1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481907 inlägg · 4079 ämnen

Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven

« · 2335518 · » Till forumet


Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
JoakimE: Fast vad har ändrats? Menar du att slutspelsupplägg kontra playout ändrat det så pass fundamentalt att det nu blir en trend att lagen bara kommer ner och vänder? HV är faktiskt trendbrytande (om än inte klar på pappret skall sägas). Det är liksom inte en engångsföreteelse att lag *tror* att dom bara ska ner och vända, då med ett annat slutspelsupplägg et. c. visserligen, men likväl med större kassor än övriga lag i serien.
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
puffe: Ja eftersom vi inte har spelare som klarar av att spela slutspel så finns det ju heller ingen anledning att ha spelare kvar som man misstänker inte kommer kunna leverera i ett slutspel nästa säsong.

Av dom jag nämnde så finns det ju inte något att bygga på gissningsvis, Woods kanske kan blomma även om han är lite för vek, Mannberg fyller en roll men är inte heller någon att luta sig emot i tuffa matcher.

Att göra bra resultat i grundserien är fullständigt meningslöst, det är en helt annan hockey i slutspelet och det är där man ska vara bra.
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Dexter : Så är det. För övrigt har jag noterat hur folk ända sedan vi åkte ur har svamlat om "Det är egentligen inte denna säsong vi ska ska gå upp!". Smått komiskt hur man pratar treårsplaner och annat när det snart är det decennium sedan vi åkte ner.

Nej, nu önskar jag mig lite mer kaxighet och mindre losermentalitet. Värva ihop ett lag som är ännu mer stjärnspäckat än Djurgårdens och lova avancemang.
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Gavelo: Så efter en säsong där Bernhardt och Näsén dominerat tidvis så vill du förbjuda offensiva backar helt?

Överlag vill du skicka alla forwards utom Sam?
Woods var dålig i semin men att påstå att han levde på Sam är bara fel.
Han var dominant tidvis. Tyvärr jätte blek nu mot Löven men.
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Gavelo: Du vill verkligen börja i källaren, haha
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Dexter : Det är just det jag är rädd för nu.. Djurgården kommer ner till HA med en mycket större kassa än övriga lag, samt en "VI SKA UPP IGEN" anda som HV kom med. Tror att det kommer vara såhär de närmaste åren då de enda som kommer strida om finalen är väl BIK, Modo och Löven.. Sen kanske någon som KiK eller Västerås kommer och gör en grym säsong.. Men jag tror inte eller jag ser inte hur man ska slåss emot en större budget samt en mer attraktiv klubb varje säsong framöver..
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Bad_Brett: Ingman kan få vara 7:e back nästa säsong och träna på att inte vara medioker.
Övrigt ser jag ingen framtid för Styf, han är för långsam och bara allmänt dålig, han kan nog bli en medelback i As men då behöver han några år och det hoppas jag inte blir i Modo.
Hasa räknar jag bort, han måste vara en av dom sämsta backarna i mannaminne.
Woods har levt på Sam hela säsongen och är för dålig utan honom så kan vi inte hitta en ersättare till Sam så har vi ingen användning av Woods.
Jelis har varit usel, störst meriter i laget men feg, osäker och uddlös.
Tanner… ja nä tack, juniorerna är bättre.
Max, OP och Sylle är spelar för ett bottenlag i As på sin höjd, Mannberg är för vek.

Jag hoppas man bygger nästa års trupp på en stark defensiv, förbjud ”offensiva” backar och sen ser vi till att plockar in en rejäl bredd med minst 3 formationer av hög spets och en som bygger på hårt hårt jobb.
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
ToddW: Näst sämst i hela ligan.
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Bad_Brett: Ingman var väl inne på alla mål i fem mot fem i dessa sju.
Typ - 15 totalt, riv upp kontraktet, så urdålig när det gällde, från KIK till i afton.
Han var uppsatt som sjunde o spelade på tok för mycket, skulle inte haft en minut
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
grimiss: Ingman med en stabil pjäs bredvid sig kan funka.
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Bad_Brett: Woods gjorde väl inte ett enda mål i semin heller? Hade det lite på känn. Vissa spelare viker alltid ned sig i slutspel. Men vi hade ingen bredd, och vi hade inte heller ambitionen att satsa.

