1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 546036 inlägg · 4162 ämnen

Silly season - 2020

Sv: Silly season - 2020
Costanza: Blir det Linus Pettersson som ersätter Olhaver?

JoseGonzales: Vi hade för stort tapp av bra spelare innan säsong, bara att inse. Såna här saker händer i en storklubb. Glader fick hem Karla och prickade rätt med Frankie och Peters. Väldigt viktiga pjäser i vår trupp. Styf borde styra resten av säsongen. Tycker att laget ger lite extra nu för vårt unga ledarteam. Viklund blir viktig att få in senare.

Costanza: Ännu en spelare som lämnar MODO tidigt på säsongen. Glader kan inte vara helt nöjd med hur hans första säsong som ansvarig gått..

Tror ni Styf styr hela säsongen? Tycker han ger ett rejält intryck när man kollar på honom och det är alltid ett plus som ledare.

Smurfen:
Just nu känns det som att MoDo håller hårt i Storplånkan:
Gagnon->Heponiemi, Olhaver->Liljewall, LP->Strömgren

Majbrasan: Undra om tanken är att ersätta honom eller center platsen som Gagnon lämnade efter sig 🤔🤔

Eller sitter dom lugnt i båten tro ?

{5647}: Vet du datumet för värvningsfönstret nästa år?

Tarasov: Och kommer självfallet vara lika jobbig, om inte jobbigare, att möta likt föregående säsong :) Synd att det inte funkade, lycka till Gustav (fast inte när du möter MoDo)

Tarasov:
Och där blev han klar för tingsryd

Randy Marsh:
Gissar att han har hittat nytt

Randy Marsh:

Utköpt då?

{5647}: Ja, helt rätt beslut. Baserat på fjolåret så är det ändå en bra spelare på den här nivån som säkert kommer utvecklas mycket kommande år. Det har dock verkligen inte alls funkat hos oss.

Costanza: Jo, det har verkligen inte fungerat tyvärr. Han verkar vara en bra kille, men det hjälper knappast när han är så långt ifrån att platsa.

Nu lär han väl bli en kandidat för skytteligan som Björklund...

Randy Marsh: Vettigt beslut från båda parter.

Modo bryter med Gustav Olhaver!!

Bad_Brett: Jo, är väl bättre än inget antar jag.

Men jag tycker allt saknar nerv, och lånen från AHL/NHL gör inte saken bättre när man vet att vi(och andra) inte kommer ha samma lag när det väl blir allvar.

Antar att det är såhär det känns att följa svensk fotboll där man riskerar att tappa de bästa mitt under säsong.

Bad_Brett: Exakt, finns inte direkt så mycket annat att göra på kvällarna och helgerna så att kunna slå på en hockeymatch är ändå bra underhållande.

Nucky: Samtidigt, när allting är så konstigt blir det desto viktigare med saker som sport. Är tacksam för att inte precis allt ställs in.

Nucky: Även om det är en b-produkt och pauserna är veckolånga så älskar jag att boka in hockey 19:00.

Tarasov: Skämt åsido, detta måste vara den tråkigaste säsong jag någonsin upplevt. Inställda matcher, pandemi och ingen publik på matcherna testar verkligen mitt intresse.
Skulle inte bry mig 5 öre om man lägger ner denna säsong så man iaf slipper bli besviken över dessa icke-matcher.

Tarasov: Kan fylla på så det finns lite fler sorter att välja mellan

Nucky:
Glöm inte plocka med chipspåsen när du drar bara.

hockey_21: Om Dima skriver på kan dom ju prova hålla mig ifrån Fjällräven.. får bli en Icing-Ove och se matcherna från ventilationssystemet i värsta fall.

Tarasov: Timashov har inget kontrakt, vad väntar grabben på? Klart att han ska få spela hockey den här säsongen :D.

Tarasov:

Vill ha in Donald Brashear och se ifall någon vågar håna vårt lag i ett slutspel.

Har inte koll på vad som skulle in, men en eller två centrar och en ytter vore ju inte helt fel. Yttern kan vara Timashov, svårare med centrar ser gärna att man går svenskt och tar något från SHL annars blir det väldigt mycket risk i värvningen. Kanske en center från nordamerika och en från sverige.

