hanzon:Absolut och direkt NU!!! Sämre sportchef än svarten har vi aldrig haft.
Blir ett bra byte.
modomille: Dom kanske var i Luleå igår också, Kan inte Luleå vara i behov av en back nästa år?
Kanske han ska ta över efter Svartvadet? ;P
spud: Han har en Svensk fru från Kramfors, Svanö är väl i närheten.
Fruns inlägg kan ju bara vara ett skämt också. Tror Kudroc har sina bästa år bakom sig, två meter och 34 år brukar inte innebära speed och rörlighet direkt.
Å andra sidan skulle det ju följa Modos värvningsmönster.
modomille: Nä, det är sant men det hör mer till undantagen att man har snabba fötter med de förutsättningarna.
Självklart är han ändå en uppgradering mot många i vår nuvarande backbesättning. Fast det säger inte så mycket.
Trist att behöva storstäda i truppen igen, men är vi kvar i SHL nästa år behövs det verkligen. Bygga ett lag för framtiden.
Bort:
Skröder, hari, Nordgren, Öberg, Påhlsson, flanagan, Possler, Persson, Roche, Torp, Hedman, Hossa
Förlänga med: Nättinnen (om billig och som 3e center) Önerud, Lehtivouri, Ahnelöv
Nya:
Olofsson - ersätter Nordgren
Pettersson - ersätter Hari
Öhman eller Bengtsson tar 4e centerplatsen
Grundström ersätter Öberg
Riktiga toppar, gärna svenska erkänt duktiga spelare som ersättare för Skröder, Flanagan, Possler och Hossa.
flytta upp Runesson och Carlsson mot Roche och Torp.
in med stabila pjäs istället för Hedman och värva en bra PP back.
Redigerad kommentar
Nya så verkar ju allt peka på Kristian Kudroc.
Sen brukar unga spelare oftast ha en dålig andra säsongen och han har faktiskt ändå gjort över 20 poäng så han tycker jag vi ska ha kvar.
Redigerad kommentar
Sawchuk:
Nog kan det vara Luleå fast han var där i Onsdag och såg Leksand matchen också.
modomille:
Jo jag vet menar bara att nog kan det vara Luleå men jag tror mer på Modo eftersom han även såg Leksand matchen.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Amitiel:han bor ju i svanö det är nära kramfors och då var ju ö-vik närmare än att åka till luleå då dom hade match mot brynäs på fredagen.
Monno: Taffe hade lika gärna kunnat underprestera medans Flanagan spelat sitt livs hockey. Nu blev det inte så.
Synd bara att det är tvunget att ta sådana värvningar, för hela säsongen kan gå åt fanders om man inte hittar rätt. Misslyckas återigen och man kanske inte ens spelar kvar i högsta ligan nästkommande säsong.
Roche och Flanagan. Tambellini och TJ. Hensick.
Snipan: FBK har ju haft en bedrövligt hög felprocent vad gäller värvningar senaste åren och har egentligen bara träffat rätt när dom värvat riktigt riktigt dyra spelare, dvs etablerade.
Det är inget bra betyg för en scout, tvärtom är det bedrövligt och antagligen en av anledningarna till att FBK inte längre anser sig behöva karln.
Hade han varit riktigt bra, dvs så att klubben känner att han verkligen gör skillnad, hade man då skeppat honom?
McFire: Tack för din kommentar. Som sagt, jag har själv dålig koll på hans track-record, så din kommentar var vad jag sökte på forumet.
Emellertid, när man själv inte är beslutsmässig, så kan det ju finnas andra anledningar till att man inte lyckas fullt ut.
Snipan: Som sagt så har ju FBK gjort väldigt många värvningar som floppat på senare år. Men skillnaden är att dom har råd (frågan är hur länge).
Det är ju därför man fått göra denna omorganisation bland annat, cashen börjar sina.
Modo har ju gjort en omorganisation, om den har haft önskad effekt ser man ju först över lite längre period, det är ju egentligen bara Svartvadets post man kan bedömma direkt. Och även där har ju Svarten inte 100% i dagens trupp. Om än bra mkt.
En till omoraganisering tror jag inte vi har råd med, Modo sitter inte direkt på nått eget kapital att leka med så man kan sparka folk lite hipp som happ för att gå plus om några år. Vi behöver resultat gärna för nått år sedan.
www.expressen.se/sport/hockey/shl/uppgifter-modo-har-varvat-en-ny-forward/
Maxim Lapierre Jag hänger inte med i NHL så mycket. Är han nått att ha?
modomille:PP var väl lika illa under AF tid. Han fick inte ordning på detta heller. Tycker att vi har verktygen för att lyckas, men varför fungerar det inte?????
Vi har så många rutinerade spelare som måste kunna komma med glada tillrop vid denna typ av träning! Hur många PP har vi i rad nu utan mål? Typ >50 stycken!!!!
Detta är inget misslyckande, det är katastrof. Det borde vara prio ett på träningar att bara nöta nöta på detta.