1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

483610 inlägg · 4079 ämnen

Silly season

« · 1897353 · » Till forumet


Sv: Silly season
Dundee: Bara en nyfiken fråga: Vad får dig att tro att de har bränt så mycket av budgeten att de inte kan förstärka efter vägen? Det händer väl i princip aldrig att det inte kommer nya spelare under säsongen? Jag utgår kallt från att det finns pengar för att bygga upp om placeringen i serien mår bra av det. Precis som jag räknar med att majoriteten av lagen i serien har samma taktik.
Kommentera

Sv: Silly season
Dundee: Dahlen var absolut bidragande, men jag tycker fortfarande inte att det var Timrås spets som var avgörande. Alla bidrog helt enkelt. Dessutom riktigt bra målvaktsspel.

Ska man ha en chans måste femte- och sjättebacken var bra, samt tionde till tolfte forwarden också bra. De måste alla kunna spelsystemet och kunna bidra. Om inte med en massa poäng så i alla fall hålla tätt bakåt och göra det jobbigt för motståndarna.

Spets är absolut bra, men tar vi Timrå så hade de en enda spelare med 30 eller mer poäng. Det var inte spetsen som gjorde att de gick upp.
Kommentera

Sv: Silly season
Dundee:
Är man ett topplag i allsvenskan så kan man i regel konkurrera med SHL-lag. Inget lag har blivit utklassat av SHL-lagen i serierna, förutom leksand i 3 matcher då;) sen gäller det att grepp om SHL-laget på nåt sätt. Leksand misslyckades, Timrå lyckades.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Vi kan absolut bli ett topplag i allsvenskan men att konkurrera med ett shl lag krävs det spets och där är vi inne på ekonomin som jag ej tror tillåter det. Timrå plockade in 3 spelare som var toppar nu floppade 1 av dom men dom 2 andra bidrog helt klart.

Jag tror inte vi kan plocka in 2-3 spelare i nivå med Dahlén, Lavoie Och Parks som floppade då. Det handlar om mycket pengar nu tror jag ej Dahlén kostade så mycket men ska du ha en spelare i den kalibern så kostar det.

Timrå hade en betydligt billigare startgrupp en vad vi har och lyckades få ihop det men att man lyckas göra den resan dom gjorde kommer nog ej hända på många år.
Kommentera

Sv: Silly season
Dundee:
Om vi klarar av att bygga ett topplag med nuvarande budget så är det inte i pengarna problemet sitter, känner jag iaf.
Kommentera

Sv: Silly season
J F K:
Knepet är att hitta spelarna innan de gör sin toppsäsong. Att värva 2 centrar som gjort 50p en säsong backar som öser in mål i PP, är rena betongväggen i föravarzon och en målvakt som ligger på 98% är sannolikt omöjligt rent ekonomiskt. På så vis ser jag hellre en Jellvert än en exv Hilding, jellvert skall bevisa nåt för att kunna bli betald framöver.
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Jag kan hålla med om att när säsongerna startade så hade varken Mora eller Timrå nå bättre en vad vi har idag. Båda lagen förstärkte under säsongens gång. Jag tror tyvärr inte vi har budget för att förstärka allt för mycket under säsongen. Därför jag tror klubben vill bygga upp ekonomin lite mer för att kunna ge det en rejäl chans att satsa mot shl.

Men målet i år bör vara ta sig till playoff och väl där kan allt hända.
Kommentera

Sv: Silly season
Dundee: Intressant nyförvärv,kan nog explodera den här säsongen. Tycker själv att vi inte behöver en till center.
Kommentera

Sv: Silly season
hanzon:
Ingen Sedin
Ingen Schremp
Ingen Lehtivuori
Ingen Ahnelöv

Ridå på Hockeysnack!
Kommentera

Sv: Silly season
Dundee: Samtidigt var varken Mora eller Timrå lag som på förhand nämndes som kandidater att gå upp. Nu säger jag inte att vi för den skull kommer att vara med när det drar ihop sig, men man ska inte bara stirra på vad spelare presterat tidigare.
Kommentera

Sv: Silly season
Jag gillar värvningen av Kalle Kellvert finns mycket potential i den killen. Men det ska ej vara på bekostnad av en ny första center.

Samtidigt får man ej slarva bort Lukas heller.
Kommentera

Sv: Silly season
Robin Ztorken L: Jag har fått mycket kritik för det jag skrivit tidigare om att vi ej kommer satsa mot Shl redan i år utan jag tror klubben kommer bygga på sikt. För det lag vi har idag kommer ej ha något i nå shl kval att göra däremot tror jag vi kommer ha en bra chans till att få spela playoff denna säsong. Men jag tycker klubben gör rätt väl när man har byggt upp det egna kapitalet så kan man göra en rejäl satsning mot shl. Sedan om det är om 2 säsonger må så vara. Vi måste ha i åtanke att vi inte ens kommit top 8 på 2 säsonger så där tror jag klubben siktar först.
Kommentera

Sv: Silly season
Tobias Enström har dom nog inte förväntat sig komma, men gör han det finns det garanterat alltid plats för honom.

