1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 546951 inlägg · 4162 ämnen

Silly season - 2020

Sv: Silly season - 2020
Monno: Vet inte om Wallmark eller Grundström vill riskera åka på en skada. Båda två ska skriva nya kontrakt. Wallmark ska skriva ett bra betalt kontrakt. Det vill han säkert inte ska gå i stöpet.

JoseGonzales: Fick lov å kolla. Hade fått för mig att Calle spelat betydligt fler NHL matcher än han gjort.
Wallmark bör kunna vara rätt dominant ja...

Monno:
Ben Marshall är på väg till Sverige, skulle kunna se detta om det är osäkert med JL. Å andra sidan vill Pittsburgh säkert att han skall få spela åtminstone tills säsongen drar igång.

JoseGonzales: Tyckte att han lät rätt laddad för Toronto-camp och att det skulle lösa sig därborta. Kommer Kung Kyle nu? Känner att nåt är på gång!

Monno: Skulle säga att Calle G är mer AHL än NHL även om han såklart skulle kunna vara aktuell för NHL. Wallmark däremot är ju en ordinarie NHL spelare så om han kommer till löven är det endast till NHL säsongen startar, men vore ändå en jävligt rolig värvning då han är riktigt jävla bra.

{5647}: Bara för att han inte är aktuell för NHL så kan det ju innebära att dom ser honom som en bra spelare för sitt AHL lag om den serien kommer igång. Att han byter klubb innebär det ju att dom som ville ha honom i MODO inte äger honom längre alltså är ju den dealen väldigt lös.

Monno: Fast det är inte ens troligt att Jesper kommer närmare speltid i NHL i och med den traden. Kanske vill han prova AHL, men vi får se helt enkelt.

JoseGonzales: Det som kan bara nackdel för MoDo är ju att PIT kanske känner att dom vill testa honom i AHL.
Dom vet ju redan vad han går för i Toronto.

Men men vi får vänta och se.
Jag har då tolkat Modo som att man har förhoppningen att dom stannar och att det är helårslån tills annat sägs. Andra klubbar har ju värvat mer öppna lån. T.ex om Calle G joinar Löven är det ju spikat att det är tills NHL drar igång.

JoseGonzales: Nu är ju han bara en biprodukt av traden för Kapanen, ses nog snarare som en bonus om han skulle bli något i framtiden

JoseGonzales: Jo, men han lär ändå inte vara aktuell för NHL i år. Det är ju inte så att man vill plocka Hållander från Luleå i vinter heller, utan det är framtiden.

S-vikaren: Känns det inte tvärtom? Att om dom tradear till sig honom så vill dom ha nytta av honom?

S-vikaren: får hålla tummarna för det.

Jesper Lindgren på väg att trejdas till Pittsburgh tillsammans med Kasperi Kapanen. Låneavtalet borde fortsätta.

{7814}: Intressant. Tjecker brukar fungera bra i Nolaskogs. Att han vill spela i världens bästa klubb är inget konstigt, men finns det någon annan koppling?

{7814}: En galen Tjeckåslovak! Värt att fira..

Har säkert redan avhandlats här för längesen, men såg nu att Modo J20 värvat en storvuxen tjeckisk back. Intressant?

hanzon: Steen såg lite trött ut av att ta upp säsongsslutet, skadan och andra motgångar, men han pratar som en ledare och han lämnar inte St Louis i första taget.

"There were definitely some things that normally don't happen in a regular season or playoffs. We've always been tight, we've grown even more compact as a group. That's also a big reason why we'll come back next season hungry and strong again."

Men de måste trejda några för att få plats. Namn som nämns i andra media är Bozak, Allen, O.Sundqvist.

Vad tror ni om Alexander Steen?

Amitiel: jo, men visst är det lite bisarrt!

Foppatofflan:
Är ju inte helt ovanligt att folk som han alltid ser sig själv som offret.

Confusius: man undrar ju vad han menar med att han varit en bricka i ett politiskt spel. Har fått uppfattningen att det är just han som varit den som styrt det politiska spelet?

