1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474545 inlägg · 4078 ämnen

Silly season - 2020

« · 2048088 Till forumet


Silly season - 2020
Är det okej att starta upp en ny tråd? Lika bra att börja tänka i dessa banor istället, nu när det blev som det blev.

I nuläget så är det många positioner som behöver fyllas ut, men vi sitter ändå med en okej stomme.

Forwards
X - X - X
Rosdahl - Olofsson - X
X - Jellvert - X
Sylwander - Häggström - X

Förhoppningsvis så ser vi en utveckling på Olofsson som vi hade med JJ, då skulle han kunna leda en förstalina. I övrigt så kan vi kanske komplettera med LP, Åhström, Karlström, Wahlgren och Wahlgren. Skulle vara härligt om Forsberg skulle kunna tänka sig ett år till nu när han ändå pluggar i Umeå och inte är särskilt dyr heller.

Backar
X - Norlinder (räknar dock bort honom)
X - Öhman
X - X

Wallinder och Styf kan säkert ta ganska mycket istid nästa säsong, men här behöver det annars komma in mycket nytt. Ska man försöka behålla Hedman och/eller Tommy? Vad är oddsen att en som Belov skulle kunna stanna?

Målvakter
Lundin - Dackell

Drömmen är ju om man kunde punga ut för Bartosak här (inte troligt), annars så får vi chansa på någon lite mer okänd kille tycker jag.
Låst ämne


Sv: Silly season - 2020
KB65: Bra gjort med en ny tråd . Ingen idé att älta det som varit det blir inget bättre med det.

Heja Timrå och Modo ( utom när ni möter oss)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Sven Tuta: Undra om vi kommer att få se någon av dessa spelare som är på G till SHL ändrar sig och stannar kvar för att typ " denna säsong inte fanns" eller "nu jäklar vill jag ta revansch med laget i mitt hjärta" ???
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Smurfen: Beror väl hur kontrakten är utformade. Går det att bryta? Högre liga innebär också högre löner. Men, visst vore det underbart om det fanns fler som tänkte som Dahle’n och stannadd kvar
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Smurfen: Karlkvist har ju varit en trotjänare ända sen vi åkte ner, trots erbjudanden från högre upp. Han skulle kunna få legend-status om han stannar ett år till, men förstår till fullo om han vill vidare.

Glömde From i original-posten också, han skulle jag gärna se också. Känns inte helt otroligt.

Hur tänker vi kring Björka? Han har också varit med sen början på det här äventyret och gör ju ändå rätt för sig varje säsong men kanske dags att prova nytt? Jag gillar ändå honom.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
KB65: Klokt med ny tråd!
Vad händer med kangas?

Kan man så ska man gå allin på Barto, för att ta sig till shl behöver man en målvakt i absolut toppklass eftersom han måste kunna stå på huvudet och rädda laget väldigt många gånger om i ett slutspel.

Jag skulle säga att målvakten är 50% av ett lagbygge för ett avancemang
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Sven Tuta: Det bästa man kan göra nu är att fortsätta stödja klubben med soffbiljetter, samt köpa säsongskort när de släpps.
Där har vi den stora möjligheten att bringa lite lugn till klubben.
En sådan effekt tror jag nog också vi kommer få se, att vi var ett topplag kan ge utslag på säsongsbiljetterna året efter.
Hoppas på minst 1000st fler i snitt till nästa år.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Har exvis Karlqvist något som gör att han känner sig hemma med Modo?, även Björka är ju stabil i sitt spel
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
KB65:
Dennis Svensson från KIK
Sebastian Fakt från Almtuna
2 år på båda
Förläng med From/LP
Ser gärna 3 år på båda.
Björka 1 men osäker
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Tarasov: Skulle gärna sett Daniel Ljunggren från Mora.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
hockey_21:
Jag tycker han är bra men saknar uppsidan som jag vill se, men värvar vi honom gråter jag inte.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Tarasov:

Vad heter han i bik som gick dit från KHK? Linus Karlsson va?

Han skulle jag gärna se i en första eller andrakedja med Olofsson och Rosdahl.

Ljunggren i mora är en sjukt bra playmaker och i rätt omgivning kan han ösa in poäng.

Åhström och LP ska ha chansen att slå sig in.

From är värd att bygga vidare på.

Det är förstakedjan vi måste lägga krut på och scouta rätt. För chanserna att behålla någon från den är nära på noll.

