1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545534 inlägg · 4159 ämnen

Silly season - 2020

Sv: Silly season - 2020
jonsson: Är det vad man kallar alibi-markering?

Bad_Brett: Lugn, Modo har nu 3st 2a tränare, kanske väljer man att ta in en 4:e för att komma med lite tips

Gavelo: Anställ en riktig tränare nu. Vad fan håller de på med?

Heyerdal:

Var nästan så att 26:an i AIK fick tag på pucken framför målet, även fast 3 modoiter står alldeles intill

Heyerdal: Styf har en plan.... dom
Ska släppa på handbromsen!

Det kommer lösa alla problem

Djuunaz: vi blir sämre o sämre för varje match finns ingenting positivt längre o ny utv i anfallszon

Oj många som verkar vara glada att Hedberg lämnar, även om han inte varit super bra är han en av Modos ledande offensiva spelare och har mindre matcher spelade än de flesta. Vi får hoppas på att vi har spelare klara då så vi inte får en ännu tunnare trupp...

jonsson: Åter en utvisning i offensiv zon, även om vi verkar ha allt jävligt emot oss denna säsong så gör vi det inte enklare för oss själva heller när vi spelar så huvudlöst.

1-3 och där var det sannolikt ridå ner!

jonsson: Ridå ner.

Randy Marsh:

Är det nånting som går vår väg denna säsong?
Tydligen inte

KB:
Vet att jag nämnt det tidigare men Jimmie Ericsons kommentar om honom tycker jag sammanfattar det rätt bra

jonsson: Och han skulle vara en bärande spelare i nya Modo?

jonsson: Jag skulle då inte sörja om detta var sant, utöver att vi får en tunnare trupp. Har ju funnits viskningar om att det har varit annat än skador som har spökat kring hans frånvaro.

jonsson:

Ja vad ska man säga.. ännu en spelare drar och fiaskot är ett faktum.

jonsson: fått den känslan av hedberg så skulle inte förvåna mig. Var det inte han som typ i början sa att han valde modo i brist på bättre? Att liksom han inte egentligen ville vara i modo

jonsson: Får hoppas på det🙏

Är detta sant tro?
Uppladdat:

500x0-6924df4e-9610-4266-b206-c306698d3eab.jpeg

Kan vi locka tillbaka Barto nu, han lär väl fått lönesänkning oxå

KB: tror lövenkillen tycker det är trist med juniorer , björklöven är inte så mycket för att matcha fram juniorer
För övrigt spännande match ikväll, båda lag underpresterat, hoppas på en riktigt bra match👍🏻

Bad_Brett:
Wahlgrens kan säkert komma att bilda kedja i ett allsvenskt lag i framtiden.

{8839}: Var väl rätt nära med Enströmmarna (plus syster Tina) och Wahlgrenarna. De hade säkert någon träning ihop.

jonsson: Hockeysmart, ruggigt bra spelsinne och skicklig med pucken.

Nån som följt denne Theodor och vet lite hur han är?

Costanza: Nu har ni läget att göra det som inte funnits i Sveriges hockey historia att ta in dom andra 2 bröderna ..3 bröder i ett och samma lag , vilken grej det skulle bli i media och i Aftonbladet .
Läge för en återförening och kanske en förstakedja om några år .
Har det funnits i nått lag .. 3 bröder ?

Skulle vilja få in Ecke Holmberg i styrelsen som bollplank till sportchefen.

{8225}: Han begriper det sociala spelet. Cynism kan vara ett extremt kraftfullt redskap i dejtingsammanhang. Taktiker som "The Opposite", "Pre-emptive breakup" och "being the bad boy" är inte bara komiska, utan fungerar otroligt bra även i verkliga livet. Finns mycket att lära sig där, som att han vill ha Jerry som wingman för att kunna uppvisa upp en personlighet som osar hög social status.

Det som gör det ännu verkligare är att hans psykotiska drag nästab alltid leder till att fasaden rämnar efter ett tag. :-)

George är ju en karbonkopia av Larry David. Förvånansvärt mycket i Seinfeld är förankrat i verkligheten, även i de mer bisarra avsnitten.

Confusius: Palve är klass, vore otroligt bra men säkert helt orealistiskt. Om man ser Linköping är det han som man märker, konstigt att inte poängen blivit fler.

{8225}: Kunde ha varit värre, man kunde ha varit Timråit...

{5647}: Men i ärlighetens namn. har inte George dejtat oförtjänt snygga tjejer genom åren? Eller vad säjer du Costanza?

Confusius: Frågan är hur det ekonomiska läget är i Finland. Stämmer ryktena om sänkning så borde Hockeyallsvenskan nu ligga i nivå vad gäller spelarlöner.

Costanza: Oula Palve släpps av Linköping!

Antar att han knappast är intresserad av att gå till ett bottengäng i Allsvenskan, vi lär väl inte ha råd heller!

www.eliteprospects.com/player/43555/oula-palve

digitalbath: Niederbach är väldigt välkommen och blir kul att se honom i en MoDo-tröja. Kostar nog inte mycket. Bra jobbat där av Glader. Sen är man alltid nervös att Mats Ahdrian ligger bakom lånet och vill hämnas för vår stöld av Alexander Steen, de kallar tillbaka TN just innan en avgörande fight...

