1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 542177 inlägg · 4144 ämnen

Silly season - 2020

Sv: Silly season - 2020
Spock: äcklig sekt sif är inte konstigt svensk hockey är som den är i vissa delar

Spock: Det är fan helt jävla sinnessjukt hur detta har pågått i svensk ishockeys absoluta topp. Jag spyr. FYFAN. Huvuden måste rulla.

Golden boy :
Jonas Rönnqvist

Från Hörnefors: tror inte Harju är intresserad av en tredjeuppställning i allsvenskan, ren gissning men magkänslan säger första eller andra om han ska spela i hockeyallsvenskan

DödÅtSIF:
Är det den stormigaste perioden som SIF någonsin gått igenom? Lite som ett #SIFToo.

hockeysverige.se/2020/04/22/svenska-ishockeyforbundet-knackte-var-mamma

{9025}: När det gäller Harju så tycker jag att det beror på hur dyr han blir. Han skulle absolut vara bra i tredje men då med en lön anpassad för det.

Kunglouie: Publicerat 13:08 2018-06-07. Om BH kan ändra sin uppfattning och inställning på några månader må väl gemene man kunna ändra sin över närmare två år?

Hans Wallson presenterad nu, 2år.

Kunglouie:
Ja läste den och tänker att i princip ör det Luleå som är aktuellt.

Rönnkvist verkar inte så sugen på nytt tränarjobb, framförallt inte utanför Luleå...

"– Det har blivit lugnare och lugnare. Intresse finns fortfarande men jag har sagt att jag inte är intresserad om det inte finns något som är hundra procent rätt. Då har jag i stället valt att tacka nej till allting. Kanske för att jag har en härlig vardag där vi är i en ny fas där man får lära sig nya saker. Jag har fått många fina erbjudanden, även utomlands. Hemma i Sverige finns det inget annat lag än Luleå jag skulle vilja träna och jag unnar verkligen den här staden en hockeyframgång."

MorganaLefaey: Ja 3 stycken rightskyttar är för lite. Speciellt när ena är Hägga, blir som att vi bara har två då haha. När Glader nämnde i senaste nyhetsuppdateringen att vi ska utgå från 12 forwards, plus någon/några juniorer så fick det mig att fundera kring detta. Vi har 9 forwards på kontrakt just nu, alla lär vara ordinarie. Om vi då räknar in Blomstrand (leftare) och kanske Jfopp eller Harju (leftare) så har vi 11. Då måste sista forwarden vara rightare och offensivt skicklig om detta problem? ska lösas. För även om LP tar stora kliv i sommar så är en right skytt för lite.

Vet att Hellkvist iallafall är noggrann med att det ska finnas helst en rightare i varje kedja.

Ännu mera problem blir det i PP. Förra året så körde vi med ett 1-3-1 PP. För att 1-3-1 ska funka så måste alla spelare vara väldigt skickliga med pucken och man behöver två eller tre rightare. Dessa två ska kunna skjuta och passa, dock så behöver inte rightaren i slottet vara lika skicklig som den vid kanten. LP är skicklig och har ett fint spelsinne och kan passa pucken, men han har inget vidare skott. För att kunna ta direktskott så måste du först lära dig att skjuta slagskott. LP har nog inte tränat så mycket på slagskott eller skott överhuvudtaget då han alltid har vägt lite, kan vara så att han också gillar att dribbla och passa pucken mer och därför inte tränat så mycket på skott teknik. Men att inte ha ett så utvecklat skott är vanligt bland juniorer. Öhman då? Ja han är också skicklig men tycker inte heller att han har ett så bra direktskott, han är dock duktig på "tysta skott" och kan spela på blålinjen.

Det blir för övrigt intressant att se hur vi ska rymmas med Aagaard, Blomstrand, Sveningsson, Ohlsson mm i PP då alla princip är leftare. Kanske att man ändrar PP taktik för att få plats med alla haha.

Tarasov: vem är rönken?

Kan det vara så att vi får Jonas Rönnqvist som tränare när det spekuleras om spelare från Luleå?

Costanza:
Misstänker att rönken inte ville ha honom, är lite i Litar på Glader läge. Även om vi får räkna med att han kommer göra misstag

Costanza: jag tycker det låter positivt, kanske får en nytändning med Modos jakt mot Shl samt oerhört mycket rutin, kan knappast vara för pengar då han kan tjäna betydligt mer i andra ligor, men det sprids rykten nu så bara ligga lågt

{5647}: Sedan får han och Urban locka hit Linus...

#13: Också lite tveksam, men kom ihåg den långsamme MoDo-ratade 33-årige Wernblom som spelade upp Twin Peaks 2006: 42 matcher-37 mål-21 ass- 58 poäng

#13: Jag tycker att han på senare tid börjat jobba hårdare och är därför inte helt avvisande. För fem år sedan hade jag sagt nej.
Han är nog av naturen lite lat så man får ligga på honom (Eller sätta Johan Forsberg på det)

{9025}: Nej Tack till Harju.

Harju? Rönken har alltså redan börjat jobba...

atomragnar:
För egen del vill jag helst att ett lag som kan utvecklas under säsong. Så jag tycker det blir för mkt med 3 spelar kring 33-35. Det är ofta dyrt och man betalar för saker som ligger bakåt i tiden.

Men samtidigt så behöver man en spridning även i ålder tyngdpunkten i laget bör ligga mellan 23-27, så 1-3 spelar i laget kan säkert betyda en del för gruppen.

Robin Ztorken L: Något som gör att Johan och Johan ej vill spela tillsammans?