Rytter: Jo, Hellkvist är lite av en idealist. Hans sätt är det bästa och att anpassa sig för andra lag är inte riktigt hans grej. Inte särskilt pragmatiskt, men samtidigt så gillade vi ändå honom då han var mycket bättre än tidigare alternativ. Det blev också en tydlighet då man kunde agera på samma sätt oavsett motstånd, matchbild eller resultat.

Sedan verkar han begränsat Styf rejält och var i praktiken allenarådande gällande taktiken. Det är en av de frågor jag har när han nu ska träna Leksand, för han var så glad över att ha fått den andretränare han ville ha. Varför då? Han vill ju ändå bara ha en puckplockare och jasägare bredvid sig.

{8399}:

Kommer säkert för många se passivare ut när man inte pressar som dårar över hela försvarszon.

Men jag tor att namn i grunden kommer vara lika aggresiva och sätta hård press innanför blålinjen, samt forechecka hårt i anfallszon.

Det jag tror och hoppas är att man kommer vara lite försiktigare nät motståndare har pucken i ofarliga lägen, där kommer man istället se till att täcka av passningar och vara täta dem för mål.

Förra året kunde vi ju i fel läge rusa på med två man så det öppnade sig stora ytor framför mål/ i slottet eller att backarna vid blå fick för mycket tid och alternativ.

Jag hoppas vi är fortsatt aggresiva men värderar lägena bättre, så istället för att säga att det blir passivt så skulle jag vilja säga smartare försvarsspel.

Sedan också att vi anpassar oss lite efter motstånd och matchbild.

Björn ändrade i princip inget utan fortsatt på samma sätt trots att det inte passade mot vissa lag eller i vissa matcher.

Tror vi kommer vara stabilare i försvaret pga justeringar i spelsystemet i egen zon samt att vi har en bättre mix av defensiva och offensiva backar jämfört med förra året.

Rytter: Innebär det ett passivare försvarsspel eller hur skall man tolka det?

Tarasov: 😆😆😆

jonsson: Jag förstår inte problemet, Ja han talar knackig Engelska, men jag förstår varenda ord av vad han säger, Det är inga problem med att förstå vad han säger?

Spelar väl ingen roll tycker jag att han inte pratar snyggt flytande bara man förstår vad han säger. ?

jonsson:
Det är inte HS så allt underlättas av att Ville och spelarna faktiskt vill förstå vad menas:)

{8399}:
Han får gärna vara motsatsen

jonsson: Ja Ville är ingen Larry Huras direkt (på gott och ont).

Lite orolig åndå att det ska bli missuppfattningar i kommunikationen mellan spelare o Ville.
Han har så otroligt svårt att få fram orden tycker jag i intervjuer.
Gäller att Omark, Styf är ordentligt på tårna så allt blir rätt.

Rytter:
Hoppas det inte funkar och att han vägrar ändra😝😝

Rytter: Det verkar bland annat som att man inte ämnar gå lika hårt på motståndarna när de har pucken i sarghörnen, att man inte lika tydligt släpper backarna och därmed tillåter obegränsat med backskott från motståndarna osv. Jag tror säkerligen att man kommer att vara aggressiva, men att inte lämna motståndarbackarna helt fria hela tiden. Jag hoppas också på bättre avvägningar när man sätter press på motståndarna i vår försvarszon, så vi inte jagar obegränsat som tidigare.

Dessutom lär det faktum att vi har bättre skridskoåkare vara till fördel. Förstakedjan var inte ofta i egen zon, men det märktes att de hade ganska jobbigt när de hamnade där. Varken Karla, Johnsson eller Tambo är några raketer på skridskorna, så de kändes alltid steget efter när de skulle pressa.

{5647}:

Ja försvarsspelet kommer nog ändras. Sylwander var ju inne på det i en intervju, att dom skulle spela samma system med puck och med press i offensiven men försöka vara tightare i försvaret så dom inte bjöd på lika många klara målchanser.

Just detta var Hellkvists svaghet, hans ego tillät inte honom att ändra försvarsspelet eller anpassa sig lite efter motstånd. Ingen slump att vi hade tufft mot lag som backade hem och gick på kontring, typ Västervik. Vi spelade ju med huvudet under armen i försvaret och öste på framåt och gav dem luckorna de ville ha.

