1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480474 inlägg · 4078 ämnen

Silly season

« · 2255358 · » Till forumet


Sv: Silly season
Saleva: Tänkte att journalister kan sitta med och få ställa frågor efteråt. Inte att de i sig är drivande.

Men, det skulle vara underbart med någon form av uppdatering av truppen.
Kommentera

Sv: Silly season
J F K:
Ja det står ju det, sammanfattning av säsongen, några journalister lär ju inte vara med.
Samtidigt så står det "nyhetsuppdatering", så man vet ju aldrig.
Kommentera

Sv: Silly season
DrCox: De underbara vaccinpassen som de flesta länder redan haft insikt nog att införa tror jag inte berörs. Då skulle man knappast ha tagit in sportcheferna, utan då hade Widebro och möjligen någon från säljsidan varit med.

Det handlar nog inte om en ny spelare heller, utan mer att berätta om säsongen hittills samt att låta journalisterna ställa frågor.
Kommentera

Sv: Silly season
hanzon: Det lär handla om dom där avskyvärda vaccinpassen gissar jag.
Kommentera


Sv: Silly season
Costanza: Undrar om det inte var Leksandstränaren som var den galne? Åsnor verkar vara trevliga? Vem bet vem?

Nu puck-nedsläpp
Kommentera

Sv: Silly season
Costanza:

Såg väldigt glest ut på BIK:s läktare, brukar inte dom ha bra med publik. Men det är ju iof fullsatt med lövens sätt att räkna.
Kommentera

Sv: Silly season
puffe: Skulle du kunna brotta ner en galen åsna som vill bita dig i nacken? Då är du i så fall bättre än Leksandstränaren som bara sa att det var det sjukaste...
Kommentera

Sv: Silly season
TickledDonkey: Behövs inga dumstrutar. Här har alla skribenter åsneöron, så bara kul med rykten
Kommentera

Sv: Silly season
Domsjö: Nä. Ligger ju nu i en skön bomullströja under skrivbordet hos The Yankees.
Kommentera

Sv: Silly season
Costanza: Klart du är välkommen!!Dessutom utgör små feta ,flintskalliga män inga större smittorisker.
Kommentera

Sv: Silly season
puffe: Var jag som tog upp Rail Kabirov. Är det fel gällande det ryktet så får jag ta på mig dumstruten, även om jag knappast tror det gäller A-laget i så fall.
Kommentera

Sv: Silly season
puffe: Hoppas jag är välkommen tillbaka till forumet. Jag är ingen dålig person.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: ganska tyst nu, tror skribenten menade ,dock inget vi ska prova igen
Kommentera

Sv: Silly season
Silly: På ett sätt är det lite tråkigt när en så duktig skridskoåkande back väljer att sluta. Förstår dock honom fullt ut när man ser hans nya möjligheter i Örnsköldsvik. Lycka till!!
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Då frigorde vi lite pengar.
Gradin kan fylla på backsidan.
Lovric lägger av. Han skall bli Padelkung/chef.
Kommentera

Sv: Silly season
Heyerdal:
Länkades igår, finns det någon källa?
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Pappa Styf kan lobba för en utlåning !
Kommentera

Sv: Silly season
Heyerdal: Han är galen. Klart vi måste satsa nu. In med allt det bästa. Nu kör vi!
Kommentera

Sv: Silly season
Heyerdal: Det är väl mer att han vill tona ned förväntningarna. Det finns helt enkelt inte många spelare på marknaden och då är det onödigt att trissa upp förväntningar på att det kommer spelare inom kort.

Det kan säkert komma en eller två spelare innan jul, men då ska vi hitta rätt spelare som passar oss också. Därför tror jag att det blir svårt då vi är ganska kräsna med tanke på våra juniorer och vår tabellposition.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Låter på Gradin i dagens ÖA att inga värvningar är aktuella, ? finns duktiga juniorer
Kommentera

Sv: Silly season
Silly:
Utan att veta hur Gradin tänker eller om vi är intresserade så bör vi med tanke på tabelläget vara rätt så attraktiva. Då man dessutom inte riskerar en petning hos oss, ang Bryggman bör väl Timrå ha en god chans om de är intresserade.
Kommentera

Sv: Silly season
Randy Marsh:
Oskar Sund lägger ju grillorna på hyllan!

Dom vill ha 4 starka liner i slutspelet,
Dom har några juniorer nu som får speltid.

Problemet är att går Bryggman dit så är det ingen garanti för något SHL spel nästa säsong i sådana fall, Då kommer dom värva starka kort!
Kommentera

Sv: Silly season
Randy Marsh:
Jo jag vet men MoDo kan nog erbjuda han mer speltid och ingen till lite speltid är ju i stort sett orsaken till att han öppnar för att lämna.
Kommentera

Sv: Silly season
Amitiel:

HV71 vill ha honom enligt expressen. Vet inte om de siktar på 5 eller 6 spetskedjor.
Kommentera

Sv: Silly season
Väljer Bryggman att lämna Malmö skulle jag inte säga nej tack om MoDo visade intresse.
Kommentera

Sv: Silly season
Randy Marsh: Man har sina kontakter, trovärdiga som mindre trovärdiga😉
Kommentera

Sv: Silly season
M Horava: MoDo är störst. Färjestad undrade vad fan det var som hände.
Kommentera

Sv: Silly season
TickledDonkey:

Vart har du hört det?
Kommentera

Sv: Silly season
jonsson: Sägs vara klar för MoDo, men verkar märkligt.

