1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481545 inlägg · 4078 ämnen

Semifinal Modo-Mora 2023

« · 2512614 Till forumet


Semifinal Modo-Mora 2023
Nu ser jag vi fram emot intensiva veckor i denna forumtråd! :)
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
*1921*: säkrat biljett till match 1! Är tyvärr bortrest resten av serien så kan inte ens se matcherna på tv.... så ta oss till final nu vill inte att lördag ska vara min sista match för säsongen
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
*1921*: Pucken ska väl in i Kryllan som vanligt. Stenhård icing är aldrig fel. Låt inte motståndaren låna pucken. Sätt hårt mot hårt.
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
SPOODI: Kikade lite statistik.
Guden har riktigt bra statistik på Mora!
Tråkigare är kanske att Persson har riktigt bra statistik mot oss 😬
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Viktigaste frågan nu.

Ove! Räcker dina VooDoo krafter 8 matcher till? Hinner det töa i Umeå så du hittar lite löv att elda till final om Modo och Björklöven tar sig dit?
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Monno: Vi spelar dirty och fult mot Persson då!
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Icing-Ove: Vi skickar OP på Persson och Ljunggren. Det ska smälla!
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Icing-Ove:
De är ganska breda på fw sidan, tror det blir ”kampen om puckinnehavet
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Icing-Ove: Niederbach är en jäkel på att punktmarkera. En mikrokuklängds avstånd när han är i farten.
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Tarasov: Ge pucken till Bernie!
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Icing-Ove: Blir spännande att se hur denna serie blir!
Två spelade lag, men vi kom från en gris serie där jag tycker vi hanterade det fysiska spelet bra. Bara sett denna match av SSK-Mora men kändes inte i närheten lika fysisk.
Kan vi kombinera vårt spel med det fysiska tycker jag vi ska ta Mora. Sen är det väl en uppenbar risk att när vi spelar duttigt och slarvar kommer Mora med Persson, Heikinnen m.fl straffa oss hårdare än AIK.
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Monno: Håller med! Tycker vi spelade underbar hockey hemma mot AIK sist. Så vill jag att vi lirar. Såg även det under Ulf Samuelsson. Man trycker på hårt och checkar, men är kreativa och skapar lägen av detta utan att vara för grisiga. Snabbt och hårt spel tar oss långt.
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Monno: Bra sammanfattat. 60/40 till er fördel är min bedömning.
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Monno: jag ska sticka ut hakan nu och säga att aik va tuffare är vad mora kommer bli. Risk att man får äta upp allt men deras spelstil passar nog oss bättre, då dom troligen inte är lika bra som aik på att ställa om till grishockey, och inte kan matcha oss i puckförande hockey.
Det kan fortfarande gå till tex 4-2 men tror inte det blir lika krampaktigt för oss.
Vad tror ni?
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Signature: Du kan ju inte tycka olika baserat på vilken sida du besöker. Ove har nu koll på dig :-)
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
SPOODI: Själv är jag sugen på att ta med min 5-åriga dotter på sitt livs första hockeymatch! Risken är bara att jag kommer traumatisera henne med ett svavelosande vredesutbrott på läktarplats om matchen inte går som planerat…
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
*1921*: En polare tog med sin ointresserade farsa på en första hemmamatch i Kempis. Blev 1-12 mot Färjestad. Gubben undrade vad grejen var, haha!
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Icing-Ove: Haha, tänkte på det men tycker inte det är motstridigt. Den ena kommentaren är peppande och den andra en realistisk bedömning :)
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Signature: Hjärna och hjärta snackar inte alltid med varann :) Mora blir tuffa att möta, så ingen MoDoit tar detta lätt. De har gjort en kanonsäsong under Hedberg.
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Hoppas Brickley kommer tillbaka till semin! Någon medicinskt kunnig som vet om man ofta gör en röntgen "för säkerhets skull" eller om det ofta betyder benbrott?
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Icing-Ove: Inga avstängningar!
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Icing-Ove: nu jäklar kör vi💪🥳
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Greenwolper: Ja. Vi måste köra ännu hårdare nu! Gillar verkligen detta lag. Förbannat många som kan producera, sen har vi Folin som man aldrig märker av. Guden i målet är en nyckelfigur. Hockey är en grym sport!
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Icing-Ove: Stod 3-0 till FBK efter 1.30 typ, man var redan då på väg att lämna lilla stå , vilken vidrig match det var !

Man förstår Gubbens reaktion 🤣🤣
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Smurfen: Fan, vad MoDo är bra dessa dagar! Grym underhållning även om man gärna går ut och köper tidningen när det sett sämre ut.
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Icing-Ove: Jag gillar detta upplägg. Alla tycks vara överens om att IFB och DIF är lagen att slå. Ungefär som att det lag som går vidare kommer få en promenadseger. Tror detta kan gynna oss...
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Bad_Brett: Precis. Inte fel med fokus på den matchserien. Känns som att många MoDo-spelare blir bättre och växer. Tänker på Södergran, Niederbach med flera. Viktigt att vi kör med Gudlevskis nu. Krizan orkade ju. Sen sov han ju 16 timmar per dag...
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
*1921*: Jag tycker du ska ta med henne, vilken fantastisk möjlighet att visa henne det underbara med hockeyn som vi älskar (oavsett lag). Och för er att ev bygga en unik sammanhållning utöver det vardagliga!

