1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 547388 inlägg · 4164 ämnen

Silly season - 2020

Sv: Silly season - 2020
Olli Nomadinen :
Grattis, ni blir bra även nästa år då. Iofs tror jag ni kunnat bli det utan Dahlén.

Olli Nomadinen : Det var ju inte direkt otippat! Men lite mer otippat är ju att han fick mer lön än Sebbe Ohlsson!?

Silly: Hej Silly. Nu har Dahlén skrivit på för Timrå. Tänkte att du ville veta 👍

RagnarLodbrok: man vet inte ifall flera av de aktuella toppspelarna avvaktar för att se hur Shl-lagen gör framöver så kanske tar tid med ev besked från aktuella spelare

Silly: Ja helt klart, Tycker det ser grymt intressant ut (på pappret) ingen av dom är ju tyvärr klar än. Vi vet ju att Blomstrand och Edwin är aktuella iallafall. Lagace vore perfekt, Glader borde ha koll på honom. En första center av rang måste in om vi ska vara ett topplag.

Tarasov: Om han kommer så finns det lite alternativ. Hitta Gladet en intressantare center senare så kan han gå ut som rightare på kanten ( om inte Blomman kritar på), om Agaard får problen med skadan eller rent spelmässigt så kan han ta centerplatsen mellan Sebbe och Svenningsson, ingen dålig 2:a lina det häller,?
Känns som Mikkelson och hanskulle kunna driva det här lager tillsammans med Frank och Hägga!

mrpm:
Det tycker jag skulle vara bra, man vet lite vad man får där.

RagnarLodbrok: Känns helt okej att starta med. Saknas det något så går det alltid att justera under säsongen!
Men det känns som att det är mer fart i den här 1:a linan,
Blomman är bättre på rören än Karla, känns som att han inte är långt efter i skottet heller!,
Hedberg är även han snabbare än Tamby och skottet är nog liks bra. Tamby har ett bättre sinne att lukta till sig målchanserna. Tror jag.
Lagace väger 20 kg mer än JJ. Kanske lika bra på rören och är även han hårt arbetande spm Blomman och Edvin. JJj var ju lite finlirare.
Känns bra faktiskt om det här är 1:a linan, men ingen av dem klara?

mrpm: Vi leker med tanken att han är aktuell

Blomstrand Lagace Hedberg inte så dum första kedja

mrpm: Verkar ha samma agent som Anthony Peters också, om det nu spelar någon roll.

Tarasov: Jacob Lagace vore kanske något! Högerfattad center, vann poängligan senast han spelade i HA. Gick sedan till Luleå och spelade med en viss Brendan Mikkelson där.

RagnarLodbrok: det var inte min tanke att det skulle vara samma heller. Nostalgin kom ikapp när jag läste namnet Istvan!

Den gamle räven Martin Thörnberg får inget nytt kontrakt med HV.

KB: Väldigt bra sammanställning detta. Men har Tobias Enström officiellt lagt av?

{9105}: Jo, jag minns han, det var en skarp målskytt i Europa som valde en annan väg då.

{9105}: Inte samma spelare ju

Någon som minns när Istvan var ryktad till Modo? Tror det var runt 2011.

Costanza: Sylwander är ju en jäkel på att göra det besvärligt för målvakten också, men saknar Donald....han märkte inte ens när nån tacklade honom, haha

{8225}: Harju och Forsberg kan nog tampas om samma plats som grisen framför mål. Glader har nog garderat..Olhaver vill jag ha högre upp. Tror mycket på honom.

Costanza: Han hade kunnat gjort en del poäng i MoDo med om han fått stå framför målvakten i PP. Vem skulle vågat och lyckats försöka flytta på honom?

RagnarLodbrok: Blir säkert någon AHL-spelare, men personligen hoppas jag att man är och hugger på Istvan Bartalis, senast i Vita Hästen. Riktigt bra alla gånger jag såg Hästen förra säsongen. God för 1p per match och känns som ett säkert kort.

Silly: Vad gjorde du igår? ;)

Fel av mig!

Det vart ju bara en :-)

mrpm: Blomstrand NY Center Hedberg kan bli en vass första kedja. Undrar vilka namn man kollar på för första center rollen svenskt,nordamerikan,finne ?

mrpm:
From-Ohlsson
Rosdahl - Svenningsson
Är definitivt uppköp, sen behöver vi inte ersätta alla mål framåt. Vi kanske kan minska läckaget bakåt.

mrpm:
Jag tror mkt på Olhaver, det finns mer puckkontroll i honom och skottet tror är bättre än vad man på förhand kanske tror.

mrpm: Kontra förra säsongen:

Olhaver in i tredje med Jellvert och LP istället för Björklund. Tror Olhaver är ett uppköp där sett till helheten, kanske inte gör lika många kassar men tyckte Björkan försvann ofta i 5 mot 5. LP/Åhström som tredjelänk där även i år, ett år starkare och kommer säkerligen vara bättre än förra säsongen

Ohlsson > Rosdahl, Svenningsson > From i andraformationen. Aagard känns lite mer spännande framåt än Olofsson också. Men vi säger väl Aagard = Olofsson tills vi sett honom spela. Överlag känns även andraformationen mycket vassare än fjolårets.