Jag hoppas en spetscenter ska in, Jellvert var väl inte vad man hoppats på.
Kommentera

Sv: Silly season
dempa: Eller så kanske han blickar mot juniorligorna i Amerikat.
Kommentera

Sv: Silly season
hanzon: om inte ”grannens grabb” Lukas stannar blir man ju mörkrädd.. vad är isåfall problemet och anledningen? vill pappa Magnus att han ska spela för Skellefteå?
Kommentera

Sv: Silly season
Gusse: Besvikelse, eller inte.
Innan man målar upp det så ska man nog invänta MoDos uttalade ambitionsnivå kommande säsong.
Visst hävdar man att siktet är inställt på SHL, ja då är det en besvikelse.
Tänker man i banor att undvika bottenträsket, etablera sig som mittenlag, helt ok.
När truppen är spikad och målsättning uttalad, först då kan man prata besvikelse, eller inte...
Kommentera

Sv: Silly season
dempa: Han sa nåt om att han för samtal med Wernbloms agent, men att en till Center vore önskvärt. Han nämnde inget om Toby
Kommentera

Sv: Silly season
hanzon: Kalle Jellvert? Vi fortsätter att värva överblivna aikare. Har ju inte blivit succe förut direkt. Känner mig lite besviken om det var sista värvningen. Eller kom den till för att lill werna har tackat nej?
Kommentera

Sv: Silly season
hanzon: Inte det man hade hoppats på.. helt okänd för mig. Men om det stämmer att en till center ska in så..

Vad sa han mer, att det bara blir en till spelare? Betyder det ingen Toby?
Kommentera

Sv: Silly season
Kalle Jellvert?
Kommentera

Sv: Silly season
Monno: Ändå var det inte så många andra lag som högg på honom. Hade det varit så givet att han skulle bli en succé skulle han givetvis inte bara fått en spottstyver i lön. Oavsett om han var så tydlig talang så vet jag inte om så många förutsåg att han skulle bli Norges genom tiderna största stjärna...

Men, hur skulle han prestera i en högre liga. Hur skulle han trivas i ett annat lag och med andra krav på hockeyspelare? Hur skulle han passa in i gruppen, skulle han acceptera att gå från den givne stjärnan till kanske en roll i fjärdekedjan. Det finns en hel massa frågor som en scout ska svara på som inte bara gäller hur han presterar i degsläget på isen i den ligan han är i.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov:

Ja Berglund känns spännande, dock har jag inte sett honom utan kollade bara stats, så det är inget annat är en gissning.

Widerström har man sett mer av, men som jag säger så känns han inte som den kreativa spelaren vi letar till center så tror inte att han är aktuell heller.

Det som är intressant med Berglund förutom produktionen är storleken och åldern. Ingen gammal trött gubbe här. 26p på 14 matcher i slutspel i norska ligan är ju riktigt bra.

Skulle gärna höra mer om honom från någon som sett honom, men på förhand tycker iaf jag att det skulle vara en spännande värvning tillsammans med Johnson för att centra 1:a och 2:a kedjan.
Kommentera

Sv: Silly season
Rytter:
Berglund har bra stats i Norge då skulle vara kul att se honom. Widerström är ytter iaf när jag kolla FHC, då lira han med Westerholms. Vilket han gjorde rätt bra.
Kommentera

Sv: Silly season
Monno: Lite krav från modohåll på Hensick hade kanske varit bra.
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Var Zucca sån chansning då? Vi hade en väldigt etablerad trupp redan. Han kostade väl typ mindre än dom som jobbade i kiosken.
Och det var väl inte direkt någon hemlighet att han var den största talang du kunde hitta i Norge?
Tror inte Skröder t.ex. hade noll koll på honom. Skröder var väl för övrigt en av de stora anledningarna att han kom hit?
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Jag tror ingen hade väntat sig att Hensick skulle vara så sjukt otränad.
Han har ju inte tappat allt i AHL heller direkt efter tiden i Modo.

Att han ändå gjorde 15p i den form han var säger ju lite om talangen. Men kan tycka Modo fick rätt mycket skit för den värvningen när typ alla ville ha honom. Att han verkade tro att SHL var en hobby liga där man kunde käka tårta i 6månader och sen gå in och bidra var ju en helt bisarr grej av en spelare som ändå spela proffisionell hockey i 6år innan han kom hit.
Kommentera

Sv: Silly season
Harry Luras: Jo, visst fasen drömmer man om att hitta något guldkorn som Zucca eller Joel Persson eller... Ja, det finns säkerligen en massa oslipade diamanter där ute som bara väntar på att upptäckas av en riktigt bra och noggrann scout.
Jag är bara less på att vi går på en massa nitar...
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Håller med dig, menar bara att man är sugen på att lyckas värva ytterligare en Zuccarello även om jag gissar att ledningen ansåg att han var en chansning också när de värvade honom. Personligen tycker jag att dom värvningarna är mest kittlande.

