1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 528225 inlägg · 4121 ämnen

Silly season - 2020

Sv: Silly season - 2020
Rytter: Något sådant har jag inte hört något om.

{8225}:
I Cmore intervjun sa BH att han gjorde vad som krävdes för att få lämna. Så tolkar det som att han medvetet gjorde och uppträdde så inga andra alternativ fanns än att göra sig av med honom.

{9025}: Vi uppskattar verkligen att du ger oss lite skit att lukta på. Det behöver vi MoDo-idioter. Vi är verkligen dumma, men är alltid förbannat stolta MoDo-krigare som vill vinna varje dag.

{9025}:

Lova bara att det inte är Karla som lämnar. Då är jag lugn.

Uppskattar att du delar med dig av det du kan utan att nämna namn. Bara kul att veta att det är säker på gång.

Också kul att hs har fått en till användare med bra insider i klubben.

{9025}: Järved köper alltså upp oss

Ni kan bara lugn. Det kommer hända grejer. Jag kan tyvärr inte nämna namn här. Men jag lovar att det kommer inom kort.

Tarasov: religion är ett opium för folket. Du är förlåten, mitt barn :)

Tarasov: Visste ni att Björn var pastor i Knutby tidigt 2000tal?

Gavelo: Men , då får vi ändå be JFK förklara lite, inte röja källor.

JFK: Var det stora sponsorer som var snarstuckna, eller gjorde sej Björn omöjlig?

Jag ser ju en skillnad i detta, så intressant att veta om våra stora sponsorer är snarstuckna eller om Björn absolut ville lämna

{8225}:
Jag får erkänna att jag också var troende rätt länge ang Hellkvist.

Costanza: Bor han i samma stad som du? Viken liten värld vi lever i

{8225}: Icing-Ove är här vid Dyngdiket och fortfarande lika poetisk..

{8225}: Jarå nä det är ingen fara :)

Vi har försökt få JFK att berätta men han tiger som muren, men uppenbarligen så har stora sponsorer nog satt press på Modos styrelse vilket på ett sätt inte känns bra, men jag förstår varför.
Idrotten idag handlar mer om business än om idrott tyvärr.

Gavelo: Haha, jag menar inte att hänga ut dej, mer att det var så kul med Icing-Oves kommentar angående Titanic. Synd att han bara försvann...
Du får kräva bevis från JFK, vore intressant för oss alla. Eller om man kan hitta sponsorerna som var där.

Men bara så kul kommentar angående Titanics orkester o din tilltro till åsnebrottaren.

Kan starkt rekommendera den ambulerande(kanske inte i Corona-tider dock) Titanic-utställningen . Helt fantastisk

{8225}: Nä jag trodde verkligen att Björn skulle vara kvar, OCH till mitt försvar så var det den linjen Modos styrelse och Glader gemensamt hade kommit överens om att följa trots följetongen med Leksand och Tjomme.

Sen att Björn gör saker som inte någon av oss förutom JFK här på Hs verkar känna till och fick lämna i slutet blir svårt för mig och alla andra troende att veta något om, men som sagt så hade Björn tränat Modo kontraktet ut om lekstugan stannat efter de uppmärksammade uttalanden som blev mediala, det har jag hört av säker källa seru :)

Costanza:
Ja utklassning by far, HS besegrar Johan Svensson kvitter och annat. Härligt!

Gavelo: Haha, var inte ryktena på silly bättre förr? Sakic fikar i Övik, nu är man glad om nåt överblivet lik från Kentää flyter upp i Övik.

allt var bättre förr, speciellt framtiden

{9108}:
Bortsett från att man vill att den klubb man håller på skall ligga i högsta serien och vinna SM-guld, så är allsvenskan en rätt trevlig plats med lite mindre hallar och småklubbar som hankar sig fram med små resurser.

Gavelo: Men du höll på Björn till Titanics musiker tystnade i det iskalla vattnet, haha

Sorry, var bara ett sånt kul MoDo-Hockeysnack-minne. No offence, haha

{8225}: Nej nej, jag såg han ungefär samtidigt som Joe sakic klubbor dök upp på Högakusten AirPort.

Vid närmare eftertanke kan det ha varit Roger Pontare, men det var jävligt likt Elvis iaf.

Costanza: O Elvis är död....

{8225}: Offen är rätt nära Elvis-status nu ;-)

Modano: Jag dömde ut dig för att du hela tiden hackar på Styf, du formulerar dig som en 12 åring och du använder ytterst omogna ord, DET dömde jag ut dig för!

Om du hade varit mer uppmärksam så hade du sett att jag sedan väldigt länge sagt att Styf är problemet i Modos ledning och att han måste kliva åt sidan!

Costanza: Jag litar absolut inte på Offen. samkörde lite offentliga register och Offen heter egentligen Fr..r.k Gl.d.r

Satan

Modano: Du är trevlig och får gärna fortsätta dominera här. Timrå har dock ingen chans mot MoDo i en final.