KB:

Klart att en junior är ointressant och tråkig värvning för löven, dom hatar ju juniorer och skeppar de lovande juniorerna de har, eller så lämnar de eftersom de aldrig får chansen i a-laget.

Costanza: Det är inte skitlätt. Det är som ful kille på dansen spana in vilka tjejer man ville bjuda upp. Försöker man för mycket på de charmiga/snygga/roliga, så kanske det inte finns så mycket att välja på om man fått nobben.
Det kanske inte duger med "Hi, I am George. I am unemployed and live with my parents".

{5647}: Vi är ju världens bästa klubb. Borde väl gå att hitta två bra centrar som inte heter Conny.

Costanza: Det är få sportchefer som har förmågan att nosa fram billiga rejects som sedan tar enorma utvecklingssprång i sin nya miljö (läs Nubben). Sedan kan jag tycka att Modos plånboken borde göra livet lite enklare för Glader, men han valde ändå att chansa på de viktigaste posterna i truppen, vilket vi ser resultatet av nu.

Om jag var Glader skulle jag vara riktigt försiktig gällande denna typ av taktik om han får fortsatt förtroende att bygga Modos lag i framtiden. Konsekvenserna av att nyckelspelare underpresterar eller lämnar blir väldigt kostsamt rent sportsligt. Det smutsar dessutom ner Modos varumärke som varit på uppgång de senaste åren. Jag gissar att många spelare redan nu tvekar att välja Modo på grund av all turbulens som ägt rum sedan våren. Sedan kan man så klart skylla på att Modo rånades på all kvalité efter den avbrutna säsongen samt osäkerheten som följde med pandemin. Jag kan dock tycka att det är Gladers ansvar att ha en sådan framförhållning att truppen ändå klarar några tunga tapp per säsong utan att det ska bli totalt haveri (Se bara på Björklöven och Timrå som fick behålla spets utan poblem). Jag vet inte hur kontrakt ser ut med spelare eller ledare, men tydligen behövs de inte i Modo eftersom spelarna ändå kan dra när de vill.

Jag hoppas verkligen att Glader prickar rätt med sina kommande förstärkningar och jag gillar ändå att vi tar in Niederbach. Han kommer att spetsa vår svagaste lagdel. Om jag fick önska så får Modo gärna presentera en förstacenter också, för det har vi saknat sedan dag 1.

Costanza: Sedan ska man ha klart för sig att man som allsvensk klubb är rätt långt ned i näringssystemet. Örnsköldsvik är inte en världsmetropol heller, så förutom de vi utvecklat krävs det ibland lite mer för att spelare ska komma till Modo.

Dvs, man kan ha varit nästan klar med flera sådana toppcentrar, när de plötsligt plockas av en klubb högre upp. Oavsett hur skicklig sportchef man har, så krävs det tillfälligheter och tur.

JoseGonzales: Helt rätt! Du har såklart fel!😉

JoseGonzales: Komiskt inlägg.
Wow..

Kunglouie: Ja, förstår inte varför MoDo inte bara la rejäla pengar på två spelskickliga toppcentrar i början på säsong och chansade med yttrarna istället. Blev ju mer av att laga en krossad forwardsuppsättning med silvertejp och hoppas att det håller.

Costanza: Känns otryggt med många lånade spelare. Alla våra NHL är med facit i hand nu försvunna. Orutinerat av Glader att bygga laget kring lån, detta är inte hållbart.

Monno: Så är det, men vi spelar ju som att vi bara lagt 5 miljoner på truppen hittills.

Costanza: Som vanligt med människor på internet ska man ta dom med en rejäl skopa salt.

Widebro skriver alltså som svar på inlägget: "Hej alla! Vill dementera att vi har 5 mkr över för spelarvärvningar pga inställd säsong. Vi har ett visst utrymme kvar i den ursprungliga spelarbudgeten som vi avser utnyttja."

Forts:
"Att juniorsäsongen ställs in gör att vi får besparingar vi inte räknat med vilket bidrar till att vi har större möjligheter att klara säsongen utan publik."

{8225}: Ni ska ta er dit först :)

{9315}: Han spelar mest av alla backar i laget å andra sidan...

hompa90: Kolla kontot iWas89 eller sök på #modose. Står att det ska in 2 backar, en center och en forward. Gissar att TN är en av dem...kanske även Boivin.

Costanza: Om det nu stämmer att finska ligan sänkt lönerna och spelarna får lämna så finns det en intressant svensk back som Modo kanske kan signa på 1,5 år... spelar i ett bottenlag som kanske blir glada om det finns ännu mer pengar att spara.

JoseGonzales: Entertainern Hägga lär åtminstone underhålla Er i slutspelet

Costanza: Vars står detta på twitter gärna länk?

KB: Kan tänka mig att det är en roligare värvning som MODOit men hans stats skriker inte att han kommer vara den mest underhållande spelaren. Stor skillnad på att leverera mot juniorer. Men jag kan såklart ha fel :)

« · 2127769 · »