1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 546013 inlägg · 4162 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Silly: HV-fansen är rätt sura på Nubben nu. LaLeggia är ingen dålig pjäs och blir svår att ersätta.

Costanza:

Jag är väldigt imponerad av Modo som organisation ( ala Hinken/Gradin)

Som väldigt sällan läcker sådana här värvningar.
När MadHawk har svårt att få dem till sig så förstår man att det är riktigt täta skott där i Arenan.

skavsår: Precis. Tror att 15 juli är datumet då spelare som Heppo & Grimaldi vet mer om hur intresset ser ut i NHL. Andersen är nog mer en spelare som har funderingar på att flytta hem till Europa. Tror att SHL och MoDo ligger rätt bra till då.

dempa: Bra och rutinerat namn som sagt. SHL är ändå Europas bästa liga nu och MoDo har flis och är en kultklubb i hockeyvärlden. Rosell hintade att det gäller en målvakt som sen fick en danskstämpel på sig.

dempa: Hinken har nämnt att målvakt är prio 1. Och sista forwardsplatsen kan fyllas i slutet av juli om det behövs. Sedan detta:
Uppladdat:

500x0-skarmbild-2023-06-22-124916.png

Costanza: hade varit största målvaktsvärvningen sedan Tommy Salo. tror det är 2% chans.. sen är karln oerhört skadebenägen. Så vet inte om jag hoppas på det ändå.

Känns större chans att bomben är Heponiemi eller ett annat coolt namn.

Eller har det läckt ut att det är en målvakt?

modomille: Imorgon får vi veta. Det finns ju alltid en chans att StorDansken landar innan sillunchen imorgon. Jag kör på det. Sen får Grimaldi, Heppo och Norlinder skynda sig till Ö-vik också.

Silly: Hehe det hade varit en bömb i alla fall. Men han håller fortfarande bra NHL klass så chanserna är små.

modomille:
Hmm .. Fredric är väl en gammal Dansk!
Oskar fortfarande ung? 😁

Sigge: Det håller jag med om, men om man ska ta gammeldansk som en hint så känns Oscar som ett troligt namn. Behöver dock inte vara en hint.

dempa: Frederic Andersen får gärna landa med fallskärm vid Arken efter lunch imorgon.

TickledDonkey: Jag kan tänka mig är att en del tycker att det är ointressant pga att det är ett tre dagar gammalt ryckte om en spelare som inte kommer vara ordinarie i Oskarshamn.

Costanza: har vi något klockslag för bombnedsläpp?

Sigge: Tycker även att han har för få matcher de senaste säsongerna. Jag lägger upp nacken på huggkubben och hoppas att det är Andersen.

modomille: Oscar Dansk skulle vara så långt bort från en bombvärvning man kan komma

Lägger också mina pengar på att det är Oscar Dansk.

TickledDonkey:
Jodå kör på du,
Bättre att det händer lite i tråden än helt stillte.
Det är många som hungrar efter nyheter eller händelser oavsett ...👍

Silly: Jo får göra det. Men samtidigt, om ingen anser hur andra lag värvar vara intressant så kan jag ju hålla sånt för mig själv också😁

TickledDonkey:
Lägg inläggen i appropå Ingeting så blir det lugnti tråden 😁 för din skull!
Jg kör det alternativet,
Men det blir fel ibland 😁

{10015}: Inte jag heller, men kanske bara jag som tycker det är intressant hur övriga lag värvar.

TickledDonkey: Då kan jag säga dig att jag inte är rädd för Dvorsky.

{10015}: Ok, jag ska sluta. Relevant i att vi tillhör samma serie.

TickledDonkey: Hur är det relevant till oss? Det har väl också varit välkänt under en ganska lång tid

Dalibor Dvorsky från AIK till IK Oskarshamn förmodligen

Brander: En BÖMB?

wesslan: (Nvm, såg nu på twitter)

SPOODI: Hoppas på en midsommar present av Hinken angående 1a målvakt 👍

wesslan: Var står det?

Nu är ju inte detta något som gäller serien vi nu befinner oss i, men Mora värvar två nordamerikaner, varav den ena har det ytterst bekanta namnet Max Martin😁

Även det andra namnet är bekant, Yetman.

wesslan: förmodligen. Hinken har sagt att målvakt ska vara på plats när vi går på is. Så borde presenteras senast nästa vecka

Eltonius lånas ut kan detta innebära att en ny 1a är klar?

Costanza: kan vi behålla det vi byggde upp under hösten, att laget aldrig slutar jobba för poäng, så kan man jobba ikapp underlägen, speciellt mot på pappret bättre lag som slappnar av i ledning. Jag har en stor förhoppning att det är så vi kommer spela.

MoDo vill inte kvala så de kommer köpa sig en tiondeplats. Hoppas att Foppa öppnar Plånkan nu. Tycker att den där miljarden han har på kontot kan börja röra på sig. Hinken & Widebro behöver ju lite flis..

{9287}: Du är klok. MoDo kommer inte att sumpa detta läge utan kommer att fylla på för att säkra upp år 1.

SKiLMY: tror inte det handlar om övertro på spelarna. Tror mycket det handlar om att ni har rätt många på kontrakt, och det kostar en hel del för att bryta, sen att fylla på.

Lär nog dyka upp mer spelare under säsongen med beroende på hur det går och vart ni ligger..

Sent grattis till shl, har varit utomlands;)

SKiLMY: MoDo ska inte ha nån övertro. Då måste dessa spelare dra. Tycker ändå att MoDo varit kloka och tagit in spelare som har högre potential redan i HA. Brickley och Södergran har lirat AHL som exempel. Walli vill lira högre och får nog både lön och en plats där.

Costanza: nu har vi ju ett bättre lag än när vi mötte Skellefteå i försäsongen i fjol, men det var ju en överlägsen match av gubbarna med 6 fingrar. Nu är det ju visserligen inte de vi ska slåss mot, men lite orolig är jag att man har en övertro till våra hockeyallsvenska spelare.

Costanza: Ny kille i MoDo J20. Verkar som att det bara blir två nyförvärv dit i år igen, hade hoppats på fler, annars ser det tyvärr lite svagt ut.

snowden: Tycker MoDo ser bra ut. Börjar bli lite väl taggad även om motståndarfans tycker att vi är skit. Draken lyfter i motvind. Stark galen talangfull grupp som kommer kämpa för varje 3p.

KB:Klart vi ska ha Rudolfs Balcers. Bästa namnet.

Brander:
Gammal artikel!

Costanza: Så skönt att höra🙏

Brander:
Agent Wennerholm sågar MoDo helt enligt planen.

Costanza: Är detta något uppdaterat tips? Gissar att W sågar MoDo vilket bådar gott. (Har inte plus) www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/y6yWv2/silly-season-betyg-i-shl-sa-bra-har-alla-14-klubbar-varvat

Norlinder är på väg hem till MoDo om han kan snicksnacka klart med kostymmupparna där borta. Montreal har många andra talangfulla backar som går före. Det gör sen att att backuppsättningen hos MoDo håller riktigt bra klass.

SKiLMY:

Pratar vi om Svenne Rubins? ;)

KB: kan tänka mig att MoDo ligger bra till där i så fall, med Rubins i laget samt en öppen plats i första linan.

{10015}:

Han är inte klar, Det är deras förhoppning!
Om han inte får ett NHL kontrakt!

« · 2549458 · »