Fjärdekedjan blir likadan och fortsatt en mardröm att möta.

Förstakedjan blir såklart omöjlig att ersätta, men kanske kan Glader hitta en ny Tambellini även denna säsong?

När kan nästa nyhetsuppdatering tänkas ske?

Silly: Jag hoppas även man får behålla Forsberg ett år till.

X(Blomstrand?) - X - Hedberg
Ohlsson - Aagard - Svenningsson
Olhaver - Jellvert - LP/Åhström
Sylwander - Hägga - J. Fop.
LP/Åhström.

Samma fjärde som förra säsongen, men tycker tredje och andra känns som betydligt mer intressanta konstellationer här, än föregående säsongs. Får vi in riktiga smällkarameller till första så ser det riktigt spännande ut!

hanzon:
Edwin Hedberg
Frank Corrado
Hppas på Blomstrand också!

atomragnar: Glader will tell.

hanzon: Ja, time will tell.

Vilken eller vilka av följande spelare som det spekulerats kring kommer att ansluta till laget?

Ludvig Blomstrand
Filip Westerlund
Johan Harju
Johan Forsberg
Edwin Hedberg
Frank Corrado

jonsson: "Hi Frank!" "Victor Hedman here" "I'm the biggest MoDo fan" "We need you. Sign the paper!"

Värdefullt att ha kontakter lite överallt.

Från Hörnefors:
Gillar den!

{8225}: Jag gillar ändå att Donald B levererade 28 NHL-poäng på en säsong hos Canucks. Mer än Dalle eller valfri division 1-lirare hos Löven om de så skulle passa varandra hela livet och skjuta på sin garageinfart.

Costanza: Så om Brashear fått större förtroende från Anders Forsberg o dyngat in en 10 puckar..då hade han varit egen produkt :) Håller helt med

Costanza: Haha, det är ju så många klubbar räknar. Skulle Norlinder gått till Frölunda Pigs när han var 17 kunde dom sagt att han var en egen produkt. all heder till Kramfors och MoDo, Kramfors för att dom fostrat och MoDo för att dom förädlat denna diamant. Hoppas han går direkt till NHL nu bara,vill inte se han i nån annan svensk tröja än MoDos o Tre Kronors

{8225}: Är du bra, så det åldern du har då MoDo ringer upp...

{5647}: Den ständiga frågan, vid vilken ålder är man fostrad i en klubb?

gizzo: Funderar på att flytta till Övik då jag ser hur jävla efterblivna ni Lövare är när ni först nu plockar fram halsduken och viftar och börjar snacka goja. Har inte sett nåt gröngult i stan på åratal. Ni är seriöst dumma i huvudet...107,000 går ju inte på matcherna så jag bor kvar ett tag till...

Costanza: Varför bor du i Umeå om du när du spyr så mycket galla över staden? Det märkliga är ju att du inte har samma attityd när du pratar med dina arbetskollegor ;)

KB: Var inte Norlinder hyggligt bofast i representationslaget och junior?

KB: Vi är bäst. Hela SHL önskar att de vore MoDoiter. MoDo behöver inte hålla på att stressa. Alla de som kan hockey kan se att MoDo Hockey står där och lyser som den bästa hockeyklubben på planeten och sen kommer kanske Frölunda ibland förbi och ber om att få låna lite av skenet. Ja, ni får låna Victor Olofsson och låtsas utveckla killen. Kommer ändå alltid vara övikskillar som hänger i taket och vinner poängligor i NHL.

Gavelo: Senaste säsongen så hade vi 9 ordinarie MoDo-fostrade spelare på kontrakt (11 med Wernblom och Åhström). 5 ungdomar och 4 äldre.
Lägg därtill 7 juniorer som var uppsatt i truppen vid något tillfälle, där 4 st fick signifikant istid (Wallinder, Wahlgren, Wahlgren, Styf). Ännu fler juniorer cirkulerade på a-lagsträningarna.

Vi går i nuläget in med LP, Åhström, Hägga, Wallinder efter att ha tappat talangerna till SHL. Styf knackar på dörren och potentiellt så har vi även Edwin, Tommy och/eller Hedman som kan spela till höst också.

Jag håller med om att föreningen rent av har överträffat förväntningarna.

Från Hörnefors: Med Hedberg så kommer det bara komma in yttligare 2 forwards och det är minsrc1 trasatlant dom går också in i 1:a linan! Tror jag.

Sedan tror jag Tommy kör 1 år till och Viklund kritar på för 2 år .
sedan kommer Glader köpa 1 back till. Då har jag räknat med att Frank är klar! Så kommer vi att börja!

Costanza: Jag skulle givet vis ha skrivit in E.Hedberg i första redan nu.

« · 2063218 · »