Men svårt att veta vad vi behöver innan vi vet hur det blir med Kaut och Heppo. Skulle vara grymt om Colorado inte tar tillbaka honom och väljer att låta honom få en hel säsong eftersom det är osäkert med AHL och han inte är tänkt till NHL truppen. Tror han skulle kunna vara rätt grym och grisig i ett slutspel.

Sedan skulle jag vilja bli av med Lundin så vi kan använda denna lön till värvningar.

Tarasov:
Vad vill ni andra köpa? Eller är det bara jag och Costanza som vill köpa!

Costanza:
Forsbacka
Timshov
Klimchuck
Mina köp...

Frontschwein: Han lär nog hålla dialog med Kaut och Colorado för att veta om och när dom skall plocka över honom, då måste en ersättare in och helst en stund innan så han hinner spela in sig innan vi möter Timrå och Björklöven

jonsson: förmodligen inte ett smack. Han tappade säsongen redan från början när han byggde laget med två andra/tredje kedjor att bära oss mot shl.

Tarasov:
Om Växjö vill släppa Forsbacka Karlsson skulle det vara intressant kan även vara nåt för nästa säsong.

Costanza:
Försvinner Kaut så en ytter plus en center, men kan även tänka mig två yttrar. Lite knepig centersida isåfall.

jonsson: Glader har inget på gång. Han låter Timrå och Löven dansa med varandra natten lång.

Skulle va roligt att veta vad Glader har på gång.

{5647}: Han kanske är en skånsk Megamind, men med ett halvtaskigt hockeykunnande...

Costanza: Förstår fortfarande inte varför Percy skulle envisas med ett gigantiskt skrytbygge. Varför så stor ishall när man inte har något genuint hockeyintresse där nere? Den kostar kopiöst mycket mer än den smakar och fungerar som ett bojsänke för MIFs ekonomi.

Tarasov: Vad behöver vi?

Tarasov: Komarek verkar vara sugen på Norrland igen...Men, det finns ju megabra spelare därute. Ser ingen i ECHL där 2-3 topplag ställer in. Kommer nog att flöda in AHL-spelare till 30% av tidigare lön snart.

Costanza:
Vem vill du köpa?

jonsson: Var hyran, fel av mig: "På en fråga från Sydsvenskan vad som händer om Malmö Redhawks inte längre kan betala hyran, 295 000 kronor per match, svarar Percy Nilsson:
– Då får jag låsa dörren."

Costanza:

Klarar dom inte ens elen? då är det illa

{7814}:
Blir HV

{7814}: Vad fan har MIF för lag. Fagervall är ju chanslös från dag ett därnere. Kassakistan är nog slut. Tänk även den arenan de har. Vad sa Percy nyligen, "jag låser dörren snart om de inte betalar elräkningen"

Eller: Hugg BH, hugg! Kittlas som tusan! Killikillikill! Snart öppnas möjligheten!

Tarasov: Svikaren föll i sudden ikväll.

{5647}:
Det finns rätt många AHL-spelare i lämplig ålder som borde kunna ersätta, frågan är väl hur mkt pengar man har.

{5647}: "- We are MoDo Hockey!
Simple Kaut belong to us now."

Gavelo: Jag tror att han är tillräckligt nära NHL för att inte få vara hos oss, även om han kanske inte tar en plats direkt. Drar säsongen igång så är det en spelare man åtminstone vill ha möjligheten att ta in om det kommer skador eller formsvackor.

Jag tror att chansen är mindre än 10%, men oavsett är det bara gissningar...

{5647}: Allt är ju beroende på hur man ser på hans utveckling, även om han inte tar platsen i Nhl så kanske man vill ha honom i Ahl för spel på liten rink och snabb kunna flyttas upp i A-laget om det behövs.

Vi får se vad dom säger men jag skulle tro att chansen att han lämnar är ungefär 90% tyvärr

Gavelo: Han var väl den hetaste när de skulle plocka upp någon i våras och de hade skadeproblem. Jag skulle säga att han absolut inte på något sätt är given i Colorado. Därmed inte sagt att han inte kan ta en plats. Han är ju rätt ung också, så han kan mycket väl ha tagit ett steg till i sin utveckling.

« · 2110513 · »