1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 541771 inlägg · 4143 ämnen

Silly season - 2020

Sv: Silly season - 2020
Bamse: Bartosak in eller Björn ut?

Hastigt påkommet dock, känns inte bra.....men man kanske vill basunera ut en enda ynka positiv nyhet i dessa tider.

Pelle Hägglund ny tränare?

Nyhetsuppdatering ang herrlaget kl 14.00.
Vad händer tro?

Nyhetsuppdatering om herrlaget kl 14!!

Vad håller Björn på med?

Robin Ztorken L: Han kommer upp den 25:e denna månad, jag tror att han fortsätter i klubben.

Robin Ztorken L:

Bör släppas, men absolut inte gratis

Sven Tuta: Det enkla svaret är att Björn inte vill träna Modo längre och vi måste snabbt som f-n hitta en ny tränare.
Han gör, för närvarande, allt som står i hans makt att göra sig omöjlig och impopulär.

Tror aldrig att han kommer återvända hit, aldrig!

Tarasov: Vad är det som händer rmed BH?
Helt klart är det inte bra mellan Glader och BH.
Hur allvarligt är det? Går det att rädda? Vilka tränare finns det lediga på marknaden? Hur ska Modo agera?
Vad tycker ni?

jonsson: Det handlar mer om Porsberger är beredd att jobba hårt för laget. Han har alla verktyg, men tyvärr har han en tendens av att vara rätt bekväm, vika ned sig om det blir tufft, tappa humöret när det går emot och överhuvudtaget inte verka vara en lagspelare.

Jag är klart tveksam, för det krävs att han verkligen är beredd på att jobba på sig själv och sin självbild.

jonsson: Tror vi behöver höja nivån om vi ska gå upp till SHL. Han är inte tillräckligt bra för att spela topp 6 och PP i ett lag som siktar mot SHL och han är ingen bottom 6 spelare.

jonsson: Nejnejnej!

Bamse:

AIK dumpar Porsberger, nått för Modo eller har han passerat bäst före?

Klart nu att Possler lämnar Liiga. Tror han skulle bli en grym allsvensk spelare.

Tycker den här killen sett spännande ut när vi mött v-vik, bra på rören och bra teknik.

www.eliteprospects.com/player/262426/ken-jager

Randy Marsh: Vi får önska "Norris" Norlinder lycka till! 🙏

Randy Marsh: Förstår inte att han har sådan brådska, tids nog hinner han med.

Randy Marsh: Tråkigt, men väldigt väntat.

officiellt att Norlinder lämnar...

{8839}: Haha, liiite jobbigt bär Liemannen frågar om läget

hanzon: Hans f.d kedjekompis i Saik

Eller: Nu hänger jag inte med, vem?

hanzon: Med nr: 24 AW var det samma sak.

Eller: Stämmer bra, jag känner Sebastian

Costanza: lite skraj är man för Corona mannen .
Uppladdat:

500x0-nedladdning_7.jpeg

{5647}:
Det är Sebastian O vi diskuterar?

Markus1212: Ja, jag har kopiöst gärna fel. Han var riktigt bra i vinter och är väldigt allround då han jobbar hårt, tar defensivt ansvar och ändå kan producera.

{5647}: har för mig att hans flickvän spelar innebandy i öib! Så omöjligt är de väl isf inte!

Eller: Har inte alla det?;)

{5647}: Har för mig att jag hörde att SO hade Modo som favoritlag när han var yngre.

hanzon: Han är en bra spelare, men han väljer knappast Modo.

udden: Kan Sebastian Ohlsson vara nåt för Modo?

Läste att alla SHL lag kan köpa 4 spelare för 1 miljon så summan 250000 kr per spelare ,,

{5647}: företag kan permittera på 20/40/60%. Viss personal permitterar inte alls. Kan tänka mig att sportchefen i en allsvensk toppklubb har max 20% om alls någon permittering.

DödÅtSIF: okej !!!

Tack !!

Smurfen: 350k.

{5647}: Precis, det jag menar. Skulle säga att det är troligt att sportchefer inom föreningar just nu jobbar betydligt mer än 16 timmar i veckan.. det är ganska hektiska tider

Hur mycket små pengar får vi för Tom Hedberg nu när han är officiell klar för Brynäs i två år ??

Någon som har lite koll ?

JoseGonzales: Jobbar de 100% så är det ju rent bedrägeri

JoseGonzales: Nej, det är 40% man ska jobba om man är permitterad. Sedan kompletterar staten upp till typ 94% av lönen.
Det finns företag som utnyttjar det till att kräva att personal fortsätter jobba som vanligtk, men att de slipper betala 60% av lönen och det finns med all säkerhet anställda som av andra skäl väljer att jobba mycket mer än man egentilgen får betalt för.

{5647}: Såklart, tänkte mest nu i coronatider då ledare och anställda permitteras i alla klubbar. Tror inte det hålls att dom ska jobba en viss procent.

JoseGonzales:
Dom jobbar nog 100% men är nog även väldigt försiktiga med komtrakt eftersom vi inte ens vet än om det blir en säsong.

Costanza: Enl Glader i nedanstående intervju så är det inget snack, BH tränar Modo fortsättningsvis, men finns alltid ett men...

jonsson: Han klev ju in i säsongen jättesent och KHL börjar mycket tidigare än övriga ligor.

JoseGonzales: Är inte så säker på att åtta timmar om dagen räcker i alla lägen.
Dock tror jag ingen orkar en kopiös arbetsbelastning konstant, utan att det säkerligen sker i perioder.

Costanza: Hur sannolikt tror ni att det är att Glader och Kenttä INTE jobbar 100% nu under silly?

Skulle säga att jag är rätt jävla säker på att det jobbas varje dag 8 timmar som om inget hänt

Ros och Abrahamsson snackar MoDo under ca 30 min. Hur MoDo ska hitta en ny tränare glömde de dock bort i ett annars bra samtal.

Tarasov: Han verkar passande😉

RedNek:
Köp!!

« · 2054344 · »