Om ett år lär väl folk säga: ”Vi har ändå ingen chans mot Djurgården.”
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Bilyaletdinov: Aagard, woods och macmaster sitter redan på planet.
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Bad_Brett: - 7, sämst i laget med andra ord på Hasa? Lycka till i SHL.
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Grötskalle: det känns ju förstås tomt och förkävligt nu, men ändå en bra såsong utifrån förutsättningarna. Kan behålla stommen i laget och göra rätt värvingar kan näst år bli kul. Jag tror vi kan få behålla

Tex/Tikkanen

Wahlberg, Folin, Styf, Ingman

Aagaard, woods, macmaster, Sven, EJK, Sebbe, mannberg, Nordin, OP

Lite oklart vilka 19-20 åringar vi kan behålla och som kan ta kliv. Några kanske t o m skulle kynna peta någo i uopräkningen ovan. Får man önska dkulle jag väldigt gärna se spelare med Sebbes energi och Jelisejevs skills värvade, samt en skicklig spelfördelsnde center typ Susse
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
grimiss: Det som Modo utövar är inte amatörhockey utan det som förväntas av en spelare är att de ska ge allt och utnyttja sin fulla potential i 52 matcher + eventuellt slutspel, det är väl det som kontraktet går ut på? Det finns ju en anledning till att Ingman kom till Modo från Djurgården och det var inte för att han var superbra och bidrog till spelet, snarare tvärtom.
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Soulless: hoppas sugardaddy ger upp när ni missat igen.

Kentää utan pappas kort är lika inbjudande som kakan Hermansson i raffset.
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Tarasov: Bra sammanfattning Tarasov, håller med! Ser framemot nästa säsong!!
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
grimiss:

Hasa: -7
Woods: -5
Ingman: -5
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Bad_Brett: Det får du ta med sportchefen, men tror amatörmässigt att allt dog med Sams skada
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Confusius: mja, jag har absolut inte gett upp hoppet om Ingman. Tycker man ska ge honom en säsong till. Tror det mest sitter i skallen.
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Vi har gjort en riktigt bra säsong och presterat grymt bra. Tyvärr har bredden saknats hela säsongen och det är lite där det faller nu med. Jag ser fram emot nästa säsong väldigt positivt för engångs skull. Vi skulle aldrig haft en suck mot HV i finalen. Det är bara lyfta på hatten för Löven deras poängspelare kliver fram när det gäller som mest. Medans våra varigt väldigt osynliga sista matcherna. När Sam vart skadad hade man förväntat sig nån annan skulle kliva fram. Nä nu är det bara bryta ihop och komma igen.

Nu börjar den löjliga säsongen blir spännande och se vad vi lyckas behålla samt hur nästa års trupp kommer se ut 👍.
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Smurfen: Ytterligare en grej som ändå känns positivt nu är ÖA:s genomgång av truppen !!

TACK ÖA !!!
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
puffe: Finns väl några som har visat att dom inte håller som Hasa, Ingman, och Styf (talang) på backsidan. Framåt har Woods, OP, Sylwander, Jelisejevs, Svenningsson, MacMaster, och i viss mån Aagaard varit besvikelser.
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Grötskalle: Man älskar sitt lag i medgång och motgång!
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Det är lugnt vi har hela säsongen vunnit mot bättre lag, så då är det klart att vi förlorar mot ett sämre lag.

I övrigt den roligaste säsongen sedan 2007, mkt nöjd och tror vi kommer ett riktigt bra ekonomiskt resultat.

Vad har saknats
- Två spelare till som kan producera, även om jag inte har några synpunkter på att Modigs fick lämna så tvingades vi splitta andra kedjan för att få första producera. Gradin var ut efter Kehller och Meranis det hade gjort susen.

- Tror även slutspelsovan spelat en viss roll, Löven är i sin andra raka final.

- Överhuvudtaget lite djup under säsong

-Sen håller jag med om att det kommer lite väl enkla misstag, men det är svårt att avgöra vad det beror på tycker jag. Men små marginaler avgör.


Till Grattis Björklöven som gör en bra serie, mellan två jämna lag.
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Siken: Styf kan med stor sannolikhet bli en bra HA back. Han är inte där ännu men efter att ha varit ett topplag ett år och inte ett strykgäng och ha spelat i slutspel så kanske han kan arbeta på rätt saker för att lyfta sig och bli en bra HA back. Han är väl sisådär 20 år och kan säkert med rätt träning bli bättre till nästa säsong. Han har blivit bättre under den här säsongen.

Ingman, det måste vara hans självförtroende. Behåll honom, han har kapacitet för att vara en toppback i HA. Sätt honom med en defensiv pjäs som kan städa undan något misstag. Hasa är alldeles för dålig defensivt när han hamnar bakom egen blå... Många gnällde över Dalroth, jag undrar inte om vi alla hade föredragit att ha honom kvar i slutspelet.
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Bad_Brett: Bättre sent än aldrig :)
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Bad_Brett: Dagens bästa inlägg !!!!!
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Bad_Brett: Den intensiva hockey som Björklöven spelar är inte lätt att ta imot och sedan vara kreativ
Orken försvann och misstagen kom .
Sam kanske var den som behövdes ikväll .
Nya tag nästan säsong .
Nu har vi sommarlov ✋
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Gusse: Håller med, många här som är negativa har glömt fjolåret tydligen...