Bör väl vara för J20 isåfall.
Kommentera

Sv: Silly season
Tro om Gradin har nått på gång snart?
Kommentera

Sv: Silly season
Heyerdal:
Jag tycker inte backsidan är något större problem och delar in alls kritiken mot Styf/Dahlroth. Inte för att Dahlroth på något sätt är en allsvensk toppback men tycker han duger fint som 6-7 och breddback, snarare en lyx på denna nivå. Sen skadar det inte med en back till säsongen är lång och skadorna har börjat komma.

Däremot så klarar inte Theo och Lindewall att hålla i pucken längre stunder och skydda pucken. Men två forwards på som gör avtryck på denna nivå kommer vi få fler skott på mål, mer tid i anfallszon och mer tid med pucken öht. Men som sagt det är min analys och den delas inte av alla.
Kommentera

Sv: Silly season
Costanza: Man vill ju sitta där och njuta av vacker 0-1 hockey. OP grisar och Bartosak gör volter i målet.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: jag tycker vi snarast ska förstärka backsidan, svårt o jobbigt i längden för våra målisar att få så många skott emot oss är väl runt 70 på de två senaste, fast frågar man en målvakt så gillar de ha mycket att göra?
Kommentera

Sv: Silly season
M Horava: Bartosak och Tex W mot Färjestad borta...
Kommentera

Sv: Silly season
Costanza: Ja, just nu har MoDo HAs bästa målvaktspar tänker jag. MoDo-klass faktiskt.
Nästa säsong i SHL blir det Bartosak och Ullmark. :-)
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov:
Eftersom Linköping plockar in Gallo har man några intressanta ynglingar, tänker främst på Pasic och Costmar några Gradin säkerligen har bra koll på.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: MoDo lastar nog in vid januarifönstret. Bartosak ser ut att ha det tungt i KHL, men Tex ser ju lika cool ut som Krizan.
Kommentera

Sv: Silly season
DrCox:
Ja nöjer man sig med att slåss bakom HV är det bara att köra på, gör man inte se så måste man ta in 1-3 spelare till.
Kommentera

Sv: Silly season
Robin Ztorken L: Vi behöver förstärka på backsidan Dahlroth och Styf har mer speltid än optimalt men i det stora hela så har vi varit bättre än jag trodde med vi behöver mer spets framåt för att ha möjlighet att rubba Hv71 i ett slutspel.
Kommentera

Sv: Silly season
Silly: Vi behöver en ny Karla :-)

Måste reflektera lite över våra insatser hitills.

Vi har serien absolut bästa målvakt, jag visste att Tex var bra men inte så här bra!
Den bästa backen vi fogar över är utan tvekan Bernhard, i övrigt tycker jag det har varit lite svajigt på många håll och kanter emellanåt, synd att Folin är trasig.

Tycker att vår förstafemma stundtals gör det riktigt bra men i övrigt varit lite trubbigt, trots att det finns mycket skills även där.
Hursomhelst är jag väldigt imponerad att vi stulit sex pinnar de två senaste matcherna med det spel vi presterat.
Det är trots allt en enorm styrka att klara det, sätter ju en stor förhoppning om hur bra detta kan bli när spelet rycks upp på toppnivå,
Då djävlar!!

Karlin kanske är den där trollkarln i båset vi behövt sedan länge!
Känns som detta kan bära långt fram i vårdagarna och om vi också kanske kan krydda truppen lite längre fram...
Kommentera

Sv: Silly season
Silly:
Ja reaktivt lite speltid, skickat iväg många skott och dålig utdelning.... tror det kan passa oss bra
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: En Patrik Karlqvist ?
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov:
Får lite speltid i Finland
Kommentera

Sv: Silly season
Costanza:
Doftar köp lång väg
Kommentera

Sv: Silly season
Steken84: Döda Almtuna nu. Den jävel som glider runt. Almtuna måste må dåligt efter kvällen. Köör föör faan!!
Kommentera

Sv: Silly season
Steken84: undra om Tex står ikväll, känns betydligt lugnare med honom än Tikkanen men tätt på given med matcher framöver o Tikkanen behöver matchträning så antar det blir han från start ikväll.
Kommentera

Sv: Silly season
Steken84: Mannberg gick till MoDo för att urinera på HV71..Nu är det väl bara ett uppdrag att döda Almtuna.....
Kommentera

Sv: Silly season
Tror inte att Mannberg går till allsvenskan för att spela i 4:e
Kommentera

Sv: Silly season
Costanza:
Nej dom behöver inte köpa, ligger 3a på samma poäng som 2an, bättre ta tid på sig och det blir rätt än köpa bara för att förstärka nu.
Kommentera

« · 2255358 · »