1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 547304 inlägg · 4163 ämnen

Silly season - 2020

Sv: Silly season - 2020
Tom Topp: Detsamma, men jag tror ni liksom Björklöven börjar känna att den givna finalplatsen om SHL-kontrakt kan hotas rejält från nära håll. ser ni inte den rödgrönvita hajfenan som rör sej under Sundsvallsbron, När ni minst anar....

Costanza: finskt , inte minst för att vår f.d. tränare ansåg att Jens vore perfekt för MoDo. Vi satsar ju på att gå upp kommande säsong, då är argumenten du skriver önskvärda. Jag vet inget om Jens , men länge sedan han var förstetränare, varför?

Ska vi upp nu så behövs det lite jävlar anamma även från bänken, En vinnare är han ju , vore högst intressant med honom. Inget vetenskaplig underbyggt påstående, men hellre Koskenkorva än mellanmjölk denna säsong

{8225}: MoDo är för stora för den här ligan, vi går självklart upp...300 kg fjärdekedja avgör igen, och då har vi inte ens värvat klart förstakedjan. Känns stabilt...

{8225}:
Daa-dum, daa-dum, dum-dum, dum-dum, dum-dum...

Costanza: Vetefan, vad vet vi om Ville egentligen som kan väga över?
Han är hetlevrad och passionerad, ger mycket frihet till sina spelare och duktig på att utveckla lag(har jag för mig jag läst någonstans)
Fick sparken sin andra säsong i Pelicans.
Som spelare var han känd för sitt hårda jobb, lär ställa liknande krav på sina spelare.
Får lite AJ-vibbar, men vad vet jag?😆
Spännande namn hursomhelst.

Jens G då, verkar betydligt lugnare som person. Pratar gärna och mycket, kan spelsystemet vi vill spela, har säkert bra kontakter med yngre spelare när han mest tränat J-lag.

Gudmundsson, är han helt avskriven tro?

{8225}: nä du, jag är inte dum på det viset att jag tar nånting för givet. Det räcker med en korsbandskada på våran givne förstamålis, eller att Lundin och Lööke krockar på träningen. Men sånt där borde ju ni känna till däruppe, eller?

Tom Topp: ..eller att något annat lag är bättre.

Nucky: Nya lag, ny säsong och helt nya förutsättningar. Jag tycker nog att AIK har för svag backsida för att vara riktigt med. Både Modo och Timrå saknar ett par pjäser för att bara favoriter, men får vi två-tre kanonforwards och någon back samt Timrå en bättre backsida. Då är det väl de tre norröandslagen som borde slåss om det igen.

Risken är att serien blir ännu mer ojämn än ifjol.

Nucky: Javisst, det kan poppa upp ett nytt Oskarshamn t.ex. Och vem minns inte Vilda Väsby!!

Från Hörnefors: har svårt att se att något SHL lag skulle signa Edwin. Det är bara Skellefteå, Växjö och Örebro som har 12 forwards, Resten har 13 eller fler. Tror inte Edwin är en spelare som kommer in som sista spelare. Utan är det något lag som skall plocka in en i sta stund så är det en betydligt starkare förstärkning dom väntar på. Annars hade dom tagir honom redan nu . Om han är intressant för något SHL lag Tror jag? Jag bedömmer det som lungt på den biten

Thomas Valkvae- Olsen verkar inte få något nytt SHL kontrakt, kan bli Finland för honom då kanske? Eller Allsvenskan?

Kan inte vi snuva Leksand på Carter Camper, " Bara för att vi kan"
Dom har väl inte dom pengarna.
Dom gav ju oss dem :-)

Silly:
Om går in i en budgivning och sänker budet så tvingas Leksand höja. Det brukar gå till så i hockeyvärlden.

Silly: Carter Camper låter som en actionfigur.

{8399}: :-) Kanske?

Greg Scott låter som en polis i en deckarbok! :-)

Vi kan väl konstatera att Jänkarna har lite häftigare namn,
Inte så coolt och heta Oscar Birgersson eller Filip Sveningsson ?

Silly: eftersom det ändå inte ryktas om nyförvärv hoppas jag alla ber om ursäkt. Måste hålla svenska fanan högt då Silly. Dom du nämnde, håller med , men betänk att vi hade en justitieminister en gång som hette Gun Hellsvik. Tror t.o.m Trump hade blivit rädd när hon presenterat sej på svengelska

Silly: Kanske Glader kan hugga på Alexis Lafreniere :) Kan göra en Matthews och välja europa. Troligen schweiz dock.

snowden: Fast, Peter Forsberg har ju Quebec connections, så om han ringer ett privat samtal kan det bli MoDo, då ökar chansen till en lång NHL-karriär

jonsson: Det tror jag.
Kommer ihåg Victor från året vi åkte ur, tror ingen i laget tog det så tungt som honom.
Ändå var det bara han och Ritchie som stod kvar och pratade med media efteråt. Fan vad han växte i mina ögon det året med det ansvar han tog.
Hyllar dessutom alltid Modo i sociala medier när tillfälle ges. Modohjärta på pojken❤️

Har säkert Jesper med, men eftersom han spelat så lite i A-laget vet man mindre om honom.