Tycker vi har för många små spelare, det funkar i serielunken men Hasa, McMaster, Mannberg mfl väger för lätt i slutspel.

Sen snabba backar har vi ont av, alldeles för lätt att runda dem
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Grötskalle: Jag lider ingenting med grabbarna, dom ska skämmas.
Sen hoppas jag att man sparkar många spelare kommande dagar för vi ska inte ha kvar många från denna trupp om vi har ambitioner att vinna något i framtiden och inte bara vara nöjda med topp 6
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Bad_Brett: lider med gubbarna på isen, hoppas så många som möjligt stannar, länge sedan man har känt så fruktansvärt mycket för var å en av spelarna. Hoppas alla ni gnällkukar här inne får solsting i sommar å börjar hålla på nåt annat jävla skitlag , jag kommer då fan börja tagga igång till nästa säsong redan nu, forza modo!
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Bad_Brett: Mest troligen för att det är floskler!
Bra hockeyspelare vinner turneringar.

Sylle och OP har ”rätt karaktär” men är rent jävulskt värdelösa ändå när det blir bra motstånd i slutspel.

Lisa har kanske ingen vidare karaktär men är ändå oerhört mycket bättre än majoriteten av våra forwards ändå.
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Siken: Final för tredje året i rad för Björklöven. Bara att gratulera. Vissa MoDo-supportrar menar alltså att det är ett absurt krav. Vi kan inte kräva det av ett skattedopat MoDo.
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Jag trodde och hade hoppats på att nyckelspelarna i MoDo ville kämpa och ville vinna i kväll.

Det har varit roligt och följa laget och gå på bortamatcherna i år, vi är närmare en plats i SHL än på länge.

Vi ses och hörs i höst,
Det är många här inne som kan mycket och är insatt i MoDo, otroligt intressant o följa!

Vi ses i höst!
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Kenttäcam: Domarna har varit konsekvent bra genom hela serien. Uppfriskande att se
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Confusius: Gradin borde ha lite att fundera på. Vilka är slutspelsskallar? Av backarna är det endast Emil Wahlberg som är stabil defensivt(som bonus giftig framåt).

När Sam blir skadad visar det hur smärtsam tunn centersida vi hade. Krävs mer än att vilja spela för Modo tydligen.
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
hanzon: tycker synd om Modo supportrar som måste stå ut med Ingman å lill styf, usch
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Gavelo: Jag vill gärna ha en förklaring till varför klubben som konstant tjatar om vikten av att få in rätt karaktärer och vikten av bra stämning i omklädningsrummet, är de som visar överlägset sämst inställning i slutändan.
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Icing-Ove: Må HV vara oslagbara denna säsong .
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Dexter : Jag hoppas man börjar sparka spelare ikväll.
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
JoakimE: och vilka har ni sparkat? Horava, Andreas Johansson, åsnebrottaren och alla andra ”modohjärtan”.

Det är inte Karlins fel att ni förlorar match 7 men vems fel är det att ni inte stängt denna serie efter max 5 matcher? Den kapaciteten hade ni.
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Dexter : Hoppas HV kör skiten ur löven
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Så jävla pinsamt haha. Hoppas de ber om ursäkt.
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
hk: första matchen i slutspelet man inte behövde vara nervös iaf
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Olle: Tror inte riktigt det är tränarens fel att man förlorar Game 7 i semi, tror det är spelarna som inte håller det måttet man kräver. Typ som alla gånger Modo sparkat tränaren och man ändå spelat uruselt. Inte alltid någonting man kan göra
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Bad_Brett: Han gör i alla fall nånting ikväll...
Både Woods och Aagaard är tyvärr undermåliga i hela den här serien.

Nåväl, nu slipper man åtminstone magont varannan dag.
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Keriksson: Modo spelar riktigt dåligt och tex var ett såll, men jag tror aldrig jag har sett ett tredje backpar avgöra en match så här förut.
Så fort en kombination av Styf - Ingman/Hasa är på isen blir det mål.
Den årliga spelarflykten känns inte så illa i år iaf, aja vi gick inte upp.
Ses i Augusti.
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Jesper Lindgren avgjorde serien i match 5, nu håller vi på Hv och välkomnar Löven igen nästa säsong för denna finalserie är över nästa fredag.

Gör er av med rätt spelare, gör allt för att behålla de som ska vara kvar, Nordin, EJK, Sam, Näsen och nån till.
Kommentera

Sv: Semifinal 2022: MoDo Hockey - IF Björklöven
Bad_Brett: Ja han har varit bra i slutspelet, tycker inte att man ska skeppa honom till Tingsryd.
Kommentera

« · 2335518 · »