Backsidan måste byggas rätt och ha en offensiv och en "belov" i varje backpar.

Målvaktssidan har vi andramålis klar i lundin. Men måste ställa frågan till bartosak vad han vill ha för en säsong och sedan göra allt för att försöka behålla honom. Han känns fan viktigare än alla utespelare.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Rytter:
Ja Linus K vore mumma
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Tarasov:
Just det.... vill ha Niederbach, ge honom en plats med Rosis och Freddie.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Tarasov:
Nieder - FO - Rosis
From - Jellvert - Fakt
LP - Dennis S - x
Sylvass-Hägg - Åhström

Men Glader ger oss nåt bättre.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Ingen nyhet direkt, Bartosak vill stanna, men vill spela i i högre liga. Komplicerat läge, säger han.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Costanza:
Det är iaf en bra början att han vill stanna.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Norlinder förlängde med Modo, betyder inte det att han blir kvar?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Tarasov: Det är viktigt att lag som Timrå, löven, modo, Karlskoga, Södertälje, Västerås mm går ihop och ställer krav mot förbundet gemensamt, det är faktiskt helt jävla sjukt att man sitta och tycka att säsongen aldrig har ägt rum för att sen helt skita i vad alla vinnande lag med chans på avancemang har åstadkommit.
Jag kan absolut förstå att man inte bryr sig om att dela ut ett sm guld, det är sekundärt i detta läge, men att förlorare skall bli dom som vinner och vinnarna blir dom som förlorar strider ju mot precis allt som idrott går ut på, det är ju den mest fundamentala del och varför vi håller på med idrott i alla dess former, man tävlar för att vinna!!

Förbundet har verkligen med detta beslut tagit det absolut sämsta beslut man kunde ta, dessutom för tidigt, spelare har kontrakt till sista april och därför bör man ha kunnat vänta flera veckor till och ändå kanske kunnat få till skiljematcher, att vissa har argumentet att ”våra importer måste hinna hem innan Canada/usa etc. stänger sina gränser” spelar öht ingen roll, alla lag har möjlighet att satsa på sin egen juniorverksamhet och svenska spelare inför säsongen, väljer man att fylla truppen med importer så får man skylla sig själv!

Jag har inga förhoppningar på att ligan kommer öppna för kvalspel eller liknande men jag hoppas att alla direkt inblandade lag i 1:an och allsvenskan går ihop gemensamt och kräver iaf någon form av fördel till nästa säsong, ekonomisk ersättning, poäng eller vad rusa som helst för går vi lottlösa från detta så är det modern tids värsta skandal inom svensk hockey!
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Costanza: jaha var svårt att tyda , nåt mer intressant eller var det så han uttryckte sig?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Heyerdal: It complicates Bartošák's upcoming season. “I wanted to stay here next year, I really like it here, the whole organization is on a very high level and I like life here overall. But by not progressing, it complicated. Straight ahead, next year I want to go back to the top league. I was a bit expecting that we could move with MODO to catch SHL. But unfortunately it falls. ”
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
hanzon: Det verkade bara gälla om Modo avancerade. Kan tänka mig att den klubb i Nhl som draftade honom inte tycker att han ska spela i allsvenskan utan steppa upp i en högre liga.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Costanza: Vilken misär.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
hanzon: Tyvärr betyder inte ett kontrakt speciellt mycket idag.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Golden boy : Men Frölunda/den klubb som värvar han får väl betala en summa till MoDo?
Låst ämne


Sv: Silly season - 2020
Golden boy : vi har Lundin o Dackell på kontrakt, Dackell gjort en fin säsong i Norge, ung lovande kille som kan få sitt genombrott nästa säsong, Bartosak är drömmålvakten men vill uppåt och blir för dyr
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Heyerdal: Ja Bartosak blir nog omöjlig att få behålla. Dackell är som du skriver en lovande målvakt men fortfarande väldigt oprövad. Lundin känns inte som en målvakt mangår upp med men jag kan givetvis ha fel.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
hockey_21: Håller med om Ljunggren. Har alltid gillat honom. Bara å värva om han är ledig
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Tyler Durden: Är det någon som vet hur det blir med spelare som vi lånat ut under säsongen, tillhör dom fortfarande Modo eller?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Gäsp:
Glader gjorde succé denna säsong. Den sämsta värvningen han gjorde var Kangasniemi, som ändå var godkänd med plus.

