1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479816 inlägg · 4078 ämnen

Semifinal Modo-Mora 2023

2520608 · » Till forumet


Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Krokis: Krokis, du ger mig vårkänslor!

Nu gör vi klart finalen. Vi har Gud, Bernie, Näsen, Brickley, Vela, Dicken, Ingeman, Valen, Jokern, AP, OP, EP, PP, BP, MP, IP, BB, Gavelo, JKF och alla andra.

Vi spelar final, de andra spelar semifinal.

Det är vårt år!
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Stråhle tycker inte att Löven spelar slutspelshockey. Hamnar ute på kanterna och inte framför mål. Jag som trodde det var MoDo som var mjuka... ^^
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Bad_Brett: Skulle kanske inte säga vila målvakten, snarare skydda. Semin förra året och semin detta år och de skadar bästa målvakten båda gångerna?
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Krokis: alltså tvärtom, det var exakt såna här vinster som vi fick mot Mora som jag hoppades på med karlin
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
KB65: Passar honom som handen i handsken.
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Krokis: Försvarsspelet har verkligen vuxit och de som vuxit mest är Folin, Nässen o Bernhard.
Bernhard är ju en vansigt bra offensiv back men nu även defensivt
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Joel Lundqvist ser ut att avsluta sin karriär med en lång avstängning haha. Lite komiskt
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
MoDoNörden: Känns som ett ganska klockrent val för honom själv får man väl ändå säga.
Kommentera


Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Esox: Jag är faktiskt lite förvånad att Modo har plockat fram lite Slutspels-smarthet! Och jag gillar det skarpt!
Man har spets som gör viktiga mål och en målvakt som får se de flesta puckar äntligen o spelar lugnt o tryggt!
Försvarsspelet har verkligen tagit flera steg i denna semifinalserie!😍

Det som oroar mig är att BÄGGE målvakterna är påväg bort från klubben, när man ändå hoppas på lite kontinuitet där.
Speciellt nu när Guden verkligen visar vad han är gjord av!

Dessutom ryktas det att målvaktstränaren är påväg bort han med.

Men det gäller väl att leva i nuet, och jag är riktigt förväntansfull inför finalerna, ska bli sjukt kul och jag hoppas publiken sluter upp nu!
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Nucky: tycker det allmänt är svårt att förstå Daggen då han aldrig avslutar sina meningar utan börjar på nya hela tiden…
Kommentera


Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Tarasov: Helt rätt, så kan vi också se det! Nu är det bara kalorier som gäller.
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Saleva: Precis. Nu är MoDo i final, vi slog ut AIK och svepte Mora.

Jag är i slutspelsmode: Lätt irriterad och full av tillförsikt. Precis som 2007.

Det är vårt år!
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Esox:
😂😂 om någon bjuder så äter jag man tittar inte given häst i mun
Kommentera


Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
jonsson: Han är ju Gud. Det kommer gå bra.

Det är vårt år.
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Ben Perrault: Ove Westrin . Tidigare tränare för J-20.
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Vilken skada fick Brickley, var det foten?
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
jonsson: Med tanke på att vi troligtvis får möta Löven, är det en lågoddsare att även Nygren kommer få istid.

Helt seriöst vore det kanske en tanke. Om vi leder en match med säg 4-0, så kastar vi in Nygren istället. I vanliga fall vilar man sina bästa utespelare i slutet av redan avgjorda matcher, meh just mot Löven kan det nog vara klokt att vila målvakten också.
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Tro om Tex kommer stå nån match i finalen, fixar Guden alla matcher?
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Heyerdal: Vilken serie? :-)
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Nucky: kommentatorerna är ju alldeles till sig innan o under matchserien mellan DIF o Löven, hörs hur de går igång på ett helt annat sätt än vår serie.
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Hakning-Henrik: Exakt! Du kan hockey.
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Tarasov: Jag är glad att vi mötte AIK. Tror det gav oss övning att spela mot ett lag som satte extremt hög press på våra backar likt Björklöven där allt fokus ligger på kontringar.

AIK lyckades dock aldrig få till några långa anfall mot oss. Mora däremot hade förmågan att få oss fast i vår egen zon med lååååånga byten. Mora tycker jag spelade en bättre hockey än AIK.