Jag har själv tagit med alla 4 barn på matcher varav 1 har fastnat rejält och de andra har lite halvintresse.

Jag skapade detta konto pga jag ville svara på detta framförallt som hockeyälskande förälder, om nån tar illa upp att jag som lövare svarar i modo forum ber jag om ursäkt.
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Andraassist: röntgar gör man för att se om det finns skador och förändringar i kroppen, det har jag gjort, aldrig brutit något. Förhoppningsvis får man svar på vad som hänt.
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Vem tror det ! Inga semifinaler kommer vara lätta tror båda semifinalerna går till 6 eller 7 matcher låter som att Mora är ett hobby gäng jämfört med Djurgården jösses😅🙈
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Tolla78: moras högstanivå är bra mycket lägre än djurgårdens. Men ingen semi blir lätt
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
bvz: Att du skapade kontot enbart för att dela med dig av goda råd och erfarenheter, det är baske mig hedervärt! Det avgör saken - klart att min dotter ska få följa med på hockey.
Stort tack och välkommen till forumet!
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Bad_Brett: Nja inte alla, Löven är nog laget att slå men jag är övertygad om att Mora är minst lika bra som DIF, blir inte förvånad om vår serie går till 7 medan Löven vinner med 4-0 eller kanske 4-1... Mora är väl det lag som fått ut mest av sin trupp och har ett bra grundspel och att alla ser dom som det "enklare" valet ökar väl risken för att vi åter ska få klaga på dålig inställning och att hälften verkar "sitta kvar på bussen"?
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Modomas: Mora har en väldigt bred offensiv.
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Fyfan vad skoj det ska bli med semifinal på lördag. Hoppas att vi fyller arenan! Alla borde försöka och ta sig dit istället för att sitta hemma i soffan!
Tror det kommer bli 4-2 till oss i matcher och sen tar Björklöven andra semin med 4-3 tror dom kommer få det lite svårare.
HOPPAS bara det inte är något allvarligt med Brickley så han är med på lördag också! Han är sjukt viktig för oss!
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
JoJo2613: Jag ska dit med familjen. Bidrar med 4 pers!
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
snowden: Perfekt! Jag håller på att se hur många vi blir också. Vi är 2 just nu kanske blir upp mot 6.
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Modomas:
De är oerhört välorganiserade.
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Tarasov: Vi är oerhört oorganiserade, men vi har en Bernie! Dom har bara en Ljunggren som står på 0 mål!
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Modomas: Det är lugnt. Olle Liss vet vilka knappar han ska trycka på oss Hutchings och Rahimi så dom tappar det totalt. Jag gissar på 4 skadade spelare från Rahimi och minst 15 filmningar av Hutchings. Dif vinner med 4-3 i matcher
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
snowden:
Tycker är vi är välorganiserade sen begås misstag men känslan är att man vet vad man skall göra.
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Bad_Brett:
Tror det var Sanny som sa i senaste podden att IFB-DIF är den moraliska finalen, jaja..
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Saleva: Sanny söker klick. När vi ledde med 19p lät det annorlunda. Han och kvällsmedia vet att MoDo-snack skapar flest reaktioner. Samtidigt är det ju en matchserie mellan förhandsfavoriterna.
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Icing-Ove: Ända sen i höstas har jag varit säker på Löven-Modo i final. Men nu känns det som om DIF verkligen kan utmana. Men men, sagt är sagt :)
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
UbbeNils: tror och hoppas på modo-dif i final. Ser inte det framför mig att vi tar löven i bäst av 7
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
UbbeNils: Jag säger 60-40 till Löven och MoDo. Umeålaget har rutin för detta och hemmafördel. Stort tryck på DIF att lyckas.
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Tror inte löven tar det med 4-0 minst 6 matcher, Mora har skicklig tränare dessutom. Tycker Mora har ganska jämn nivå
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Olle Liss är en vek spelare som spelar slowmotion hockey, han är ingen trash talkare
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Tolla78: liss lever på sitt skott, där har han verkligen spets, resten av hans spel är rätt svagt faktiskt
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
snowden: Tycker deras andrakedja med axel sundberg, heikkinen och miketinac verkar hetare för tillfället.

Men firma ljunggren/persson får man naturligtvis hålla koll på, de har väl likt oss, haft lite svårare att komma till mot ett tyngre lag som ssk.

Vi vann förövrigt borta mot mora med nygren i kassen.
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Jo skärma av hans skott så är han ytterst medioker ! Pooley var en klar uppgradering
Kommentera

« · 2512614