KulltorpsOlli: För en gångs skull håller jag med dig😆

Robin Ztorken L:
Generellt skeptisk till spelare på nedgång men ett år kan jag leva med, och som du säger vill jag inte ha JF/Harju och Högga

{9025}: Njaa..

{9025}: Men börja inte med Leksandsvärvningar nu!! "Bäst-före"- värvningar. Jag tror inte ni blir lyckliga av dem. Dyrt, skadebenäget och överskattat. Och testat av leksand i 2 decennier redan...

{9025}: Vore väl fantastiskt men då lär vi inte få ha kvar vår andre Lueleåveteran

Vad tror vi här då?

MorganaLefaey:
Vi hade 4 skyttar som höll högg nivå allsvenskan, Björka/Karla/JJ och Tambellini. Om Blomstrand skriver på så tänker jag att Svenningsson och Blomstrand bidrar med en hel del eldkraft.

Björklunds mål skapades till viss del av omgivningen i första när han fick vara med där, vi kanske inte lika mkt mål från Olhaver men tycker mig se att att han har ett bra handledsskott. I Olhaver så tror jag ändå att vi har en uppgradering jämfört med Björklund. Domsjö kommer älska Olhaver det vet jag. Aagaards stats är svårtolkad, men han kan mkt väl vara en bra målskytt.

Men vill fortfarande han en direktskjutande Högerskytt, men det kan som JFK är inne på mkt väl bli Linus till hösten.

RagnarLodbrok: Du och Ove Sundberg får knuffas gemensamt!

JoseGonzales: Det behöver du nog inte vara orolig för att han gör. Men om, då knuffar jag gärna ner dig ;)

Costanza: Skriver HutchKing på för MODO får du putta ner mig i dyngdiket

MorganaLefaey: Jag tror nog att Linus kommer att kunna axla den rollen. Kanske inte fullt ut redan i år, men han har spelsinnet och tekniken att skjuta direkt övar han flitigt. Hägga är givetvis inte alls rätt för det där, för att kunna spela på den positionen måste man både kunna skjuta och passa pucken.
Jag tror nog att Åhström och Linus kan gå in i ett andra PP i vinter.

MorganaLefaey: Vi får se vad som blir över från AHL, Finland och SHL. Som sagt, Hutchins är en bra PP-skytt, men gillar Umeå lite för mycket tror jag. "Men skjuuuut då för faaaan!!" vill man ju undvika att ödsla rösten på även framöver.

Costanza: Vi har haft grymt flyt genom att ha två högerskyttar med bössor som inte bara varit hårda utan även någorlunda riktning o kunniga i konsten att skjuta direkt.
Så vad tror ni? Vem blir vår nästa direktskjutande högerskytt?
Har svårt att tro att man inte försöker få in en som kan vara skarprättare i PP.

Just nu så har vi 3st och jag har svårt att se Hägga eller Linus få den rolllen.
Öhman kanske på backsidan, men jag tror han kommer strula till sin säsong igen.
Och just nu så tänker jag egentligen på forwards. Och Hägga o Linus är
nog inte rätt spelare för det.

Costanza:
Ja vi spottar ju fram två sådana per kull i övik

Costanza: Samtidigt valde Filip Westerlund bort MoDo för Frölunda som 17-åring, så de är ju här uppe och fiskar i Höga kusten i brist på annat. Alex Steen var annars en stor och bra fisk på kroken för oss från Västkusten.

Tarasov: Hörde du intervjun med Rönnberg att Frölundas "management" haft koll på Norlinder i 3-4 år. Säkert... Härlig Frölunda-sanning. Men vi bjuder på den.

{8839}:
Jag tror inte man skall ta alla rykten på allvar, skulle vara mer orolig för Brynäsryktet

Costanza: Visst räcker det med en spelare ifrån oss , en av de bästa har ni fått och han kan man bara älska ..så ni vet !

jonsson: Har en känsla att vi kommer ha ett jävligt bra lag nästa säsong. Nye tränarn får väl kolla video och se hur klubben vill spela och ta bort bakomryggenpassen i egen zon. Tappat ett år av mitt liv pga de där. Måste ha varit en psykopat som uppmuntrat till sånt där spel. Nån utan konsekvenstänk.

jonsson: Jag är mer skeptisk....

Costanza:

Jag räknar med att det blir hockeysäsong.
Kör bara kör

hanzon: Så är det. Tyst om Iikka och Belov. Väntar kanske in Finland och andra vågen i SHL's rövarstråt. De hör nog till de dyrare alternativen.
Hutchings kan vara ett senare alternativ för oss och då får vi ett radarpar med Svenningson. Skulle vara coolt med en riktig etablerad center som chockar sillysäsongen.

Costanza: Får hoppas att vi får några nyheter snart om nya spelare, så det blir mera silly season härinne istället för det som hör till appropå ingenting.

{8225}: Jag tillåter den där MoDo-låten. Hade även godkänt Shaggy med "Mr. MoDoLover. She call me Mr. Boombastic"

{8225}: hatar dessutom att jag inte skriver De i stället för Dom.....

skrev dock inte Dem

{8839}: Jag tror det sitter i Hjärtat hos oss MoDoiter. det finns ju fortfarande en hypotetisk möjlighet att han kan förklara varför han blivit så missförstådd mm.

Men MoDos f.d. trojka ska ju träffas om några dagar. Då lär väl Björn få visa sin pokerhand. Hoppas innerligen att han får gå till Leksand(för dyr peng). och att Bartosak inte följer med

{8225}: Dessutom, dom...känns som att jag distanserade mej mot våra kära Moderatorer, vi har världens bästa moderatorer plus Icing-Ove som en kär icke-moderator

{8225}: När blir det klart med Björn kan man fråga sig , vad sitter det i ?

« · 2056392 · »