1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545916 inlägg · 4162 ämnen

Silly season - 2020

Sv: Silly season - 2020
Tarasov: Som vi gjorde med Tambellini, korpenliraren som överträffade sig själv.

Rytter:
Helst spelare kring 23-26 om de skall vara utländska, jag är ok med att man chansar lite.

Rytter: Smart tjeckisk landslagscenter, men för långsam för Ilves snabba spelsystem enligt en kommentar. Låter som en perfekt ersättare till Jonathan Johnson.

Rytter:

Må så vara att han kanske är för bra för ha men det är ju en speciell tid och därför kanske man kan landa en sådan spelare

Steken84:

Ja du, landar man spelare i den kalibern är det bara att lyfta på hatten. Känns väldigt orealistiskt, tror vi letar spelare som ligger 1-2 skikt under denna nivå.

Däremot lämnade denna center idag Ilves:

www.eliteprospects.com/player/11103/ondrej-roman

Verkar dessutom vara lite av en playmaker:

"He's got good vision and likes to pass the puck, sometimes too often. "

Denna spelare var Malmö ute efter men valde en annan. Inte center

www.eliteprospects.com/player/26385/ty-rattie

Gavelo:

Jaa, äntligen

jonsson: Enligt säkra källor har Modo kontrakterat Conny Strömberg på ett 4 veckors avtal, han blir spelklar under måndagen och följer med laget till Tingsryd borta nästa tisdag.

jonsson: Hoppas på en förstecenter och inte nån förlängning med någon lovande junior, då blir det antiklimax..

Nyhetsuppdatering måndag 12:00

Steen klar😂 eller nån annan troligtvis

Randy Marsh:
Ja lite pinsamt för mig.... skummade förbi förstalinan och kollade 3-4. Oavsett 11 min hittar de en ny kanske de vill släppa.

Tarasov:

Ser nu även på Örebros officiella hemsida att han spelade totalt 11:03 minuter i matchen.

Tarasov:

Enligt stats.swehockey.se så spelade Bagenda center i första linan?

Charliejfz:
Daniel Muztio Bagenda spelade inte i Örebro idag, skulle gärna se honom och Forsbacka -Karlsson ge båda två år, så är vi igång med bygget till även nästa år.

Randy Marsh:Hoppas att ni är tillbaka i SHL snart.

Rytter: Finns dock ett orosmoln. Givetvis bör han stanna , men om Detroit har andra tankar är det nog svårt att gå emot deras plan. Vissa anser ju att man sviker MoDo om man lämnar, men om en NHL-klubb 'önskar' det , kan det nog vara svårt att gå emot det.

Tarasov: cmore pumpar ju in pengar fortfarande och gjorde inget avdrag för slutspelet som försvann, blir ännu mer framöver, 2025 tror jag, runt 60-65 mille per klubb

Randy Marsh: Nej det är så, vi blir plundrade vi med om vi inte går upp i vår, shl lagen sitt bara och väntar på att få hugga in på buffen tyvärr, de tär bra.

{8399}:
Jag tror de flesta klubbar kommer överleva, i princip alla vill att de skall överleva. Däremot kommer det bli tufft ekonomiskt för många men det är det för rätt så många i dagens läge.

SKiLMY:

Brynäs har större problem just nu än ekonomin och att bygga nästa års SHL lag, dom ska undvika att åka först och främst.

Så dom borde nog fokusera på detta istället för att sno andras talanger och göra ännu en chansning. Dom borde värva en stabil back och skicka Hedberg till oss innan dom lyckas förstöra honom.

Rytter: Tror också han tar ett till år. Många spelare åker iväg till större lag för tidigt så det hindrar dem mer än hjälper. Men han är välkommen till Leksand 22/23 =)

KB: Brynäs överlever alltid, ett negativt resultat är ju bara ett problem att lösa och ingenting som inte går att reda ut.

KB: Brynäs lär ju inte vara själva med detta problem. Halva HA går väl under lagom till Januari....

Nucky:
😂😂

Randy Marsh: Får väl hoppas att han stannar ett år extra som Norlinder och Berglund gjorde.

Kommer Brynäs ens överleva? Negativt 13 miljoner i kapital efter säsongen eller vad det nu var.

