1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 546953 inlägg · 4163 ämnen

Silly season - 2020

Sv: Silly season - 2020
Från Hörnefors: Du är stöpt i samma form som Gunnar Nordahl. rakryggad o stark! Är alla Hörneforsare likadana? Väldigt bra skrivet!! Man kan visa respekt och även få intryck från 'fienden' så låt forumet vara levande.

Jag tycker att de flesta 'utomsocknes' som skriver här är ganska vettiga, blir ganska trist om bara alla ska dunka rygg hela tiden.

{8225}: Ja. Det är synd att alla andra ska se den store giganten MoDo Hockey som en fiende. Vi råkar ju bara vara så jävla mycket större och bättre än alla andra.

Costanza: Amen!

Från Hörnefors: Håller delvis med, diskutera om andra lag kan vi väl göra under "Apropå ingenting" istället och koncentrera oss här på Silly season om framtidens Modo lag.

hanzon: Själv misstänker jag att ingenting kommer att hända officiellt nu under semestern. Man lär inte presentera nyförvärv, utan det kommer när laget börjar samlas igen tyvärr. Det känns så fattigt att vi saknar ett antal spelare när alla andra topplag nästan är fulltaliga.

{5647}: Jag funderar om det har med ekonomin att göra, ju längre man väntar desto mindre kostnader.

{5647}: du vet det där med-den som väntar på något gott...tror som du att inget händer förrän semestrarna är slut

hanzon: Sa dom inte under en livesändning att spelarbudgeten skulle vara 2 miljoner lägre den här säsongen, eller har jag (mar)drömt det?

Confusius: Det sade man. Samtidigt är nog spelarna billigare med tanke på Covid 19...

{5647}:
Kanske denna typ av spelare kan vara aktuella.

Tarasov: Får man drömma, så är den typen av spelare vad vi siktar på. Samtidigt vet jag inte hur realistiskt det är.

{5647}:
I normala fall helt orealistiska, men med tanke vad Västervik lyckats ro hem och vilka andra namn som nämnts så finns det hopp.

Filip Westerlund som har lite ryktas till Modo stannar tydligen i Timrå

{5647}: Sant!

Smurfen: Ja inte blir det Modo iaf... ett konstigt rykte men men...
Så här säger han själv i ST idag: "Det är som jag har sagt förut. Blir det Allsvenskan så är det Timrå som gäller."

Olli Hahl: Inget att gråta över.

{6870}: Varför skulle ni det? Några har väl räknat in honom... så dom kanske har ett visst vemod?! Vad vet jag...

Regeringen bestämde under våren att 500 miljoner kronor skulle gå till idrotten för att täcka delar av de uteblivna intäkterna. I slutändan fick HockeyAllsvenskan 17,3 miljoner kronor och de pengarna har nu ligan och klubbarna gemensamt och enhälligt bestämt att fördela enligt nedan:

Björklöven: 3 393 308 kr
MODO: 5 295 478 kr
Timrå: 1 717 916 kr
Västerås: 1 388 379 kr
Södertälje: 1 070 227 kr
Karlskoga: 930 405 kr
Västervik: 246 751 kr
Vita Hästen: 974 142 kr
Kristianstad: 830 370 kr
AIK: 1 550 024 kr

Karla75:
Skönt med stor arena.

{6870}: Det var före Corrados intåg, nu väntar vi på en Powerback och en evt. förlängning!

Karla75: Vi fick lika mycket "corona ersättning" som topplagen i SHL enligt Expressen. Det är ju bra. Dessutom hade vi sedan tidigare tjänat drygt 1,5 miljoner från soffbiljetterna. Det jag undrar över är ju att förutom pengarna till SHL så fanns det 35 miljoner att fördela till övrigt inom hockey. Hälften av den summan gick till Allsvenskan. 4 miljoner till division ett kvalen. Var hamnar resten av pengarna? Kan det finnas pengar att få för våra juniolag också och inställda cuper?

Jan Erik:

Inte lika glad i Timrå:)

jonsson: det jag inte fattar är varför Timrå omgärdas med så positiva tongångar. De har 6 backar, 7 forwards, 2 målvakter på kontrakt?