Nucky:
Apropå intressant namn, men tydligen skall han gjort det rätt bra i Finland så klubbar i SHL är möjligen intresserade.

Björn se till att ta hem Johanna Olofsson och Michela Cava nu när dom lämnar Brynäs

hanzon: Det finns en risk att Luleå snyter Johanna?

Silly: Tror att hon känner sig ganska hemmastadd i Övik, känner många mm. Cava har också känningar i klubben.

Tarasov: Växjö fick hem sin drömvärvning i Joel Persson, Nu är väl Linus 9:e Back?

Silly: 8 backar har dom inkl Linus

Längre intervju på Spotify (Leafs-podcast) med Frank Corrado om att signa med MoDo.

Smurfen: Jag räknar med att det blir en förlängning på Niklas Lundgren,
Jätteviktig i ett slutspel!

Jag tror att Hardy Häman Aktell kommer i fjärde backpar med Niklas Lundgren
Vilket var nog Linus plats?

Silly: Tar gärna emot Nässén igen!

Confusius: Drömmen vore ju en ny Thomas Nänsen på blå 😄

Confusius: han känner Glader väldigt brs sedsn Lumeåtiden!

Högerskytten Christian Thomas har lirat med Corrado och Peters, och verkar har kört fast lite i Europa. Borde passa på en kant om vi även tar in ytterligare en center. Kompispris här kanske....

twitter.com/frankcorrado22/status/951505510234193920

Costanza:
Han och Klösarn plus Hedberg?

Då ska Ville Nieminen vara klar.

Amitiel: Du brukar ha koll. Tackar för infon.

Costanza: MrMadhawk som annonserade på Expressen nyss. Presenteras imorn?

mrpm: Se där. Vinnarskalle har han, hoppas ledarskapet funkar. MoDo har säkert kollat med spelare därborta. Frisk fläkt.

Costanza:
Nu ligger en nyhet ute pä Expressen så känns som en presskonferens kommer annonseras inom kort.

Vad tror ni? Jag har ingen erfarenhet av Ville mer än som spelare, vill ha lite stabilitet nu. Kan han svenska eller blir det engelska för hela slanten? Tror det är bra om han kan både svenska och engelska....

www.expressen.se/kvallsposten/sport/blogg/mrmadhawk/2020/06/07/ville-nieminen-klar-blir-modos-nya-huvudtranare/

Costanza:

Svårt att säga något om honom då man inte har en aning. Men känns ändå bra mycket bättre med en yngre coach som man inte kunnat gissa sig fram till istället för att man valt någon av de som varit runt i alla klubbar i sverige typ Samuelsson eller liknande.

Hade kanske känt mig lite mer trygg med t.ex Jens eller Gudmunsson som kan ligan och spelet i Sverige istället för en som kommer från finska ligan.

Men jag litar på vår ledning och att dom valt den som är bäst för klubben både i form av spelsystem och personlighet.

Rytter: Vår ledning är gudomlig, så nu ska vi tillbaka till högsta serien omgående

Rytter: Erfarenhet som förstecoach, populär hos yngre spelare och ställer höga krav. Offensivt presspel är hans melodi. Vet hur man vinner som spelare på allra högsta nivå. Gillar att snacka med media. Har säkert grymma kontakter i hockeyvärlden.

Rytter:
Nu var det ett tag sedan men eftersom han spelat i ligan tror jag han iallafall har lite koll.

Costanza: Känns som ett år för oss, efter Björn-tjänsten behövs friska vindar, Vi ska upp när vi fyller 100, helt rätt tränarval(om han nu är klar) Blir ny Bombmåndag snart då

Costanza:

Tro om Foppa har ett finger med i det här, dom känner väl varann rätt bra.
Om han nu är klar

{8225}: allehanda kommer vid midsommar att kommentera dessa uppgifter. Vill att allehanda är först på bollen, men ni står offside

Costanza: Vem stoppar MoDo nu då?

jonsson: Fanns ju inte så många tränare lediga, men knappast en nackdel att de är gamla polare om Ville vill ha nyförvärv till våren ;-)

Costanza: jo, det fanns en uppsjö av extremt bra tränare, men vi får den bäste

{8225}: Färjestad borta, haha!

« · 2065261 · »