1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545931 inlägg · 4162 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Tarasov: Strax får vi besök av en Dif spelare, ska försöka få fram vad dom hade för känsla inför game seven matchen o hur bussresan hem var...

hompa90:
Finns kanske inte jättemånga högerskyttar kvar, men tror vi har rätt mkt pengar kvar på denna spelare.

Tarasov:

Nja.. Det finns ju fortfarande lite korn kvar att plocka av.
Bl.a den här killen som hnyl7gen ar spelat med J.D tidigare.

Sedan blir det väl fler spelare tillgängliga snart när NHL har satt sina trupper?

{10015}: Ser att någon diskuterar lite med Rosell på Twitter nyss och där säger han att det blir inte Sverige

Smurfen: skulle gissa att Vela går till tyska ligan

Smurfen: Låter inte som det dock

hompa90: Agent Rosell på Twitter nu :
Vela ➡️ Europa

Kan ju ändå bli Sverige 😅

Silly: Har du hört nått smaskigt? Eftersom att du tror att det kommer en fw före dom går på is?

Brander: Antagligen bara förstaforwarden fortfarande som vi kommer behöva vänta på.
Undrar mer var Vela tar vägen

{5647}: Då var det klart att Vela lämnar. Vem är på ingång tro?

Silly: Varför behöver han vara en stark tekare i PP? Vi har ju Ruohomaa som tekare i första pp och Big Dick i andra som vi vet är en grym tekare.
Håller dock med om att det ska vara en tung pjäs, ett riktigt vasst skott behöver han ha också. Ett sådant skott som alla målvakter i ligan ska frukta.

Silly: Hoppas du har rätt ang både tidpunkt och bomb🙏

Silly: Vet inte om jag håller med om att Vela kunde producera för en förstakedja och han var i mina ögon inte särskilt stark på pucken. Jag tyckte han var fantastiskt nyttig, men då främst genom sin defensiva kompetens, tekningarna och tyngden, samt den respekt han fick tack vare den. Ingen jäkel tjafsade någonsin med Vela.

Det blir nog inte Heponiemi. Tror jag!
( Hoppas det i alla fall?

Tror inte Gradin väljer bort en sådan spelare som Carter Camper och tar in Heponiemi.

Tror att Gradin vill ha in en spelare som både kan producera och som är stark på pucken och har lite mer tyngd att bidra med.
En Vela 2.0 typ?
Han får gärna vara en stark tekare.
Får gärna in en till sådan som kan vara en faktor i telningar i PP och i defensiv zon

Tarasov:
Senast nästa vecka kommer Gradins Bomb!
😉☄

Silly:
Börjar tunnas ut nu men Heponiemi är fortfarande kvar iaf. Även Grimaldi men han vänta länge förra året.

{8225}:

Känns kanon... Han kommer bli en ny stjärna!

Silly: Stannar inom Familjen liksom, känns bra

{8225}:

Japp.. Men lånas ut för spel i Hockeyettan med Hudiksvall nästa säsong.

{7639}: MoDo regerar

Umegård stannar

Silly: Känns som en framtid i Ryssland.

Silly: haha…han är ju knappast aktuell med tanke på anledningen till att han är ledig.

Är det den här killen som hastigt och lustigt har blivit ledig?
Har Hinken haft konrakt med honom tro?

Silly: Vet inte om det är korrekt, men jag har alltid tänkt att den här tråden omfattar konkurrenternas silly också, även om fokus såklart alltid ska vara på främst MoDo. Känns relevant till vår egen sak att hålla koll på övriga ligan.

Confusius:
Är Strålman klar för oss ?
Bara undrar med tanke på att vi är inne i Modos silly tråd, som handlar om MoDos lag? 😉

Confusius: Bra kille att få in i föreningen men tror nog det finns en tanke att det kanske inte främst är för hans kvalitéer på isen han värvas

SuneMangs: Mannberg e ju kvar i vårt roaster å Vela har inte varit där ens

SuneMangs:

Då är det nog klart med våran 3: e länk i 1: a linan.