Jag tror att om vi fått spela om AIK serien hade vi mycket väl kunnat svepa dem i 4 matcher.

Sen är det väl så att många gillar kontringshockey. Det ser häftigt ut med spelare som åker jättesnabbt, smäller på, fular sig efter avblåsning etc.

Själv njöt jag av att se Moras och Modos kreativitet, förmåga att flytta pucken, finurlighet i mittzon etc. Det vi gjorde bra var att varva kreativiteten med lite enkelt spel med skott, styrning och skymning framför mål. Vi klarade av den dimensionen också och det är faltiskt där vi vinner flera matcher samt förmågan att alltod ligga rätt när vi flrsvarade oss.

Kan vi bara köra vårt spel och inte falla in i kontringshockey mot Björklöven tror jag att vi har en god chans. Tycker vårt lag är bättre än tidigare år, framförallt var vi bredden den här säsongen och allt hänger inte på JD. Dock är han extremt viktig för laget, han kanske inte alltid syns mest men killen är aldrig inne på mål baklänges i princip.

Bernhard är alldeles för cool för att bli triggad av Björklövens fulspel.
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Nucky: Jag tror på er denna säsong. Glad att oddssättarna inte fattat ännu under semin, klara överodds på er de två senaste

Ni vinner på liknande vis som mitt lag (ert hatobjekt) gjorde när vi var som bäst, spelade inte alltid vackrast vann ändå, motståndare och media trodde på motståndare vi vann ändå

Tycker mig se samma tendens i vår och med er i huvudrollen, oavsett motstånd i finalen kommer ni ses som underdog, trots att ni vann serien, bra jobbat
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Tarasov: Exakt, och det tycker man dom borde ha koll på
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Nucky:
Problemet där var väl snarare BP i match 3 och 4, där man släpper in 5 mål på två matcher….
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
KRM: Känns helt underbart att vara i final, om än omoralisk. Nu hoppas jag att Brickley läker och att Svenne kan spela om en vecka.
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Gavelo: Det är ju handskar i ansiktet vid avblåsningar och en Weigel som ger roliga intervjuer. Serien har ju allt!

Håller med dig till fullo. Tycker bästa matchen som spelats i semi-serierna är match 1 i Hägglunds.
Det var en vansinnigt bra match, ruggigt tempo och intensitet.

Lyssnade precis på Rinkside-podden och MoDo blir i princip sågade av iaf Lindberg. Både Lars och Daggen är också överens om att MoDo inte klarar fysiskt spel, och som bevis på detta nämner man matchserien mot AIK.
Dom menar med andra ord att vi borde svept även kvarten?
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Pinaceae: Jaha. Lät verkligen som "detsamma" :D
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Gavelo: är en gråhårig man som står i båset som jag ej känner igen, vem kan det vara?
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Tarasov: Stort grattis till finalen.
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Hinken: Hela det här resonemanget Cmore och mestadels lövenfans för är ju störtlöjligt.
Man menar att Modo-Mora var en slät semi.

Men om Modo och Mora nu varit så usla så har man uppenbarligen inte sett den andra semin med 2 ögon för det har definitivt inte varit någon Clash of the titans heller.

Jag har sett alla 3 möten och utan tvekan är Djurgården det sämsta laget i dessa semi sammanhang på mycket länge, samtidigt som Löven bara spelar kontringshockey när det är vilda västern på isen, så vad är det som är så ”sevärt” med den semin kontra våran undrar jag?
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Tarasov: Napolitana är ju en grym pizza! Förvisso kanske 'lite vuxen' men jag ser det inte som uteslutet att både du och Halloran kommer uppskatta den med tiden.