Padrone78: Kvalitén på dom spelarna är dock rätt bra eller hur? Det är inget snack om saken att dom kommer få ett bra lag.

modomille: så är det absolut, kanske mer jag som levt i villfarelsen att de var i princip klar med sin trupp. Var lite nyhetssdiarré från dem på kort tid. :-)

Silly: Om ni letar en relativt billig PP-back så kommer nog Alexander Lindelöf släppas av Brynäs om/när Bertilsson skriver på. Han kom topp 10 i backarnas poängliga i HA för 2 år sen.

Tarasov: Säger alla utom Karlskrona,

Peja: Vi letar inte någon billig PP Back, Vi skall ha en Klassback.

Men om det inte blir någon förlängning på T Enström skulle han kunna vara intressamy där?

Silly: Jag håller med. Säkerligen en rätt bra back i allsvenskan, men jag tycker också att man måste sikta lite högre än så.

Peja:
Tror att VIK är ett alternativ där.

100 pannor, rightare, kan spela som både center och på yttern. Ligger även inne med ett coolt namn även van med en stor rink.

Filiphm:
100 kg är alltid 100kg, för bra stats. Men kanske lite på nedgång skulle gärna se en litet yngre men men man skall inte hänga upp sig enbart på åldern.

Silly: OK, om ni har pengar borde ni ju gå för Leduc. Hade gärna sett honom i Brynäs men som allsvenskt topplag är det ju verkligen en no-brainer.

Peja:
Med Leduc ser backuppsättningen väldigt bra ut.

Tarasov: Ja, vill ha in en spjutspets på backsidan. Visst är det sagt att 1 back till ska in?

Tror ni Modo har lagt nått bud på Filip Westerlund?

jonsson: Han är för bra för 7-8:e back och för dålig för riktig spets framåt, så i nuläget tror jag inte det. Men kanske tidigare under silly.

jonsson: Tobias Viklund tror jag på

Nucky: 2

Tarasov: 29 är ju ingen ålder

{8399}:
Nä inte direkt men ser en fara med nordamerikaner som är uppåt 30 och gjort ett par säsonger i Europa. Känns bättre om de skall bevisa nåt, men det är ingen egentlig fara på taket här, mer än att han visar en vikande kurva poängmässigt men det kan ha helt naturliga orsaker.

Aagaard lovar drömsäsong, vet han nått som inte vi vet.

jonsson:
Man har säkert frågat, jag tror ofta tidningarna snappar lösa förfrågningar. Sen hur långt gångna förhandlingar man haft har jag ingen anning om

jonsson: Låter på Aagaard som att Byfuglien, Toby Orr och Steen är på väg. Glömt att gratulera mina lövenpolare till en jättebra målvakt. Jag är dock en mediagrävling som vill veta mer. Kevin var tokälskad av fansen. Läst media och forum från Berlin och ser att Eisbärens ledning inte kunde förlänga pga av Poulin verkar vara ett drygt egoistiskt praktarsle som skapat oro i laget. Samtidigt var laget uselt och han hade säkert skäl att döma ut laget. Lite kul att Maxime Lapierre är från samma område. Han var ju inte nådig då modojuniorer och andra satt och garvade efter förluster i omklädningsrummet.

Costanza: Låter som Aagaard??? var har du hört det?

hanzon: Scrolla hanzon, scrolla...ÖA-intervju med dansken...

jonsson: Han är inte indoktrinerad i MoDo-dna`t än, hans entusiasm lugnar nog ner sig med tiden ska du se.

Costanza: även Oscar Öhman hamnar i Kik, fin säsong i Troja-Ljunby 41 p på 40 matcher, undrar om Glader hade koll på honom, lockades säkert med en större roll i Kik

Kommer det nån smällkaramell snart :)

Heyerdal: MoDo har sagt att de bevakar ex-modoiter löpande. Max T passar nog bäst av dem som grovjobbare och kan avlasta vid skador i de 3 översta kedjorna.

« · 2068811 · »