främst inom media som bevakar HockeyAllsvenskan på kontinuerlig basis

Greg P: Du är ju irriterad för du innerst inne vet att de stämmer men försöker övertala dig själv öppet inför oss om motsatsen. Du kan hantera verkligheten - kämpa på!

{5647}: Att det finns ett utbrett missnöje mot Löven i Hockeysverige är allmänt känt.

Sen tycker väl jag inte att Kenttä skulle vunnit priset i år. En sportchefs omdöme får ses över flera säsonger.

Greg P: Jag tror ingen här tycker att Kenttä inte var lysande med små resurser i Asplöven och IKO. Första säsongen i Löven var också den klart bästa för att sedan mer kännas som att han går på tomgång.

Rytter:
Ingmans extra 2:a , osportsligt uppträdande, berodde väl på att han åkte förbi klacken och drog i klubbmärket efter att ha vunnit slagsmålet.

Saleva: jag fick för mej att det va för att han drog av rahimis hjälm. men inte säker

macke.n: Det var därför han fick den, men roligare att hitta på anledningar.

JoseGonzales: Både Ottosson en gång och Rahimi två gånger har dragit hjälmen av MoDo-spelare utan åtgärd, så jag förstår inte varför just Ingman åkte.

Greg P: Vad jag har hört från personer nära Kenttä så var han väldigt sugen att få komma till Luleå innan han förlängde med Björklöven men Luleå var inte intresserad av hans tjänster. Men det är klart, med den feta lönen han får i löven så lär han tycka det är ok.

Donald: Luleå ligger bra till för han geografiskt nära hemmet i Haparanda så det är nog av intresse. Han hamnar nog där inom 2-3 år.

Greg P: Det hoppas jag verkligen inte att han gör, vill inte ha han i min klubb

Greg P: Jo PK vill ju dit men Luleå vill inte ha honom.

{9108}: Visst har även Luleå en miljardär som smyger där i vassen? 😋

{9682}: kanske , kanske inte :-)

{9108}: Slår vi ut Löven kommer jag att teckna abonnemang på VK för att läsa alla alster som producerats under den här serien med ett stort leende på läpparna i alla fall.

Greg P: Han kan nasa begagnade bilar, hans bära eller brista-shoppande under säsong gjorde honom till ett namn i hockey-Sverige men när han inte längre fick tillräckligt bang for the bucks av sitt gödslade med pengar så lyser okunskapen igenom. Umeås berömda företagsliv må vara fantastiskt men en och annan där måste ju börja undra vad de plöjer ner stålars i

{5647}: Har sett en del SHL matcher nu. Jag blir helt allvarligt rädd... Vad ska vi sätta emot det passningstempot, kvaliteten på mottagningar, intensiteten?

VI lär bli ett strykgäng första året om vi inte lyckas värva 2 nya förstakedjor...

Hakning-Henrik: Hinken har ju sagt att det är åtminstone 5-6 spelare som ska/måste in om vi går upp samtidigt som samma antal måste lånas ut eller brytas med. Vi har en del gubbar som redan har erfarenhet av SHL också.
Sen kommer vi inte utmana om toppen första året. Vi ska sätta ett lag och system för att hålla oss kvar. Inget annat.

KB: 5-6? Det låter osannolikt. För det första måste ni ha in en måltid bredvid Tex, inte en suck att nuvarande konkurrens duger. Bland backarna är det 3-4 som hjälpligt håller måttet och på forwardssidan är ni i desperat behov av klass, spets. Är väl i stort sett Sam som på förhand känns som en för tre kedjor, resten är beeeeige. Vare sig Tanner el Woods är i närheten av SHL-klass, på tok för klena och ojämna

Olli Nomadinen : Timrå klarade sig med en förstakedja och tre fjärdekedjor. Dessutom med sämre målvakt än oss.

KB: Det är egentligen väldigt otacksamt för HA lagen som går upp. Inte nog med att en del av pengarna går till laget som trillade ner i HA (är detta sant?), med ett avslut i slutet av april så är 90% av SHL lagens trupper spikade medan HA lagen tvingas starta med en halv trupp och får nöja sig med att skrapa marknaden av vad som finns kvar...

Olli Nomadinen : Tack för upplysningen. men bara för att ta ett exempel. Vår andremålvakt har näst bäst statistik i SHL denna säsong. Er bästa ligger väl runt 25:e plats :). Den hypotetiska matchen innebär 1-0 till MoDo

Hakning-Henrik: Själv tycker jag att SHL är så djävla tråkigt att se, så jag vet inte ens om jag vill gå upp.
Ser Östersund-Dalen, vilket är en rätt trist historia än så länge. Dock intressantare än tråk-SHL.

Östersund har varit sämre idag än tidigare, men kanske kan man ta ledningen i detta pp.

{5647}: Skulle utan omsvep påstå att förra årets Timrå är betydligt bättre än årets Modo. Vad gäller målvakt håller jag med, dock behövs som sagt konkurrens till Tex. Sen tror jag ju inte Gradin skulle göra som Nubben och yra om playin så det är klart, bygga ett lag för att klara kval är ju en rimlig målsättning för er om ni får chansen

Olli Nomadinen : Kan så klart bli fler också, det var bara ett uttalande han gjort i en podd för ett tag sen. Då tror jag inte målvakt var inräknad.

Tanner är inte på kontrakt och han lär inte få förlängt heller.

Vi måste få in en hel förstafemma och en målvakt som kan utmana Tex. Det är liksom där man måste börja känner jag. Betyder inte att man är klar där.

Sen tycker jag vi har en okej centeruppsättning med Vigneault, Jinesjö Karlsson, Westfält/Nordin på plats 2-4.

« · 2333145 · »