I slutspelstider och efter igår får alla som krigar för MoDo välja vilken pizza som helst!
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Alla vet vad ett klack-mål leder till. Vela hämtade inspiration från Horava innan matchen.
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Nucky: Det är vårt år!
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Marrdin: tror mer på "What the fuck is this? You put PINEAPPLE on the pizza in this fucking country?"
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Marrdin:
Är på Hallorans sida där!
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
puffe: hördes i korridoren att halloran skrek, seriöst på alla tre! jag äter inte ansjovis!
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Rytter: Lätt att kliva upp idag, håller med om att MoDo ändrat sitt spel, mer rakt på mål, tätare defensiv med betydligt mindre misstag samt jagar inte iväg i anfall med hela laget, dessutom, även om det ser snyggt ut, mycket mindre snurr i anfallszon som tar en hel del ork men inte generar så många skarpa målchanser, är hoppfull inför finalen!
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Hinken: Lindberg är väldigt bra, kunnig och bara det att han skänkte 'sina' 10.000 kronor till MoDos juniorverksamhet, efter ett korkat vad från en obalanserad MoDo-tränare, gör han oantastlig i mina ögon

De andra är inte så profilstarka
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Nucky: Även om vi vinner båda hemmamatcherna i finalen kan jag ge mig på att Lindberg, Söderström, Daggen mfl fortfarande kommer stå där med sin övertygelse om att vi inte klarar fysiskt spel. Dem är så pass fixerade vid det (säkert fått order uppifrån).

Men det är som sagt bara bra för oss, jag tror att gruppen bara kommer stärkas av snacket som går nu. Jag tar hellre det än att ha samma press som HV hade i fjol där allt annat än en svepning i varje matchserie var en katastrof.
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
puffe: Jag tror dock det är året när MoDo slår tillbaka, Vi är bäst och vi kan nog spela fysiskt så det räcker mot lilleputtar som vill 'störa oss'. Dessutom har vi en bonus i o med att vi är väldigt giftiga framåt plus att vi minimerat problemen i defensiven.. Mer jinx blir det inte ikväll, men hoppas på en kul vår
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Saleva: Ja, är vi ens värda att få vara med i finalspelet? Vi skämmer väl ut serien, ett meslag man bara kör över
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Nucky:
Bara hoppas att de fortsätter skriva ner oss och haussa segraren i den moraliskt finalen.
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Nucky:

Bra skrivet!

När till och med Bernhardt och Näsen lyter ut puckar i mittzon och Näsen tacklas då vet man att laget är i slutspelsmode.

Nu vilar vi och laddar för finalen. Skiter i vilka det blir för vi har ett mål och det är fyra segrar. Får se ut hur fan det vill, bara det sker.
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Nucky: Då är vi 2. Jag ser inga mörka moln på himlen nu, tvärtom bara ljusa skyar, men så är man blåögd också.

Men ser bara uppåtgående form i vårt lag
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
Pinaceae: Seriesegrare och 4-0 i semin men tydligen är vi fortfarande lite av en dark horse som har mycket att bevisa.
Så låter det på twitter, inte bara från fans från den moraliska finalen, även Lars Lindberg på Cmore tycker att det är svårt att utläsa något från att vi svepte Mora.

Ändå rätt tacksamt att kliva in i finalen utan press, dock lite förvånande :D

Om man staplar fakta:
-Innan jul var vi överlägsen i serien med bl.a 16 raka.
Sedan dess har vi värvat spets på alla positioner(och fått tillbaka Tex) i form av Vela, Brickley och Halloran.
-Gudlevskis nämns knappt när man pratar målvakter i HA, men har bara blivit bättre och bättre ju mer matcherna gäller.
Han har 3 matcher i NHL under karriären och på dessa en räddningsprocent på 95,9. Få matcher såklart men visar ändå att han är en spelare som inte viker ner sig i de stora matcherna.
Så även hos oss, sista matchen mot AIK och i princip hela serien mot Mora.
-Dickie är tillbaka och det MÄRKS.

Ser man till grundspel tycker jag vi tillsammans med Mora har tydligast identitet.
i fem mot fem KÄNNS vi starkast av alla lag i serien, Det är i special teams vi tappade många matcher i slutet av serien, och det var också där vi fick dålig statistik mot de andra topplagen.
Det alla håller mot oss är att vi inte ska klara fysiskt spel, men hur gick det egentligen mot AIK och vilka förlorade mest på när det blev som mest fysiskt och gruffigt?
Det var dock en väldigt viktig matchserie för oss, för det var där man till sist började spela enklare och mer slutspelhockey. Var exempelvis väldigt få misstag i egen zon mot Mora. Finliret och duttandet har till stor del putsats bort.

Jag tycker det ser rätt bra ut.
Kommentera

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
mariaskalmar:
Har en lite skämtsam ton ibland
Kommentera

2520608 · »