Sven Tuta:förut hade vi en dålig pp upställning men gjorde ändå mer mål det kanske hade med hur dom tränade på pp med anders och när han fick sparken så försvann det sättet att spela/träna på i pp.
Redigerad kommentar
ULTIMAVICI:vi får hoppas att djurgården förlorar alla sina matcher eller att dom bara vinner en och att vi vinner 3 av 6 kvar stående matcher,brynäs är för bra för oss.
Redigerad kommentar
NuMo: Hossa själv ser fördagen ut so en gammal traktor...
Långt ifrån vad jag förväntat mig.
Borde inte Hossa vara lite mer framträdande på isen än vad han är? Mot Linköping var han ju helt osynlig. Samma med Haataja. (och många andra i den matchen givietvis men Hossa har ju inte dominerat öht i någon av matcherna).
Är det avsaknaden av en Sundström som gör att det ser ut som det gör?
S-vikaren:
Jag har fortfarande två matchbiljetter till morgondagens match att ge bort. PM:a mig, så skickar jag länken över PM. Ingen behöver uppge personuppgifter. Jag kräver inget tillbaka. MoDo har fått en slant. Det räcker för mig.
Se så, hämta länken och heja fram MoDo imorgon.
Amitiel:
Har MoDo råd att betala 150k/mån till Önerud? Det är ändå en del pengar för en begränsad spelare, i en klubb med begränsad ekonomi.
Det jag menar är att vi kan inte bara signa spelarna för nya kontrakt hur som helst. Det finns en budget att förhålla sig till.
S-vikaren: Tydligt är iaf att vi inte har rätt folk som kan spela ihop med Önerud, för han går verkligen inte ihop med någon i dagens Modo. HV kanske har spelare som passar honom och hans spel bättre.
S-vikaren:
Så som lönerna är så är det väl inte överdriven lön för en spelare som honom utan är väl rätt normal lön ( för hockey spelare), sen bara för att han blivit erbjuden 150k /mån i HV betyder ju inte att det behövs samma bud för att få han att stanna i Modo.
Amitiel:
Det var ett exempel. Jag överdrev, så ni kunde förstå det var ett exempel.
Om vi tar exempelvis Önerud. Han erbjuds 150k/mån i HV och en plats i andra/tredjekedjan. Ska vi matcha budet, och kanske erbjuda än mer?
Snipan: Jo, jag tror inte att Andreas själv skulle vilja vara assisterande nu när han fått vara heacoach. Jag håller med om att han verkar ta väldigt stor plats och att det kan bli en hel del konflikthantering mot spelare. Nu vet vi inte hur det varit bakom kulisserna i HV. Har det varit spelare som - förutom - Fiala haft disciplinära "problem"?
Sedan kanske det varit extra jobbigt för Andreas just i HV med tanke på att det är ett väldigt runtinerat lag med många etablerade spelare med starka personligheter som Karalahti osv. Är man lite orutinerad som Andreas ändå är på sin post får man nog inte ett lätt jobb.
J F K: Bra poäng. Nu är det emellertid 2011 ngr år sedan och han har provat på att vara huvudcoach i både SSK och HV71 sedan dess. Jag känner mig ganska neutral när det gäller Andreas, men Svartvadet borde ju ha full koll härom (kan man tycka).
Redigerad kommentar
S-vikaren:
Fast går ju inte riktigt och tänka så, går ju inte hitta på krav som man inte vet stämmer och sen ska folk bestämma efter dom påhittade kraven om det är värt ha han kvar.
Tvivlar ju rätt starkt efter hur nöjd han låter att få vara i Modo och ha den roll han har att han helt plötsligt skulle börja kräva nästan 11 minuter extra speltid per match.
hanzon:
Vore bra om du kunde utveckla det där lite. Vilka roller ska dessa ha? Ex. Lehtivuori vill kanske ha 200k kr/mån och lira 25 minuter varje match. Ska vi behålla honom i såna fall?
Sven Tuta: Simon Önerud är väl en av några som jag personligen skulle vilja ha i truppen, men tyvärr så lär väl HV71 locka hem honom.
Joonas Lehtivuori - hoppas jag också får förlängt.
Joonas Nättinen - har förbättrat mycket i spelet, även där förlängning.
Per-Åge Skröder - har rutin så räcker, även där förlängning.
Tränbarfrågan:Andreas Johansson, går hans kontrakt ut i vår?
Sirpa: Jag vill minnas att MoDo, åtminstone offentligt, var intresserade av att behålla Andreas after säsongen 10-11. Om det var uppriktigt, så tror jag inte att han är helt kass.
Jag är litet nyfiken på Pelle Hånberg. Han har gjort bra ifrån sig i Almtuna, Vita Hästen och nu i Karlskrona. Han fick ofrivilligt ge plats åt Czarnecki i Vits Hästen efter att ha tagit upp dem i Allsvenskan, men han verkar ha varit omtyckt där han varit. Min research är dock begränsad till vad jag läst mig till.
ULTIMAVICI:
Låter mer som borderlinestörning på din beskrivning. En person med borderline är inkapabel att se gråskalor, utan saker är antingen svarta eller vita. Och det kan växla fort. Vanligast bland kvinnor dock.
modomille:PP var väl lika illa under AF tid. Han fick inte ordning på detta heller. Tycker att vi har verktygen för att lyckas, men varför fungerar det inte?????
Vi har så många rutinerade spelare som måste kunna komma med glada tillrop vid denna typ av träning! Hur många PP har vi i rad nu utan mål? Typ >50 stycken!!!!
Detta är inget misslyckande, det är katastrof. Det borde vara prio ett på träningar att bara nöta nöta på detta.