1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 528067 inlägg · 4121 ämnen

Silly season - 2020

Sv: Silly season - 2020
Bössa 68:
Tänkte att meningen ”tror man kan locka Harju x 2 med att de får lira i samma lag” skulle förebygga missförstånd men tji fick jag! Ofint av mig skulle skrivit J Harju och J Harju.

Nisse på Mon or: Freddan tränar Modo nästa år.

Jag tror vi kommer få se en toksatsning kommande säsong. Vi har som sagt stark ekonomi(ännu starkare efter att ha dumsnålat sig genom denna säsong) och både sponsorer och fans är rejält jävla trött på att visa tålamod och vill se RESULTAT.
Med andra ord: vi kommer pulvrisera alla jävlar säsong 21/22.
Då öppnas plånkan på vid gavel.

Olli Nomadinen : Hmm, detta förklarar kanske lite , man kan vara utdömd av pöbeln, men slutresultatet räknas. Långt till april än

Där sitter MikeNomad och intervjuar Glader & Co

www.youtube.com/watch?v=RxPZh4AnWyk

{8225}: Ja visst är det små detaljer. Dessvärre för er del är ju en av "detaljerna" att ni helt enkelt har ett dåligt lag. Det gör det hela lite knivigt

{5647}: har egentligen inga synpunkter på antal, men lika ska gälla för alla lag. Sen kan väl fritt antal lån från ahl/nhl ifrågasättas...lex Löven...

Bössa 68: Kan vara lillebror, eller annars är Johan dubbelt så bra som de flesta :)

{5647}: vilket man tycker att dom ej ska göra fortfarande. Men allting ändra sig hela tiden om du inte är ett Stockholms lag där förbundet torkar arslet åt

Tarasov: va fint att harju dubblerar i dina 2 femmor!

Nisse på Mon or: Tidigare har inte juniorer räknats in bland lånen.

Rytter: ganska kul med Harald Lückner. Både Modo och AIK har svårt att räkna till tre. Bra att det sätts ned fötter.

Rytter: Jag skrev in ett meddelande till dom angående detta, men har ej fått något svar ;d

JanneG: Jaha, sanningen kom fram till slut. Önskar er lycka till ändå, men bra att samma regler gäller för alla

hanzon:

Ok, men den läste jag igår. AIK bekräftade ju lånet efter det. Trodde någon ny info kom idag som stoppade lånet.

Sputnik: Dom spelar ju läggmatcher för att finansiera spelartruppen, han är inte dum Kenttä

Olli Nomadinen : Små små detaljer, vi kravlar oss upp till topp 10, vinner en svår åttondels-final, sedan vågar Timrå inte välja oss, inte Löven heller såklart. Vi smyger med till semifinal...o resten blir historia

Nisse på Mon or: Varför större intresse från spelare? med en bra tränare klar tidigt och mycket bättre ekonomi så är det inte alls så självklart. snarare tror jag att vi har minst lika bra chans att locka spelare.
Nej, ni tappar hela stommen så det blir att börja om.

KB: Men serien är lång...

Confusius: Du menar att det är det blir lite svågerpolitik bara för att Stockholms hockeyförbund sitter vägg i vägg med hockeyförbundet? De lär ju inte påverkas av sådant...

Steken84: självklart, men skillnaden är att vi till stora delar kommer att ha stommen klar, sportchef klar, spelsystem klart och ganska säkert Fredrik A. klar..och ett betydligt större intresse från spelare...

Nisse på Mon or: Nä egentligen inte, skillnaden blir väl att vi iaf får behålla lite spelare och inte behöver ett helt nytt lag, sen att Juniorerna tar ett steg till i utvecklingen bådar gott.
Kruxet blir väl tränarfrågan, blir det förlängt med Sunken eller vågar man sig på ytterligare ett byte?!

Hur som helst så har Modo haft så fruktansvärd oflyt senaste året samtidigt som man gjort allting fel, nästa säsong kan det nog helt omöjligt bli sämre.

Confusius: supportrar är det värsta avskummet, haha

Tarasov:
Nu skall få förslag på en fin forwardssida till nästa säsong

Karla - X - Harju
Harju - Felix O - Haag
Ohlsson - Aagaard- Svenningsson
Sylwander- Jellvert- Oskar P

Återkommer med förstecentern. Tror man kan lockar Harju x 2 med att de får lira i samma lag. Skulle faktiskt kunna tänka mig Niederbach på lån en hel säsong om han inte platsar. Backsidan tar vi sen.

Steken84: Skillnaden är väl främst att vi har riktigt bra ekonomi, medan Timrå och Löven bränt mycket krut. Timrå på truppen från start och Löven genom alla dessa köp. De har väl snart en trupp på 40 spelare? 39 om man plockar bort Besse.