Hoppas verkligen man spelar ett aggressivt försvarsspel men med en tanke bakom och när man inte har läge att sätta press gäller det att vara kompakta i försvaret.

IKO slipade väl till försvaret efter Hellkvist lämnade, men fortsatte med liknande spelsystem, och då gick dom upp också.

Spännande att se hur Hellkvist försvarsspel fungerar i SHL, på ett sätt är jag glad att vi slipper vara försökskaninerna.

Sven Tuta: Jag har inte sett någon träning själv, men en person jag litar på säger att det varit väldigt bra fart och intensitet. Dessutom verkar det som att jag och Gavleo blivit bönhörda, för utan Hellkvist så har Styf fått justera försvarsspelet i egen zon.

{5647}: Du skrev tidigare att träningarna har sett bra ut, men hittar inte ditt inlägg igen. Har du sett träningarna själv eller hört via ngn? Kan du beskriva mer ingående vad som sett bra ut, och vad är den stora skillnaden mot i fjol? Fart, intensitet, inställning, tempo, kamp mm!?
Visst är det matcher nästa vecka? Om, vart kan man se?

{8225}: Fast du är kul att skriva med/mot

{5647}: Exempelvis är Karlin ett bra exempel. Jag har ingen susning, men du`skrev
att han var 'lat' , vad bygger du det påståendet på

{8225}: det har jag verkligen inte sagt, utan är någonting du fantiserat ihop. Du kanske är förblindad av kärlek? Du kan mycket väl tycka att jag har fel kring Karlin exempelvis. Tyvärr fick Karlin aldrig chansen att själv överbevisa mig pga skadan.

Väldigt mycket jag skriver är min högst personliga uppfattning, medan det ibland (men sällan) är från någon källa med mycket mer kompetens än mig.

Jag tror majoriteten på forumet förstår skillnaden. Framförallt då jag försökt förklara det gång på gång på gång

Bad_Brett: Jag kan intyga att Axelsson var lat och omogen...tyvärr kan jag inte nämna vem som är källan. Kanske jag själv? Vill dock inte avslöja mig😉😂😂😂

{8225}: Det är väl självklart att det blir seriösare med källor. Alla begriper väl det?
Jag kan bara inte outa mina källor. Då skulle jag med all säkerhet inte ha några källor att referera till.

Du och timråiterna får väl helt enkelt vara arga på mig, så får de - kanske få - som tycker att mina källor är trovärdiga lita på mig. Bara för att du inte tycker att jag är trovärdig innebär inte att det gäller samtliga på forumet.

{8225}: Det kan ju vara så enkelt att personerna man känner har bättre koll än man själv? Om jag kände en virolog så skulle jag säkerligen föra fram dennes kommentarer om Covid-19 t.ex., men också ha förståelse för att denne kanske inte vill bli nämnd vid namn på en massa random internetforum.

Jag kan såklart inte bevisa att Dick Axelsson är lat eller att Krizan var en strulpelle, då jag inte känner någon av dem. Men ett forum skulle blir ganska trist ifall enbart personer med förstahandsuppgifter som kunde redovisa sina källor fick vara med och diskutera.

Sven Tuta: Du har en stor poäng, ber om ursäkt

{8225}: Grabbar, nu börjar det väl att spåra ur i Sillytråden. Va fan har vissa spelares kroppshydda, dessutom spelare i andra klubbar att göra i Sillytråden. Jag med flera vill läsa era lysande inlägg om, just det Silly.

{8225}: att du inte förstår rör mig faktiskt inte i ryggen.
Det finns personer på det här forumet som kam intyga att jag visste att modo var intresserad av två av de tre spelarna man presenterade i helgen. Tyvärr kunde jag inte röja namnen.

Jag förstår att du inte tror på mina källor, men det skiter jag högaktningsfullt i.

{8225}: Me, myself and I

{8225}: ” Han har axlar som en colaflaska, dubbelhaka och en liten putmage. Det brukar man inte ha om man tränar hårt.”

Nucky: gärna, är han otränad?Gärna svar med mer fakta

{8225}: Måste jag svara samma sak igen?😅

Nucky ok, har aldrig sett han live, men du kan bedöma att har är otränad då? Jag har ju aldrig tränat med han, så vet inte

« · 2075848 · »