Tarasov: Vi lär ju inte tappa Harju till SHL iaf.👍

Tarasov:

Tror Wallinder är smart och tar ytterligare en säsong likt Norlinder ifall vi är kvar i HA.

Typ alla slogs ju om Norlinders namnteckning efter hans första säsong, men vi lyckades behålla honom ett år till. Han skrev till och med nytt kontrakt och hade stannat i Modo om vi gått upp.

Så jag tror vi har goda chanser att behålla Wallinder ett år till trots att vi spelar i HA, bara vi kan fortsätta utveckla honom till att bli en ledande spelare som går in som topp-4 bland backarna.

Märkligt detta, hörde ju igår att problemet var att vi satsar för mycket på juniorer, samtidigt verkar de intressanta för SHL klubbarna så speciellt dåliga kan de inte vara. Idag börjar vi grina för att lovande spelare ryktas lämna oss.

En sak är säker, vill vi utveckla juniorer och stå för detta så måste vi spela dem och låta dem utvecklas och få stora roller. Annars kan vi skita i juniorsatsningen och bara börja värva färdiga spelare som är dyrare.

Tarasov: Men vi har en bra ekonomi iaf!
Vi kanske ska skita i det här med hockey och bilda världens bästa bank istället.
Foppa kan ta med sina polare Bezos och Musk till att bli de 3 första(och enda) kunderna.

Nucky:

Sedan är de väl extra kåta på pengar efter den här pandemin. Ju fler säsonger de spelar där ju mer pengar får de för NHL kontraktet.

Bad_Brett:
Ja eller någon som kan bygga lag.

Nucky:
Ja det är inga konstigheter, trist men vi vet förutsättningarna. Det är samma sak för SHL-lagen, men där är Ryssland/Schweiz och NHL.

Randy Marsh: Nu börjar dom förfan rycka i dom innan dom knappt är ordinarie i HA..
Wallinder har varit riktigt bra på slutet, men nog skulle han må bra av ett till år i HA.

{9255}:

Tyvärr så är det så. Man hinner aldrig riktigt bygga upp något.

Randy Marsh: Både ni och vi måste upp, annars blir vi bara klubbarna som göder SHL lagen, förstår din känsla man blir ju skapligt frustrerad.

Randy Marsh: Önskar att vi kunde få fram en Jonathan Dahlén eller två...Någon med riktigt klubbhjärta.

William Wallinder jagas av Rögle och Brynäs....

Man blir så jävla trött att harva på i den här pissligan alltså.

Robin Ztorken L: Hästen som släppt in näst mest mål håller nollan mot Tik som gjort flest, starkt jobbat i första per iaf

Costanza: Nja, tror korven smakar bättre i Grums men där kanske inte finns svartklubbar?
Vi kan ju hälsa på vår gamle hjälte Peter Hagström :-)

Costanza: Tog aldrig namnet, men säg att du känner mig

Rytter:
Han var helt ok, funnits värre. Skottet minns jag inte riktigt däremot. Filppula riktigt bra den säsongen. Flanagan var bra, tyckte även Nättinen kom igång.

Hank: Tack för tipset! Vad heter hon?

Costanza: Jag skulle nog istället rekommendera hembygdsgården i Grums. Det som händer där stannar där.

Costanza:
Jag skulle sköta GPS en va?

Heyerdal:
Nej han fick gå under säsong.

Robin Ztorken L: Varm korv och sen lite dans i källare på svartklubb i Kil.

Costanza: Vad ska vi där och göra, se på bandy, eller? :-)

Robin Ztorken L: Är det OK om du kör bilen till Karlstad i oktober?

snowden: Kan bara hålla med dig.

Robin Ztorken L: Jag tycker inte att modo ska satsa alls i år. Givet situation med tappade intäkter och bidrag från staten så ska man inte värva för att satsa. Modo är inte i ett läge att utmana i år ändå. Bättre hålla i slantarna och utveckla talanger och hoppas på nästa säsong. Laget ska hålla från att undvika kval neråt ändå.

{5647}: Förstår din poäng och du har rätt i vad du säger, många lag som har tagit den vägen. Har dock svårt att se oss göra det. När det väl kommer till kritan har Glader misslyckats, men var väl väntat på ett sätt.

« · 2114967 · »