Steken84: Du menar när härföraren Lander51 kommer hem?

Nisse på Mon or: känns lite som Modo får en större chans till att sondera marknaden efter ny tränare vilket dom inte fick inför denna säsong och allting blev bara en panikvärvning utav tränare.

sen om ni inte tar er upp denna säsong kan det bli kämpigt, för dom flesta spelarna i timrå är verkligen het på SHL radarn.

hanzon:

Vart läser du det?

Nisse på Mon or:

Det blir stor skillnad för Timrå om ni inte skulle ta er upp till shl!

Rytter: Det är väl som med AIK fotboll, man har supportrar på viktiga positioner högt upp i förbundet. Smutsklubb, kan dom inte bara självdö

Olli Nomadinen :
Det såg mörkt ut för Frodo och Sam men det löste sig.

Gavelo: blir det skillnad till nästa säsong? Leta tränare, leta sportchef och leta truppförstärkningar...

Smurfen:

Det där va en rejäl misskalkylering på han, hade behövt ta in nån där, gått snart 4 månader sen han klev av.

Robin Ztorken L: Vi får acceptera att vårat prekära tabelläget samt den stormiga säsongen inte kommer ligga oss i fatet när det handlar om värvningar i dagsläget.

Skulle Modo tex ha vunnit Mot AIK och matchen i morgon så det finns en realistisk chans på slutspel så ökar såklart chansen att någon ska nappa på Gladers kontrakt, men eftersom vi tagit 3 poäng av 9 sedan tränarbytet och det är fortfarande rätt slätstruket så ser jag inte vem som skulle kunna vilja skriva på för 12 matcher.

digitalbath: Ingen aning heller, men utan begränsningar kan det ju bli tokigt. Vissa lag (Almtuna, Vita Hösten) gick oerhört bra i början, tack vare lån. Nu säljer almtuna av delar av laget, känns inte seriöst. Utan regler hade nåt lag kunnat spela 15 matcher med 'Kaut-klass för att sedan bara försvinna. svårt, men nån form av stabilitet på sikt är nog bra.

Fast älskar när Fopp med flera dundrade in 1995

M Horava: Att Almtuna säljer av spelare ökar bara våra chanser att ta oss till ett potentiellt slutspel. Om man vill se något positivt i det hela.

Vill man däremot vara lite negativ och skära sig mer i armen, så ligger vi sämre till i tabellen än lag som behöver sälja av bärande spelare för att överleva...

Sputnik: Puffe och Costanza kör bara kör. De har sitt eget lilla race där de tror på slutspel tills motsatsen slutgiltigt bevisats, tills det är helt kört. Jag tycker det hedrar dem även om även de säkert innerst inne inser utopin att Modo spelar om SHL våren 2021 ☺

{5647}:
Tänker att Belov var halvbomb

Gavelo: Precis 👍🏾
Vi kan alla lita på Offens bombvärv, de kommer 16/2 När fönstret stängt
Då avslöjas vilka som tackat nej.

jonsson: Glader har ren o skär otur.

Minns när man satt nån gång och inväntade att värvningsfönstret skulle stänga 2007.

Var det Ecke Holmberg som nån minut innan midnatt fiskade upp Kuusela.

Får man aldrig uppleva något sådant igen?

AIKs lån av Linus Cronholm stoppas eftersom AIK redan har uppfyllt sin kvot med lånespelare från SHL

Smurfen: Det är mycket som Modo skulle ha gjort tidigare. Intressant att se vad som händer innan måndag

{8225}: Ingen aning. Jag tycker bara att hela grejen med att begränsa antalet lån blir som att lindra symptom för ett större systemfel.

Gavelo: Hear, hear! :-)

{8225}:

Hur många av dom 5-6 st som vi behöver kommer Glader pricka?
Är väl snart uppe i det på dom som nobbat oss.

Robin Ztorken L: Ingen risk , vi alla vet att allt du säger är skitsnack ;-)

{5647}: Jag kommer komma med lite random illa underbyggda rykten också i framtiden.
Hoppas det kommer göra alla uppspelta och lyckliga en kort sekund.

Gavelo: För att vi är MoDo, behövs inget mer.. men vi har dessutom bra faciliteter

Gavelo:

Nån borde väl vilja spela hockey för pengar? Modo har ju stort utrymme i budgeten så det borde väl inte vara så svårt. Problemet är väl om man ska kontraktera för nästa säsong oxå.

JoseGonzales: Jag tror att man ska ta Madhawk med en nypa salt.

Sven Tuta: Det tråkiga i allt också är att vi inte direkt ersatte Viklund på direkten när det visade sig att han var tvungen att operera sig !

« · 2146440 · »