Då kommer det nog en presentation under nästa vecka?
H7nken har nog fått ett klartecken från den tilltänkte?

{7639}: Vela och Mannberg är nu officiellt släppta av Modo enligt EP.

Confusius: AHL nivå inte NHL längre, men borde vara en hit.

Oj spelade mycket mindre matcher i fjol än jag trodde, 8 i bruins och endast 17 i providence (AHL).

Vet inte om det har tagits upp, men en 36-årig Anton Strålman klar för HV!!

Bra eller anus?

modomille:

Sundsvalls stolthet skänker väl pengar till TIK?

Nä...... just jävlar han var ju Modoit han också ... :-)
Uppladdat:

500x0-emil-modo.jpg

Gorkyman: Ni är pank.

Silly: Blir Timrå för Juolevi

Silly:
Hittade en gammal lagkamrat till J.D också.

Slänger väl in ett namn för 1: a linan då!

Om Norlinder blir kvar där borta och inte kommer hem, Så borde Gradin fiska lite på den här killen?
En väldigt spelskicklig och skridskoskicklig 2- vägsback och som spelar hårt med kroppen.
Stark på blå linjen och spelar väldigt säkert.

Tarasov:

Ok, Då är vi överäns! :-)

Nucky: Inte mycket matnyttigt,

"Vi såg inte framför oss hur vi skulle sitta på bussen hem och deppa med att dricka några gravöl... vi skulle ju blåsa av taket..."

det enda intressanta i artikeln är att skribenten , i och med förlusten, skriver att Djurgården tvingas göra en tredje raka säsong i allsvenskan. Hoppas det blir så och gärna ett antal år till

Silly:
Mitt svar var på money talks signaler utgick till att du referera till att pengarna var viktiga för honom, jag svarade då rent generellt att alla värderar väl pengar.

TickledDonkey: Turcotte är även polare med Södergran efter att ha spelat med honom i Kings farmarlag. Dock oerhört tveksam till den värvningen i SHL då han varit ifrågasatt i Ontario Reign.

Tarasov:

Då missförstog du min jämnförelse
Jag inledde med att jag skulle vara föga förvånand om han skulle krita på för KHL,
Och att jag tror att han skulle göra det p.g.a ett fett kontrakt.
Och du tyckte inte det var så märkvärdigt hos en ung kille?
Det var väl där vi började?

Bössa 68: Visade dock att Hinken ville ha honom.

Bössa 68: Även att han måste försöka att stå på skriskorna, kollade på några Brynäs matcher och ibland undrade jag om han hade glömt att ta av skydden på skriskorna.

Bössa 68: Nån som har Expressen premium och kan rapportera vad Klasen säger om finalen😁

Costanza: tima har ju fått ett definitivt kontraktsförslag av Hinken och tackat nej, Hinken har klart och tydligt deklarerat att vill man inte spela för MoDo så äre adjö! Förstår faktiskt inte ältandet om denna medelmåtta...

Tarasov: hela resonemanget haltar eftersom man får anta att Silly har hunnit knyta band till företaget han jobbar på eftersom han säger att han trivs. Timashov har inga band till Modo, förutom att han gjorde någon juniorsäsong här för länge sedan. Hade jag varit arbetslös och två olika firmor erbjöd mig samma tjänst med en skillnad på 5000kr så hade jag/de flesta andra såklart valt den tjänst med mest pröjs.

Silly:
Tycker väl att den andra delen av jämförelsen haltar lite, Timashov väntar på eventuella NHL-erbjudanden vilket knappast kan jämföras med att vänta på en kriminell.

Silly: Om nu pengar spelar så liten roll för dig, varför var det då så viktigt att berätta för forumet vilken låg månadssumma på el som du betalade för att du hade bundit elpriset?

« · 2552468 · »