Ja tänker att man säkert kan hitta en bra målvakt även om det inte år no-brainer a la Bartosak.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
hanzon: de flesta som skriver allsvenska kontrakt har en shl-out. Men det kan kanske innebära att man får en större ersättning för honom.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Gäsp: Bartosak öppnar för spel i Modo nästa år. Få supportrar är så härdade som vi Modoiter, så glöm den här säsongen! Efter denna säsongs misär och orättvisa, så blir det ännu roligare att gå upp nästa år. Om vi får behålla Bartosak i mål, så kommer vi att vara i bra bit på vägen och isåfall kommer jag att krysta till att vi faktiskt vunnit något denna säsong - en världsmålvakt.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Snipan: Gillart!!😎😎
(Även om det inte betyder något)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Snipan: Barto drunknar snart i rödgröna twitterhjärtan, han får ju beslutsångest stackarn :-)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Snipan: Stannar Barto så är han fasiken en Modohjälte i stil med Zucca efter bara några matcher.
Men klart, kan vi matcha buden han får kanske det går. Billigt kommer det inte bli iaf. :
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Snipan: Kanske dags att dra igång en insamling för att kunna avlöna Bartosak säsongen 20/21
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Snipan: Vilken jävla legend han skulle bli om han stannar!
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Gavelo: VI kan iallafall inte förlora honom pga det monetära. Då bryter jag ihop. Han har säkert en fet SHL-lön i avtalet med Modo, men det får vi fixa på något sätt. Jag tycker att han är nyckeln till SHL. Som supportrar ska vi inte spara på våra kärleksförklaringar till honom. Det kommer säkert att väga in i hans beslut, så in ALLA och gilla eller skriv något på hans Twitter mm!
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Snipan: Man får väl så lov att fixa twitter nu då! :)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Gäsp: Jag har precis skapat konto och varit in och gillat hans tweets
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Gäsp: Ni som är på plats, d v s i Ö-vik, skulle man inte kunna göra ett megatifo för Bartosek i lyan och bjuda in honom så han får se hur mkt vi vill att han stannar.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Costanza: ja han kanske funderar på ÖSK , skriver att han vill spela div.1 hockey...
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Snipan: Han känner sig ganska välkommen i Övik och Modo det märks i hans uttalande.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
hanzon: Bartosak representerade för mig en utdöende typ av målvakt .En attackerande målvakt som gör allt för att rädda en puck. Inte placera sig så pucken studsar på honom, utan ett driv att utmana varenda puck.
Jag blir helt enkelt förbannat glad när jag ser honom spela. Blir det inte i Modo så kommer jag ändå följa honom och önska honom all framgång framöver, även om jag bara fick njuta av honom en kort stund.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
J F K: Bartosak var ett monster i slutspelet! Grymt imponerad av han.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
J F K: Största intrycket gjorde han i första finalen, men även när han bytte av Hanses mot KIK(?)
Har aldrig sett en målvakt i Modo med sådan pondus, som du säger sättet han kliver ut och utmanar skytten samt hur han fullkomligt ägde den matchen. Straffläggningen såg det ut som han mötte p10..
Nä, om han skriver på kommer jag sväva på moln till nästa års final😎
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
gizzo: Fortfarande sjukt ledsen över att vi inte fick den här drömfinalen. Speciellt efter den vansinnigt häftiga första matchen.

Jämna drabbningar över hela grundserien.
Publikfesten och inramningen.
Bartosak mot Cannata.
Hellkvist mot Fagervall.
Alla dessa spelarprofiler som har växt fram i båda lagen över säsongen.

Allt upp i rök, så jäkla tråkigt.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
KB65:

Låter ju inte helt j-vla omöjligt ändå ang Bartosak.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
J F K:

Huvudet på spiken! En aktiv målvakt som jobbar och utmanar skytt som kontrast till dagens passiva målvakter som bara jobbar med att stå rätt och täcka så mycket som möjligt.

Ser hellre på en målis som barto och tar att han blir helt bortspelad ibland då han är för aggressiv.

Kul att han trivs så bra och pratar så gott om klubben, staden och fansen redan.

Nu får Sedins böta för att dom inte avslutade i modo genom att ta hans lön.

Sedan Steen som förstacenter så har vi nått att bygga vidare på.
Låst ämne

« · 2048088