1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482672 inlägg · 4079 ämnen

Silly season

« · 2186481 · » Till forumet


Sv: Silly season
SKiLMY: Lunchunderhållningen är räddad. Klockan 12:00 är det dags att ratta in MODO Channel! Då sänder vi live med information om hur strategin framåt är utformad. Missa inte det!

Spännande!
Kommentera

Sv: Silly season
Silly: Oerhört stabil, kul som tusan.
Kommentera

Sv: Silly season
12.00 modochannel!
Kommentera

Sv: Silly season
Confusius:
Jens har blivit en stabil SHL back!
Kommentera


Sv: Silly season
Gavelo: Jens har 2 år kvar med FBK
Kommentera

Sv: Silly season
Bad_Brett: Absolut!👍
Kommentera

Sv: Silly season
Ser gärna att vi förlänger med Tjärnström, bra kille att ha i en fjärde kedja. Skickar också lite dåliga signaler om vi gör oss av med unga Öviks grabbar. Jellvert kan lyfta under Karlin tror jag, han spelar som bäst under ett tydligt system.
Kommentera

Sv: Silly season
Bad_Brett:
Såg att Jens W nämndes han har kontrakt med FBK t.o.m. 22/23
Kommentera

Sv: Silly season
Silly: Vi får väl ändå säga att det är rätt denna gång. Laget var helt felbalanserat.

Hoppas man bygger nästa lag med en riktigt stark centersida, ett par klassbackar och en toppmålvakt. Sedan kan man krydda med spetslirare och fylla på med hungriga juniorer.
Kommentera

Sv: Silly season
Randy Marsh:
Då är vi uppe i samma antal tappade spelare igen som inför förra säsongen .. Och det är väl lite så vi fans tänkt ett antal ggr. I år.
Gör om och gör rätt!🤔
Kommentera

Sv: Silly season
Mr Goofy: då ska man nog akta sej för den målisen
Kommentera

Sv: Silly season
BobbyG:
Ja för hur var det nu, Tex var inte så sugen att krita på för ett lag där det är fight om vem som är förstemålvakt? Tycker mig ha läst det någonstans
Kommentera

Sv: Silly season
Bad_Brett: jellvert känns som en lyxcenter för fjärdekedjan, inget jag känner att vi måste ha, hellre tjernström isåfall eller aagaard som jag hoppas på :)

tror peters hade haft mycket bättre stats om han 1) inte behövde spela hela tiden och 2) spelade i ett karlinsystem, men det är väl så med alla målvakter. jag tror dock han kommer lämna
Kommentera

Sv: Silly season
KB65:

Skulle vi kunna ha kvar Svenningsson, Jellvert, Tjärnström samt Peters och göra detta klart rätt tidigt hade det varit skönt. Harju kan ansluta senare.

Svenningsson för en andrakedja
Jellvert för tredje/fjärde
Tjärnström för fjärde/extra
Kommentera

Sv: Silly season
Rytter: Enligt Expressen är ju Svenningsson redan klar, även om man såklart skall ta det med en nypa salt.

Hade mycket hellre behållit Åhström än Jellvert. Hoppas verkligen vi skeppar den sistnämnde.

Peters är en stabil målvakt, men säkerligen inte omöjligt att hitta något bättre till samma pris. En tiondeplats i målvaktsligan är ingen jag skulle spräcka budgeten för direkt.
Kommentera

Sv: Silly season
Gäsp: Vi är åtminstone alltid bäst tränade på försäsongen, Finns inget lag i världen som försäsongstränar bättre än MoDo
Kommentera

Sv: Silly season
Rytter: Peters verkar vara en klok man. Vi får väl se nu när Leksand lägger ut krokar. Känns som en målvakt vi kan gå upp med, tillsammans med ett stabilt och vettigt försvar.
Kommentera

Sv: Silly season
Rytter: Harju, Sveningsson, Jellvert, Tjernström, (Wallinder), Peters och Lovric är de som återstår.

Sveningsson ska ju enligt rykte ha kritat på för två år till.
Kommentera

Sv: Silly season
puffe: Hallå, vi är alltid bäst på försäsongen!!
Kommentera

Sv: Silly season
Gäsp: Hur som helst ser jag med tillförsikt framemot vad Hinken kommer bidra med. Jag är grymt positiv och det är jag inte känd för att vara.... Eller jo inför varje ny silly och försäsong! ;)
Kommentera

Sv: Silly season
KB65:

Så Sveningsson, Jellvert, Peters har inte bekräftats bort än, det ser jag som positivt, alla tre skulle vara nyttiga att behålla nu när vi bygger nytt.

Tittar vi vad vi har på kontrakt så tycker jag ändå det ser ut som en bra start att bygga vidare på.

Ytterell kommer vara en offensiv klassback, skönt att ha denna spelartyp på kontrakt redan, att hitta offensiva right backar brukar ju vara svårt.
Kommentera

Sv: Silly season
Gäsp: Man får aldrig glömma det, vi hade bästa laget på pappret, vad hände sen!!??
Kommentera

Sv: Silly season
KB65: Ja det får vi aldrig svar på men den värvningen borde ha gjorts tidigare med tanke på att han inte spelat under hela säsongen. Men då hade det nog kostat mer!
Kommentera

Sv: Silly season
Gäsp: Värvningen gjordes när vi fortfarande hade en reell chans på slutspel eller kval för den delen. Att det blev strul med visumet var ju utanför vår kontroll.