Och för att vara tydlig så att ingen tror att jag menar att vi måste värva nån på den nivån Zuccarello är på: Så menar jag inte. Jag menar då såklart i allsvenska mått mätt, ett riktigt kap/guldkorn/succévärvning.
Kommentera

Sv: Silly season
Harry Luras: Än hur bra man är scoutingmässigt så är det mer att köpa grisen i säcken.Kan vi köpa spelare spelare som vår tränare vet av erfarenhet är bra människor som kommer att tillföra gruppen på ett positivt sätt föredrar jag det framför att någon scout ska ha intervjuat tre spelare som varit i samma lag och någon tränare. Jag menar, även när någon av våra NHL-proffs pratat om spelare så kan det visa sig vara fel.

Foppa spelade ändå med Hensick och kunde väl aldrig dröma om att TJ skulle prestera så dåligt för att ta ett av otaliga exempel. Det är ju lite som att man ska på dejt eller jobbintervju. Det är knappast så att man uppger dåliga referenser eller att man inte säger vad man tror den andra sidan vill höra i stor utsträckning.
Kommentera

Sv: Silly season
Rytter: Tycker också Berglund skulle kännas intressant. Dock brukar ju Modo köra på säkra kort numera känns det som, d v s mycket att det är spelare som tidigare spelat under nuvarande tränare eller sportchef. Det är ju bra på ett sätt, att man vet vad mad får. Samtidigt är det lite tragiskt scoutingmässigt, att man inte kan gå mer "ur boxen" än så och hitta guldkorn.
Kommentera

Sv: Silly season
Harry Luras:

Intressant namn du hittade i Jacob Berglund, det tror jag hade kunnat vara nått. Bra poängspelare, bra ålder och bra storlek. Från Malmö så kanske känner till Björn sedan tidigare.

Widerström är också ett bra namn, men det är ju inte den kreativa spelaren vi söker känns det som.

Hilding vet vi har kapacitet att producera men de senaste säsongerna har produktionen gått ner, kan han hitta tillbaka till detta vore det ett bra nyförvärv.

Madsen är jag lite tveksam till.
Kommentera

Sv: Silly season
bisterfinnen: Erik Karlsson. #65 som center.
Kommentera

Sv: Silly season
100% Lukas Wernblom som förlängt kontraktet. Skulle bli väldigt förvånad ifall man redan lyckats landa den så kallade spets centern.
Kommentera

Sv: Silly season
puffe: Pavel Bure
Kommentera

Sv: Silly season
Harry Luras: Brukar stå vid påannonsering vad det gäller
Kommentera

Sv: Silly season
hockey_21: För att ge en uppdatering av läget, som de brukar ha haft typ en gång i veckan, med eller utan förlängningar eller värvningar.
Kommentera

Sv: Silly season
Harry Luras: varför skulle sundlöv vara där om det bara är för damlaget
Kommentera

Sv: Silly season
Gusse: Gissar på två spelarnyheter i damlaget.
Kommentera

Sv: Silly season
Den dagen en center presenteras så är det dessa jag ser som tänkbara och realistiska centrar. Alltså inga personliga önskemål. Kanske även Erik Forssell.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Gissar på wernblom
Kommentera

Sv: Silly season
RagnarLodbrok:
Då är antagligen centern klar.
Kommentera

Sv: Silly season
Heyerdal: Nyhetsuppdatering kl 11:00 imorgon
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: stämmer de frågade honom om Madsen o Sundlöv sa att intresse fr Modo finns men därifrån till ev kontrakt var det en bra bit
Kommentera

Sv: Silly season
hanzon:
Tror det var i allehandas mastodontprogram, men skall lyssna igen till helgen när jag får tid.
Kommentera

Sv: Silly season
bisterfinnen: Oerhört moget inlägg angående kromosomer, det ska du vara stolt över.
Kommentera

Sv: Silly season
hanzon: Nej det gör han ju aldrig.Men fick frågan om Madsen
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Tycks inte minnas att jag hörde att han nämnde något namn
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Lite orolig för vem sista centern blir.Sundlöv sa i senaste Modo chanel att vi får se om det blir en topp topp center eller en annan lösning? FRÅGAN är vad han kollar på för namn?.Hoppas på Friesen,Hilding,Forsell kanske Madsen
Kommentera

Sv: Silly season
atomragnar:
Sundlöv nämnde själv Friesen som ett intressant namn så antar det iaf finns ett intresse från Modohåll. Tolkade skandinavisk som att spelaren skulle vara baserad här den senaste säsongen.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Jag tror inte Modo är ett speciellt attraktivt alternativ för Friesen ändå. Svårt att se att han i HA skulle välja det över Leksand, tror nog han siktar högre än så. Sen känns de också uteslutet då Sundlöv själv uttalat att han siktar troligen på skandinavisk center pga gruppsammanhållning.
Kommentera

« · 1897353 · »