Gavelo: Bra ATT du är nöjd du vet fan ingenting dömde ut mig för Styf.Ja vem fick rätt ?? Som vanlig JAG kliv av cykeln och Vakna. Bra att de finns de som gör det på erat forum de flesta är trevliga här 💯🌑👍

Heyerdal: Vi litar 100% på Offen. George har en grym magkänsla.

Heyerdal:

Klart personen har kontakter. Sa redan i söndags att det var spelare på g som skulle presenteras på måndag/tisdag. Gick ut tidigt att en var klar idag sedan kom artikel i öa och senare bekräftelse från modo.

Så har ingen anledning att betvivla det han/hon säger, då det visat sig stämma.

Därför jag är orolig av det senaste inlägget som var lite negativt skrivet.

Modano: Du är ett charmtroll. Önskar fler var som du

Heyerdal: Ja, eller annars vaknar hen upp med ett hästhuvud i sängen :)

Modano: Jag tål allt precis som Modano

{8225}: den här Offen någon som vet mer om honom/henne ? Måste ha en hel del bra kontakter om det han nämner stämmer

Modano: Ja, eller så kan det vara så att du hittar på en massa skit.

{8225}: jo det är också en sak som gör detta med det jag sa tidigare att hockeyn är bara för pengarna och ej underhållande längre. lite därför jag ska börja ge mig in på mer om nhl igen framöver igen.

Costanza: Tack gillar dig du tål både skämt och allvar hoppas ni rensa upp skiten som styrt allt fel skandal med dessa

Modano: Jo, men han visar inte snorren överallt när han är i storstan.

{9108}: Fast vi är ju ingen rik SHL-klubb längre. Med slimmad organisation har man nog inte råd med assistenter. Vi har bara råd med ett fåtal ansvariga , så de bör vara av hög kvalitet, var man nu finner dem.

Modano: Sitter han säkert?

Rytter: Jo och det är det jag tycker synd om både Modo som förening och deras supportar

samt förstår man att dom jobbar säkert 130% inne på kontoren, frågan är bara hur dom vill gå vidare med detta, bara göra så man överlever säsongen ut eller försöka igen att ta sig upp till slutspelsplats?

för jag vet det som hände modo i år med spelarförluster kommer hända många många fler lag året som kommer efter.

Modano: Jag har alltid gillat dig Modano. Du är ärlig i allt du gör och säger.

Modano: Att du kallar våran sportchef för Pajas har inget att göra på det här forumet!

{8225}: Varför sitter Toker säkert???Var annsvarig för Luleås damhockey som du inte kunna misslyckats med. Fatta inte vad ner höjer den pajasen så högt har ingenting att göra på denna nivå.Se påALLA tränare byten mfl

{9108}:

Jo jag instämmer i det du skriver och vi delar bilden av vilka misstag han gjort.

Den enda förmildrande omständighet som kan finnas är att han varit bakbunden av ledning, att man vill säkra ekonomin innan man värvar. Nu ser man att det finns utrymme och man klarar säsongen och släpper på värvningsstoppet.

Samtidigt hade det varit så då är jag besviken på widebro som inte kommunicerat detta.

{8225}: Nja man kan tolka mitt förtroende för någon på många sätt.. men skulle inte säga att mitt förtroende för glader är helt borta, men jag tror som många andra jag har diskuterat detta med

att glader behöver någon med sig , en assist sportchef så han får någon att bolla idé med och få prata ut om sin situation vilket Alavaraa kan också vara för just modo.

Saleva: ja, han har ju inte hängt tillbaka Svartvadets tröja i taket ännu. Det skulle vara svinkul om han dök upp och avslutade karriären.

Rytter: det håller jag klart med dig om. problemet jag har sett i modos trupp är att för mycket folk har lämnat men det har inte kommit in någon ersättare till dessa herrar.. vilket gör att tär på annat material pga det., lite därför Corrado har gått sönder nu te.x för han blivit lastad mycket istid på pga modo har inte den bästa backbesättningen nu..

Som också Glader pratade om att fixa iordning när Wiklund och Enström gick sönder.. att han skulle värva in backar ,men det blev inget av det

sen med eran förste center som slutade - inge nytt där heller
Hedberg har slutat - inget nytt där, eller är det haga han ersätter honom med?

känns inte riktigt som han är påslagen eller han är helt tömd Glader i år pga allt strul som har varit i klubben pga sommarens plåga.

{9108}: Du verkar inte ha så stort förtroende för Glader, har jag fel i den analysen?

Han har haft lite stolpe ut faktiskt några gånger, men han sitter nog inte säkert när giljotinen faller över MoDo

Rytter: hårfin uppgradering. Å andra sidan anser jag de tre herrar du nämner tillhöra absoluta bottenskrapet i svenska andraligan.

Majbrasan: lite därför jag tycker det är lite svagt av eran nuvarande sportchef sitta och säga att man har en plan b plan c, när det kommer till kritan..

för man märkte det när Gagnon slutade med hockeyn hur lång tid det tog för honom att försöka värva en ersättare.. som laget i sin tur gjorde till en ytter..

« · 2144789 · »