Tror definitivt han hade varit i godkänd spelform om han fått spela de där extra 5-6 matcherna.
Kommentera

Sv: Silly season
Padrone78: Ja Boivin såg bra ut på pappret och 1 match men sen vart det bara pajas som så många andra av Gladers ep-värvningar!
Kommentera

Sv: Silly season
KB65:

Ja kontraktet var uppbyggt så att det var betalt per match.

Det är ju en spelare som normalt inte ska spela i HA, fulltränad skulle han ju vara dominant.

Var ju rolig att se, sjuk hård i kroppen och kan inte vara roligt när han tryckte till mot sargen.
Kommentera

Sv: Silly season
KB65: Jo jag formulerade mig lite dumt då jag tänkte mer på om tanken fanns att förlänga han vilket inte är direkt troligt. Men jag förstår ändå inte den värvningen trots hans tackling på grin-Hutch och målet.
Kommentera

Sv: Silly season
Gäsp: Zykov fick väl betalt per match i princip, vad jag har hört. Han var ingen stor utgift.

Han betalade av sig i matchen mot löven när han slängde in en puck och fixade ett PP på samma gång.
Kommentera

Sv: Silly season
puffe: den med vanilj var hans favvo, haha
Kommentera

Sv: Silly season
Randy Marsh: Haha! Haag lär ju spela i Västervik nästa säsong.. :-)

Bra att Peters inte nämns ännu. Han är värd lite sedlar från Hinkens större plånka.
Kommentera

Sv: Silly season
Gäsp: Håller helt med, den värvningen skulle kommit i Januari, nu blev det 5-6 matcher för en otränad och rostig ryss som egentligen inte gjorde några större intryck mer än att han spelade fruktansvärt hårt.
Kommentera

Sv: Silly season
Urban Omark lockar hem brorsan Linus från Schweiz som slår både mål och poängrekordet dubbelt upp.

Var nästan jobbigt att vakna och inse att jag drömt :)
Kommentera

Sv: Silly season
Fan va härligt. Klart som korvspad att vi måste rensa ut innan bombmattan ska presenteras!

För mig är alla väntade. Sjukt nöjd att 🪣 en inte nöjer sig med Boivin-nivå. Karaktärslösa lirare får packa trunken och lyfta lön i alpligan istället.
Kommentera

Sv: Silly season
Gäsp: Hört att han spelade gratis, eller gratis, han fick fri tillgång till O'boy
Kommentera

Sv: Silly season
puffe: Zykov är säkert en grymt duktig spelare och kostar där efter. Jag kan inte direkt förstå den värvningen och i och med pappersstrulet( Inte Gladers fel dock) vart det ännu mer pajas över den värvningen.
Kommentera

Sv: Silly season
Eller: Jo samtidigt gjorde försvaret det väldigt enkelt för honom denna kväll med.
Kommentera

Sv: Silly season
Nooky: Helt grym målvakt i sina bästa stunder.
Kommentera

Sv: Silly season
Rytter: Ja, Jens känns ju given i Timrå (tyvärr) om de går upp..
Kommentera

Sv: Silly season
Rytter: Håller med!
Risken är väl att FBK ryker (kanske blir svepta) redan i kvarten och därför lär det ställas höga krav på lagbygget till nästa säsong, frågan är då om man har plats för Jens?!

Det vore som sagt en väldigt bra värvning för oss.
Kommentera

Sv: Silly season
Nooky: Sen satt jag och lyssnade på ett väldigt bra avsnitt " Inside Colorado " på deras hemsida med Joe Sakic väldigt intressant vision.
Kommentera

Sv: Silly season
jonsson: 10 är ju pyttelite när det gäller MoDo, these days
Kommentera

Sv: Silly season
jonsson: både sett och hört. men har varit mycket fokuserade på mitt luleå som tog andra raka nu emot Skellefteå och Lassi storspelade igen!

men ni kommer nog ha några nyheter under fredagen.
Kommentera

Sv: Silly season
Gavelo:

Det skulle ju vara en given värvning, men han känns för bra för HA. Kan ju bli kvar i FBK eller så kanske han går till Timrå ifall de går upp.
Kommentera

Sv: Silly season
KarateKing700: Vad säger ni om Jens Westin?
Utgående kontrakt med FBK, 31 år, sjukt imponerande +/- för att vara en extremt defensivt inriktad back som spelar 3:e backpar.
Kommentera

Sv: Silly season
jonsson: Har nog förts diskussioner med spelarna under dagen, väldigt konstigt annars.
Kommentera

Sv: Silly season
Nooky:

Så kan det va, du har inte hört eller sett nått?
Kommentera

Sv: Silly season
Randy Marsh:

Man kunde inte säga det i förra utskicket att 10 spelare lämnar Modo:)
Kommentera

Sv: Silly season
Känns lite som Gradin har fått ett okejande ifrån en del spelare nu när han släpper iväg rätt många :-)
Kommentera

Sv: Silly season
Costanza: Zykov, baha, påläggskalv kanske, men vi satsar stort nu,
tror bombmattan innebär minst 7 större namn än Zykov, kan dock räcka med sex
Kommentera

« · 2186481 · »